Vyberte stránku

PPC Novinky – Červenec 2023

PPC Novinky – Červenec 2023

Google Ads

Upgrade Display kampaní na PMAX

V červnu se v účtech objevil upgrade DSA kampaní na PMAX. V červenci Google vydal oficiální zprávu, kde oznámil nový upgradovací nástroj také pro kampaně v obsahové síti pro převod na PMAX.

Tato migrace je nepovinná. Možnost upgradu se objevuje v sekci Doporučení. Screen sdílel Thomas Eccel.

Google uvedl, že inzerenti, kteří upgradují kampaně s dynamickými reklamami ve vyhledávání na PMAX, zaznamenají průměrný nárůst konverzí a hodnoty konverze o více než 15 % při podobné CPA/ROAS. Tento výkon zůstává zachován, i když mají stávající kampaně s maximálním výkonem. Nárůst po upgradu obsahových kampaní na PMAX byl 20 %.

Demand Gen nahradí Discovery

Enrique del Valle sdílel informaci, že by kampaně Demand Gen, které byly oznámeny na Google Marketing Live 2023, měly nahradit Discovery kampaně.

Automatická tvorba Vlastních seznamů zákazníků

V Nastavení účtu se objevila možnost aktivování automatické tvorby Vlastních seznamů zákazníků (Customer Match) na základě konverzního kódu.

Rozšířené konverze automaticky pro offline konverze

Thomas Eccel objevil možnost aktivovat rozšířené konverze pro import offline konverzí na úrovni nastavení konverze.

Vylepšený report vyhledávacích dotazů

V některých účtech se objevil vylepšený report Statistiky hledaných výrazů. Nově obsahuje např. vylepšenou volbu časového období či možnost stažení reportu. Screen sdílel Mike Ryan.

Kolekce v Google Merchant Center

V Google Merchant Center se objevila nová funkcionalita a to ztv. Kolekce. Pomocí nich lze tvořit skupiny produktů, kterých v jedné kolekci může být až 100. Cílem kolekcí je obohatit produktová data napříč kolekcí, což může zvýšit výkon a zlepšit uživatelský dojem. Zatím se využívají jen pro místní produkty. Screen sdílel Emmanuel Flossie.

Reklamy v sekci Generativní AI

Američan Barry Schwartz sdílel zobrazení reklamy ve výsledcích vyhledávání přímo v sekci generativní AI. Do této doby se reklamy zobrazovaly zvlášť před touto sekcí.

Omezení značky

Seznamy značek, které se v účtech objevily v červnu, lze využít nejen pro PMAX kampaně, ale i pro vyhledávací kampaně. Jedná se o tzv. Omezení značky. To slouží pro kampaně ve vyhledávání, které byly přepnuty na volnou shodu v nastavení kampaně. Nejedná se o vyloučení, ale naopak cílení na konkrétní značky. Těch je možné uvést až 10.

Google Ads Editor 2.4.2

Nová verze Editoru 2.4 a na ní navazující 2.4.1 a 2.4.2 v červenci přinesly hned několik novinek, například:

  • Plánované nahrávání změn – je nutné mít počítat zapnutý a Editor otevřený, aby se změna ve stanovený čas nahrála
  • Knihovna videí
  • Souhrn více účtů najednou – původně zobrazoval data jen z jednoho účtu
  • Integrace Google Drive

Oficiální seznam je k dispozici v Nápovědě Editoru.

Až 5 videí v jedné video reklamě

Při tvorbě videoreklamy je nyní možné přidat až 5 videí v rámci jedné videoreklamy. Smyslem této funkce je reklamu přidávat v různých rozměrech. Google doporučuje přidat alespoň jednu horizontální a vertikální verzi videa. Novinku sdílel Benjamin Vandenberghe.

Gen Z Music lineup spuštěn

Už v dubnu se objevila informace o možnosti cílení na generaci Z při poslouchání hudby, tzv. Gen Z Music lineup. Tato novinka byla v červenci spuštěna do účtů v následujících zemích: Austrálie, Brazílie, Kanada, Francie, Německo, Indie, Japonsko, Mexiko, Spojené království a Spojené státy. Více se můžete dozvědět v nápovědě.

Performance Max Showroom

Jedná se o betu, která zobrazuje produktové reklamní formáty v rámci obsahové sítě. Informaci sdílel Benjamin Wenner.

Creator Promotions

Benjamin Wenner prozradil také info o betě Creator Promotions. Ta umožňuje propagavovat sponzorovaná videa.

Zákaznická podpora a vrácení zboží v Merchant Center Next

Google Merchant Center Next nově nabídne možnost přidání kontaktu na zákaznickou podporu eshopu a informace týkající se vrácení zboží. Budou-li je uživatelé hledat, Google jim je tak snadno a rychle zobrazí s cílem zvýšit zákaznikovu důvěru v eshop.

Vylepšení formuláře pro úpravy v PMAX

Google má speciální formulář pro žádosti o úpravy Performance Max kampaní. Tento formulář byl rozšířen o nabídku s následujícími možnostmi: vyloučení klíčových slov, témat a umístění. Screen sdílel Thomas Eccel.

Více dat v sekci Výkon v Merchantu

Data týkající se výkonu v Google Merchant Center (sekce Výkon) nyní reportují více dat a to díky tomu, že nově zahrnují také data při zobrazení produktového obrázku nebo odkazu na produktový detail.

Automatické slevy v Merchantu

Emmanuel Flossie upozornil na to, že starší beta Automatické slevy, byla uvolněna do účtů. Jejím úkolem je prodejcům pomáhat efektivně nastavovat ceny produktů s cílem zvýšit zisk.

Captcha při tvorbě účtu

Vojtěch Audy upozornil na implementaci Captcha při tvorbě nového Google Ads účtu.

Pop-up s možností konzultace účtu

V online rozhraní se začalo zobrazovat pop-up okno s možností konzultace účtu s přímým kontaktem na konkrétní osobu.

Prodloužení doby neaktivity účtu

V případě, že se k Google Ads účtu nepřihlásíte v průběhu dvou let, bude účet automaticky smazán a to z důvody ochrany uživatele a zabránění neoprávněné přístupu k účtu. Účty se začnou mazat od prosince 2023, ale před samotným smazáním přijde několik upozornění emailem.

Cross-media report

Bjorn Verbrugghe upozornil na nový cross-media report, který zobrazuje výsledky dosahu vč. televize.

Interval spolehlivosti v Experimentech

Při nastavení experimentu se objevila možnost nastavení intervalu spolehlivosti. Na novinku upozornil Luuk Fiets.

Progress bar u reklam

Tiago Goncalves narazil na zobrazení progress baru na úrovni reklam.

Vyhledávací okruhy pro signály

Alfred Simon objevil novou funkci Vyhledávací okruhy (Search themes) při nastavení signálu pro PMAX. V této sekci bychom měli uvést klíčová slova, která uživatelé hledají ve spojení s inzerovanými produkty/službami.

Přepracované nastavení fakturace

V některých účtech se objevil nový layout stránky Nastavení ve Fakturaci, který je přehlednější. Na novinku upozornil Vojtěch Audy.

Nápověda pro Page feed pro PMAX

Možnost používání page feedů, které známe z DSA kampaní, pro PMAXky byla oznámena již v únoru. Zatím to sice stále není v účtech k dispozici, ale objevil se k tomu poměrně rozsáhlý návod v oficiální nápovědě. Že by to bylo už brzy?

Úprava zásad pro Obcházení systémů

V červenci došlo k úpravě zásady pro Obcházení systémů. Nově bude automaticky zamítat účty bez předchozího upozornění v případě, kdy bude opakovaně a simultálně docházet k zamítnutí u dvou a více účtů vlastněných jedním inzerentem.

Propojení Google Ads a Wix

Google Ads začal spolupracovat s Wixem, který slouží k tvorbě webových stránek. Díky této spolupráci mohou uživatelé Wixu spravovat své Google Ads kampaně přímo v administraci svého webu.

Aktualizace zásad hodnocení produktů

Od 28. srpna Google aktualizuje zásady týkající se hodnocení produktů. Nebude povolovat recenze, které se z většiny generují automaticky nebo pomocí umělé inteligence. Pokud takovou recenzi odhalíte, je třeba ji označit jako spam pomocí atributu „is_spam“.

Nový nástroj FeedGen

Na internetu se objevil nový nástroj FeedGen, jehož úkolem je optimalizace produktového feedu pomocí AI.

Funkce mutate pro skripty

Nově při psaní skriptů pro Google Ads lze využít novou funkci AdsApp.mutate, díky které lze vytvořit celou strukturu kampaní nebo novou konverzí akci.

Sklik

Cílení na životní události

Tento měsíc Sklik spustil novou možnost cílení a to cílení na životní události. Najdete je v Zájmech o koupi v kategorii Životní události. K dispozici jsou následující události:

  • Hledání bydlení a stěhování 
  • Koupě vozidla 
  • Letní dovolená v zahraničí 
  • Narození dítěte 
  • Odchod do důchodu 
  • Pořízení domácího mazlíčka 
  • Rodiče dítěte předškolního věku
  • Rodiče dítěte školáka 
  • Svatba
  • Začátek podnikání

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *