Vyberte stránku

PPC Novinky – Červen 2023

PPC Novinky – Červen 2023

Google Ads

Seznamy značek ve Sdílené knihovně

V dubnu 2023 se objevila informace o vylučování značek. Nově už se v Google Ads účtech zobrazuje ve Sdílené knihovně nová sekce Seznamy značek. Díky seznamům značek můžete určovat, zda mají být vaše reklamy zobrazovány u vyhledávání, která zmiňují konkrétní značku.

Zdroj klíčového slova

V účtech Google Ads se objevil na úrovni klíčových slov nový sloupec Zdroj klíčového slova. Najdete ho při úpravě sloupců v sekci Atributy. Tento sloupec uvádí, jakým způsobem bylo slovo vytvořeno:

  • manuálně,
  • manuálně přes Doporučení,
  • přes Automatická doporučení.

Vítěz testu rozhraní

V březnu 2023 začal Google testovat úpravu navigace v online rozhraní. V červnu zveřejnil, že testoval dvě varianty. Zvítězila varianta s levým menu rozděleným do 5 kategorií – Kampaně, Cíle, Nástroje, Fakturace a Administrátor.

Toto nové rozhraní by mělo být dostupné ve všech účtech do konce tohoto roku, avšak minimálně přes vánoční sezónu by mělo být možné se do staré navigace přepínat.

Hotely jako Shopping

Holanďan Rudolph Dekker upozornil na zobrazování placených výsledků pro hotely ve formě Shopping reklam ve výsledcích vyhledávání.

Sdílení sady sloupců

Natasha Kaurra sdílela novou funkci sdílení sady sloupců do dalších účtů v rámci MCC.

Podklady reklamy jako seznam

Andrea Cunha z Portugalska sdílela nový test vyhledávání na desktopu, kde zachytila reklamu s popisy a rozšířením o popisek zobrazenými ve formě seznamu.

Tlačítko pro nákup u produktových výsledků

V červnu některým inzerentům dorazil email pod hlavičkou Google Merchant Center s možností přihlášení k betě, která spočívá v možnosti zobrazovat v produktových výsledcích nové tlačítko, které uživatele nepošle na produktovou stránku, jak je zvykem, ale přímo do košíku, kde bude tento produkt přidán.

Cílová adresa je specifikována pomocí parametrů, mezi které patří:

  • id produktu
  • barva (volitelné)
  • velikost (volitelné)

Z emailu není jasné, zda se beta týká placených reklam nebo free listings či obojího.

Email sdílel Menachem Ani z USA.

Doporučení upgradu DSA na PMAX

Thomas Eccel sdílel screel doporučení, které má za cíl upgrade vyhledávací DSA kampaně na Performance Max kampaň.

Nový layout pro volací reklamy

Nemálo se stávalo, kdy uživatel hledal kontakt na konkrétní firmu X, ale na první pozici se zobrazila konkurenční firma Y s telefonním číslem. Uživatel tak kliknul na reklamu a volal firmě Y v domnění, že se jedná o firmu X. Google upravil rozložení reklam pro volání a nově uvádí “Volat firmě Y” v nadpisu reklamy. Obrázek níže sdílel Enrique del Valle a zobrazuje původní a nový layout volacích reklam.

Úprava zásad pro Ochranné známky

Dosud byly automaticky blokovány ochranné známky a díky tomu docházelo k hromadným zamítání reklam i tam, kde to nebylo nutné. Od 24. 7. proběhne úprava této zásady a zkoumány budou pouze ti inzerenti a reklamy, na něž bude podána stížnost.

Tvorba GA4 publik v Google Ads

V březnu 2023 byla zveřejněna informace o možnosti tvorby publik GA4 přímo v rozhraní Google Ads. Američan JT Dill-Gular již na tuto novou funkci narazil ve svém Google Ads účtu. Koukněte na video, jak to vypadá.

Úprava podkladů z Přehledu podkladů

Sofia Akritidou z Velké Británie sdílela novinku z rozhraní Google Ads, kdy je možné upravit podklad přímo z Přehledu podkladů díky ikoně tužky, která se tam objevila.

Nový atribut Certifikát pro produktový feed

Produktový feed pro Google Merchant Center můžete nyní rozšířit o nový atribut Certifikát, který slouží pro popis certifikace související s daným produktem (např. hodnocení energetické účinnosti)..

Je povinný u produktů, u kterých je v reklamách v Nákupech nebo neplacených záznamech třeba zobrazovat určité informace, například kvůli místním předpisům o označení energetické účinnosti. Více o něm v oficiální nápovědě.

Zamítání produktů s out_of_stock

Od 1. září 2023 začne Google Merchant zamítat produkty, které nebudou správně používat dostupnost s hodnotou out_of_stock. Google zamítne reklamy na produkty, které používají hodnotu „není skladem“ (out_of_stock) u produktů, které jsou na vstupní stránce uvedeny jako „skladem“.

Týká se to inzerentů, kteří jej používání k pozastavení inzerce. Za tímto účelem musejí začít využívat parametr pause, který byl zaveden v minulém roce.

Metrika Ads to Organic Ratio v Merchantu

Tony Zara narazil na novou metriku Ads to Organic Ratio v Google Merchant Center. Jedná se o vyjádření poměru produktových reklam vs. organických produktových výsledků.

Má-li inzerent 10x více zobrazení reklam než organických zobrazení produktů, hodnota této metriky je 10.

Média z firemního profilu v reklamách

Používáte-li v kampani rozšíření o lokalitu, Google nově může automaticky využívat fotografie a jiná média z firemního profilu také v placené kampani. Tato funkce se povoluje automaticky, ale v případě, že tomu chcete zábránit, je třeba se z této funkce manuálně odhlásit.

Atribuční modely končí v září

V dubnu 2023 byl oznámen konec 4 atribučních modelů. Od poloviny července ale již nebude možné je používat a ty, které je dosud používají, budou automaticky přepnuty v září. Jejich definitivní konec je tedy stanoven na září 2023.

Doporučení v Plánovači klíčových slov

Tomas Eccel sdílel screen z Plánovače klíčových slov, kde Google začal zobrazovat doporučení pro Google Ads.

Návštěvy obchodů jako cíl PMAX

V Performance Max kampaních se nově objevila možnost použít návštěvy obchodu jako cíl kampaně a také v reportech. Více informací najdete v oficiálním článku.

Novinky pro kampaně na aplikaci

Pro kampaně pro podporu aplikací se testují nové formáty napříč vyhledáváním, Google Play, AdMob a YouTube. Také se formát na YouTube dočkal nového akčního tlačítka s možností snadné instalace aplikace přímo z reklamy (zatím jen pro vertikální videa). Ke konci tohoto roku dojde také k úpravě řazení výsledků při hledání na Google Play. Další novinky týkající se kampaní pro aplikace si můžete přečíst v oficiálním článku.

Vylepšení videí

V Google Ads rozhraní se objevila možnost aktivace vylepšení videí, díky kterému dáváme Googlu souhlas, aby mohl automaticky vytvořit z horizontálních videí vertikální formát a další vylepšení. Screen sdílel Enrique del Valle.

Rozšíření konektoru GA4 o 170 polí

Oficiální konektor Google Analytics 4 pro Looker Studio byl rozšířen o 170 nových polí. Pro PPC je důležitý např. počet prokliků a cena reklamy.

Atribuce importovaných konverzí z GA4

Při importu konverzí z Google Analytics 4 do Google Ads je možné si zvolit, jakým způsobem budou konverze atribuovány. Zda se rozdělí mezi všechny zdroje a nebo se budou započítávat jen zdroje placené. Na novinku upozornil Enrique del Valle.

Omezení používání měření prokliků třetí stranou

Inzerenti, kteří používali měřiče prokliků (např. ClickCease) před 28. srpnem, mohou nadále používat funkci šablony sledování bez omezení. Ti inzerenti, kteří začnou měření prokliků používat po 28. srpnu musí používat měřící nástroje schválené Googlem. V opačném případě budou reklamy zamítnuty. Nástroje, které nejsou schválené, musí o schválení zažádat.

Povinná doba zpracování objednávky

Nemáte v Google Merchant Center u možností dopravy vyplněnou dobu zpracování objednávky? V případě, že jste ji do 30. června nevyplnili, předvyplnila se automaticky na 2 dny. Můžete ji však manuálně aktualizovat, liší-li se od skutečnosti.

Od 13. června je také povinné uvádět náklady na dopravu, ale tato změna je spíš pro free listings. Pro placené reklamy bylo nutné dopravu uvádět již v minulosti.

Sklik

Sklik Expert Forum 2023

Dne 7. června proběhl Sklik Expert Fórum. Odprezentováno na něm bylo spoustu novinek. Koukněte se na záznam přednáškyy o lookalike s Jakubem Novotným a Janem Koutným. Většinu novinek ale již tradičně představil David Velechovský. Pojďme si jednotlivé novinky projít.

Lookalike publika

Cílení na základě nově vytvořených retargetingových seznamů pomocí pokročilých algoritmů strojového učení vyhledá nové uživatele, kteří vykazují podobné chování jako návštěvníci vašich stránek. Nová lookalike publika můžete využívat, pokud na svém webu máte nasazené retargetingové kódy Skliku.

Vylepšení importu z Google Ads

Sklik vylepšil import z Google Ads hned o několik funkcí:

  • podpora cílení na zařízení,
  • podpora regionálního cílení,
  • volba nepřepisování rozpočtů,
  • podpora Sklik odkazů a popisků.

Porovnání období v tabulce

Od května 2022 máme k dispozici porovnání období v grafu. Novinkou je zobrazení porovnání období do grafu také v tabulce pod grafem. Tento rozpad bude k dispozici na všech úrovních účtu a všech cíleních.

Filtrovaná data v grafu

Filtry dosud neměly dopad na zobrazení grafu. Nově se při aplikaci filtru vyfiltrují také data v grafu. Tato novinka zatím v účtech není, ale certifikované agentury by ji již brzy měly mít dostupnou.

Cílení na věk

Aktuálně je možné využívat cílení na věk jen za splnění určitých podmínek. Do konce roku by ale tento typ cílení měl být dostupný pro všechny inzerenty.

Hromadný náhled na všechny entity

Sklik dopracoval hromadný náhled na úrovni účtu na všechna dostupná cílení. Přibudou témata, retargeting, zájmy, věk, pohlaví, zájmy o koupi, zařízení. Tato novinka by měla být přístupná do vánoční sezóny.

Statistiky Zboží.cz v Skliku

V Skliku sice nyní můžeme nastavovat úpravy nabídek pro umístění Zboží.cz, ale pro data, na jejichž základě se nabídky stanovují, musíme chodit do Zboží.cz. Sklik pracuje na tom, abychom i tyto statistiky měli k dispozici v Skliku. Zatím není známo, kdy bude tato novinka dostupná.

Zpřesnění měření konverzí

Zboží.cz a Sklik měří konverze samostatně. Tým Skliku nyní pracuje na tom, aby měření konverzí z obou systémů zpřesnil a deduplikoval ty, na kterých se podílelo jak Zboží, tak Sklik. Zároveň pracují také na sjednocení měření.

Zvýšení relevance Zboží inzerátů

Cílem této novinky je zobrazovat uživatelům více relevantních produktů v produktových inzerátech a to i bez ohledu na kondici produktového feedu a jaký název produktů používá. Toto je úkol týmu na léto.

Modelování konverzí

Také Sklik se připravuje na cookieless budoucnost a vylepšuje modelování konverzí. Hlavně menší účty budou benefitovat z modelování konverzí. A také bude jednodušší srovnávání výsledků s jinými reklamními systémy, které již modelování konverzí používají (např. Google Ads).

Nový způsob měření konverzí

Sklik chce postupně upustit od měřících kódů pro retargeting a konverze a chce přejít na měření pomocí událostí. Web bude Skliku posílat informace nejen o provedení nákupu, ale také třeba o přidání zboží do košíku, doscrollování do určité části stránky, čas stráveného na stránce či jakákoliv jiná akce. Toto je také první krok k tomu, aby mohl Sklik začít využívat server-side měření.

Automatizace bidování

Na úrovni kampaně bude možné nastavit maximální cenu za konverzi nebo maximální PNO, na jejichž základě bude systém bidovat za nás. Postupně se to bude týkat všech typů kampaní, začínat se ale bude s obsahovou kampaní. Termín, kdy bude tato funkce dostupná, není znám. Sklik se chce ujistit, že automatické strategie budou opravdu schopny přinést slibované výsledky.

Pokročilá nastavení kampaně pro produktové inzeráty

Sklik plánuje přidat pokročilé funkce pro kampaň pro Zboží. Bude tak třeba možné vytvořit samostatné kampaně pro výsledky vyhledávání a Zboží.cz či pracovat s rozpočty jednotně v Skliku.

Problém s reportingem

Sklik měl v červnu problémy hned dvakrát. Výpadky proběhly 20., 21. a 23. 6., kdy data nebyla kompletní. Chyby již byly opraveny.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *