Vyberte stránku

PPC Novinky – Leden 2022

PPC Novinky – Leden 2022

Sloučení programů ověřování totožnosti inzerentů a ověřování obchodní činnosti

Google se rozhodl sjednotit program pro ověřování inzerentů. Nově bude mít ověřování dva kroky.

  1. Dotazník s několika otázkami
  2. Nahrání potřebných dokumentů, které budou stanoveny na základě dotazníku (ověření totožnosti, ověření obchodní činnosti nebo případně obojí)

Pokud bude účet vyzván k ověření, máte 30 dní na jeho započetí. Následně budete mít dalších 30 dnů na nahrání potřebné dokumentace.

S implementací tohoto sloučení začne již 31. března 2022 a během dvou měsíců vše postupně zavede.

Nová doporučení

Nově na kartě Doporučení najdeme doporučení také pro Discovery kampaně. Doplní tak již existující doporučení pro vyhledávání, display, shopping a video.

Video kampaně dostaly nové karty doporučení např. přidání feedu produktů ke kampani.

Konec Místní a Smart Shopping kampaně

Google oznámil timeline pro zrušení Místních a Smart shopping kampaní, které budou nahrazeny Performance Max kampaněmi. Proces začne v dubnu a dokončen bude v září 2022.

Od dubna bude možné jedním klikem SSC převést na Performance Max kampaň. V červnu pak bude možná stejná akce pro Místní kampaně. Mezi červencem a zářím 2022 dojde k automatickému převodu ještě nepřevedených kampaní.

Report umístění pro Performance Max

K dispozici je nový report umístění pro typ kampaně Performance Max. Díky němu zjistíte, kde se reklamy zobrazily včetně základních metrik. Najdete jej v Přehledy => Předdefinované přehledy => Jiné.

Nebo si lze nadefinovat i vlastní report s atributem Umístění pro funkci Maximální výkon.

Přepracované experimenty

Experimenty dostaly nový kabát i nové funkce. Přepracovaná stránka pro experimenty má novou sekci pro Souhrn a měla by být jednotným prostorem pro všechny úpravy experimentů. Kampaně v rámci Experimentů dostaly také automatickou synchronizaci a v případě, že uděláte úpravu v původní kampani, úprava se automaticky projeví i v experimentální kampani.

Vlastní sloupce v grafu

Graf byl vylepšen o nové možnosti zobrazení metrik včetně vlastních sloupců.

Zvýšení hodnot propagačních kódů

Od února Google zvyšuje hodnoty propagačních kódů z 1000 Kč na 8500 Kč. Promoakce budou nově výhradně pro certifikované a prémiové partnery Googlu. Prodlužuje se také doba, během které musí inzerent utratit peníze, aby získal nárok na stejnou částku do max. výše dle kódu a to z 30 na 60 dnů.

Nové typy strukturovaných úryvků

U structured snippets se objevily nové typy záhlaví a to např. Pořady či Známé oblasti.

blank

Konec Gmail kampaní

1. července 2021 se kampaně v Gmailu staly přístupné pouze pro čtení a nahradily je Discovery kampaně. Pokud je ale náhodou máte ještě ve svých účtech aktivní, počítejte s tím, že se od 28. června 2022 přestanou vydávat.

Omezení sítí pro Shopping kampaně

Dosud bylo možné si v nastavení standardní Shopping kampaně zvolit, zda chceme reklamy zobrazovat také na YouTube, v Gmailu a Discover. Od 10. února se tyto sítě automaticky stávají součástí partnerských webů Googlu.

Nové prostředí pro konverze

Alberto Esteves upozornil na nové prostředí nastavení konverzí. Novinkou je start průvodce zadáním url adresy webu.

A dále budeme moci konverze nastavovat pomocí pravidel, např. dle url děkovné stránky bez nutnosti vkládat na ni speciální kód.

Automatické tagování pro Free Listings

V Google Merchant přibyla nová funkce a to automatické tagování pro Free listings. Můžete ji aktivovat v Merchantu v Nastavení => Nastavení konverzí.

Sekce Globální značka webu

V Google Ads => Nástroje a nastavení => Nastavení se objevila nová položka Globální značka webu. Tato stránka slouží k zobrazení gtagu a jeho nastavení. Na novinku upozornil Vojtěch Audy.

Favicon v reklamách

Google přiznal, že testuje favicon webu v reklamách ve vyhledávání. To by mělo usnadnit uživatelům vybavit si značku inzerenta. Screen zveřejnil Darcy Burk z Kanady.

Testování layoutu ve Workspaces

Pokud už máte v účtu možnost pracovat s Workspaces, tak jste si mohli všimnout, že Google testuje, zda je zobrazovat horizontálně nebo vertikálně (mezi rozloženími lze přepínat). Na test upozornil Vojtěch Audy.

Vyhledávací dotazy pro Smart Shopping

V některých účtech lze najít nový report pro vyhledávací termíny nebo lépe řečeno témata aktivované ve Smart Shopping kampaních. Tento report se nachází v sekci Statistiky. Screen je od Oscara Abada.

Automatické přidávání značky

V Shopping reklamách v hlavní sekci vyhledávače si Emmanuel Flossie všimnul, že Google testuje automatické přidání značky před název produktu. V Shopping sekci vyhledávače už se ale tento úkaz neobjevuje.

Integromat podporuje Google Ads

Integromat dostal nové funkce k práci s Google Ads. Zvládne např. import offline konverzí z CRM, aktualizovat seznamy emailových adres, aktivovat/pozastavit kampaň, přidat negativní klíčové slovo či umístění a další funkce.

Problém s vydáváním reklam

V období mezi 18. a 21. lednem se Google potýkal s problémy, které měly dopad na vydávání reklam v rámci Discovery a Performance Max kampaní.

Bug na Safari

Discovery kampaně měly v lednu problém také s vydáváním reklam na desktopech v prohlížečích Safari a to konkrétně v Gmailu ve dnech 15. – 17. ledna.

Bug při přidávání klíčových slov

Další bug se objevil při přidávání klíčových slov, kdy se objevovala hláška, která upozorňovala na to, že se klíčová slova zapsaná v přesné shodě uloží ve shodě volné. Jednalo se jen o chybu hlášky, klíčová slova se ukládala správně.

FLOC končí, Topics API nastupuje

Google neustále řeší, jak se poprat se soukromím a zrušením cookies třetích stran a přišlo s novým přístupem Topics API, který má nahradit původně zamýšlený FLOC. Přejděte na oficiální článek, pokud vás toto téma zajímavá více.

Banning Surveillance Advertising Act

V USA zvažují, zda zákonem nezakázat cílenou reklamu. Výjimkou by bylo pouze geografické cílení či kontextová reklama. Prohlížeč DuckDuckGo tvorbu tohoto zákona podporuje, ale obecný názor je spíš opačný a předpokládá se, že to neprojde.

Sázky v New Yorku

New York upravil svůj zákon, který původně zakazoval reklamy na sportovní sázení. S rozvolněním Google Ads začne schvalovat v tomto státě USA reklamy na toto téma od certifikovaných inzerentů.

Sklik

Jednoduchá obsahová kampaň

Jedná se o nový typ kampaně v obsahové síti, kdy nemáme možnost si vybírat cílení, ale na druhou stranu bychom měli získat prokliky za levnější ceny.

Zobrazuje se převážně uživatelům, kteří nedali souhlas s cílenou reklamou, mají blokované cookies nebo z jiných důvodů nevstupuje do aukce behaviorálně cílená reklama – zájmy, zájmy o koupi, retargeting.

Barvy pro kombinovanou reklamy

Kombinované reklamy v Sklik je nově možné sladit v souladu s firemní identitou. Zabarvení se začalo v obsahové síti objevovat od 24. ledna. Barvy lze zvolit na úrovni účtu v Nastavení a nebo u každé reklamy zvlášť.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

7 Komentáře(ů)

  1. Michal Barta

    Ahoj Hanko,
    to automatické tagovanie pre Free listings si už skúšala? Kam sa ti to prepisuje? Ja to v GA nikde nevidím. 🙂
    Díky za info,
    Michal

    Odpovìdìt
    • Hana Kobzová

      Ahoj, člověk by čekal, že se objeví nový zdroj/médium, např. google/freelistings, ale není tomu tak. Spadá to do google/organic a vyfiltrovat si to můžeš přes “vstupní stránka obsahuje srsltid”, což je název parametru, který Google začne na konec url přidávat právě po aktivaci značkování v Merchant.

      Odpovìdìt
      • Michal Barta

        Škoda, že to neurobili prehľadnejšie. 🙂 Momentálne to robíme spôsobom, že za všetky URL pridávame manuálne UTM tagy, ktorý to následne trackujú pod google/organic a kampaň “free-listings”. Pre dynamický remarketing a shopping sa to nepoužije lebo tam to má prioritu gclid. Robíme to takto hlavne kvôli prehľadnosti v GA (čo toto Merchant nastavenie úplne nerobí). Je to za teba OK alebo myslíš, že toto riešenie s manuálnymi UTM parametrami má nejaké úskalia? 🙂

        Odpovìdìt
        • Hana Kobzová

          Dělám to úplně stejně jako ty a na žádná úskalí jsem zatím nenarazila. Akorát, že jako zdroj/médium používám google/surfaces (i když dneska už se to nejmenuje Surfaces across Google, ale Free Listings 🙈), ale vidím tak na první pohled, kolik lidí přes to chodí a není to schované v organiku.

          Odpovìdìt
  2. Simona Palme

    Ahoj, zobrazení umístění pro Performance max jsou už dostupná? Já je ve svých účtech nevidím a podpora mi na dotaz reagovala tak, že by se mělo jednat o vlastní report, který Google nepodporuje, tak z toho vážně nejsem moudrá 😀

    Odpovìdìt
    • Hana Kobzová

      Ahoj, do článku jsem doplnila screeny obou možností zobrazení reportu – report předpřipravený Googlem a ten vlastní. Pokud je ve svém účtu nenajdeš, tak se obávám, že to v něm ještě nemáš dostupné a budeš muset vyčkat. Samozřejmě ujisti se, že ti v účtu běží pMax 😉

      Odpovìdìt
      • Simona Palme

        Tak Google to zřejmě roluje do účtů postupně. V žádném, kde mi běží Performance Max zatím tuhle možnost nemám. Ale díky moc za odpověď 🙂

        Odpovìdìt

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *