Vyberte stránku

PPC Novinky – Srpen 2023

PPC Novinky – Srpen 2023

Google Ads

Beta pro Demand Gen

Google potvrdil, že Discovery kampaně opravdu končí a od března 2024 budou nahrazeny kampaněmi Demand Gen, o jejichž betu můžete požádat již nyní. Od října bude tento typ kampaní dostupný pro všechny a od ledna do března bude docházet k automatickému upgradu Discovery kampaní, které do té doby nebyly upgradovány. Discovery kampaně tak zaniknou od dubna 2024.

Na screen Oscara Abada je napsáno, že se reklamy z Demand Gen budou zobrazovat v na YouTube, Gmailu, v Discovery, ale také i na mnoho dalších umístěních.

Anya Hwang sdílela screen, jak ideálně nastavit Demand Gen podle Googlu:

Upgrade cílení v Discovery

Přestože Discovery budou končit, mění se u nich cílení. Cílení pomocí segmentů bude nahrazeno Publiky. Screen sdílel Tiago Concalves.

Vyhledávací dotazy v PMAX

V online rozhraní v sekci Statistiky nově narazíte na vyhledávací dotazy u PMAX kampaní. Screen sdílel PPC Mastery.

K těmto datům je také nyní možné se dostat pomocí skriptů např. od Mika Rhodese či Jacka Felsteada.

Rozšíření atribuce na základě dat

Discovery kampaní se bude týká ještě tato novinka. Google reklamy z těchto kampaní a Demand Gen nově zahrnuje do atribučního modelu na základě dat.

Rozšířená CPC končí v Shoppingu

Standardní Shopping kampaně nebudou moci od října 2023 využívat rozšířenou CPC. Bude nutné přepnout na Manuální CPC nebo na některou z automatických strategií.

Na tuto změnu navazuje i další novinka a to Cílová ROAS na jedno kliknutí v nastavení standardní Shopping kampaně.

Produktové recenze v Merchant

Report produktových recenzí v Google Merchant Center získal nový kabát. Poskytuje daleko více dat a vizuálně už připomíná Merchant Next.

Limited Ads Serving

Google specifikoval nové omezení účtu s názvem Limited Ad Serving. Pokud se domnívá, že reklama inzerenta je zavádějící nebo matoucí, označí jeho účet tímto omezením, dokud si v Google Ads nevybuduje historii a nepřesvědčí Google, že jeho praktiky jsou čisté. Do té doby se reklamy takového inzerenta budou zobrazovat méně. Koukněte na oficiální článek.

Data v Transparency Center

Google Transparency Center nově ukazuje i některé metriky u display a video kampaní jako např. počet zobrazení videí – ideální pro získání dat k reklamám konkurence. Novinku sdílel Thomas Eccel.

S tímto tématem souvisí také nové rozšíření zdarma Adscan AI pro Chrome, které umožní rovnou odhadnout rozpočet inzerenta na konkrétní reklamu. Tento tip sdílel Usman G.

Placená konzultace s podporou

Google testuje placenou verzi podpory. Test zatím probíhá na menším vzorku malých inzerentů, kteří by tak měli dostat podobnou úroveň podpory jako velké účty. Jde o konzultaci jeden na jednoho na míru inzerentovi. Cena za 45 minut konzultace je 40£ ($50). Screen sdílel Lomax PPC.

Property Promotion Ads v Mapách na desktopu

Formát Property Promotion Ads spadající pod kampaně pro hotely se nově začal zobrazovat v Google Mapách na desktopu.

Google uvedl, že je nepravděpodobné, že by všechny reklamy patřily jednomu inzerentovi, ale Rudolph Dekker, který novinku sdílel, uvedl, že valná většina patřila Bookingu.

Novinky pro předvánoční sezónu

Předvánoční sezóna je tady a Google zveřejnil několik novinek. Ty následující se týkají zejména propojení offline a online.

  • Štítek Vyzvednutí později (Pickup later) pro inzerenty, kteří nemají lokální feed produktů
  • Více výsledků v lokálním vyhledávání z PMAX pro cíle v prodejnách
  • Nový lokální formát s produkty z lokálního feedu produktů

Novinek publikoval více, ale mnohé se v PPC novinkách objevily v předchozích měsících. Projděte si oficiální článek.

3D obrázky v Shoppingu

Ve specifikaci produktového feedu Google Merchant je k dispozici nový atribut virtual_model_link, který umožňuje k produkty nahrát v 3D zobrazení.

3D zobrazení bylo oznámeno na Google Marketing Live 2022 a poprvé bylo zachyceno v květnu 2023 na desktopech.

Zatím je dostupné pouze v USA pro kategorie obuvi a zboží pro domácnosti.

Screen sdílel Victor Sellés.

Využívání obrázků z feedu v PMAX

Google zveřejnil informaci, že Performance Max kampaně mohou používat obrázky z produktového feedu a tím rozšířit umístění, kde se reklamy mohou zobrazovat vč. YouTube Shorts. To může znamenat konec PMAX bez podkladů, které se vydávají jako produktové reklamy.

Vehicle Ads upgrade na PMAX

Kampaně Vehicle Ads vytvořené pomocí Smart Shopping kampaně budou od září automaticky upgradovány na PMAX. Pokud inzerent tento typ kampaně nevyužívá, může o něj požádat už jako PMAX a to v otevřené betě v USA a Kanadě, a v uzavřené betě v Austrálii.

Posuny ve výkonu v Statistikách

Adriaan Dekker upozornil na nový přehled Performance Shifts v sekci Statistiky zobrazující posuny výkonu v týdenním srovnání.

Označení vylepšené video reklamy

V červnu se objevila funkce vylepšení videí. Pokud k vylepšení videa dojde, video reklama je označena textem “Enhanced by Google Ads”. Screen sdílel Tiago Goncalves.

QR kód v rozšíření o volání na desktopech

Na desktopech se začal zobrazovat nový layout rozšíření o volání. Rozkliknutím nenápadné nabídky na konci reklamy Zobrazit telefonní číslo se zobrazí:

  • telefonní číslo v textovém formátu (bez odkazu),
  • QR kód s telefonním číslem.

Ideas to try v online rozhraní

Thomas Eccel upozornil na nové info karty, tzv. “Ideas to try”. Tipy na vyzkoušení se týkají přidání voice-overu do videí a zobrazení PDF průvodce efektivní video kampaně.

Nové možnosti cílení v kampaních pro aplikace

Thomas Eccel narazil na možnost cílení v kampaních pro aplikace a to pomocí klíčových slov, umístění a témat.

Nové problémy s produkty v Merchant

V Google Merchant se objevily nové typy upozornění a to Nevhodný název či Nevhodný obrázek, když tyto atributy nesplňují požadavky Merchantu. Zobrazování takového produktu je omezeno a to v rámci Discovery a Demand Gen kampaní.

Personalizovaná reklama: Sexuální zájmy je název dalšího nového problému, ale tentokrát dochází k zamítnutí produktů.

Oba screeny sdílel Emannuel Flosie.

Monitorování chování uživatelů u certifikací

Sofia Akritidou upozornila na úpravu průběhu testů ve Skillshopu. Google publikoval tři nové testy, u nichž vyžaduje instalaci rozšíření do prohlížeče s názvem Honorlock, který monitoruje aktivitu uživatele v průběhu testování.

Pro splnění je nutné:

  • používání pouze jedné obrazovky (máte-li jich více),
  • používání jen jedné záložky,
  • vyfocení selfie,
  • vyfocení občanského průkazu,
  • natočení 360° videa pokoje.

Nejedná se o testy pro certifikace pro Google Partners, ale jde pravděpodobně o test, který se později rozšíří i na tento typ testů. Testy, kterých se to týká, mají v názvu slovo “Profesionální certifikace”.

Zároveň to dle následujícího textu vypadá, že by Google mohl mít záměr certifikace zpoplatnit.

Průvodce RSA

Google zveřejnil oficiálního průvodce pro responzivní reklamy ve vyhledávání, takže na něj určitě koukněte.

Odhad doby dodání

Koncem měsíce chodily emaily z Google Merchant Center o tom, že je schopen odhadnout dobu dodání objednávky k zákazníkovi. S přesnější dobou dodání se očekává zvýšení prodejů. Stačí do Google Merchant Center zadat adresu skladu a název dopravce, kterého využívá. O zbytek už se postará Google.

Nové cílení na obsah

Sekce Obsah dostala nový layout. Z ní je možné spravovat veškerá cílení a vyloučení na jednom místě.

Více metrik v grafu Historie změn pro PMAX

Tiago Concalves zjistil, že na úrovni Historie změn je k PMAX kampaním v grafu dostupných více metrik než na úrovni kampaně. Jedná se o: Search Lost IS (rank), Click Share, Display Lost IS (rank), Viewable CTR, Avg Viewable CPM, Active View viewable CTR, Non-measurable impr. distrib.

Product Studio v prvních Merchant účtech

Product Studio už se dostává k prvním uživatelům. David Kyle nasdílel email, který mu dorazil a má tedy už Product Studio k dispozici v Merchant Center. Jedná se o nástroj pro tvorbu a úprav produktových fotografií s pomocí umělé inteligence, který byl představen na Google Marketing Live 2023.

Seznamy stránek v PMAX

V červenci se objevila rozsáhlá nápověda k Seznamům stránek v PMAX a v srpnu už se začala objevovat i v účtech.

Thomas Eccel upozornil i na možnost tvorby pravidel pro URL.

Nahrání videa přímo do Google Ads

Dario Zannoni objevil v Google Ads novou možnost nahrání videa přímo přes online rozhraní. Odpadá tak předchozí nahrání videa na YouTube.

Nové statistiky v analytice videa

Analytika videa v Google Ads dostala nové statistiky a to retence publika podle pohlaví, kreativy nebo zařízení. Novinku sdílel Maximilian vom Eyser.

Formulář pro zamítnutí z důvodu Ochranných známek

V červnu 2023 byla zveřejněna úprava zásad týkající se Ochranných známek. Nyní už je v platnosti a v případě, že je reklama z důvodu Ochranné známky zamítnuta, není možné se na jeden klik odvolat, jak tomu bylo před touto změnou. Nově je třeba vyplnit speciální formulář pro to určený.

Menší tlačítko pro přeskočení reklamy

YouTube testuje nové tlačítko pro přeskočení reklamy. To je oproti původní verzi o dost menší, průhlednější, se zaoblenými rohy. Tato změna bude mít pravděpodobně dopad na míru zhlédnutí video kampaní. Screen sdílel Thomas Eccel.

AI asistent

V Google Ads se objevil AI asistent v rámci nápovědy v účtu, který poradí s dotazy týkající se Google Ads. Zatím je v betě a Google sám vybírá účty, kterým tuto betu nabízí. Asistent upozorňuje na to, že není dokonalý a může se zmýlit. Na novinku upozornila Julie Bacchini.

Technický problém s Discovery

Google se přiznal, že narazil na techický problém týkající se Discovery reklam. Pokud jste na úrovni účtu vyloučili umístění Gmailu (mail.google.com), toto vyloučení bylo aplikováno i pro Discovery kampaň, což ale nebyl záměr Googlu. Toto chování bude napraveno od 5. září 2023.

Nový layout pro lokální reklamy

Používáte-li Maximální výkon pro cíle v prodejnách, možná jste si všimli, že Google v poslední době testuje jejich nový vzhled ve výsledcích vyhledávání.

Větší formát reklamy vč. větší mapy a obrázku:

Vylepšení GA4 pro kampaně na aplikace

Spravujete-li kampaně na podporu aplikací, projděte si novinky, které Google ve spojení s tímto typem kampaní zveřejnil v oficiálním článku. Jedná se o nová publika, lepší měření konverzí mezi webem a aplikací, lepší měření a výkon u iOS a další. Google rovněž zmiňuje Audience Builder, který umožní tvorbu GA4 publik přímo v Google Ads, o kterém jsem psala v březnových novinkách.

Povinný režim souhlasu na webech obsahové sítě

V roce 2024 Google přestane zobrazovat reklamy na webech, které nepracují s režimem souhlasu. Toto pravidlo se týká webů ve Velké Británii a v Evropské unii. Přesný časový plán bude sdílen ke konci tohoto roku.

Nové metriky pro video reklamu

Benjamin Vandenberghe upozornil na nové sloupce pro video reklamy. Jedná se o míru zhlédnutí rozdělenou podle typu reklamy – In-stream, In-feed, Shorts.

S tímto spojená je také další novinka od stejného specialisty a to nové metriky v grafu rovněž podle typu reklamy.

Cross-media report

Arpan Banerjee upozornila na cross-media report v Google Ads, který poskytuje informace o dosahu video kampaní vč. porovnání s TV.

5 reklam na horních pozicích

Začátkem srpna se na Googlu na horních pozicích zobrazovalo 5 reklam místo tradičních 4. Nejednalo se o problém v Google Ads, ale stálo za tím rozšíření v prohlížeči Chrome. Screen sdílel Shalom Goodman.

Konec podobných publik

Nezapomeňte, že od 1. 8. 2023 byly zrušena podobná publika (oznámeno již v listopadu 2022). Pokud jste je používali, v sestavě bylo automaticky aktivováno optimalizované cílení, tak si to zkontrolujte.

Sklik

Nová administrace Zboží.cz

V srpnu získala administrace Zboží.cz nový kabát. Rozhraní je modernější a přehlednější. Zároveň došlo také k vylepšení Diagnostiky, která pomůže identifikovat chyby v XML feedech. Tým Zboží.cz uvedl, že chystá i další vylepšení.

Lookalike publika dle konverzního kódu

Sklik nově umožňuje oslovit podobné publikum vytvořené na základě uživatelů, kteří konvertovali a to díky nové funkci lookalike publika dle konverzního kódu.

Nové zájmy o koupi

Cílení Zájmy o koupi bylo doplněno o níže uvedené kategorie. Zároveň Sklik vyzývá k zasílání tipů na další kategorie, které by se nám do kampaní hodily. Zařadí je, budou-li publika dostatečně velká.

Upozornění na sestavu bez aktivní reklamy

Sklik začal zobrazovat upozornění, pokud v reklamní sestavě nemáte žádnou aktivní reklamu. Nevím, jestli je to novinka, ale narazila jsem na to poprvé.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *