Vyberte stránku

PPC Novinky – Listopad 2022

PPC Novinky – Listopad 2022

Google Ads

Metriky na úrovni podkladů

U podkladů pro Discovery kampaně se objevily metriky pro jednotlivé podklady. Je tam k dispozici např. počet prokliků, CTR, konverze atd. Na novinku upozornil Kasim Aslam.

Vylučování umístění na úrovni kampaní pro Performance Max

V rámci PMAX kampaně se objevila nová sekce s názvem Obsah, která slouží k vylučování umístění. Lze vyloučit weby, kanály a videa na YouTube, aplikace a kategorie aplikací podobně jako jsme zvyklí z obsahové sítě. Pokud umístění vyloučíte v této sekci, v některých účtech to funguje postaru a vyloučí se na úrovni účtu, ale v jiných účtech už to funguje a opravdu vyloučí na úrovni kampaně. Screen sdílel Oscar Abad.

Nový Editor 2.2

10. listopadu vyšel nový Google Ads Editor 2.2. Následně 30. listopadu vyšla verze 2.2.2.

Přináší mnoho novinek, např.:

  • Knihovna podkladů podobná online rozhraní
  • Nový časový rozvrh reklam
  • Podpora video kampaní s feedem

Kompletní seznam novinek najdete v oficiální článku k této verzi.

Končí podobná publika

Google ruší podobná publika. Skončí k srpnu 2023 a budou nahrazeny optimalizovaným cílením. Byl k tomu napsán rozsáhlý oficiální článek.

9:16 pro obsahovou síť

V Google Ads přibyl nový rozměr obrázků pro Display kampaně a to 9:16! Maximální počet obrázků na jednu reklamu i přesto zůstává na patnácti.

Hodinová frekvence pro automatická pravidla

O novém layoutu automatických pravidel jsme si říkali v srpnu. Enrique del Valle ale upozornil na to, že v rámci tohoto layoutu lze pravidla nyní spouštět s hodinovou frekvencí.

Plánovač zásahu pro konverzní videokampaně

Plánovač zásahu nově umí pracovat a predikovat výkon video kampaní zaměřených na konverze. Více v oficiálním článku.

Přepínání mezi sestavami

Vojtěch Audy upozornil na usnadnění práce a to přepínání mezi sestavami. Pro posunutí do předchozí nebo následující sestavy lze využít šipky.

Tlačítko Nahrát pro nahrání podkladů

V poslední době se layout pro editor reklam v obsahové síti/discovery mění dost často (např. září a srpen). Google nyní testuje modré tlačítko Nahrát pro nahrání nových podkladů.

Změny v přehledu kombinací

V přehledu kombinací pro responzivní reklamy ve vyhledávání se nyní zobrazují kombinace za celou dobu běhu reklamy. Od 15. ledna 2023 se budou v přehledu zobrazovat pouze kombinace za uplynulých 11 měsíců a za stávající měsíc. Všechny starší kombinace budou smazány. Navíc se v něm začnou zobrazovat i další podklady jako podstránky, popisky a obrázky.

Potvrzovací okno pro pozastavení kampaně

Začalo se zobrazovat potvrzovací okno v momentě, kdy chcete kampaň pozastavit. Google se dotazuje, zda by nebylo lepší kampaň optimalizovat a zda se raději něchcete podívat do nápovědy, spojit s podporou či zeptat v komunitě Google Ads. Screen sdílel Vojtěch Audy.

Automatická tvorba konverzí

Jan Janoušek sdílel možnost importu automaticky vytvořených konverzí pomocí Google Tagu z Google Analytics. Ten za vás vytvoří konverze jako scrollování, zhlédnutí videa atd.

Odměna za aktivaci automatického aplikování doporučení

Několik zahraničních specialistů sdílelo informaci, že jim Google posílá email s nabídkou finanční odměny ve výši 100 USD, když v Google Ads účtu spustí automatické aplikování doporučení. Screen sdílel Andres Cabrera.

Sklik

Produktové skupiny dle ITEM_ID

Začátkem měsíce Sklik uvolnil možnost tvořit produktové skupiny na základě ID produktů, tedy podle ITEM_ID z feedu pro Zboží. Díky tomu, že lze zadat pouze 1 ID, tak můžete tvořit sestavy/skupiny jen pro jeden samostatný produkt.

Časové plánování reklam

Sklik přišel se skvělou novinkou plánování spuštění a pozastavení reklam. Počítali i také s hromadnou úpravou více reklam najednou. Více o tom, jak to funguje, najdete v oficiálním článku.

Seznam připravil článek na téma produktové inzerce. Přestože se tento rok událo hned několik negativních událostí ve společnosti, i přesto produktová inzerce ve vyhledávání na Seznamu meziročně roste o úctyhodných 8 %. Také si projděte checklist, co je potřeba si zkontrolovat, ať jsou kampaně připraveny pro vánoční sezónu.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *