Vyberte stránku

PPC Novinky – Listopad 2020

PPC Novinky – Listopad 2020

Google Ads

Pozor na automatické úpravy v účtech

Všichni se povinně podívejte do Auto Applied Recommendations Control Center, zda jste v programu přihlášení a jaké změny za vás Google v účtech dělá a případně se odhlaste. Tyto změny nejsou vidět v Historii změn, ale ukládají se přímo do Auto Applied Recommendations Control Center. Na automatické aplikování těchto doporučení upozornil Lior Krolewicz z Yael Consulting.

Statistiky aukcí v Přehledech

Statistiky aukcí byly dosud dostupné pouze v rámci Google Ads účtu, případně připojením v Google Data Studio. Nově lze s těmito daty pracovat i v rámci Přehledů a to pro vyhledávání a Shopping kampaně.

Google vyzývá k používání volné shody a chytrých strategií

V Doporučeních častěji uvidíme tip na přidání klíčového slova ve volné shodě. Podle Googlu prý v kombinaci s chytrými nabídkami přivedou více konverzí a vyšší hodnotu konverze. Připomeňme si, že to není nic nového, Google již v minulosti na svých akcích představil strukturu Hagakure, která je přesně na tomto založena.

Chytré strategie jsou ještě chytřejší

Simulátory cílové CPA, cílové návratnosti investic do reklamy a rozpočtů se dosud orientovaly především na data z minulosti, nově umí pracovat i s prognózami. Lze zvolit časové období až 90 dní do budoucna a předvídat, jak se bude výkon chovat při změně rozpočtu nebo cíle.

Kromě toho přibyly i další novinky týkající se chytrých nabídek:

  • lze zobrazit průměrnou cílovou CPA a průměrnou cílovou ROAS na kartě Kampaně,
  • zobrazení zpoždění konverzí na kartě Kampaně,
  • nejdůležitější signály pro cílovou CPA a strategii maximalizace konverzi budou zobrazeny na stránce Přehled,
  • názvy, cíle CPA, cíle návratnosti investic do reklamy (ROAS) a cílový podíl zobrazení pro portfoliové strategie nabídek lze upravovat přímo ze sdílené knihovny.

Beta verze stránky Statistiky

Na novou záložku Statistiky jsem upozorňovala v říjnových PPC novinkách, ale tento měsíc o ní promluvil i sám Google. Bude k dispozici v USA, Spojeném království (již dostupné v některých účtech), Kanadě a Austrálii, další země pak budou následovat. Koukněte na oficiální zprávu, kde najdete i sadu screenů z této záložky.

Audio reklamy jako beta pro YouTube

Nově máme k dispozici formát audio reklamy. Ta se spustí v případě, kdy uživatel nesleduje YouTube, ale jen ho poslouchá na pozadí. Zatím je tato funkce dostupná pouze jako beta pro vybrané účty ve jako formát reklamy ve Videokampaních. K dispozici jsou požadavky pro audio ads v Nápovědě.

Nová záložka Místní konkurenční vyhledávací dotazy

V Nápovědě Google Ads přibyla nová stránka Zobrazení místních konkurenčních návštěv a vyhledávacích dotazů. Tento nový report zobrazí místní vyhledávací dotazy, u kterých se zobrazily reklamy konkurence, ale ne ty naše. Steven Johns sdílel screen, jak tento report vypadá v praxi.

Nová verze Google Ads Editoru 1.5

Na světě je Google Ads Editor verze 1.5, který přinesl například:

  • Síla reklamy
  • Nové typy doporučení
  • Rozšíření o obrázky
  • Zkratka ctrl+tab pro přepnutí na předchozí pohled

Všechny novinky najdete v oficiálním příspěvku v Nápovědě.

Nový layout pro editor tvorby kombinovaných reklam

Editor pro tvorbu responzivních reklam pro obsahovou síť získaly nový layout. Editor se drží pevně na pravé straně obrazovky.

Doporučení strategie nabídek

V sekci Doporučení nově najdeme také použitou strategii nabídek s možností změnit ji přímo v Doporučeních.

Zároveň také skóre začalo zobrazovat i informaci o jeho zlepšení nebo poklesu za poslední týden.

Konec eCPC v obsahové síti

V listopadu skončila podpora eCPC pro obsahovou síť. Po této změně budou kampaně automaticky zaměřeny na získávání prokliků. Preferujete-li konverze, přepněte na některou ze smart bidding strategií.

Přehledy a Panely v Google Merchant Center

V Google Merchant Center přibyla nová sekce Přehledy. Ty umožňují tvořit vlastní reporty nad produktovými daty a prostředí je velmi podobné Přehledům v Google Ads. Individuální přehledy pak lze slučovat do tzv. Panelů. Obojí najdete pod položkou Výkon => Vaše přehledy.

Promoakce v Merchant Center

I nadále je možné vytvářet promoakce skrze speciální feed, ale nově přibyla možnost akce tvořit přímo v rozhraní Google Merchant Center.

Síť YouTube se mnohonásobně zvětšila

Google do podmínek používání YouTube přidal nový odstavec, ve kterém si nárokuje zobrazit reklamu i u videí, jejichž tvůrce není součástí partnerského programu. Počet zobrazení reklam, které tímto krokem YouTube získává, je několikanásobná.

Dynamické sestavy pro videoreklamy

Google využívá strojové učení a snaží se na základě obrazu i hlasu zařadit videa na YouTube podle kontextu do tzv. dynamických sestav (dynamic line-ups), které bude možné využívat pro cílení videoreklamy. Na jejich přítomnost v účtu upozornil Steven Johns.

Dynamické sestavy jsou momentálně dostupné v následujících zemích: Austrálie, Brazílie, Kanada, Francie, Německo, Indie, Japonsko, Mexiko, Velká Británie a v USA.

Dynamické reklamy pro Videokampaně

Další novinkou týkající se YouTube jsou responzivní video reklamy. Díky nastavení jediné reklamy se může reklama inzerenta zobrazovat v různých formátech, např. in-stream a discovery. Na tuto novinku upozornil Steven Johns.

Masthead pouze s CPM

V roce 2021 dojde ke změně nákupu u formátu Masthead na Youtube a bude se výhradně používat model platby za tisíc zobrazení. Jedná se o výsledek stížností, kdy si Donald Trump zakoupil tuto pozici v nejdůležitějších dnech amerických voleb. Model CPM má umožnit férovou možnost zobrazení i dalším inzerentům, aby se tato situace neopakovala.

Změna názvu Smart kampaně

Typ kampaní Smart získal v češtině nový překlad a nově se jmenuje Express.

Úprava zásad pro Hotel Ads

Od 14. 12. 2020 začnou platit nové zásady pro Hotel Ads. Nové požadavky se týkají zakázaných postupů.

Zobrazení chytrého režimu

Ľubomír Štulajter upozornil na nové rozhraní tzv. chytrého režimu. Naštěstí tlačítko pro přepnutí do expertního módu je jasně viditelné.

Výpadek v Shopping

Dne 12.11. se Google potýkal s výpadkem Shopping kampaní, Platforem Googlu a Buy on Google. To mělo dopad na zobrazení a prokliky některých produktů.

Sklik

Propojení Skliku a Zboží.cz

V tomto ohledu pro nás Sklik připravil hned několik novinek.

  • nový konverzní kód pro služby Seznamu (u starých účtů není třeba nic měnit, kódy jsou rovnocenné),
  • automatické propojení Zboží a Sklik, máte-li přístup ze stejné emailové adresy.

Test štítků v produktových reklamách

Sklik upozornil, že testuje zobrazení doplňkových informací v produktových reklamách, o jejichž přípravě se zmínil na Sklik Expert Fóru 2020. Jak to bude vypadat? Na screenu níže si můžeme všimnout štítku AKCE, ale také zmínky o dárku.

Instreamová videoreklama na hlavní stránce Seznamu

Na hlavní stránce Seznam.cz je nově k dispozici přeskočitelný videospot a bumper, které lze nakoupit přes Sklik. Videa se přehrávají automaticky beze zvuku. Zvuk se spustí při interakci uživatele s videem. V případě, že k interakci nedojde, tak se po 13 vteřinách video samo zastaví a vybídne uživatele k pokračování ve sledování. Dostane-li se uživatel mimo obrazovku, video se zastaví. Jedná se o velmi vizibilní formát a se zvukem.

Výpadek dat v Skliku

Za den 5.11. chyběly v Skliku data. Systému se ale podařilo tuto chybu během jednoho dne opravit.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Napište mi!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *