Vyberte stránku

Štítky: Vymáčkněte z PPC feedů co nejvíce

Štítky: Vymáčkněte z PPC feedů co nejvíce

Začněte pracovat s feedy a strategií cen a zviditelněte své produkty v Nákupech a Dynamickém remarketingu pomocí štítků. Ty jsou dostupné v Google Ads i Sklik. Jak na ně?

Co jsou štítky u produktů?

Určitě už jste si v produktových reklamách založených na feedech všimli, že se tam občas objeví označení jako “-20 %”, “Pokles ceny”, “Zlevněno”, “Nové” atd. a právě to jsou štítky, které se zde naučíte používat.

Ukázka dynamického remarketingu se štítky

Sklik tuto funkcionalitu nazývá jako “štítky”. Google je v angličtině pojmenoval jako “anotace”, zatímco v češtině to přeložili jako “poznámka”.

Jedná se o zvýraznění produktů:

  • ve výsledcích vyhledávání v rámci Shopping kampaní v Google Ads nebo produktových kampaní v Skliku
  • v dynamickém remarketingu v Google Ads a Sklik
  • v dynamickém banneru v Skliku

Vzhledem k tomu, že štítky vědomě moc inzerentů nepoužívá, jejich zobrazení u produktu upoutá pozornost.

Podle Googlu štítky pomáhají napříč všemi zařízeními k:

  • zvýšení CTR,
  • zvýšení konverzí.

Štítky jsou zdarma a zobrazují se při splnění podmínek automaticky. Možná ale o podmínkách nevíte a o zvýraznění produktů tak přicházíte.

Pojďme si jednotlivé typy štítků představit.

Štítky pro Google Ads

Štítek Sleva, -X %

Slevový štítek neboli “Poznámka o ceně v akci” se zobrazuje v Nákupech a v Dynamickém remarketingu.

V Google Shopping se zobrazí pomocí štítku Sleva a v popisku produktu se zobrazí aktuální cena a přeškrtnutá původní cena.

V Dynamickém remarketingu se zobrazuje pomocí štítku “-X%”.

Pro zobrazení této anotace je potřeba mít ve feedu pro Google Merchant Center následující atributy:

  • Atribut <g:price> s původní cenou produktu.
  • Atribut <g:sale_price> s cenou produktu po slevě.

Jako druhý krok je potřeba splnit následující podmínky:

  • Základní cena musí být během uplynulých 180 dní účtována alespoň 30 dní po sobě.
  • Základní cena musí být platná.
  • Cena v akci musí být nižší než základní cena.
  • Sleva ze základní ceny musí být mezi 5 a 90 %.

Štítek Pokles ceny

Štítek Poklesu ceny se zobrazuje automaticky, neexistuje k němu žádná oficiální dokumentace a tedy podmínky jeho zobrazení nejsou zcela známy.

Produkt musíte prodávat za cenu po dobu X dnů, a když cenu následně snížíte, označí se štítkem “Pokles ceny”. Počet dnů X není známý. Neoficiální zdroje uvádí, že se tento štítek zobrazí, pokud cena klesne alespoň 20 % od průměrné ceny za posledních 90 dní.

Po uplynutí Y dnů od snížení ceny, štítek zmizí, protože tato snížená cena již začne být považována za cenu standardní. Počet dnů Y rovněž není znám.

V Shopping kampaních se zobrazuje s textem Pokles ceny a doplňkovým textem v popisku. Doplňkový text může mít různé podoby.

Reklama se štítkem Pokles ceny a popiskem “Dříve: X Kč”
Reklama se štítkem Pokles ceny a popiskem “Původní cena: X Kč”

Může se ale objevit pouze textem v popisku bez štítku.

X% pokles ceny v popisku bez štítku

Všimněte si, že ve všech 3 výše uvedených příkladech je doplňkový text v popisku jiný.

V Dynamickém remarketingu je tento štítek reprezentován štítkem Zlevněno.

Nepleťte si štítek se Slevou, neboť zde se nejedná o dočasné snížení ceny pomocí slevy, ale o přirozený pokles ceny. Ve feedu se pracuje pouze s <g:price> atributem.

Štítek Splátky

Prodáváte-li produkt na splátky, využijte atribut feedu <g:installment>. Ten k produktu vypíše do popisku základní informace ke splátkám stejně jako je to na následujícím příkladu.

Štítek Nový

Přidáte-li nový produkt do svého feedu, zobrazí se u nich štítek “Nový”. Tento štítek se zobrazuje pouze v Dynamickém remarketingu.

Štítek Nejžádanější

Pokud je produkt oblíbený, může se v reklamě objevit štítek “Nejžádanější”. Tento štítek nelze nijak vynutit. Zobrazuje se pouze v Dynamickém remarketingu.

Štítek Použité nebo Repasované

Tyto štítky se vztahují k atributu <g:condition> ve feedu a zobrazují se pouze v Shopping reklamách.

Bude-li mít tento atribut hodnotu <g:condition>used</g:condition>, zobrazí se u vašeho produktu automaticky štítek “Použité”. Pro <g:condition>refurbished</g:condition> se zobrazí štítek “Repasované”.

Ukázka štítků “Použité” a “Repasované”

Rozšíření o Hodnocení produktů

V Google Merchant Centru si můžete aktivovat program Hodnocení produktů, který dokáže zobrazit u jednotlivých produktů hodnocení uživatelů ve formě hvězdiček. Tento program lze aplikovat pouze u produktů, které mají ve feedu produktů vyplněný “gtin” (obvykle EAN kód nebo ISBN), protože právě přes něj se hodnocení párují.

Inzerují-li dva inzerenti stejný produkt, v reklamě tohoto produktu se zobrazí stejné hodnocení.

Stejné hodnocení Applaws Kitten u dvou reklam různých inzerentů

Pozor o záměnu hvězdiček se Zákaznickými recenzemi, kdy se hodnotí samotný eshop a nikoliv konkrétní produkty. Hvězdičky na základě získaných Zákaznických recenzí se zobrazují pouze v reklamách ve vyhledávání, zatímco Hodnocení produktů je určeno pouze pro Shopping reklamy.

Štítky v zahraničí

Ne všechny štítky a rozšíření jsou dostupné v České republice či Slovensku. Pokud ale inzerujete v zahraničí, budou se vám hodit.

Do budoucna lze očekávat, že se tyto programy spustí i u nás.

Rozšíření pro Local Inventory Ads

V zahraničí je možné aktivovat službu Program reklam využívajících lokálně dostupné zboží (Local Inventory Ads) a pokud máte produkt skladem ve fyzickém obchodě, u reklamy se zobrazí štítek “V obchodě”.

S koronavirovou dobou Google vytvořil ještě další štítek pro Shopping kampaně pro Local Inventory Ads a to Vyzvednutí venku (Curbside pickup). Objednávka se platí předem a k vyzvednutí dojde před obchodem bez blízkého kontaktu zaměstnance a zákazníka. Zaměstnanec vloží zboží přímo do kufru zákazníka nebo ho pro pěší umístí před provozovnu.

Rozšíření o Speciální nabídky obchodníka

Aktivací programu Speciálních nabídek obchodníka (Merchant Promotions) v Google Merchant Center získáte přístup k většímu množství pokročilých štítků jako např.

  • Slevy: % sleva (má jiný formát zobrazení než výše uvedený štítek Slevy), uvedení slevového kupónu, cash back, 1 + 1 zdarma, slevy při nákupu několika kusů
  • Dárky: dárek zdarma, vouchery
  • Doprava: dopravné zdarma nebo snížená cena dopravy
Ukázka Shopping reklam se speciální slevou 25 %, dvoudenní dopravou a dopravou zdarma
Ukázka Shopping reklamy se slevovým kódem

Štítky pro Sklik

Nabídka štítků v Skliku je omezená. Štítky jsou zobrazovány pouze v dynamickém remarketingu a dynamickém banneru. V produktových reklamách neexistují.

Štítek pro zlevněné produkty

U produktů se slevou se štítky zobrazují v několika formátech v závislosti na typu reklamy:

  • -X % (klasický dynamický remarketing)
  • cena se slevou + přeškrtnutá původní cena (dynamický banner)
  • -X % + cena se slevou + přeškrtnutá původní cena (dynamický banner)
  • “Nyní se slevou X %” + přeškrtnutá původní cena (dynamický banner)

Sklik rozpoznává produkty ve slevě 2 způsoby:

  1. Používání atributů <LIST_PRICE> a <PRICE_VAT> ve feedu pro Zboží.cz. Sleva musí být vyšší než 1 %.
  2. Sleva se vypočítá automaticky na základě historických dat Zboží.cz (nepoužívá se <LIST_PRICE>). Hodnota slevy je stanovena pomocí mediánu cen za posledních 10 dní.

CUSTOM_LABEL_3

Začněte využívat ve svých feedech pro zboží.cz <CUSTOM_LABEL_3> aneb popisek nabídky. Jejich hodnota se zobrazuje v dynamickém banneru, který lze použít jak pro retargeting, tak pro akviziční kampaně v obsahové síti.

Nevyplníte-li <CUSTOM_LABEL_3>, bude místo něho použit popisek produktu. Ten je ale obvykle příliš dlouhý a první slova nepřidají žádnou přidanou hodnotu.

Do <CUSTOM_LABEL_3> můžete přidat jakýkoliv text o doporučené maximální délce 25 znaků (jinak dojde ke zkrácení), např.

  • Sleva, Zlevněno
  • Výprodej
  • Doprava zdarma
  • Montáž zdarma
  • Dárek zdarma
Ukázka dynamického banneru s personalizovaným CUSTOM_LABEL_3 a zlevněnými produkty

Nevyužíváte potenciál svých produktových kampaní naplno? Nevíte si rady, jak tyto informace do feedu dostat? Ozvěte se a můžeme se na to podívat.

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Napište mi!

4 komentáře

  1. Martin

    Ahoj,
    díky za další přínosný článek. Jenom mám dotaz u hodnocení produktů. Píšeš, že se zobrazuje jenom v nákupech, ale mně se objevil i vy vyhledávání http://prntscr.com/sxu29s Jsou tedy nějaké výjimky?

    Odpovědět
    • Hana Kobzová

      Jedná se úplně o jiné rozšíření, i když se zobrazuje také s hvězdičkami.

      1) Hvězdičky v Shopping kampaních, o kterých píšu v článku, se zobrazují na základě recenzí konkrétních produktů, které se spárují přes EAN kód uvedený ve feedu a nastavují se v Merchant Center.

      2) Hvězdičky u placených textových reklam se zobrazují na základě rozšíření reklam o hodnocení prodejce – zde se hodnotí samotný eshop, nikoliv produkty a s feedy nemají nic společného.

      3) A jako poslední možnost jsou hvězdičky v organických výsledcích, což je ten tvůj screen, a ty jsou tvořeny pomocí strukturovaných dat na webu, takže také nemají s feedy nic společného.

      Na feedech je postavena jen ta první možnost, a proto se zde píše jen o ní 😉

      Odpovědět
  2. Dotaz

    Zdravím,
    perfektní články 🙂

    Jinak dotaz když je rozšíření nabídek obchodníka v rámci Google shopping (jak píšete v článku) o nové štítky – zapíná se to v Google Merchant ? 🙂

    Díky za radu, pěkný den Marek

    Odpovědět
    • Hana Kobzová

      Děkuji za pochvalu a za dotaz. Ano, program Speciální nabídky obchodníka se aktivuje přímo v Google Merchant Center v Růst => Správa programů. Je ale momentálně dostupný jen pro AU, DE, FR, GB, IN a US.

      Odpovědět

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *