Vyberte stránku

PPC Novinky – Listopad 2021

PPC Novinky – Listopad 2021

Technická chyba u Shopping kampaní

Ve dnech 12. a 13. listopadu došlo k technické chybě týkající se automatických strategií u Shopping kampaní, které mohly způsobit přečerpání stanoveného rozpočtu. Ceny za proklik vyskočily dle reakcí na Twitteru i o 600 %.

U účtů, kde tento problém nastal, Google vrátil prostředky. Zda i váš účet dostal peníze zpět zjistíte v Transakcích a hledejte tam položku s názvem Úprava služby. Zároveň také chodí emailové oznámení na platební kontakt. Google přislíbil, že vše vyřídí do 3. 12., takže pokud kompenzace nedorazila, ještě se může objevit.

Google měl tento měsíc také problém se zásadou Neshoda cíle, kdy se inzerentům mylně zamítaly reklamy s tímto zamítnutím.

Reporty pro využití štítků

Minulý měsíc Google zveřejnil informaci o tom, že poskytne inzerentům více informací o využití štítků Akce a Pokles ceny (+ další štítky, které se vytvářejí přes propagační feed, který je ale zatím v ČR a SK nedostupný). Tento měsíc se již v Google Merchant Center objevily nové reporty, které lze za tímto účelem využít:

1️⃣ Výkon => Řídící panel => graf Reklamy v Nákupech: Návštěvnost propagačních a prodejních odznaků i odznaků s poklesem ceny + dole jsou odkazy na další pohledy
2️⃣ Produkty => Všechny produkty => nové sloupce: Aktivní značky, Zaznamenaný pokles ceny, Začátek platnosti ceny v akci, Konec platnosti ceny v akci
3️⃣ Produkty => Všechny produkty => můžete vyfiltrovat produkty s aktivními štítky a to pomocí filtru Má aktivní odznaky

Zelené zvýraznění ceny u štítku Akce

Google začal v Shopping reklamách využívat zelenou barvu ceny u produktů, které jsou označeny štítkem Akce. Toto se týká jen ČR, na Slovensku se zelená barva používala i v minulosti (jako podbarvení textu).

Performance Max v účtech a Skillshopu

V listopadu jsem poprvé ve svých účtech narazila na nový typ kampaně Performance Max = Maximální výkon. Ty umožňují inzerci skrze všechny Google sítě vč. Gmailu i Map.

❗ Zároveň Google také oznámil, že v roce 2022 Smart Shopping a Místní kampaně zmizí a budou nahrazeny právě tímto typem kampaně.

Ve Skillshopu se k němu také objevil kurz.

Vyšel nový Google Ads Editor 1.8. Co umí nového?

  • Nová sekce Přehled
  • Správa Automatických použití Doporučení
  • Přihlášení bez nutnosti kopírovat kód

Kompletní soupis novinek najdete v oficiální nápovědě Google Ads.

Volba konverzí při tvorbě kampaně

Při vytváření nové kampaně si můžeme všimnout výběru konverzí, které chcete v rámci kampaně použít jako primární. Google je seskupuje podle zvolené kategorie konverze v jejich nastavení.

Layout stránky Konverze

Stránka Konverze získala úplně nový vzhled. Konverze jsou zde seskupeny dle kategorie konverzí. Na původní vzhled je možné se stále přepnout a to pomocí odkazu Zobrazit všechny konverzní akce vpravo nahoře.

Rozpočty účtů v MCC

Na úrovni MCC se objevila nová položka a to pod Nástroje a nastavení => Fakturace => Rozpočty účtů. Jedná se o nový report, který informuje o stavu rozpočtu napříč klienty. Ukáže například nastavený limit měsíční útraty a průběh jeho dosažení napříč účty či vyčerpání prostředků.

Knihovna podkladů

Španělé Alberto Esteves a Enrique Del Valle upozornili na Knihovnu podkladů (Asset Library), která je k dispozici v Nástroje a nastavení ve Sdílené knihovně na úrovni individuálního účtu. Jedná se o místo, kde lze spravovat analogicky všechny do účtu nahrané grafické podklady.

Produktový feed ve videokampaních

Google oznámil, že rozšiřuje možnost použití produktového feedu do více typů videokampaní bez nutnosti tvořit novou kampaň. Dosud byla tato funkce dostupná jen pro Video Action kampaně. Produkty se tak zobrazí přímo pod videem.

Novinky v sekci Statistiky

Byly představeny čtyři nové reporty, kterých se dočkáme v následujících týdnech v sekci Statistiky:

  • Prognóza poptávky
  • Zájmy zákazníků
  • Publika
  • Dopady na výkon způsobené změnami v účtu (Historie změn) či vývojem na trhu (Statistiky aukcí)

Více informací najdete v oficiální nápovědě Google Ads.

Nové funkce v Experimentech

Vojtěch Audy upozornil na přepracovanou funkci experimentů v Google Ads. Již není nutné vytvářet koncepty kampaní a změny se budou automaticky prolínat také do zkušební kampaně.

Nové funkce v mobilní aplikaci

Mobilní aplikace Google Ads má několik nových funkcí:

  • tvorba kampaní,
  • vysvětlení ke změnám výkonu,
  • sledování trendu.

Více informací najdete v oficiální nápovědě Google Ads.

Zásahová videokampaň

Zvolíte-li při tvorbě videokampaně cíl Povědomí o značce a zásah, můžete využít nového podtypu kampaně a to Zásahová videokampaň. Jedná se o sloučení video formátů a to přeskočitelného, nepřeskočitelného videa a bumperu do jedné kampaně. Tato změna by měla být dostupná již pro všechny inzerenty.

Competitive visibility

V betě se v Google Merchant Center objevil nový report s názvem Competitive visibility, který zobrazuje produktová data vůči konkurenci:

  • Jak často se konkurence zobrazuje oproti vám
  • Jak často se konkurence zobrazuje společně s vašimi produkty
  • Jak často se konkurence zobrazuje výše než vaše produkty

Zatím je tato otevřená beta dostupná jen v USA.

Novinky v Plánovači výkonu

Plánovač výkonu dostal hned 4 nové funkce. Více o nich najdete v nápovědě.

Zobrazení obchodu na Slovensku

Ve slovenských Shopping reklamách Google testuje zobrazení názvu obchodu nahoře a to hned pod obrázkem produktu.

Cílová ROAS na jedno kliknutí

V nastavení kampaně Google přidal výzvu ke spuštění automatické strategie optimalizující na hodnotu konverze a to na jedno kliknutí. Funkce se tak doslova jmenuje.

Rozšíření o obrázky na desktopech

Google začal zobrazovat rozšíření o obrázky u textových reklam také na počítačích. Na novinku upozornil Tomáš Hanáček.

Facelift horního menu v online rozhraní

V některých Google Ads účtech můžete narazit na upravené horní menu. Uvidíte:

  • nové ikony,
  • popis ikon malými písmeny.

Na tento facelift upozornil Vojtěch Audy.

Uvolnění pro domácí testy

Google Merchant upravil svou politiku týkající se domácích či laboratorních testů (např. na testování COVIDu) a ty je nově možné inzerovat jako přes Shopping kampaně, tak i přes neplacené záznamy.

Customer Match pro všechny

Nově je umožněno využívat vlastní emailové seznamy do Google Ads všem inzerentům, kteří dodržují zásady a mají dobrou platební historii. Dokud však nesplní podmínky, lze je aplikovat pouze jako pozorování, nikoliv jako cílení, a také k vyloučení publika. Za účelem cílení je nutné splnit následující požadavky:

  • alespoň 90 dní historie účtu,
  • útrata historicky alespoň 50 000 USD.

Video Discovery mění název

V následujících týdnech začneme v účtech vídat In-feed video ads, nejedná se ale o nic jiného, než o nový název pro YouTube Video discovery ads. Žádné jiné změny nás nečekají.

Konverze Nákupy v obchodě

Retail a restaurace již nemusí optimalizovat pouze na Návštěvy obchodu, ale nově mohou začít využívatt nový typ konverzí a to Nákupy v obchodě importem offline prodejů. Tento typ konverze lze pak využít pro automatické strategie v Google Ads.

Doprava v Merchant

Google Merchant lze propojit přímo s dopravci, kdy pak pomocí dat dokáže Google vypočítat čas dodání. Momentálně tato novinka funguje jen v USA.

Sklik

Náhledy barev pro Šablony

Sklik vylepšil svůj editor šablon. Začal v něm totiž zobrazovat náhled barvy, kterou máte aktuálně zvolenou, a to nalevo od kódu barvy.

Špatné vykreslování grafů

Několik dnů se Sklik potýkal s problémy tykajícími se vykreslení grafu a to hned ve dvou situacích. Dne 30. 11. byly vyřešeny.

Modelování konverzí

Sklik upravuje konverzní a retargetingový kód o novou proměnnou consent, která pomocí hodnot 0 či 1 Seznam informuje, zda uživatel vyjádřil souhlas s cílenou reklamou nebo měřením konverzí. V případě 0, tedy zákazu měření, bude Seznam konverze modelovat v souladu se zákonem (neukládá ani nečte informace ze zařízení uživatele).

Zde najdete přehled eshopových platforem, které plánují s tímto novým parametrem pracovat.

Retargeting na uživatele Seznamu

Další novinkou týkající se legislativních změn od 1. ledna je nová možnost cílení dynamického retargetingu na uživatele Seznamu. V Sklik účtu se kromě běžného DRTG seznamu objevil také nový seznam DRTG návštěvníků Seznamu. Výchozí délka členství jsou 2 dny.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.