Vyberte stránku

PPC Novinky – Březen 2022

PPC Novinky – Březen 2022

Google Ads

Nový Editor 2.0.2.

V březnu vyšel Google Ads Editor 2.0.1., který byl za pár dnů updatován na verzi 2.0.2. Novinkou jsou Performance Max kampaně, správa konverzních akcí, výkon jednotlivých podkladů a další.

V prvních dnech měl Google problém se stahováním účtů do Editoru, to ale prý nebyl problém nového Editoru, ale funkce stahování obecně. Brzy problém vyřešil.

Stejně tak s novým Editorem přišly i problémy s importem kampaní do Skliku, to ale bylo rovněž velmi brzy vyřešeno.

Takže pokud jste otáleli s vyzkoušením nové verze, můžete se do toho už pustit.

Adresář Google Partners

V únoru jsem zmiňovala, že se připravuje adresář Google Partnerů a v březnu došlo k jeho zveřejnění. Najdete tam výhradně agentury a specialisty, které získaly odznak Google Partners či Google Partners Premier. Adresář ale nemusí být kompletní, neboť je možné se z něj odhlásit.

Vehicle Ads

11. března Google představil nový typ kampaně Vehicle Ads určené výhradně pro prodej vozidel. Tento typ reklamy se bude zobrazovat ve vyhledávání a ukáže fotku vozidla, najeté kilometry, cenu a také lokalitu. Produktová data se nahrávají přes Google Merchant. Zatím je tento nový typ dostupný pro USA, ale brzy by měl být dostupný i v dalších zemích.

Nové skriptovací prostředí

Původní skriptovací prostředí pro Google Ads skripty skončí k 31. říjnu 2022 a do té doby by měly být všechny aktuální skripty převedeny do nového prostředí. To se zapíná pomocí přepínače v horní části editoru skriptů. Do té doby nepřevedené skripty budou k tomuto datu převedeny automaticky (a mohou být pozastaveny).

Propojení Google Merchant a GA4

V lednu 2022 se v Google Merchant objevilo tagování konverzí a hned dva měsíce na to tady máme další funkci. Nově lze ve stejné sekci nastavit propojení Merchantu s GA4. Díky tomu se budou mezi nástroji sdílet data, která budou využívána na obou stranách pro reportování.

Možnost nastavení propojení lze rovněž nastavit také přímo z administrace GA4.

Reakce Google Ads na válku na Ukrajině

Vzhledem k aktuální situaci se Google rozhodl pozastavit vydávání reklam uživatelům nacházejícím se v Rusku. Zároveň také odstranil z Plánovače klíčových slov data o vyhledávání s cílením na Rusko. Zároveň také přidal novou politiku, která zamítne reklamy, které válku zneužívají, odmítají nebo naopak schvalují.

Knihovna podkladů dostupná pro všechny

Od 9. března je Knihovna podkladů, o které se první zmínka objevila v listopadu 2021, dostupná globálně pro všechny účty.

Výraznější info o omezeném rozpočtu

Štítek informující o omezeném rozpočtu dostal výraznější kabát. Nově se v některých účtech zobrazuje s podbarevním červenou barvu, abyste ho opravdu nepřehlédli. Na změnu stylu upozornil Vojtěch Audy.

Rozšíření sekce Doprava v Merchant

V Google Merchant se sekce Doprava dočkala poměrně velkých změn. V této sekci lze nově nastavovat také partnery v dopravě, výdejní místa atd. včetně reportu statistik. Všechny funkce ale ještě nejsou v Česku aktivní.

Přepínač mezi kampaněmi

Vojtěch Audy upozornil na nový přepínač mezi kampaněmi, kdy je možné se pomocí šipek přepnout na předchozí/následující kampaň.

Umístění aplikací odstraněno z API

Google odstranil report umístění pro kampaně na propagaci aplikací z API. Umístění je tedy nutné kontrolovat přímo v online rozhraní Google Ads.

Produkty s návrhy na opravu

V přehledu Všech produktů v Google Merchant se objevil nový reportík s počtem produktů s návrhy na opravu. Lze tak vyfiltrovat produkty, u kterých existuje návod na jejich opravu a to na úrovni konkrétních produktů.

Nová akční tlačítka ve vyhledávání

Google v zahraničí testuje nové rozšíření reklam ve formě vizuálně lákavých akčních tlačítek vč. možnosti přidat vlastní text a to v mobilní verzi vyhledávání. Na tento test upozornil Khushal Bherwani.

Test viditelné URL

Brodie Clark zachytil další test ve vyhledávání. Světlejší font pro viditelnou url adresu Google testuje na desktopech v Austrálii.

Produkty ve výpisu zpráv na Gmailu

Blanca López zaznamenama test v Gmailu, kdy se v mobilní verzi zobrazují produkty inzerenta už přímo ve výpisu zpráv, nikoliv až po otevření reklamy. Pravděpodobně se jedná o nový formát pro Performance Max.

Cena dopravy v Shopping reklamách

Victor Sellés upozornil na zobrazování cen dopravy přímo v Shopping reklamě. Dosud si Google hrál jen s informací o dopravě zdarma, nově se tam ve Španělsku zobrazuje i cena dopravy v případě, že doprava zdarma není.

Adwords API

Konkrétně 27. dubna 2022 bude ukončen provoz AdWords API. Pokud vám na ni ještě něco běží, nezapomeňte migrovat na Google Ads API.

Ukončení Maximize Lift

Google ukončí 1. dubna vzhledem ke klesající oblibě Brand Liftu podporu automatické strategie Maximize Lift, která vznikla v roce 2018 s cílem přivádět výsledky na poli B2C.

Google Marketing Live

Dne 24. května 2022 se bude konat Google Marketing Live. Nezapomeňte si to uložit do kalendáře.

Universal Analytics končí

Google Analytics 3 neboli Universal Analytics končí od 1. července 2023, kdy bude přerušen sběr dat.

Sklik

Přizpůsobení shod

Sklik updatoval chování shod klíčových slov, aby se více přiblížil chování shod v Google Ads. Toto chování je zatím aplikováno na 25 % vyhledávání.

  • U frázové shody se nově nerespektuje pořadí slov,
  • U volné shody se nemusí klíčové slovo povinně v dotazu vyskytovat, ale toto se aplikuje pouze u mnohaslovných klíčových slov,
  • V případě, že se u volné shody použije modifikátor, toto slovo se musí v dotazu vyskytovat, např. last minute zájezd +egypt.

Import responzivních textových reklam

Nově lze do Skliku importovat responzivní textové reklamy z Google Ads. Jednu RSA reklamu Sklik uloží jako jednu rozšířenou textovou reklamu, ale respektuje i připadné přiřazení pořadí. Plnohodnotnou podporu formátu RSA v blízké době neplánují.

Nové okno pro rozšíření o odkazy a popisky

Sklik připravil a spustil nové okno pro správu rozšíření o odkazy a popisky. Většina vylepšení je na pozadí, ale okno se načítá rychleji v případě používání velkého množství rozšíření.

Vylepšené zájmy o koupi

Do cílení typu Zájmy o koupi došlo k významnému navýšení objemů cookies v jednotlivých segmentech. Přibyla také nová kategorie Návštěvníci Firmy.cz s 39 segmenty (v účtu ale najdete jen tu kategorii, kam se inzerent řadí).

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *