Vyberte stránku

Co je míra prokliku (CTR)

Co je míra prokliku (CTR)

Míra prokliku je poměr mezi počtem prokliků, které odkaz získá, a počtem jeho zobrazení. Často se označuje také jako CTR z anglického Click-through rate. Vyjadřuje se v procentech. Nejčastěji se používá ve spojitosti s PPC reklamami, kde vyjadřuje atraktivitu reklamního textu.

Co je CTR?

CTR (Click-through rate) neboli míra prokliku udává, jak často lidé klikají na reklamu. Čím vyšší CTR, tím je reklama atraktivnější. Vyjadřuje se v procentech.

Co je CTR (míra prokliku)?

Jak vypadá výpočet CTR?

Míru prokliku získáme vydělením počtu prokliků počtem zobrazení. Vzhledem k tomu, že se uvádí v procentech, vše na závěr vynásobíme 100.

Vzorec CTR je následující:

CTR (%) = počet prokliků / počet zobrazení * 100

Ukažme si to na konkrétním příkladu. Jestliže má vaše reklama míru prokliku 1%, musí se zobrazit 100x, než na ni někdo klikne.

Jaké je optimální CTR?

V PPC reklamě platí, že čím vyšší míra prokliku, tím lépe. Míra prokliku má přímý dopad na výsledky PPC kampaní. Vysoká míra prokliku snižuje cenu za proklik a zlepšuje pozici reklamy.

Jaká ale ja optimální hodnota? Bohužel to nelze přesně stanovit. Zejména záleží na typu reklamy a oboru. Jinou optimální míru prokliku má reklama ve vyhledávání a úplně jiné hodnoty jsou optimální pro obsahovou síť.

Optimální míra prokliku ve vyhledávání by měla být vyšší než 5 %. Pokud je CTR nižší, je co zlepšovat. Sám Google ve svém programu Google Ads Grants pro neziskové organizace požaduje po inzerentech minimální 5% výši, jinak pro ně grant pozastaví.

V obsahové síti je optimální hodnota o dost nižší. CTR by mělo být vyšší než 0,2 %, ale hodnoty nad 1,5% jsou už podezřelé.

Uvedené hodnoty považujte za orientační. Pokud máte míru prokliku ve vyhledávání 4,9 % určitě není třeba se hned začít stresovat, že je to málo… ale vždycky je možné být lepší 😉

Podívejte se na infografiku CTR v Google Ads (kdysi Google AdWords) podle jednotlivých oborů. Infografiku publikoval Wordstream na svém blogu.

Míra prokliku (CTR) v Google AdWords podle oborů

Co je to relativní CTR?

Ve světě online reklamy existuje metrika zvaná relativní CTR, která srovnává vlastní míru prokliku s mírou prokliku konkurence. Více se můžete dozvědět ve speciálním článku, který je věnován pouze relativnímu CTR.

Zdá se vám, že je vaše míra prokliku nízká? Napište mi a společně se na to podíváme.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *