Vyberte stránku

Návod: Jak zacílit Performance Max na Shopping

Návod: Jak zacílit Performance Max na Shopping

Hlavním tématem posledních měsíců jsou kampaně Performance Max (Maximální výkon) a konec Smart Shopping kampaní.

Věděli jste, že je možné Performance Max zacílit na Shopping formáty? Pojďme se podívat jak na to.

Jak kampaň nastavit pro zacílení na Shopping

Základem pro tento přístup je vytvoření Skupiny podkladů, ve které ale neuvedeme nic jiného než:

  • název skupiny,
  • cílovou URL adresu.

Nepřidáváme tedy žádné další podklady jako obrázky, loga, videa, texty a ani jméno firmy.

Takto pak vypadá správně připravená a uložená skupina podkladů.

Tento trik funguje jak v online rozhraní, tak i v Google Ads Editoru.

V průběhu úpravy skupiny na vás budou vyskakovat chyby, ale jakmile opravdu necháte jen výše uvedená pole, chyby zázrakem zmizí a skupinu budete moci uložit.

Přikládám kompletní screen skupiny podkladů z obou míst, kdyby se vám nedařilo skupinu správně připravit.

Kromě toho pak v kampani nezapomeňte na následující kroky:

  • Nezapomeňte kampaň propojit s feedem produktů,
  • Nastavte Rozšíření cílové URL na “Posílat provoz pouze na vámi zadané adresy URL”,
  • Nastavte si geografické cílení na “Přítomnost: lidé, kteří jsou nebo se pravidelně pohybují ve vašich cílových lokalitách”.

Pokud již máte existující Performance Max kampaň, není třeba zakládat novou. Stačí vytvořit novou skupinu podkladů a tu původní pozastavit.

Kde se reklamy zobrazují

Performance Max kampaň upravená výše uvedeným způsobem bude vydávat reklamy v Shopping formátu.

Vzhledem k omezenému reportování Performance Max kampaní, nedokážeme určit, na kterých sítích se reklamy zobrazují, avšak Ginny Marvin k tomuto přístupu na Twitteru řekla, že takové reklamy se mohou zobrazovat jako Shopping formát ve vyhledávání, obsahové síti, YouTube a v Gmailu.

Porovnáním metrik kampaně s metrikami na úrovni Skupiny záznamů odpovídá, takže minimálně můžeme s jistotou říct, že se vydávají jen inzeráty na základě feedu.

Při kontrole kombinací podkladů Google rovněž žádné kombinace nezobrazuje, což je další vodítko, že se opravdu jedná pouze o Shopping formáty.

Proč tento trik funguje

Vzhledem k nástroji, který umožňuje upgrade Smart Shopping kampaně na Performance Max na jeden klik, Google musel povolit, aby se Skupina podkladů uložila i s menším počtem podkladů, než vyžaduje Performance Max, která je vytvořená od nuly.

Jak dlouho to bude fungovat

To nikdo zatím neví. Odhaduje se, že to minimálně bude fungovat do doby, než Google dokončí proces upgradu. Ten by měl skončit pro Smart Shopping kampaně v září, ale např. upgrade Smart Shopping pro vozidla bude až na začátku roku 2023, takže se to může protáhnout třeba až do té doby. A nebo to bude funkce, která již zůstane. Uvidíme.

Použití strategie

Tento přístup v účtech používám dvěma způsoby.

U účtů s omezeným rozpočtem tvořím pouze PMAX Shopping,

U účtů, kde mám dostatečné finance, tvořím jak PMAX Shopping, tak i klasický PMAX se všemi podklady. U kompletního PMAX volím rozpočet nižší, kdy chci tento typ kampaně mít v účtu spuštěný a sledovat, co dokáže, ale zároveň se chci ujistit pomocí PMAX Shopping s vysokým rozpočtem, že jsme v Shopping reklamách pokud možno vidět bez omezení.

Kdo na to přišel?

Netuším, kdo tento trik objevil jako první, ale objevila jsem video na YouTube, ktero tento přístup prezentuje a publikováno bylo již v dubnu! Enrique del Valle nedávno natočil na toto téma poměrně rozsáhlý webinář. Ten je dostupný zdarma na Youtube, takže pokud ovládáte španělštinu, koukněte na něj.

Vlastní zkušenost

Tento přístup nyní aktivně testuji, ale zatím je to krátká doba, abych mohla dělat nějaké jasné závěry.

Konkrétně mám pro vás ukázku z účtu, kde mi PMAX Shopping běží nejdéle (a kompletní PMAX zde nemám). Na grafu vidíte modře cenu a červeně konverze. Vyfiltrovaná byla nyní již pozastavená Smart Shopping kampaň a aktivní PMAX Shopping. Po pouhých téměř dvou týdnech běhu je vidět, že při přepnutí došlo k nárůstu nákladů, ale kampaň byla schopná získat o +226,67 % více konverzí než předchozí Smart Shopping. Co se týče návratnosti, PNO se zhoršilo o 6 %, ale i přesto je kampaň stále rentabilní dle stanovených cílů pro tohoto klienta.

Vyzkoušejte tento přístup i vy! Budu ráda, když se pak podělíte o zkušenost v komentářích.

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

11 Komentáře(ů)

  1. Jakub Němeček

    Zdravím Hanko, zrovna v minulém týdnu jsem si různě proklikával možnosti PMAX kampaně a dost mě překvapilo, že mi šla publikovat kampaň bez jakýkoliv podkladů, jen se samotným feedem. Díky tomu jsem přemýšlel, že by to teoreticky mohlo fungovat úplně stejně jako současné SSC. Zatím to i u mě vypadá nadějně, ale mám takové tušení, že nám to Google asi brzy zarazí 🙁

    Odpovìdìt
    • Hana Kobzová

      Ahoj, díky moc za komentář! To chování bude velmi blízké, ale ne úplně totožné:
      1) SSC mělo k dispozici alespoň jeden krátký nadpis, dlouhý nadpis a popis, takže se mohlo zobrazovat v extra formátech, které teď PMAX bez podkladů umět nebude. Mám třeba na mysli dynamický remarketing a konkrétně formát, kde se pod produkty vedle loga zobrazuje krátký nadpis.
      2) Pak je ještě otázkou, jak PMAX pracuje s remarketingovými publiky. Konkrétně kampaň, jejíž výsledky zde zmiňuji, získala za cca 14 dní běhu jen 39 impresí v obsahové síti. Vypadá to tedy, že ho nezvládá tak dobře, jako tomu bylo v případě SSC, kde byl remarketing dost zásadní.

      Odpovìdìt
      • Jakub Němeček

        To je fakt, že absence “podkladů” asi může ovlivnit výdej v GDN. Já to běžím zatím velmi krátce (od pátku), ale v obsahu to udělalo přes 4000 impresí, což je nějakých 8 % z celku. V rámci SSC to procento před tím bylo ale větší. Uvidím v dalších dnech. Zatím to jedu současně s původní SSC, tak je možný, že display část mi jede přes SSC a search přes PMAX.

        Odpovìdìt
  2. Lukáš

    Dobrý deň Hanka

    Chcel by som sa spýtať, v prípade, keď máte spustené dve P-max kampane, ako máte nastavenú klasicku P-max kampaň (kde máte vyplnené podklady) ? Zaujíma ma či tiež mate pripojený feed alebo bez feedu.

    Ďakujem

    Odpovìdìt
    • Hana Kobzová

      Dobrý den, tu klasickou PMAX kampaň mám nastavenou se vším všudy, poskytuji tedy veškeré podklady vč. feedu. Cílem je zjistit, co Google s ní dokáže, ale ujistit se, že když bude rozpočet vyčerpán (např. díky GDN), tak Shopping se bude i nadále zobrazovat právě díky té PMAX Shopping.

      Odpovìdìt
  3. Michal C.

    Dobrý den Hanko,

    když máte nastavenou Pmax kampaň se všemi podklady, lze v nějakém přehledu či v GA zjistit kde se reklamy zobrazují? Stačilo by např z rozpočtu 10000 Kč byla útrata ve vyhledávací síti 3000 Kč, Obsahová část 2000 Kč, produktová(feedová) 2000 Kč a video atd tolik a tolik?

    A druhá otázka, nebudou se bít pmaxky mezi sebou, pokud nastavíte jednu s podklady a feedem a druhou pouze s feedem?

    Děkuji

    Odpovìdìt
    • Hana Kobzová

      Dobrý den, bohužel, rozdělení útraty nelze nijak zjistit. Když se podíváte do produktových podkladů, zjistíte, kolik se utratilo v produktových formátech (Shopping, Display atd.) a pomocí reportu dokážete zjistit i útratu v obsahové síti jako takové (lze oddělit aplikace) a to bych řekla, že je momentálně vše, co je dostupné.

      K druhému dotazu – vysledovala jsem, že pokud bude mít PMAX s podklady dostatečný rozpočet, PMAX Shopping nebude mít zobrazení. Kompletní PMAX má tedy přednost.

      Odpovìdìt
  4. Martin

    Ahoj, je podle tebe PMAX zacílená jenom na shopping v něčem lepší než klasické PLA s ROASem? Kromě toho, že se může zobrazovat na ytb, v obsahu nebo gmailu, což si nejsem jistý, jestli bych bral jako nějakou výhodu kvůli, které bych to přepínal. Naopak to, že s ROASem pořád vidím vyhledávací dotazy je pro mě cennější pro další začlenění těchto dotazů do SEA kampaní. Spíše teda narážím na to, jestli PMAX využívá nějaké jiné (pokročilejší) signály než ROAS?
    Díky

    Odpovìdìt
    • Hana Kobzová

      Ahoj. Řekla bych, že ROAS funguje všude stejně a nebere jiné signály např. v Shoppingu či PMAX. Takže z pohledu strategie ROAS si myslím, že je to jedno. Pokud ti manuální Shopping funguje, tak s ním nadále pokračuj. Ale co když ti PMAX dokáže přivést více konverzí (podobně jako toho byl schopen Smart Shopping)? Určitě by to stálo za test. Já většinou standardní shopping používám u nových účtů právě proto, abych získala vyhledávací dotazy, pochopila trh a mohla kampaně rozvíjet, ale následně jsem pak tvořila SSC.

      Odpovìdìt
  5. Eva

    Dobrý den, pochopila jsem správně, že nepřidružuji žádný signál publika při tvorbě? Děkuji

    Odpovìdìt

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.