Vyberte stránku

Google Ad Grants: info pro neziskové organizace

Google Ad Grants: info pro neziskové organizace

Google Adwords představuje platformu pro placené PPC reklamy na Googlu, ovšem věděli jste, že existuje program Google Ad Grants určený pro neziskové organizace, kdy za vás náklady na reklamu platí Google?

Reklama na Google zdarma… opravdu?

Ano, je to tak. Abyste se mohli stát součástí programu Google Ad Grants, musíte splnit několik podmínek a také kampaně mají určitá omezení, ovšem ten, kdo platí za prokliky, je Google a z kapsy vaší neziskovky tak nepadne ani koruna a vy získáte relevantní návštěvnost bezplatně.

Kdo se může zúčastnit Google Ad Grants?

Tento program pro bezplatnou inzerci v rámci Google Adwords je určen pro neziskové organizace, které musí:

  • být charitativní organizaci podle definice charitativní organizace dle českého práva a to s platným a aktuálním statusem,
  • potvrdit prohlášení o nediskriminaci a přijetí a použití daru, které je v přihlášce požadováno,
  • provozovat fungující webovou prezentaci s podstatným obsahem.

České právo definuje charitativní organizaci následně:

Organizace v České republice, jež má v úmyslu se zúčastnit programu Google Ad Grants, musí být organizací nevýdělečnou, založenou v České republice a zapsanou jako občanské sdružení, obecně prospěšná společnost, nadace či nadační fond.

Účastníkem Google Ad Grants se nemohou stát:

  • vládní subjekty a organizace,
  • nemocnice a lékařské skupiny,
  • školy, centra péče o dítě, akademické instituce a univerzity (dobročinné sekce vzdělávacích organizací se zúčastnit mohou) – pro tyto má Google vlastní program Google for Education.

Jak se přihlásit do programu?

Splňujete podmínky pro účastníky a chcete se do programu přihlásit?

Prvním krokem bude registrace na TechSoup. Jedná se o externí organizaci, se kterou Google spolupracuje, která mu pomáhá s ověřováním neziskovek díky partnerům, které má po celém světě. Nejprve se tedy musíte zaregistrovat zde (pro Slovensko zde) a neziskovou organizaci ověřit. Následně získáte ověřovací token, který budete potřebovat při registraci pro Ad Grants.

Přejděte na přihlášku Google Ad Grants přímo na stránkách Google a pravdivě ji vyplňte. Budete potřebovat vytvořený účet v Adwords, jehož měna bude nastavena na americké dolary nezávisle na tom, ve které zemi působíte, a rovněž účet nesmí obsahovat žádné fakturační údaje. Dále po vás bude Google vyžadovat základní informace o organizaci, popis čemu se věnuje a na co chcete prostředky Googlu využít. Doporučuji doložit veškerou dokumentaci (v přihlášce je možno připojit přílohy), kterou máte k dispozici, a sdělit co nejvíce informací.

Podmínky pro účastníky programu

Po odsouhlasení vaší přihlášky se stáváte účastníkem programu, ovšem aby vám status nebyl odebrán, musíte dodržovat několik podmínek:

  • reklamy musí odkazovat pouze na tu doménu (URL adresu vašeho webu), která byla uvedena v přihlášce (je možné zažádat o přidání dalších domén skrze tento formulář)
  • organizace je povinna se minimálně jednou měsíčně do účtu přihlásit a nejméně jednou za 90 dní provést nějakou změnu
  • komerční inzerce není povolena, veškeré prodeje a tržby musí sloužit výlučně k podpoře vašeho programu
  • reklamy nesmí odkazovat na stránky, které slouží primárně jako odkazy na jiné weby
  • váš web nesmí obsahovat reklamy služeb Google Adsense ani reklamní odkazy přidružených subjektů
  • je třeba udržovat míru prokliku (CTR) minimálně 5% (nebude-li dodrženo 2 měsíce za sebou, účet bude suspendován)

Google Ad Grants je Google Adwords pro neziskové organizace, a pokud patříte dle českého práva mezi neziskovku, určitě se zaregistrujte. Získáte tak možnost dát vědět relevantnímu publiku o činnosti vaší neziskové organizace a to zdarma.

Již máte účet Google Ad Grants? Podívejte se na informace pro marketéry, jak takový účet spravovat a nebo zjistěte, jak je vhodné přistupovat k tvorbě a optimalizaci Ad Grants účtu.

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *