Vyberte stránku

PPC Novinky – Leden 2023

PPC Novinky – Leden 2023

Google Ads

Změna chování nadbytečných klíčových slov

Google upravil od 19. ledna doporučení týkající se nadbytečných klíčových slov a to tak, že nyní za nadbytečné považuje slova ve frázové a přesné shodě. Tedy volná shoda bude mít preferenci. Pozor na to, pokud používáte automatické aplikování tohoto doporučení.

Experimenty pro Performance Max

Chcete si otestovat PMAX kampaně? Nyní je to možné a to pomocí experimentů, které se začaly postupně zobrazovat v Google Ads účtech.

Vylučování klíčových slov na úrovni účtu

U Performance Max ještě zůstaneme, neboť se nám v Google Ads objevila možnost vylučovat klíčová slova na úrovni účtu. Tento seznam se bude aplikovat automaticky na všechny kampaně ve vyhledávání, Shopping a Performance Max.

Google Merchant Center Next

Google Merchant Center Next je nová, jednodušší a uživatelsky přívětivější verze rozhraní pro Google Merchant Center. Pozvolna se dostává k více a více uživatelům. Zatím jí chybí některé velmi důležité funkce, např. správa feedů. Uživatelé ale mají možnost přepínat mezi starou a novou verzí. Screen od Martijna Beumera.

Google Shopping pro cestování

Rudolph Dekker z Holandska zahlédl pruh vizuálně totožný s Shopping výsledky, ale místo produktů se zobrazuje až 20 nabídek hotelů.

Převod lokálních kampaní

Od 1. února bude Google vyzývat uživatele lokálních kampaní k jejich převodu na PMAX.

Konverze pro odběratele Youtube kanálu

V Google Ads se objevil nový typ automaticky vytvořené konverze a to pro Odběrate Youtube kanálu, který je k účtu připojen.

Nastavení v přehledu kampaní a sestav

Vojtěch Audy upozornil na novinku týkající se přechodu do nastavení kampaně pomocí ikony ozubeného kola, která se začala zobrazovat vedle názvu kampaně.

Nastavení kampaně se otevře v plovoucím oknu nad přehledem kampaní. Obdobně to funguje také na úrovni reklamních sestav.

Test zobrazení odznaku pro ověřené obchody

Brian Freiesleben zahlédl v amerických Shopping výsledcích novou formu zobrazování odznaku pro ověřené obchody. Tento odznak je zatím dostupný jen v USA.

Přepracovaná stránka Konverze

Kasim Aslam sdílel novou podobu stránky Konverze. Nové jsou záložky Conversions a Conversions action sets.

Doporučení ve vyhledávači

Google tlačí doporučení, jak to jen jde. Můžete na ně narazit i třeba přímo ve vyhledávání. Screen je od Deivise Rupslaukise.

Náhledová karta v Shoppingu

V amerických výsledcích vyhledávání jsem narazila na novou funkci v Shopping výsledcích, kterým je náhled produktu. Náhledová karta se zobrazí kliknutím na ikonu s okem. Pokud kliknete jinde na produkt, odcházíte na eshop.

Ověření při změnách v online rozhraní

Nejspíš jste již narazili na to, že když jste dělali například změnu rozpočtu nebo nějaké větší úpravy v online rozhraní, Google žádal o ověření účtu i přesto, že jste v účtu očividně již přihlášení. V lednu k této vrstvě ochrany zaslal oficiální email, jak se na tyto změny připravit.

Google Partners 2023

V únoru bude spuštěn nový ročník programu Google Partners, kdy zkontroluje plnění kritérií pro Google Partners Premier. Stanou se jimi 3 % nejlepších firem v každé zemi.

Konec Google Optimize

Google se rozhodl ukončit nástroje na testování webů Google Optimize a Optimize 360. Plánuje tyto funkce zapracovat do Google Analytics 4. Optimize končí k 30. září 2023.

Sklik

Ikony dle typu kampaní

Díky novým ikonám v přehledu kampaní poznáte na první pohled, o který typ kampaně se jedná.

Volná shoda se rozvolnila

Sklik upravil chování volné shody a nově začala aktivovat také synonyma a obdobné úzce související dotazy. Systém se dokonce i učí a pozná, která slovní spojení nejsou pro uživatele zajímavá a přestane je po pár impresích používat. Doporučuji si projít oficiální článek, kde jsou i příklady, na co se nově volná shoda chytí.

Jednoduchá obsahová kampaň samostatným typem kampaně

Od 11. ledna se v Skliku objevila Jednoduchá obsahová kampaň v průvodci tvorby nové kampaně jako samostatný typ kampaně. Zkontrolujte si reporty, protože tedy už nespadá pod obsahové kampaně.

HTML5 pro více inzerentů

Reklamy ve formátu HTML5 jsou v Skliku již do roku 2020, ale nově se zpřístupňují většímu počtu inzerentů. Požadavky na aktivaci HTML5 jsou:

  • Minimální investice v Skliku 5 tis. Kč/měsíc (vztahuje se na IČ, ne pouze na účet)
  • Aktivní účet minimálně 1 měsíc

Stržení dvojnásobku transakcí

Ve dnech 25. a 26. ledna docházelo k duplikování útraty na Skliku. Všechny nadbytečně účtované prostředky budou vráceny.

Kredit pro neziskovky zdarma

Seznam spouští nový program Seznam Grant, díky kterému poskytne 20 neziskovkám reklamní kredit v hodnotě 10 000 Kč měsíčně zdarma pro inzerci na Skliku. Hlásit se pro rok 2024 mohou jak neziskovky, tak i marketingové agentury, které mají zájem neziskovkám pomoci se správou kampaní.

Nemožnost generování automatických reportů

Pokud máte v Skliku nastaveny automatické reporty obsahující data za 30.1. a 31.1., není jejich vygenerování možné. Na opravě se pracuje. Na notifikaci upozornil Vojtěch Audy.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *