Vyberte stránku

PPC Novinky – Prosinec 2020

PPC Novinky – Prosinec 2020

Google Ads

Globální spuštění Kampaní na interakce s aplikacemi

Cílem tohoto nového typu kampaně pro mobilní aplikace je motivovat věrné zákazníky k interakcím a přivádět je zpět do aplikace na nový vhodný obsah. Reklamy se zobrazují ve Vyhledávání, na Google Play, na YouTube a v dalších mobilních aplikacích.

Report Statistiky v prvních účtech

V některých účtech už se objevil report Statistiky (Insights), o kterém se poprvé psalo v říjnu.

Nová stránka pro Dokumenty

Google přepracoval ve Fakturaci podsekci Dokumenty. Nově lze stáhnout dokumenty (faktury a výpisy) hromadně. Zasílání faktur na email tam ale zatím nepřibylo.

Gmail kampaně končí

Google oznámil ukončení speciálních kampaní pro obsahovou síť určených výhradně pro Gmail. Od 1. 7. 2021 budou takové kampaně pouze ke čtení. Od tohoto data bude možné zobrazovat reklamy v Gmailu, ale skrze Discovery kampaně.

Vysvětlení pro kampaně s Cílovou CPA

Kampaně ve vyhledávání se strategií Cílová CPA nově získaly Vysvětlení, kdy na jeden klik zjistíme důvody změn nákladů a konverzí.

Velikost podobných publik

Nově lze vidět odhad velikosti u podobných publik přímo ve Správci publik.

Nová funkce Proč tato reklama?

Google pracuje na transparentnosti a kontrole zobrazování reklam a zapracoval na funkci Proč tato reklama?. Tato informace se zobrazuje pro uživatele u každé reklamy po kliknutí na odznáček v rohu reklamy.

Mění se názvosloví v Google Merchant

Platformy Google mění svůj název na Neplacené záznamy produktů (Free product listings) nebo jen Neplacené záznamy (Free listings). Program Shopping Actions rovněž mění svůj název a to na Koupit na Googlu (Buy on Google).

Nový layout Shopping reklam na počítačích

Na desktopech Google testuje nový vzhled sekce Shopping reklam s možností rozevření směrem dolů pro zobrazení více výsledků.

Vlastnosti v Google Shopping

V mobilních zařízeních si můžete u Shopping reklam všimnout zobrazení hodnot atributu Podrobnosti o produktu product_detail.

Omezování reklam pro alkohol a hazard

Uživatelé budou mít možnost limitovat určité kategorie reklam, Google přidává novinky pro reklamy týkající se alkoholu a hazardu. Nejprve je nasadí v USA a později v roce 2021 i do dalších zemí.

Vlastní řádek pro každé rozšíření o podstránky

Manuel Vilella Salcedo ve Španělsku zahlédl nové zobrazení rozšíření o podstránky na desktopech.

Nový vzhled u Google Partners Rewards

Google Partners Rewards se dočkal nového vzhledu vč. vizuálního přepracování jednotlivých cílů.

Sklik

Nová cílení v Skliku

Od 11.1. budou v Skliku k dispozici nové možnosti cílení. Přibudou nové segmenty a rozšíří se nadřazené obecné kategorie. Nové obecné kategorie budou mít menší publika, ale díky tomu budou přesnější. Sklik uvedl, že díky této změně vidí navýšení CTR o 10 %.

Sklik přepracuje autottaging

Sklik plánuje přepracovat technologické pozadí stránky s nastavením automatického taggování.

Seznam poslal Googlu předžalobní výzvu

Seznam žaluje Google za ušlý zisk, o který přišel z důvodu monopolního postavení Googlu, který byl potvrzen Evropskou komisí v roce 2018. V prosinci už Google obdržel předžalobní výzvu a má 30 dní na úhradu částky. Seznam požaduje částku ve výši 9,072 miliard korun, která byla vypočítána dohromady za roky 2011-2018.

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Napište mi!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *