Vyberte stránku

PPC Novinky – Únor 2022

PPC Novinky – Únor 2022

Priority Google pro Google Ads v roce 2022

Google se letos plánuje zaměřit na:

  • automatizaci,
  • měření,
  • soukromí.

Více se dozvíte v oficiálním článku, kde Google zveřejnil tyto priority.

Odstartovalo nové Google Partners

Více než rok odkládané změny v programu Google Partners vešly v únoru v platnost.

Kromě původních výhod získávají všichni Google Partneři vyšší propagační kupóny, jejichž hodnotu je možné akumulovat během 60 dnů (předtím 30 dní).

Všichni obdrží každý měsíc newsletter Insights Briefing od Think with Google.

3 % nejlepších agentur a specialistů v každé zemi získali odznak Google Partners Premier, kteří budou mít přístup k betám a také k podpoře, která vyřeší všechny požadavky do 24 hodin. Rovněž mají přístup k vyšším kupónům na kredit zdarma.

Výše kupónů již byla v MCC aktualizována.

K dispozici bude v následujících týdnech také nový online adresář partnerů, kde bude katalog všech partnerů a každý z nich bude mít svou vlastní stránku. Pokud se Partner v katalogu nechce zobrazovat, bude se z něj moci odhlásit.

Kompletní přehled benefitů pro jednotlivé typy partnerů najdete v tomto dokumentu.

Velké změny týkající se rozšíření reklam

Google oznámil vylepšení týkající se následujících rozšíření reklam:

  • podstránky,
  • popisky,
  • strukturované úryvky.

Od půlky března se mohou nově zobrazovat automatická výše uvedená rozšíření a to i přesto, že máme v účtu vytvořená a aplikovaná manuální rozšíření. Např. pokud máme přidány dva sitelinky, Google s nimi zároveň může zobrazit dva další automaticky vytvořené sitelinky.

V Přehledu rozšíření uvidíme všechna rozšíření dohromady a ve sloupci Zdroj uvidíme, zda jsou manuální nebo automatická. Zároveň budeme moci rozšíření pozastavit nebo odstranit.

V minulosti měla rozšíření na nižší úrovni přednost a rozšíření z vyšší úrovně se tak nemohly zobrazovat. Nově se začnou zobrazovat rozšíření ze všech úrovní zároveň.

Nový atribut short_title

Nový atribut short_title pro Google Merchant feedy slouží pro uvedení krátkého názvu produktu. Doporučená délka je maximálně 65 znaků. Krátký název se bude zobrazovat v Discovery nebo v Gmailu.

Standardní Shopping zůstává

Google potvrdil, že ačkoliv Smart Shopping zanikne a bude nahrazen Performance Max kampaní, standardní Shopping kampaně budou i nadále existovat a zatím se jejich konec neplánuje.

Performance Max data v Data Studiu

Data kampaní typu Performance Max je nově možné vizualizovat v rámci reportů vytvořených Google Data Studiem přes oficiální Google Ads konektor.

Souhrnný report podkladů pro RSA

Na úrovni účtu nově najdeme souhrnný report Podklady obsahující jednotlivé podklady (nadpisy a popisy) pro responzivní reklamy ve vyhledávání.

Vylepšené konverze na úrovni celého gtagu

O speciální sekci pro Globální značku webu už víte z lednových PPC novinek. V ní bude možné nastavit automatický sběr uživatelských dat na úrovni celé značky podobně jako nyní nastavujeme vylepšené konverze u jednotlivých konverzních typů.

Vylepšené konverze pro offline import konverzí leadů

Sledování offline konverzí pro leady je nově možné řešit i bez pomocí Click ID. Při získání leadu odešlete data o leadu v hashované podobě Googlu. V momentě, kdy se z leadu stane zákazník, nahrajete offline konverzi s hašovanými daty do Ads a následně Google si dokáže spojit, o který lead se jednalo a získáte tak data o tom, jaká kampaň/klíčové slovo/reklama atd. lead přivedlo. Odpadá zde tak ukládání Click ID v CRM, ale i tato možnost je nadále podporována.

Emaily přímo z Google Shopping

Google testuje na malém vzorku inzerentů nový pilotní program týkající se propojení zákazníků a prodejců pomocí emailu, kdy zákazníci budou moci přímo z Gogle Shopping pomocí tlačítka “Message Store” odeslat email prodejci. Ten mu dorazí na emailovou adresu uvedenou Google Merchant Center. Screen sdílel Kirk Williams.

Konverzní data vč. obsahu nákupního košíku

V betě je možné do Google Ads začít posílat i detailní informace ohledně toho, co konkrétně uživatel nakoupil a to přes konverzní kód nebo Google Tag Manager. K určení obsahu košíku lze využít také data z Merchant feedu. Výhodou je více dat, na základě kterých může Google optimalizovat a samozřejmě pak nové reporty. Jak toto implementovat najdete v oficiální nápovědě.

Knihovna podkladů při tvorbě reklam

Victor Sellés upozornil na změnu při tvorbě a úpravě responzivních reklam a discovery, které nově využívá Knihovnu podkladů.

Vlastní dashboard

Vojtěch Audy upozornil na tvorbu vlastního dashboardu v Google Ads, na kterém je možné si upravovat zobrazené karty. Ty mohou být ve formě scorecard, reportu nebo poznámky.

Nová politika týkající se cílových URL

Od 21. března začne platit nová politika týkající se cílových stránek a jejich obsahu a dostupnosti. Nefungující stránky dosud spadaly pod “Destination not working”, nově se zobrazení jako “Not allowed Destinations that are not accessible in the targeted location.” a spadnou do ní odkazy na stránky přístupné pouze z určité lokality nebo při nedostatečných oprávnění pro zobrazení jejího obsahu.

Hromadné zamítání reklam

Našli jste v únoru ve svých účtech zamítnutí z důvodu “Úřední dokumenty a služby“? Nejspíše se jednalo o chybu, Google totiž hromadně zamítal reklamy s tímto důvodem po celém světě.

Zpoždění v reportingu kampaní

9. února došlo k výpadku reportingu konverzí, které používají atribuci na základě dat. Konverze byly později doplněny.

Pomalá interface

23. – 24. února si uživatelé Google Ads stěžovali na pomalé prostředí Google Ads, vyskakování chyb a neočekávané chování. Problém byl 24. 2. opraven.

Nefungující nahrávaní podkladů

V pátek 25. 2. nefungovalo některým uživatelům nahrávání grafických podkladů do Google Ads a to ani online a ani přes Editor. Chyba byla později opravena.

Produktová reklama ve vyhledávání

Saad Alikhan z Pakistánu sdílel test nového formátu reklamy ve vyhledávání na mobilech, které neobsahuj kromě nadpisů žádný text a je složen ze tří obrázků produktů vč. ceny, kdy každý z nich míří na jinou url adresu. Že by nová vyhledávací reklama založená na feedu? Možná jako exkluzivní formát pro Performance Max?

Test velkých odkazů na podstránky na mobilu

Google neustále testuje nové rozložení reklam. Tentokrát Darcy Burk narazil na tento test na mobilech, kdy jsou sitelinky velké a těžko rozeznatelné od hlavní části reklamy.

Popisy jako seznam s odrážkami

Dalším testem, který zachytila Lauren Catchpole, je zobrazení popisů reklam jako seznam s odrážkami na desktopu.

Označení štítku reklamy zeleným rámečkem

Dalším experimentem, který sdílel Amir Shahzeidi, je označení štítku reklamy zeleným rámečkem na mobilech.

Shopping experience scorecard v Google Merchant

V Google Merchant se v menu objevila nová položka Rychlý přehled nákupního prostředí (Shopping experience scorecard). Eshopy se skvělým hodnocením zákazníků získají výhodnější pozice, odznak a další benefity, které zatím Google nijak nespecifikoval. Zda tato novinka bude mít dopad i na placenou inzerci, zatím není jasné. Aktuálně se týká jen free listings v USA a Buy on Google, ale sekce se objevuje i v českých Merchant účtech. Novinku sdílel Menachem Ani.

9. února Google oznámil novou verzi API v10. Pokud vás toto téma zajímá, koukněte na oficiální článek.

Sklik

Nová verze konektoru pro Data Studio

Sklik představil novou verzi svého konektoru pro Google Data Studio a to verzi 4.0.0. Bylo opraveno několik chyb z předchozí verze a došlo k přechodu na nový systém časových rozpadů. Tyto změny mohou způsobit nekompatibilitu se stávajícími reportu při aktualizaci verze.

API Drak pracuje i s produktovými skupinami

Sklik API Drak nově umí pracovat s produktovými skupinami vč. jejich tvorby i reportování.

Nekompletní statistiky za 28.2.

Dne 28. 2. se Sklik potýkal s výpadkem dat a to až do 1.3. do 10:12.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *