Vyberte stránku

PPC Novinky – Listopad 2023

PPC Novinky – Listopad 2023

Obsah

Google Ads

Google připravuje Solutions

V Nápovědě Google Ads se objevil nový článek týkající se Solutions. O co se jedná? Jedná se o nový způsob automatizace správy kampaní. Solutions pomůžou:

  • s kontrolou funkčnosti odkazů
  • automaticky upraví rozpočet vaší kampaně
  • generování reportů
  • zasílání upozornění, když se změní výkon vašeho účtu

K dispozici budou v sekci Všechny hromadné akce v Nástrojích a Nastavení.

Kampaně Things To Do

Google zveřejnil nový článek na stránce nápovědy věnovaný novým kampaním Things to do. Nový typ kampaně umožní cílit na uživatele, kteří hledají zážitky, aktivity, místní zajímavosti a podobně ve vyhledávání nebo v Mapách.

Stránka nápovědy poskytuje přehled funkcí tohoto nového typu kampaně, kritéria způsobilosti a kroky, jak je začít používat.

Chcete-li používat tento typ reklamy, musíte poskytnout feed produktů „Things to do“ nebo spolupracovat se schválenými partnery společnosti Google pro připojení.

Přečtěte si článek na stránce nápovědy: O reklamách Things to do.

Product Studio v USA

Začátkem listopadu bylo Product Studio spuštěno v amerických Google Merchant Next účtech a také v Google a Youtube aplikaci pro Shopify. Zároveň také Google vytvořil na Linkedin oficiální skupinu pro zpětnou vazbu a diskuzi týkající se této novinky.

Generativní AI v PMAX v USA

Kromě Product Studia se tento měsíc v USA spustilo také generativní AI pro tvorbu PMAX kampaní. Do dalších zemí by se mělo rozšířit v roce 2024. Google také uvedl, že využívá technologii SynthID watermarks a metadata, která zajišťují, že nebudou AI vygenerovány dva stejné obrázky pro různé inzerenty nebo kampaně.

Flip video pro PMAX a Videokampaně vyzývající k akci

Funkce transformace horizontálních videí do vertikálních se již objevila živě v účtech. Videa je možné tímto způsobem upravovat a využít v Performance Max a Videokampaně vyzývající k akci. Na novinku upozornil Maximilian vom Eyser.

Propojení Merchant a Firemního profilu

Google Merchant Center Next nově nabízí propojení s Firemním profilem. Najdete to v sekci Informace o firmě => Obchody. Novinku sdílel Emmanuel Flossie.

Propagace v Chromu

V rozhraní účtu Google Merchant se objevilo nastavení zobrazování nabídek v prohlížeči Chrome. Tyto nabídky se pak zobrazují v Chromu na nové kartě a v adresním řádku. Snímek obrazovky této aktualizace sdílel Valentinas Buzas.

Nový atribut “Small business”

V Google Merchant Center se objevil nový atribut “small business“, který se zobrazuje zatím jen s free listings a pouze v USA.

Atribut je k dispozici v sekci Informace o firmě => Detaily.

Počet zaznamenaných rozšířených konverzí

Online rozhraní Google nyní zobrazuje oznámení, které uvádí počet konverzí sledovaných pomocí funkce rozšířených konverzí. Tuto zprávu sdíleli Tiago Goncalves a Adriaan Dekker.

Google Ads Editor 2.5

Google vydal verzi 2.5 Google Ads Editoru. Podporuje Demand Gen, Search Themes, Brand Exclusions a další. Koukněte na kompletní seznam nových funkcí.

Úprava zásad pro rozšíření o lokalitu

Google zasílá e-mailová oznámení o změnách zásad souvisejících s rozšířením o lokalitu.

Počínaje 20. prosincem a pokračovat v následujících 8 týdnech dojde k postupnému náběhu, během něhož budou zamítnuty následující položky umístění:

  • uzavřená místa
  • místa, která Google nerozpoznal
  • lokality, které neodpovídají firmě provozující reklamy (s výjimkou lokalit přidružených společností)

Smart jako výchozí metoda cílení

Yu-Rong Roovers sdílel screen z online rozhraní, kde je vidět nový způsob cílení kromě dlouhodobě známého Cílení a Pozorování. Nový typ se jmenuje Smart a jeho zvolení je Googlem doporučováno.

Nový layout responzivních reklam v Displayi

Victor Sellés si všiml aktualizovaného designu responzivních obsahových reklam, který se vyznačuje minimalistickým designem a zároveň zdůrazňuje identitu značky pomocí výrazných barev, nápadně umístěného loga v levém horním rohu a velkého tlačítka s výzvou k akci.

Cílení na Google TV

Možnost cílení na Google TV se objevila už v říjnu. Nyní ale Google publikoval stránku v nápovědě dedikovanou této nové funkci.

Online peněženky v Merchant Scorecard

Program rychlého přehledu nákupního prostředí nově zohledňuje také možnost platby přes online peněženky, např. Google Wallet či Apple Pay. Více info najdete v oficiálním článku.

Lead funnel report

U účtů zaměřených na leady můžete nově spatřit nový report, tzv. Lead funnel, který představuje průtok leadů až po uzavřené dealy. K dispozici je na stránce Souhrn. Účet musí používat konverze typu odeslání formuláře či kvalifikovaný/konvertovaný potencionální zákazník, aby byl tento report viditelný. Kroky 3 a 4 se zobrazí pouze při využívání importu offline konverzí.

Doporučení v Souhrnu v SERPu

Souhrn ve výsledcích vyhledávání nově zobrazuje více informací týkajících se Doporučení včetně možnosti jejich přímé implementace. Screen sdílel Anthony Higman a Adriaan Dekker.

Průměr čekací čas při telefonátu

Textové reklamy ve vyhledávání zobrazují nové rozšíření týkající se průměrné času čekání při volání do firmy inzerenta. Screen sdílel Arpan Banerjee.

Reset verifikace

V sekci Ověření inzerenta se objevila nová možnost resetovat proces verifikace. Screen sdílel Victor Sellés.

Redesign přidávání produktů do PMAX

Sekce pro přidání feedu na úrovni kampaně získalo v PMAX nový kabát.

SGE v 120+ lokalitách

Google spustil Search Generative Experience ve více než 120 lokalitách a regionech a podporuje 4 nové jazyky v daných regionech: španělština, portugalština, korejština a indonézština.

Zároveň potvrdil, že SGE obsahuje textové a Shopping reklamy. Glenn Gabe sdílel ukázku carouselu reklam zobrazenou v rámci SGE.

Úprava pravidel pro Škodlivý a nežádoucí software

Google e-mailem informoval o aktualizaci zásad týkajících se škodlivého nebo nežádoucího softwaru. Nově je rozděluje do 3 samostatných kategorií:

  • Škodlivý software
  • Kompromitované stránky
  • Nevyžádaný software

Uplatňování těchto aktualizovaných zásad začne v prosinci a bude se postupně zvyšovat během přibližně čtyř týdnů. Více informací najdete v oficiálním oznámení.

Propagace na základě crawlování webu

V poslední době bylo novinek ohledně propagací více: dynamické propagace či výše uvedené propagace v Chromu. Emmanuel Flossie zjistil, že Google nově vytváří propagace v Google Merchant Center také na základě crawlování webu. Tyto propagace jsou pak využívání jak pro shopping reklamy, tak i u free listings. Z této funkce je možné se odhlásit.

Experimenty pro Demand Gen

Google spustil experimenty pro Demand Gen, ve kterých je možné testovat různé obrázky a videa a zjistit, které fungují nejlépe. Novinku sdílel Thomas Eccel.

Výhody členství

Google začal v USA zobrazovat výhody členství v klubech jednotlivých značek a to v sekci Nákupy. Zachyceny byly příklady např. pro Amazon Prime a Nike. Screeny sdíleli Menachem Ani a Emmanuel Flossie.

Plánování výkonu pro konkrétní konverzi

Thomas Eccel objevil novinku v Plánovači výkonu. Nyní je možné plánovat výkon pro konkrétní konverzní akci, např. prodej. Tato funkce je zatím dostupná jen pro vyhledávání.

Zvětšování obrázků pro Demand Gen

Pro Demand Gen kampaně je nyní dostupný tzv. image upscaling. Pokud je nahraný obrázek menší než 300×300 pixelů, Google je schopen pomocí AI obrázek automaticky zvětšit a zostřit přímo v rozhraní Google Ads.

Podbarvení při porovnávání období

V online rozhraní se při srovnávání dvou období podbarví hodnoty změny modrou barvou v různé intenzitě v závislosti na velikosti změny. Screen sdílel Thomas Eccel.

Statistiky konverzí v PMAX

Dříve se statistiky v Performance Max kampaních zaměřovaly na kliknutí a zobrazení. Thomas Eccel si všiml, že Google také přidal údaje o konverzích.

Barevné pozadí pro loga

Google testuje zobrazení firemního loga ve vyhledávání, konkrétně pozadí loga. Barvu pozadí volí automaticky na základě barev využitých v logu. Screen sdílel Victor Sellés.

Podobná slova v Plánovači klíčových slov

Plánovač klíčových slov nyní zobrazuje upozornění, které uvádí, že objemy vyhledávání zahrnují data také pro podobná klíčová slova. Tuto aktualizaci odkryli Arpan Banerjee a Adriaan Dekker.

YouTube Shorts v lokální PMAX

Kampaně Maximální výkon pro cíle v prodejnách nově zobrazují reklamy také v rámci YouTube Shorts. Narazil na ně Maximilian vom Eyser.

5 obrázků v jedné reklamě

Adriaan Dekker zachytil zobrazení hned 5 obrázků najednou v rámci reklamy ve vyhledávání na desktopu.

Výzva k přepnutí na nové rozhraní Google Ads

Google se aktivně snaží uživatele donutit k přepnutí na novou verzi online rozhraní pomocí notifikační lišty.

Rychlost čerpání budgetu na úrovni účtu

Raman Yadav sdílel screen reportu, který informuje o rychlosti čerpání budgetu. Tento report je k dispozici v sekci Statistiky na úrovni účtu.

Zároveň přibyly také nové sloupce týkající se čerpání rozpočtu. Na toto upozornil Vivek Gupta.

Shopping reklamy v “You may also like” sekci

Reklamy v Nákupech se zobrazují ve výsledcích vyhledávání v části „Mohlo by se vám také líbit“ (“You may also like”). Informaci sdíleli Glenn Gabe a Adriaan Dekker.

Předvolba formátů pro Demand Gen

Google oznámil, že v současné době neplánuje poskytovat segmentaci nebo řízení inventáře na úrovni sítě (jako je Gmail, kanál Discover atd.) pro Demand Gen.

V 1. čtvrtletí roku 2024 však plánuje představit předvolby formátu (Format Preferences). Inzerentům to umožní přizpůsobit své videokreativy konkrétním zamýšleným umístěním (In-stream, In-feed, Shorts), kde je chtějí zobrazovat.

Aby toho mohli inzerenti využít, budou potřebovat minimálně tři videa, které mohou přiřadit ke každému z těchto umístění.

Přepracovaná Historie změn

V horní části stránky Historie změn byla zavedena nová sekce „Přehled změn“. Nabízí tři různé pohledy:

  • podle uživatele
  • podle kampaně
  • podle výkonu

V hlavní tabulce byla navíc přidána nová řada zaoblených tlačítek pro zjednodušení filtrování změn podle typu, jako je rozpočet, nabídky, publikum atd.

Výkon produktů dle značek a štítků

Koncem října se v účtech objevila nová karta v sekci Produkty věnované Typům produktů. Na základě této aktualizace nyní Google přidal další dvě karty: Značka a Vlastní štítky. Novinku sdílel Thomas Eccel.

Demand Gen v přehledech atribuce

Atribuční model založený na datech pro Demand Gen byl oznámen v srpnu, ale až nyní se tento typ kampaní dostal do přehledů atribuce. Novinku sdílel Thomas Eccel.

Try-on pro pánské vršky

Po úspěšné implementaci na trhu pro ženy rozšiřuje Google svou zkušební funkci AR o kategorii pánských vršků. Tato funkce je nyní k dispozici v mobilech v USA, přičemž se plánuje její brzké zavedení na také na desktop.

Tuto funkci již využívá široká škála značek, včetně Abercrombie, Banana Republic, J.Crew a Under Armour.

Dynamické firemní logo a název

Google zavádí dynamické obchodní názvy a logo pro případy, kdy nejsou přidány manuálně. Využití dynamického loga a názvu firmy je automaticky aktivováno. Je možné je vypnout v nastavení automatických podkladů na úrovni účtu. Této novinky si všiml @PPCGreg.

Premier Reach při nákupu na základě Rezervace

Mihai Ciurea si všiml nové možnosti nákupu reklamního prostoru pro videokampaně. Jmenuje se Premier Reach a nachází se v rámci nákupu reklam na základě Rezervace (tedy ne Aukce).

Kromě nákupu reklam na základě aukce si nyní můžete vybrat nákup reklam na základě rezervace, která umožňuje koupit cílený počet zobrazení za pevnou CPM. V rámci této možnosti si můžete vybrat z následujících formátů:

  • Premier Reach
  • Masthead
  • Standard Reach

S Premier Reach, nejnovější možností, kterou Mihai objevil, můžete získat přístup ke speciálním funkcím a zobrazovat své reklamy v nejlepším obsahu pomocí mikrospotu, přeskočitelných reklam in-stream a nepřeskočitelných reklam in-stream. Toto zahrnuje také YouTube Select.

Cílení na Shorts

Thomas Eccel sdílel screen, který zobrazuje, že je možné cílit video reklamy výhradně na YouTube Shorts.

Automaticky vytvářené podklady jsou automaticky zapnuty

Thomas Eccel zjistil, že automaticky vytvářená aktiva jsou nyní ve výchozím nastavení automaticky zapnuta. Pokud tuto funkci nechcete používat, nezapomeňte ji při vytváření nové kampaně vypnout.

Video views v Plánovači dosahu

Plánovač dosahu nově pracuje také s podtypem video kampaně Zhlédnutí videa (Video views). Novinku sdílel Emir Bayutmuş.

Systém varování a striků

Google začal přehledně zobrazovat v sekci Správce zásad, v jaké fázi zamítnutí se účet nachází. Novinku sdíleli Martin Muron a Adriaan Dekker.

Signály pro kampaně pro aplikace

Podobně jako pracujeme se Signály v PMAX, v kampani pro aplikace se objevila Audience performance sekce. Novinku sdíleli Mirac Kaçmaz & Emir Bayutmuş.

Připomenutí přidání nabídek do Merchantu

Ve vyhledávači Google se začalo objevovat vyskakovací okno jako připomínka přidání vánočních nabídek do účtu Google Merchant Center.

Verze GMC v přehledu účtů

Při používání účtu Multi-Client Center (MCC) v Google Merchant Center byla zaveden nový sloupec, který zobrazuje verzi Google Merchant Center pro každý účet. Tuto zprávu sdílel Mike Ryan.

Kredit zdarma ve výši 1000 USD

Vybraným Google Partnerům přišla emailem nabídka pro nové účty pro získání kreditu zdarma v hodnotě 1000 USD na rozdíl od běžných 500 USD. Screen sdílel Peter Ruchti.

Dva nové parametry pro Consent Mode

Od roku 2024 bude Google vyžadovat použití dvou nových parametrů pro inzerenty, kteří chtějí používat personalizované reklamy: „ad_user_data“ a „ad_personalization“. Tuto zprávu sdíleli Marthijn Hoiting & Adriaan Dekker.

Sjednocené zobrazení pro nastavení obsahu

Sekce Nastavení obsahu pro obsahové kampaně byla přepracována. Nyní můžete ve stejné sekci vidět metodu cílení, předmět, umístění a klíčová slova. Tuto zprávu sdíleli Annelies Pijffers & Adriaan Dekker.

Výzva k přepnutí na Google Merchant Center Next

Google začal rozesílat e-maily k propagaci nového Google Merchant Center Next. Uživatelé mají možnost přejít na tuto aktualizovanou platformu okamžitě, nebo se mohou rozhodnout počkat, až bude na jejich účtu implementována automatická aktualizace. Datum této automatické aktualizace se může lišit, v mém příkladu jde o 6. ledna.

Generování obrázků v nástroji výběru obrázků

Kevin Kaneria sdílel screen, kde je možné generovat nové obrázky pomocí AI pro reklamy přímo v nástroji výběru obrázků.

Zvýraznění textu v reklamě ve vyhledávání

Google testuje zvýrazňování textů v rámci popisu reklamy ve vyhledávání. Screenshot sdílel Anthony Higman.

Sociální sítě v Merchant Center

V Google Merchant Center se v sekci Informace o firmě objevila možnost přidat sociální sítě. Konkrétně se jedná o Instagram, Tiktok, Youtube a Pinterest. Screen sdílel Kevin Kaneria.

Atribuce v Google Merchant

Se zánikem atribuční modelů se mění atribuce také u konverzí ve službě Merchant Center. I zde bude na výběr pouze z modelu atribuce na základě dat a posledního kliknutí.

Sklik

Graf nad statistikami reflektuje filtr

Při použití filtrace uvidíte v grafu nad statistikami pouze vyfiltrované kampaně. Zároveň s touto úpravou zmizel přepínač pro vyhledácí/obsahovou síť, který lze nahradit právě filtrováním.

Porovnání období v tabulce

Tabulka statistik nově umí ukázat data při porovnání období. Zobrazí se rozpad na daná období, a to včetně procentuální změny. 

Statistiky podle entit

Na úrovni účtu i kampaní můžeme sledovat výkon jednotlivých typů cílení vč. šablon. Novinka poslouží pro rychlý přehled výkonu napříč všemi kampaněmi a sestavami.

Štítek Doprava zdarma

Produktové reklamy ve vyhledávání nově zobrazují štítek Doprava zdarma.

Popis produktu v produktové reklamě

Sklik kromě označení “doprava zdarma” začal také doplňovat své reklamy o text popisující výrobek (ionizátor, otočný kabel, …). Tato informace je čerpána z hodnot atributů PARAM a v případě jejich absence se bere z produktové karty.

Seznam příhlášení v Shoptetu

Shoptet přidal do své ecommerce platformy možnost přihlášení přes Seznam. To pomůže eshopařům s retargetingem přes Sklik i po skončení podpory cookies třetích stran. Přečtěte si celý článek: Shoptet e-shopařům nově nabízí Přihlášení přes Seznam i možnost cílení bez cookies.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *