Vyberte stránku

PPC Novinky – Srpen 2020

PPC Novinky – Srpen 2020

Google Ads

Aktualizace Customer Match přes Zapier

Konec manuální správy. Nově lze spravovat Customer Match publika pomocí Zapier. Ten pošle do Google Ads automaticky kontakty klientů z CRM nebo i eshopového řešení. Zapier publikoval návod, jak vše nastavit.

Novinky u kampaní pro aplikace

Chytrá strategie Maximalizace konverzí je nově dostupná také pro kampaně na mobilní aplikace.

Tento měsíc také Google oznámil zjednodušení požadavků na obrázkové podklady pro reklamy na aplikace. Inzerenti mohli dosud nahrát až 30 různých rozměrů obrázků pro reklamy. Novinkou je, že požadvaky se přesouvají od konkrétních rozměrů na poměry stran, podobně jako to již nyní funguje třeba u responzivních reklam pro obsahovou síť. Novinkou jsou tedy 3 poměry: 1:1, 1,91:1 a 4:5.

Buy on Google zdarma

Google spustil program Buy on Google zcela zdarma zatím jako pilot pro vybrané firmy ve Spojených státech, ale do konce roku bude dostupný pro všechny v rámci USA.

Díky němu je Google blíže k tomu stát se marketplacem, protože uživatel může zakoupit produkty přímo na Googlu. Výsledky v rámci tohoto programu se zobrazují v Shopping záložce, ale také přímo ve Vyhledávání.

Za samotnou realizaci nákupu eshop nic neplatí, díky tomu tak budou moci začít prodávat na Googlu i menší firmy. V rámci tohoto programu Google spolupracuje třeba s Paypalem či Shopify.

Zajímavostí je, že Google akceptuje také produktové feedy určené pro Amazon.

Formuláře v obsahové síti

Na podzim tohoto roku se můžeme těšit na rozšíření o formulář pro zájemce i v obsahové síti. Pro připomenutí zatím ho lze používat jen ve vyhledávání, YouTube a Discovery kampaních.

Nový test layoutu Shopping výsledků

Všimli jste si nového testu zobrazení Shopping reklam ve vyhledávání?

  • ohraničení celé sekce
  • záložky Produkty a Srovnávače

Výsledky v záložce Srovnávače jsou tzv. Comparison listing ads dostupné pouze pro Evropu. Jedná se o inzerci, kterou si platí CSS programy.

Showcase Ads zobrazující produkty

Hlavní zaměření Showcase Ads byl dosud inzerent. Nově se začnou zaměřovat na produkty. Přepínání inzerentů bude k dispozici pomocí záložek.

Vlevo nový layout, vpravo stávající layout.

Propracované filtrování u Shopping kampaní

Filtrování inventáře na úrovni Shopping kampaně dostalo nový kabát:

  • nabízí dostupné hodnoty
  • ukáže počet platných produktů

Nový layout pro rychlý výběr účtů

Ať jste kdekoliv v rámci vašeho MCC účtu, můžete si vyhledat a otevřít jiný účet a to skrze tzv. rychlý výběr účtů. Ten se v srpnu změnil. Bohužel za mě k horšímu:

  • pro vyhledávání účtu je nyní nejprve nutné kliknout na ikonu lupy (v původním layoutu bylo možné rovnou psát),
  • zmizel výpis posledních 5 účtů, do kterých jste vstoupili.

Audio reklamy budou i v Google Ads

Součástí oznámení Googlu o rozšíření audio formátů inzerce v Ad Manageru (programatická reklama) a rozšíření formátů v Display & Video 360 (součást Google Marketing Platform) padla také zmínka, že plánují audio formáty do budoucna přidat také do Google Ads!

Nový atribut shopping_ads_excluded_country

Do Merchant feedu je možné uvést nový atribut shopping_ads_excluded_country, který zajistí vyloučení konkrétního produktu ze zobrazování v zemích, které budou uvedeny uvnitř tohoto atributu. V takovém přípradě pak odpadá tvorba speciálních feedů dle země.

Slideshow v Shopping reklamách

O zobrazování dodatečných obrázků v Shopping reklamách ve formě slideshow jsem psala již v dubnu. Tento měsíc na tuto funkci narazila Bára Nemravová na desktopu i v ČR. Zajímavé je, že slideshow není vidět automaticky, ale objeví se až po najetí myši na produkt.

Materiál v Shopping Ads

Jackson Lo na Twitteru upozornil na zobrazování parametru pro materiál z produktového feedu přímo v Shopping reklamách.

Plánovač výkonu získal 3 nové funkce

  • podporuje sdílené rozpočty
  • sdílení plánů pro čtení i zápis
  • při prodlevě konverze více než 7 dní vezme report v potaz i budoucí konverze, které nastanou v následujícím měsíci

Omezení cílení v oblasti bydlení, zaměstnání a úvěrů

Od 19. 10. 2020 nebude možné v Google Ads cílit na produkty a služby v oblasti bydlení, zaměstnání a úvěrů na publika podle pohlaví, věku, rodičovství, manželského stavu nebo PSČ.

Nové úrovně přístupu

Google v srpnu představil 3 nové role přístupu k účtu:

  • přístup pouze k fakturačním údajům – může spravovat fakturační údaje, ale nevidí kampaně
  • Vlastník účtu – každý účet může mít jen jednoho vlastníka (s dosavadním administrátorským přístupem mohlo být více administrátorů), tato novinka je prý prvním krokem k novým budoucím funkcím ve správě účtů

Ztracené textové reklamy

Snažíte se přidat textovou reklamu (ETA) pro vyhledávání v Google Ads? To se vám možná v online rozhraní nepodaří, protože v některých účtech tato možnost u vyhledávacích kampaní zmizela.

Nově najdete možnost přepínání mezi textovými a responzivními reklamami pro vyhledávání až v dalším kroku při tvorbě responzivní reklamy ve vyhledávání.

Konec inzerce na klíčové slovo Google Ads

Španěl Enrique del Valle upozornil na LinkedIn, že již není možné inzerovat na klíčová slova obsahující Google Ads (agentura Google Ads, kurz Google Ads atd.). Taková slova lze přidat jako klíčová, ale reklamy se neaktivují.

Reklamy jeho agentury na tato spojení se zastavila od 11.8. Google je momentálně jediný, komu se reklamy na toto spojení zobrazují.

Novinky pro Google Merchant feedy od 1. září

Nezapomeňte si zkontrolovat a upravit feed vzhledem k novinkám platným od 1. září 2020.

  • nové požadavky u kategorií Média a Oděvy a doplňky,
  • atribut popis se stává povinným (při prázdném atributu nebudou produkty zamítnuty, ale jejich výkon může být omezen),
  • v parametrech materiál, vzor a url_obrázku může být pouze jedna hodnota, jinak dostane produkt varování.

Sklik

Zrušení přihlašování pomocí hesla do API Drak

Sklik ohlásil zrušení přihlašování do API Drak pomocí jména a hesla a to od 1. 11. 2020. Po tomto datu bude dostupné pouze přihlášení pomocí tokenu.

Externí měření impresí

Sklik vylepšil doměřování zobrazovaných reklam v obsahové síti pomocí externích měřících systémů a nově tak lze doměřit i celkový zásah a postview konverze. Nová pole pro měření impresí jsou k dispozici ve “volitelných položkách”, kde jste zvyklí na “měřící šablonu”. Tyto parametry jsou podporovány také v importu a exportu.

Zároveň také přidal externí zobrazovací kódy, kdy je možné vydat reklamu pomocí jiného systému. Jde o tzv. 3rd party ads, které neumí ani Google či Facebook. Více informací a jak tuto funkci aktivovat najdet v oficiální nápovědě o Externích kódech.

Sklik upraví výdejovou adresu

Koncem srpna se změnila výdejová adresa Skliku z imedia.cz na seznam.cz. Sklik doporučuje nastavit filtry, aby se návštěvnost v Google Analytics zapsala jako placená. Jinak se totiž může stát, že spadne pod referral.

Konec textovým inzerátům v obsahové síti

Sklik přestane vydávat textové inzeráty (ETA) v obsahové síti od 15. 9. 2020. Jako jejich náhrada poslouží kombinovaná reklama.

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Napište mi!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *