Vyberte stránku

PPC Novinky – Červenec 2020

PPC Novinky – Červenec 2020

Google Ads

Novinky pro responzivních reklam pro vyhledávání

Responzivních reklam pro vyhledávání se týká hned několik novinek:

  • možnost vkládání lokality do reklamy dynamicky na základě lokality uživatele
  • vylepšení návrhů na reklamní textu, které nově doporučují fráze týkající se dopravy a vrácení zboží
  • použití odpočítávají funkce Countdown
  • nová záložka Díla – seskupuje stejné reklamní texty napříč všemi reklamami a zobrazuje jejich seskupené metriky, nad daty lze také filtrovat

Novinky pro responzivní reklamy v obsahové síti

Responzivní reklamy v obsahové síti dostaly nový kabát a to i pro dynamické reklamy.

Nově jsou dostupné tzv. další možnosti formátů. Jejich výběrem optimalizujete zásah a výkon reklam. Jedná se o vylepšování podkladů a možnost povolení automaticky generovaného videa.

Google doporučuje také tvořit videa pomocí YouTube Video Builderu (novinka z dubna).

Při tvorbě responzivních reklam pro obsahovou síť nově narazíte v záložce Naposledy použité na filtr názvu obrázků.

Novinky pro Smart Shopping kampaně

Google zveřejnil následující novinky pro Smart Shopping:

  • stanovení ceny za nového zákazníka (zmíněno v PPC novinkách již v dubnu)
  • nové formáty reklam, např. video reklama v obsahové síti vytvořená automaticky z obrázkových podkladů
  • free and fast shipping anotace – pro jejich aktivaci je třeba splnit stanovené požadavky (jen v USA)

Význam metriky Prokliky u Gmail a Discovery

Začátkem měsíce července se upravila metrika Prokliky pro Gmail reklamy. Dosud se do sloupce Prokliky počítalo otevření reklamy a kliknutí na web mělo samostatný sloupec. Nově ve sloupci Prokliky se zobrazuje právě kliknutí na web a tento sloupec je tak sjednocen napříč kampaněmi. Stejné změny platí také pro Discovery.

Test nadpisů v mobilech

Google testoval velikost nadpisu reklamy na první pozici, která byla daleko větší než u reklam na dalších pozicích. Screen od PPC hubhub.

Zdeněk Dvořák zachytil test, kdy jsou nadpisy reklam výrazně větší na všech reklamních pozicích, u organiku pak v původní velikosti.

Robert Štípek zachytil ještě úplně jiný test a to nejen větší nadpisy, ale zároveň zobrazení druhého nadpisu menším písmem s modrým hyperlinkem na samostatném řádku bez oddělovníku.

Test reklam v panelu profilu Moje firma

Co byste řekli na to, kdyby se reklama jiného inzerenta zobrazila v panelu vašeho profilu Moje firma ve výsledcích vyhledávání? I to je možné. Google toto umístění reklamy testoval již v minulosti a tento měsíc se k němu vrátil. Screen od Tima Cappera.

MCC účty v aplikaci

V Google Ads mobilní aplikace přibyla úroveň MCC účtů vč. doporučení. Novinkou jsou také push notifikace, které lze nastavit v menu pod Další => Nastavení.

Nové karty na stránce Souhrn

Na stránce Souhrn máme hned 3 novinky:

  • zobrazení skóre optimalizace + zobrazení a aplikování doporučení
  • tlačítko pro tvorbu nové kampaně
  • možnost stažení obsahu jednotlivých karet

Skóre optimalizace v MCC

Google přidal přehled skóre optimalizace na úrovni MCC také do online rozhraní. Najdete ho v Doporučení a přepněte na zobrazení v tabulce.

Cílová CPM u Bumper Ads

Nastavení platby u Bumperů se mění z maximálního CPM na cílové CPM a to od 3.8.2020.

Zrušení metrik týkající se zásahu

Od 1.8. z Google Ads zmizí následující metriky zásahu založené na souborech cookie:

  • Prům. frekv. zobr. na cookie
  • Prům. frekv. zhléd. na cookie
  • Jedinečné soubory cookie
  • Unikátní diváci (soubory cookie)

Místo nich Google doporučuje používat metriky Jedineční uživatelé a Prům. frekv. zobr. na uživatele.

Feedback v Nápovědě Google Ads

Přijde vám něco v Nápovědě Google Ads nejasné nebo nepřesné? Pošlete Googlu zpětnou vazbu díky novému systému feedbacku přímo v Nápovědě. Možnost feedbacku se zobrazí, když se budete pohybovat myší vpravo od textu.

Omezení inzerce spywaru a sledovacích technologií

Od 11. srpna začne Google zakazovat inzerci následujícím produktům a službám: spyware a technologie používané ke sledování intimních záležitostí partnerů, zejména spyware/malware, s nímž lze monitorovat zprávy, telefonáty nebo historii prohlížení; GPS lokátory prodávané za konkrétním účelem špehovat nebo sledovat jiného člověka bez jeho souhlasu; propagace sledovacích zařízení (např. kamer, hlasových záznamníků, autokamer, skrytých kamer) prodávaných za výslovným účelem špehování.

Nepatří zde soukromé vyšetřovací služby nebo produkty a služby, které mají rodičům pomoci lokalizovat nezletilé děti.

Predikovaná publika v Google Analytics

V Google Analytics přibyla novinka Predikovaná publika, která následně lze importovat a využívat v Google Ads. Jedná se například o:

  • Asi během 7 dnů nakoupí
  • Asi během 7 dnů poprvé nakoupí
  • Asi se během 7 dnů nevrátí na web
  • Nakoupili, ale asi se během 7 dnů nevrátí na web

Tato predikovaná publika jsou postavená na prediktivních metrikách.

Aktualizace zásad

Google aktualizoval zásady reklamy hned u několika témat např. předstírání identity, padělané zboží, finanční produkty, alkohol atd. Jejich rozsah nebyl upraven, došlo jen k přidání informačního materiálu.

V zásadách inzerce v Google Shopping přibyly 2 nové zakázané techniky:

  • scamming – slíbení produktu a jeho následné nedodání,
  • phishing – získávání citlivých údajů od uživatelů.

Vysvětlení u Návrhů publik

Google Ads rád doporučuje další publika pro přidání do sestavy. Říkali jste si občas, kde na to přišel? Nově se dozvíte konkrétní důvody kliknutím na doporučené publikum.

Paralelní měření pro videokampaně

Termín pro přechod na paralelní měření pro videokampaně byl prodloužen do 31. března 2021.

Návrhy úprav reklamy

Při editaci reklamy se začala zobrazovat upozornění pro úpravu konkrétního prvku reklamy pro zajištění lepšího výkonu.

Odstartovalo ověřování identity inzerentů

O ověřování inzerentů již víme, ale v červenci došlo k jeho startu a zasláním žádosti o ověření prvním inzerentům. Zatím se to týká Kanady, Indie, Ruska, Ukrajiny a USA.

Google Ads Editor 1.4

Google Ads Editor povýšil na verzi 1.4, ve které nově najdeme Doporučení, Místní kampaně a další funkce.

Nahrávání hovorů

Google nově umožňuje nahrávání telefonických hovorů. Hovory se ukládají po dobu 30 dnů. Zatím jen pro USA.

Sklik

Metriky u šablon

Sklik v červenci začal zobrazovat metriky u šablon pro dynamický banner a dynamický remarketing. Výkon šablon tak lze nově srovnávat a optimalizovat.

Sklik Akademie

Začínáte-li s Sklikem, koukněte na nově spuštěnou Sklik Akademii, kde najdete získáte znalosti potřebné k tvorbě inzerce. Akademie obsahuje 2 kurzy – pro specialista a pro marketéry.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Napište mi!

2 komentáře

  1. Luboš Horák

    Díky za pěkné shrnutí, jako vždycky skvělá práce. 🙂 Docela mě zarazilo to reklamní umístění v panelu moje firma. To mi přijde jako špatný nápad. Myslím, že reklama uprostřed detailního popisu jiné firmy moc dobře fungovat nebude (podobně jako cílit na konkurenční brand ve vyhledávání). Kromě toho se budou asi vztekat i majitelé těch zápisů.

    Odpovědět
    • Hana Kobzová

      Děkuji za pochvalu. Zatím k tomu není moc informací, ale všechny dostupné screeny zobrazují kombinaci stejných firem, jehož ukázku jsem zvolila i zde pro článek. Je tam ale vidět, že sice se jedná o reklamu Grouponu, ale na druhou stranu inzeruje slevu na produkty firmy z GMB profilu. Otázkou je, jestli tomu tak bude vždy (a jak toho bude dosaženo a nedošlo ke zneužití) nebo zda se jedná o náhodu u této ukázky. Jak je také uvedeno, podobný test už Google dělal v minulosti, takže nikde není řečeno, že ho zase nestáhnou. Uvidíme.

      Odpovědět

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *