Vyberte stránku

PPC Novinky – Listopad 2024

PPC Novinky – Listopad 2024

Obsah

Google Ads

Pokyny pro branding v PMax

Google začal postupně zavádět nastavení pokynů pro branding v kampaních Performance Max, což inzerentům umožňuje přizpůsobit název firmy, logo, barvy a písma přímo v rámci kampaně. Novinka byla poprvé představena na Google Marketing Live 2024. Tuto funkci zaznamenal živě ve svém účtu Dario Zannoni. Nastavuje se v nastavení konkrétní kampaně.

Prodejce a hodnocení produktů se nyní zobrazují společně v reklamách Shopping

Google začal zobrazovat hodnocení prodejce a hodnocení produktů společně v reklamách Shopping. To pomáhá maloobchodníkům být důvěryhodnější, viditelnější a konkurenceschopnější. Screen byl zachycen v USA na mobilech.

Rozšíření o Whatsapp v ČR

Rozšíření o zprávu neboli o Whatsapp získalo možnost přidat také české číslo v říjnu. V listopadu Martin Ulrich zachytil toto rozšíření živě v českých výsledcích vyhledávání.

Automatická konverze pro Whatsapp

Po implementaci rozšíření o zprávu se po prvních datech vytvoří automaticky konverze “Conversation started” v Google Ads. Všiml si toho Adriaan Dekker a Arpan Banerjee.

Návrh ceny v akci v Google Merchant Center

V Google Merchant Center se objevil nový sloupec v přehledu Produkty v Google Merchant Center s názvem Návrh ceny v akci, který má pomoci firmám zlepšit jejich cenové strategie.

Pomocí pokročilých simulací výkonu z posledních sedmi dnů a jiných dat z oboru, které má Google k dispozici nástroj poskytuje přizpůsobená doporučení týkající se cen.

Tato funkce identifikuje cenovou citlivost, analyzuje výkonnostní trendy a navrhuje prodejní ceny pro maximalizaci výsledků (výsledky Google nezaručuje).

Google testuje mikro titulky v reklamách pro zvýšení míry prokliku

Google testuje zobrazení rozšíření o popisky jako podnadpis pod titulkem 1 v reklamách ve Vyhledávání.

Zatímco Anthony Higman to zpozoroval na mobilu, Jonathan Cottrell to objevil na desktopu.

Přidáno nahrání existujícího doplňkového feedu v Google Sheets

Emmanuel Flossie v minulosti upozornil na to, že Google Merchant Center Next nemohl pracovat s předem připraveným doplňkovým kanál ve službě Google Sheets. Nicméně Google již tuto funkcionalitu aktualizoval a tento problém vyřešil. Přibyla možnost vybrat již existující Google Sheet.

‘Kup nyní’ dostupné pro Shopping reklamy

Funkce “Kup nyní” byla dosud dostupná pouze pro free listings. To se změnilo a narazíme na ni, zatím jen v zahraničí, také u Shopping reklam. Po kliknutí na tlačítko “Kup nyní” je uživatel přesměrován do objednávkového procesu na webu obchodníka a do košíku již má vložen tento konkrétní produkt. Novinku sdílel Emmanuel Flossie.

Sachin Patel následně narazil na možnost přímého nákupu také přímo v Shopping reklamách, kde se zobrazilo tlačítko s ikonou tašky.

Můžete to nastavit dvěma způsoby:

  1. Přidáním atributu checkout_link_template do svého produktového feedu.
  2. Správou na úrovni účtu v Google Merchant Center v sekci Obchodní informace > Checkout.

Dopad zobrazování konkurence na podíl reklamy v Doporučení

Craig Graham nedávno narazil na to, že skóre optimalizace nyní zvýrazňuje konkrétní konkurenty, jako je třeba v tomto příkladu Amazon, kteří ovlivňují podíl zobrazení reklamních kampaní.

Sociální kasinové hry dostanou zelenou pro personalizované reklamy

Od 4. prosince 2024 Google Ads aktualizuje svou politiku personalizovaných reklam a umožní personalizaci reklam pro sociální kasinové hry pro kampaně na aplikace. Rozvolnění bude aplikováno postupně a a od března 2025 by pak mělo být již platné plošně.

Display reklama vypadající jako vyhledávací

Mohd Shahid a Zeeshan Ali si všimli, že se na webové stránce třetí strany zobrazila grafická reklama, která vypadala jako reklamy ve vyhledávací síti, pravděpodobně v rámci kampaně PMax. Možná Google testuje, zda tento formát pomůže s bannerovou slepotou?

Zkratka k nastavení automaticky generovaných podkladů

Anthony Higman zjistil, že Google Ads aktualizoval své rozhraní, aby nastavení automaticky generovaných podkladů bylo snadněji přístupné.

Dříve bylo toto nastavení poměrně skryté, ale nyní ho inzerenti mohou najít pod Prostředky > ikona tří teček > Automatizované podklady na úrovni účtu > Nastavení automatizovaných podkladů na úrovni účtu.

Google Partners zavádí flexibilní kupóny

Na základě zpětné vazby od partnerů, jak Google uvádí, bude automatické uplatňování propagačních kódů nahrazeno volbou mezi třemi možnostmi, což dává partnerům větší kontrolu nad pobídkami poskytovanými novým klientům. Email zaslaný Googlem sdílel Zeeshan Ali.

Preference komunikace se zástupci Googlu

Google Ads nyní umožňuje uživatelům upravit, jak chtějí být kontaktováni zástupci Google Ads, volbou mezi možnostmi jako je telefon, SMS a WhatsApp.

Pokud Googlu umožníte vás kontaktovat telefonicky, máte nárok na personalizovanou podporu a doporučení přizpůsobená vašim reklamním kampaním.

Tuto novinku sdílel Adriaan Dekker.

Uvedení Google Ads Editor v2.8

Google spustil Google Ads Editor v2.8. Je tam spousta zajímavých novinek. Jejich přehled najdete v oficiálním článku.

Publika jako signály v Demand Gen

Thomas Eccel zaznamenal, že Google provedl drobnou vizuální úpravu v rozhraní, kdy začal zobrazovat u publik přiřazených k Demand Gen kampaním, že se jedná o signály.

Zpráva o značce pro sledování dosahu

Patrick Gehn si všiml, že Google přidal Brand Report v rámci Statistik a přehledů, aby pomohl inzerentům sledovat dosah napříč formáty Video, Demand Gen a Display.

Tento nástroj měří viditelnost značky, což usnadňuje hodnocení kampaní zaměřených na horní část trychtýře. Zpráva o značce je nyní postupně spuštěna a brzy bude dostupná pro více účtů.

Nákupní události v Google Merchant Center

Google Merchant Center zavedl nový typ propagace s názvem Nákupní události, který je aktuálně dostupný pro free listings v USA. Všiml si toho Dario Zannoni.

Na rozdíl od tradičních propagací, které jsou zaměřené na konkrétní produkty, tento nový typ umožňuje propagovat nabídky týkající se celého sortimentu (např. „Až 70% sleva na vše“), což zjednodušuje proces nastavení.

Marketingoví specialisté ji mohou aktivovat na stránce s propagacemi přidáním detailů o výprodeji, dat, URL adresu a obrázky.

Aktualizovaná záložka výkon u PMAX

Dennis Westphal zjistil, že Google aktualizoval vzhled tabulky na stránce zobrazení skupiny aktiv v Performance Max.

Sloupec Síla reklamy nyní obsahuje grafické znázornění, aby pomohl inzerentům identifikovat možnosti pro zlepšení ve skupinách aktiv.

Nejnovější aktualizace PPC od Googlu přidávají multi-akční prvky

Anthony Higman sdílel, že Google testuje v reklamách interaktivní prvky, ovšem některé nefungují zcela, jak je očekáváno:

  1. Reklama obsahuje odkaz na podstránku a dynamický obrázek z propojeného firemního profilu.
  2. Další prvky se náhle objeví při najetí myší.
  3. Mapa zobrazená v galerii ukazuje nesprávnou polohu podniku.

Kombinace čtvercových a horizontálních obrázků v galerii

Na desktopu byla zachycena reklama ve vyhledávání, která obsahovala galerii rozšíření o obrázek s kombinací čtvercových a horizontálních obrázků.

V listopadu 2023 byly tyto galerie zaznamenány, ale obsahovaly pouze čtvercové obrázky.

Cestovní zdroje ve vyhledávacích reklamách

Lluc B. Penycate zaznamenal vyhledávací reklamy zobrazující extra informace týkající se travel jako ceny a dostupnost hotelových pokojů ve výsledcích mobilního vyhledávání.

Nové funkce vyhledávacích reklam využívající cestovní zdroje byly oznámeny v září.

Dark mode s oranžovými odkazy

Andrew Boyd zaznamenal změnu v tmavém režimu Google vyhledávání. Odkazy se nyní zobrazují v oranžové barvě místo tradiční modré.

Tato nenápadná aktualizace by mohla být snahou zlepšit čitelnost v prostředí s nízkým osvětlením a pomoci snížit únavu očí tím, že minimalizuje vystavení modrému světlu během nočního prohlížení.

Rozšíření funkcí pro Shorts

YouTube spouští nové reklamní funkce zaměřené na Shorts a Partnership ads.

Klíčové aktualizace zahrnují:

  • Reklamy pro Shorts: Inzerenti budou moci nasadit reklamy pouze na Shorts a do konce roku používat nálepky vytvořené z produktových zdrojů v reklamách.
  • Animované obrázkové reklamy jsou nyní globálně dostupné, čerpající z feedů Google Merchant Center.
  • Partnerské reklamy: Inzerenti mohou propagovat videa od jiných tvůrců na YouTube. A tvůrci na druhou stranu nyní mohou ve svém obsahu označovat značky.
  • Širší kontrola nad publiky: V roce 2025 by měli být inzerenti schopni si zajistit 100% share of voice na konkrétních kanálech.

Google rozšiřuje kotvící reklamy o novou funkci sbalení pro mobilní zařízení

Google oznámil spuštění tzv. Collapsible anchor ads (sbalitelné ukotvené reklamy) pro mobilní zařízení, které rozšíří viditelnost a zlepší výkonnost reklam poskytovaných službou Google AdSense.

Tento nový typ reklam se nejdříve rozvinou do výšky, aby upoutaly pozornost uživatele, ale mohou být minimalizovány pro méně rušivý zážitek.

Politické reklamy na YouTube v EU zakázány do října 2025

Google přestane zobrazovat politické reklamy v Evropské unii předtím, než vstoupí v platnost regulace Transparentnosti a cílení politické reklamy (TTPA) v říjnu 2025. Společnost uvedla, že důvodem rozhodnutí jsou výzvy spojené se širokými definicemi regulace, provozními požadavky a nedostatkem jasného vedení.

Tento krok následuje po podobných akcích ve Francii, Kanadě a Brazílii, kde se ukázalo být obtížné regulaci dodržet.

Aktualizovaný SERP pro Travel

Google upravil layout výsledků vyhledávání pro travel výrazy, na což upozornil Rudolph Dekker. Tato aktualizace přináší výraznější zobrazení Google Hotel Ads a Property Promotion Ads, což uživatelům usnadňuje zkoumání možností ubytování.

Google Ads staré rozhraní se vrací

Zeeshan Ali zaznamenal v některých svých účtech staré rozhraní Google Ads. Důvod zobrazení předchozího rozhraní je zatím nejasný. Objevilo se automaticky bez ručního přepnutí.

Fotografie v galerii na středu

Anthony Higman si všiml, že Google začal zobrazovat obrázky v galerii obrázků v reklamách na vyhledávání centrovaně s šedým pozadím.

Report Pokrytí podkladů

Casey Gill narazila na nový report v sekci Podklady s názvem Pokrytí podkladů, který upozorňuje na nedostatky týkající se podkladů na úrovni jednotlivých skupin podkladů.

Transparentnost pro AdGrants

Jason King si všiml, že v Centru transparentnosti reklam Googlu dokážeme zjistit, zda se jedná o reklamu z AdGrants účtu. U ‘Reklama financovaná‘, kde by se běžně zobrazil název firmy, která reklamu platí, se v takovém případě zobrazuje ‘Google Ad Grants‘.

Duplikace reklam zjednodušena pro Demand Gen

Google Ads nyní umožňuje inzerentům duplikovat reklamy v Demand Gen kampani při zachování URL adres, log, názvů a popisů. Stačí vyměnit kreativy, což urychluje tvorbu variant pro formáty jako video + produkty nebo obrázek + produkty. Na novinku upozornila španělská agentura CrackPPC.

Reklamy v AI Overviews

James F. Gibbons zaznamenal reklamy v AI Overviews a to v mobilním vyhledávání.

Cashback jako propagace

V Google Merchant Center přibyl nový typ propagace. Jedná se o “Cashback“. Upozornil na to Arpan Banerjee a Adriaan Dekker.

Cashbacky musí být uplatněny v košíku nebo při checkoutu a mohou mít následující podoby:

  • $x zpět v hotovosti,
  • $x peněžní slevy.

Nabídka propagačního kreditu se objevuje ve vyhledávání Google

Barry Schwartz si všiml popupu, který se zobrazil, když hledal název své firmy na Google, s nabídkou propagačního kupónu. Jeho cílem je povzbudit podniky k vyzkoušení Google Ads.

Nový formát lokálních reklam

Thomas Eccel zaznamenal lokální placené výsledky ve formě carouselu na desktopu. Jednotlivé karty mají šedé pozadí a zobrazují informace z firemního profilu. Po kliknutí nejsou uživatelé přesměrováni na web, ale na firemní profil na Googlu.

Zavedení potvrzovacího kroku pro odvolání

Google Ads přidal zaškrtávací políčko pro potvrzení do popup formuláře pro odvolání. Inzerenti nyní musí potvrdit, že zkontrolovali a vyřešili problém před podáním odvolání.

Automatická aktivace vylepšených konverzí na úrovni účtu

Adriaan Dekker sdílel, že pokud uživatel nenastaví vylepšené konverze na úrovni účtu do května 2025, Google je po tomto datu aktivuje automaticky na základě nastavení zvoleného na úrovni konverzních akcí.

Nový design sitelinků spatřen v Google Ads

Adriaan Dekker a Arpan Banerjee spatřili, že Google testuje nové rozvržení sitelinků s ikony šipek ve čtvercích se světle šedým pozadím, které slouží jako odrážky pro každý sitelink. Sitelinky jsou také rozděleny dělicími čárami pro větší přehlednost.

Customer Match v GA4

Google Analytics nyní podporuje Customer Match, což umožňuje inzerentům zlepšit své publikum pro propojené reklamní platformy, jako jsou Google Ads, Display & Video 360 a Search Ads 360.

Tato integrace zvyšuje výkon kampaní využitím dat první strany, i když nejsou k dispozici jiné identifikátory.

Google přidává lokální záložky do nákupních reklam

Sachin Patel narazil na nové záložky v Shopping reklamách a to „V obchodě,“ „Online,“ a „Ve vašem okolí“, které dokáží filtrovat produkty právě dle možnosti, kde je možné je nakoupit.

Tyto funkce zdůrazňují místní dostupnost s cílem vylepšit nákupní zážitky a cílení reklam.

Přepracované nastavení sledování nalezené v Google Ads

Adriaan Dekker a Soufiane Cheffaj objevili, že Google v některých účtech spustil přepracované nastavování konverzí.

Placená zákaznická podpora se právě stala dostupnější

Florijan Abazi obdržel e-mail od Googlu, který nabízel placenou konzultaci s podporou Googlu specializované na malé podniky.

Každé sezení stojí 39,99 $ za 50 minut. Google snížil své ceny ve srovnání s nabídkou ze srpna 2023, kdy 45minutová konzultace měla cenu 50 $.

Oznámení o podprůměrných rozpočtech kampaní

Zeeshan Ali zaznamenal oznámení při nastavování rozpočtu kampaně, který byl nižší než obvyklá částka.

“Zadavatelé reklamy ve vaší zemi (Spojené státy) běžně používají rozpočet alespoň 20 USD. Zvažte zvýšení svého rozpočtu pro zlepšení potenciálního dosahu vaší kampaně.”

Google Ads Creative Studio končí

Google oznámil, že Google Ads Creative Studio přestane být podporováno do konce března 2025. Google se chce zaměřit na posílení spolupráce s partnery.

  • 28. říjen 2024: Nové účty nebudou povoleny
  • 17. leden 2025: Nebudou povoleny žádné nové projekty ani kopie
  • Březen 2025: Konec podpory

Stávající projekty lze stále upravovat, exportovat nebo aktualizovat až do března.

Pro YouTube a display reklamy je uživatelům doporučeno spolupracovat s externími kreativními partnery.

Tato zpráva byla sdílena Adriaanem Dekkerem a Deepakem Prajapatim.

Platební metody se přesouvají v Google Ads

Google Ads přesouvá sekci “Platební metody” na stránku “Nastavení fakturace”. Upozornil na to Anthony Higman.

Pmax pro vozidla beta se rozšiřuje do Evropy

Jochem Timmers nedávno oznámil, že reklamy na vozidla v Google’s Performance Max jsou oficiálně v beta verzi pro Nizozemsko, Německo, Itálii a Španělsko. Google rozděluje reklamy na vozidla do dvou oblastí:

  • Nová vozidla:
    • USA, UK, Kanada, Austrálie – otevřená beta verze
    • Nizozemsko – uzavřená beta verze
    • Německo, Itálie, Španělsko – není dostupné
  • Ojetá vozidla:
    • USA, UK, Kanada, Austrálie – otevřená beta verze
    • Nizozemsko, Itálie, Španělsko – uzavřená beta verze
    • Německo – není dostupné

Emailová upozornění na přidání nových uživatelů

Emmanuel Flossie zaznamenal, že Google Merchant Center nyní posílá e-mailová upozornění, jakmile je do účtu přidán nový uživatel. Tato aktualizace se vztahuje na všechny role a zajišťuje tak lepší transparentnost a bezpečnost pro uživatele.

Diagnostika klíčových slov ve Stavu reklamy

Christine Zirnheld a Adriaan Dekker zjistili, že Google vylepšil sekci Reklamy zavedením informací o náhledu a diagnostice reklamy pro responzivní vyhledávací reklamy ve sloupci Stav. Tato funkce poskytuje snadný přístup k diagnostice přímo v sekci Reklamy.

Vyřešte problémy s produkty pomocí nových GA4 přehledů v Merchant Centeru

Google Analytics 4 nyní obsahuje doporučení, která pomohou vyřešit zamítnutí produktů v Google Merchant Center, a jsou dostupná hned na několika místech.

Novinky pro AdGrants pro lokální podniky

Díky možnosti využívat Performance Max s účty Ad Grants se nyní neziskové organizace mohou objevit také v sekci s mapou ve výsledcích vyhledávání. Tato nová pozice je skvělá pro neziskové organizace s místními službami nebo fyzickými sídly. Tuto novinku zachytil Logan Mastrianna.

Aktualizace zásad pro reklamu ve službě Discover Feed

Od ledna 2025 Google Ads zjednodušuje své reklamní zásady zrušením specifických požadavků pro Discover Feed a sjednotí je společně s pravidly pro YouTube.

Google testuje černá tlačítka ve svém rozhraní

Adriaan Dekker a Emil Buur si všimli, že Google nyní používá černé pozadí pro některá pole ve svém online rozhraní.

Tlačítko “More sponsored results” ve vyhledávání

Gagan Ghotra si všiml přepracované sekce placených výsledků vyhledávání ve výsledcích vyhledávání na mobilních zařízeních Google:

  • Nadpis “Sponzorované výsledky” zůstává viditelný při rolování.
  • Následují placené výsledky.
  • Po prvních 4 placených reklamách se zobrazí tlačítko “Více sponzorovaných výsledků“.
  • Kliknutím na tlačítko se ukáží 3 další reklamy.

To znamená 7 reklamních umístění.

Promotion filtr nefunguje podle očekávání v Google Merchant Center

Používáte propagace v Google Merchant Center? Buďte opatrní s první možností nastavení: “Použít filtry pro označení konkrétních produktů, typů produktů nebo značek.” Podle Kirka Williamse tato funkce nefunguje správně a i další experti toto potvrdili.

Doporučuje se použít druhou možnost, kde jsou propagace přiřazeny pomocí ID propagace.

Sklik

Vylepšené měření konverzí Skliku a Zboží

Od 12. listopadu 2024 Sklik rozšířil technologii měření konverzí Skliku a Zboží.cz. Nový způsob měření pracuje s identifikátorem prokliku na reklamu (v URL reprezentovaný parametrem sznaiid), který je pak zpět do Seznamu odesílaný s konverzním kódem. Umí tedy změřit konverzi i v případech, kdy měření nějakým způsobem blokuje prohlížeč. Očekává se, že dojde k následujícímu navýšení počtu konverzí:

  • Počet konverzí v Skliku průměrně stoupne o 6 %.
  • Počet konverzí ve Zboží.cz průměrně stoupne o 25 %.

Více informací je dostupných v oficiálním článku.

Odkaz na správu zboží v Skliku

Nově najdete v administraci Zboží odkaz pro přepnutí do Skliku, pokud využíváte řízení inzerce na Zboží.cz v Skliku (funkce spuštěná v září 2024).

Doručení do Vánoc na Zboží

V prvním prosincovém týdnu se na Zboží.cz začne zobrazovat informace o doručení do Vánoc, tak si ho v administraci Zboží nezapomeňte nastavit v “Sortiment” – “Doprava” – “Doručení do Vánoc”.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

1 komentář

  1. Vojtěch Macháček

    Přepracované nastavení sledování nalezené v Google Ads
    – už se nám to objevilo v účtu také, ale nějak jsme nepřišli na to, kde lze importovat konverze z GA4

    Odpovìdìt

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *