Vyberte stránku

PPC Novinky – Říjen 2020

PPC Novinky – Říjen 2020

Google Ads

Google Ads slaví 20. narozeniny

Google Ads v říjnu oslavil své 20. narozeniny! K této příležitosti Google natočil 20 inspirativních příběhů firem, kterým Google Ads pomohlo.

Nový report Statistiky (Insights)

Google přidá nový report Insights, kde najdeme populární vyhledávací dotazy, změny ve výkonu, příležitosti k růstu a odhad budoucího výkonu a to vše specificky pro obor konkrétního inzerenta. Tento report nejdříve uvidí inzerenti v USA a Velké Británii a to ve čtvrtém čtvrtletí. V novém roce se ho pak dočkají i další země.

Kampaň pro Maximální výkon

Byl představen nový typ automatizované kampaně, anglicky se jmenuje Performance Max campaign, která zobrazí reklamu inzerenta napříč celým spektrem Google sítí a služeb. V této kampani se nepoužívají žádná klíčová slova, pro zasažení vyhledávací sítě vše poběží na základě DSA. Ze strany inzerenta bude potřeba jen reklamní text, obrázky a případně video. Umělá inteligence se postará o to, kde a kdy se reklama zobrazí a automatická biddingová strategie obstará nabídky.

Video action campaigns pro všechny inzerenty

V následujících týdnech se dočkáme uvolnění kampaně Video action pro všechny inzerenty. Jejich cílem je usnadnit uživatelům nákup produktu, který vidí ve videu. Tento typ kampaně se zobrazí jak na Youtube, tak i u video partnerů a bude používat automatické strategie.

Google také uvedl, že 100 milionů američanů sleduje Youtube na televizních obrazovkách, a proto se reklamy z této kampaně budou zobrazovat také na televizních obrazovkách.

Záložky v Shopping pro prodejce

Google spustil nový formát Shopping reklam, kde má každý prodejce má svou vlastní záložku.

Video ve Smart Shopping kampaních

Do Smart Shopping kampaní je možné nově vložit i video nebo si ho nechat vygenerovat na základě produktových dat.

3 rozšíření o podstránky

Andrea Cruz upozornila na test zobrazení reklamních výsledků s třemi rozšířeními o podstránky v jednom řádku. Rozšíření jsou doplněna také o popisky.

Nová reklamní plocha v Google Maps

Thibault Adda zahlédl nový formát reklamy přímo ve vyhledávání v Google Maps.

Atribuční report pro video v betě

Steven Johns upozornil na novou betu týkající se atribuce video kampaní, abychom zjistili, jakou roli mají interakce s videy na konverze.

Omezení personalizace reklam v USA a Kanadě

Od října se v USA a Kanadě mění podmínky pro personalizované reklamy týkající se bydlení, zaměstnání a půjček. Od tohoto dne nebude možné na ně cílit v kombinaci s demografickými údaji (pohlaví, věk atd.).

Oblíbené varianty (GTIN)

V reportu Nejprodávanější v Google Merchant Center najdeme nově sloupec s názvem Oblíbené varianty (GTIN). Lze podle tohoto sloupce takové filtrovat.

Rozšíření o popisky pro hotely

Mezi rozšířeními přibylo rozšíření o popisky určené výhradně pro hotely. Umožňuje nastavit najednou až 20 popisků v různých jazycích.

Propojení s Ads Data Hub

Používáte-li cloudový nástroj Ads Data Hub, nově ho můžete propojit s Google Ads a to přes Nastavení a fakturace => Připojené účty.

Nová verze add-onu pro Google Sheets

Google vyslechl uživatele, kteří si stěžovali na množství manuální práce při používání add-onu pro tvorbu reportů v Google Sheets. Vydal tedy novou verzi, která by měla tvorbu reportů zrychlit.

Přehledy dostaly nový kabát

Editor přehledů má nový vzhled. Ten se více podobá Google Data Studiu. Co je nového?

  • panel na pravé straně,
  • funkce vyhledávání v metrikách a segmentech,
  • drag and drop pro tvorbu přehledů,
  • snadné přepínání vzhledu reportu (tabulka, graf atd.),
  • podmíněné formátování,
  • snadné filtrování a řazení dat.

Atribuce nově zohledňuje videokampaně

V Nástroje => Měření => Atribuce nově najdete také data zohledňující videokampaně a jejich vliv na konverzi a konverzní cestu.

Conversion Lift v betě

K Search Liftu pro vyhledávání, Brand Liftu pro vyhodnocování povědomí o značce se nově přidává i Conversion Lift – dopad na konverze, který zahrnuje také videokampaně.

Atribuce na základě dat je dostupnější

Google snížil požadavky na účty pro aktivaci atribučního modelu na základě dat. Nově je za posledních 30 dnů třeba:

  • 3000 interakcí s reklamami,
  • 300 konverzí.

Rozpočet na kampaň celkem končí u Maximalizace prokliků

Od ledna 2021 bude u strategie Maximalizace prokliků možné používat jen denní rozpočty. Možnost používat rozpočet “kampaň celkem” se ruší.

Upozornění při tvorbě kampaní

Nově Google upozorní na problém při tvorbě kampaní, který může negativně ovlivnit její spuštění nebo běh na plný výkon, např. neplatná URL nebo různé URL adresy v rámci jedné sestavy.

V posledním kroku tvorby kampaně doporučí další kroky pro zvýšení výkonu dané kampaně.

Chytřejší koncepty

Koncepty kampaní se nově automaticky ukládají, je tedy jednodušší obnovit proces tvorby kampaně tam, kde jsme minule skončili.

Zamítnuté reklamy v Přehledu

Na stránce Přehled nově najdeme i kartu pro zamítnuté reklamy. Přímo odsud je možné reklamu upravit a zažádat o revizi.

Konec vlastním CTA u formulářů na YouTube

Dosud jsme při implementaci formuláře pro zájemce ve videokampaních měli možnost zadat vlastní výzvu k akci u tlačítka. Steven Johns upozornil na to, že si nyní musíme vybírat pouze z přednastavených CTA a podpora vlastních CTA se ruší.

USA podalo žalobu na Google

Důvodem žaloby je monopolní postavení Googlu na americkém trhu. Případ se pravděpodobně začne řešit začátkem příštího roku a jedná se o největší antimonopolní kauzu v USA. Průběh případu také ovlivní to, kdo bude zvolen jako prezident USA v právě probíhajících volbách.

Organické Google Nákupy spuštěny

Dosud záložka Nákupy na Googlu obsahovala pouze placené výsledky s produkty, v říjnu jsme se dočkali zobrazování také organických výsledků v České republice, na Slovensku a dalších zemích. Stane se z něj srovnávač cen konkurenceschopný s Heurekou či Zboží.cz?

Aby se vaše produkty zobrazovaly na této záložce, nezapomeňte si aktivovat Platformy Googlu (Surfaces across Google) v Google Merchant Center. Pokud máte Platformy Googlu aktivní, uvídíte v menu novou sekci Výkon => Řídící panel.

Do budoucna můžeme očekávat další novinky týkající se záložky Nákupy. V USA tento měsíc Google přidal filtrování produktů skrze záložky. Jednou ze záložek jsou Slevy, kde se nachází placené i neplacené výsledky.

Zároveň také přidal funkci hlídače cen, který dokáže notifikací na mobilní telefon upozornit na změnu ceny produktu.

Google Analytics 4

Google Analytics udělal ze služby Web + App novou verzi s názvem Google Analytics 4. Již si s ním můžete začít hrát, ovšem zatím se nedoporučuje upgrade původních účtů.

Ve Skillshopu již je dostupný kurz pro Analytics 4.

Novou verzi Analytics lze již také propojit s Google Ads účty.

Product Experts Summit 2020

Ve dnech 26. – 28. 10. se uskutečnil PES 2020. Tentokrát se tato akce neodehrávala v San Franciscu, jak tomu bývá každý rok zvykem, ale online.

Sklik

Sklik Začínáme

Minulý měsíc avizovaný Sklik Začínáme je již k dispozici. Jde o praktického průvodce, který krok za krokem provede inzerenta k nastavení jeho první kampaně. U nových účtů se Sklik Začínáme zobrazí hned jako úvodní obrazovka. Je ale možné se přepnout do plného rozhraní v Nastavení => Plná verze Sklik.

4 nové metriky

Od 8. října jsou v Sklik účtech k dispozici 4 nové metriky určené pro vyhodnocování display kampaní:

  • unikátní uživatelé
  • noví uživatelé
  • průměrná frekvence zobrazení
  • win-rate (pouze na úrovni sestavy)

Význam a způsob výpočtu jednotlivých metrik je popsán v Sklik nápovědě.

PPC Podcast

Konce září vyšel první díl prvního českého PPC podcastu věnovaného výhradně PPC reklamě, za kterým stojí Ladislav Vitouš. Podle oficiálního webu PPC Podcastu se můžeme těšit na jeden nový díl měsíčně. Určitě doporučuji se přihlásit k odběru! Zde najdete inspiraci i na další PPC podcasty.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *