Vyberte stránku

PPC Novinky – Červen 2021

PPC Novinky – Červen 2021

Google Ads

Konec volné modifikované shody

29. června došlo ke spuštěné vylepšené frázové shody ve všech jazycích. Od 2. 8. bude zrušena možnost tvořit volnou modifikovanou shodu. Text těchto slov nebude možné po tomto datu upravovat, budeme k nim však moci měnit alespoň nabídky a stav.

Pro snazší přechod na frázovou shodu Googlu přidal funkci hromadného převodu shody na frázovou a to jak do online rozhraní, tak i do Google Ads Editoru.

Rozšíření o související videa

V červnu byl představen nový typ rozšíření reklam a to o tzv. související videa. S videoreklamou se tak mohou zobrazit i další doprovodná videa, která si sami zvolíte. Překvapivě se toto rozšíření nenastavuje v sekci Rozšíření reklam, ale v Nastavení kampaně. S jakými strategiemi nabídek lze tuto novinku využít zjistíte v článku věnovaném Rozšíření reklam.

Personalizátory pro Responzivní reklamy ve vyhledávání

Dočkali jsme se možnosti používání personalizátorů pro RSA. Přístup k jejich tvorbě je poněkud jiný než u klasických textových reklam, takže doporučuji si projít oficiální návod. Lze využít vkládání klíčového slova, odpočet nebo vložení místa.

Vznik Ads Creative Studio

Google připravuje jednotné místo, odkud bude možné vytvářet nové reklamy. Na návrzích bude možné také spolupracovat s více uživateli. Budou v něm k dispozici nástroje jako Director Mix, tvůrce pro obsahové a HTML5 reklamy, Audio Mixer a Dynamic Audio či knihovna nahraných podkladů. Dostupný byl měl být od konce července jako beta pro uživatele Display & Video 360 a od září také pro uživatele používající Youtube Ads.

Doporučení pro Video kampaně

Sekce Doporučení se v červnu rozšířila také na video kampaně. V záložce Doporučení najdete Googlem personalizované tipy na vylepšení kampaní s cílem maximalizace jejich výkonu. Doporučení jsou tak nyní dostupná pro vyhledávání, Display, Shopping a nyní i video.

Nový odznak Google Partners

Ačkoliv nové podmínky programu Google Partners začnou platit až v únoru 2022, v červnu Google začal udělovat nový odznak partnerům, kteří již splňují tyto nové podmínky.

Test vzhledu posuvných discovery reklam

Posuvné reklamy v Discovery kampaních se od svého globálního rozšíření v květnu 2020 už několikrát změnily. V červnu byl zachycen nový vzhled a to s malými ikonami šipek vpravo dole.

Středová tečka jako oddělovač

Ve Španělsku byl viděn test nového oddělovače mezi titulky reklam. Jedná se o středovou tečku.

Google zpřísňuje podmínky pro kryptoměny

Od srpna budou muset inzerenti v USA, kteří poskytují služby směnárny nebo peněženky pro kryptoměny, splnit nové podmínky certifikace. Týká se to i inzerentů, kteří již v minulosti certifikaci získali. I ti ale budou muset splnit nové podmínky.

Aktualizace funkce Rozšíření cílení

Používate-li rozšíření cílení v Discovery a Video kampaních, ke konci června došlo k aktualizaci této funkce. Není třeba dělat v kampaních žádné změny, integrace na novou verzi probíhá automaticky. A jak to poznáte? Podívejte se do sekce Publik u těchto kampaní a když tam uvidíte položku Optimalizované cílení (Optimized targeting), Váš účet již používá novou verzi.

Konec TrueView for action

Videokampaně typu TrueView for Action skončí a nahradí je nový typ videokampaně Video Action. Zobrazovat se budou na YouTube a také v partnerech Googlu. Bylo změřeno, že tento nový typ kampaně přináší o 20 % více konverzí za každou investovanou korunu. Až budou v novém roce tyto kampaně spuštěny, dojde k automatickému upgradu TrueView for Action na typ Video Action.

Integrace s WooCommerce

Eshopy běžící na WooCommerce mají možnost přímé integrace produktů s Google Merchant Center bez nutnosti opouštět administraci eshopu. Tato novinka usnadní práci s Google Merchant 4,4 milionům eshopů na světě.

WebP obrázky pro Google Merchant

Nově je možné používat v produktových feedech pro Google Merchant obrázky ve formátu WebP a to jak pro hlavní obrázek produktu, tak i pro obrázky doplňkové.

Nová politika Nepřesná dostupnost

Od 1. 9. 2021 vchází v Google Merchant v platnost nová politika “Inaccurate availability”, která nahradí politiku “Delivery Issues”. Není možné zobrazit na detailu produktu, že je skladem, ale následně v košíku uvést, že je nedostupný nebo třeba není možné měnit stav produktu na základě geografického umístění uživatele. Kompletní podmínky sepsal Google ve své nápovědě.

Informace o platbě nejsou třeba

Google Merchant již nevyžaduje zobrazení platebních metod na eshopu. V tomto směru stačí pouze splnit podmínku používání alespoň jednoho z nejběžnějších způsobů plateb. Tato úprava začala platit 28. června.

Pravidla pro hodnoty

V Nastavení kampaní pro vyhledávání, obsahovou síť a Smart Shopping lze nově najít sekci “Pravidlo pro hodnoty”. Ta slouží k nastavení pravidlům pro navýšení hodnoty konverze za určitých podmínek.

Pro přípravu podmínek lze využít zařízení, oblast nebo publikum. Hodnoty lze navýšit přidáním určité hodnoty nebo násobením.

Tvorba videokampaní ve Smart režimu

Na mobilu i desktopu je k dispozici zjednodušené workflow pro tvorbu Youtube kampaní ve Smart režimu Google Ads. Dosud bylo nutné pro vytvoření tohoto typu kampaně se přepnout do expertního režimu. Pro malé a střední firmy je tedy jednodušší s tímto typem kampaně začít. Stačí zvolit video, cílení a rozpočet a kampaň může běžet.

Konec Gmail kampaní

Připomeňme si, že od 1. 7. již není možné tvořit Gmail kampaně. Pokud chcete inzerovat v Gmailu, musíte vytvořit Discovery kampaň. Od 8. 7. budou stávající Gmail kampaně dostupné pouze ke čtení.

Nový nástroj OCI Helper

Pokud se chystáte na implementaci offline konverzí, můžete k tomu využít nový nástroj OCI Helper (Offline Conversion Import Helper). Jedná se o pomocníka, který vám v implementaci offline konverzí krok za krokem pomůže.

Sklik

Nový návod na UTM parametry

Sklik vytvořil hezký návod na automatizaci UTM parametrů s využitím filtrů v Google Analytics. Koukněte na něj, zda to u některého ze svých klientů nevyužijete.

Konverzní akce pro Zboží.cz

Tomáš Hanáček si všiml nové konverzní akce určené pro Zboží.cz v Skliku. Ta Sklik týmu unikla o něco dříve, než měla. Již brzy bychom se měli dozvědět více informací.

Agenturní spolupráce roku

Seznam vyhlásil první ročník soutěže “Agenturní spolupráce roku“, ve kterém digitální agentury bojovat o vítězství v sedmi kategoriích. Účast je automatická.

Sklik.cz Expert fórum 2021

10. 6. 2021 se uskutečnil online přenos Sklik.cz Expert fórum 2021. David Velechovský si pro nás připravil prezentaci s připravovanými novinkami v Skliku. Co nás čeká?

Porovnávání období v grafu

Do trendového grafu přibude možnost srovnání období. Srovnávací období si budeme moci vybrat a uvidíme také procentuální výši změny.

Cílení na emailové adresy

Vzhledem k blížícímu se konci cookies třetí stran, Sklik pracuje na novém typu remarketingového publika a to na základě emailových adres. Bude potřeba alespoň 500 emailů, k jehož použití vám uživatelé dali souhlas, a nemusí se jednat výhradně o seznamovské účty. Emaily bude možné nahrát pomocí CSV souboru nebo prostřednictvím API.

Nový typ Dynamické retargeting

Sklik připravuje úplně nový typ dynamického retargetingu. Ten bude pracovat s daty, které má Seznam.cz k dispozici a to ze Zboží.cz, vyhledávání na Seznamu a dalších služeb.

Integrace Skliku a Zboží.cz

Samotná integrace těchto dvou služeb není žádnou novinkou, Seznam na ni pracuje již nějakou dobu. Již brzy bychom se měli dočkat zobrazení statistik Zboží.cz v prostředí Skliku. Bidding by do Skliku měl přijít koncem tohoto roku. V roce 2022 nás pak čeká sjednocení nabídek zboží pro uživatele a také sjednocení aukce pro inzerenty. Cílem je obsloužit produktovou inzerci na Seznam.cz a Zboží.cz z jednoho místa, tedy z Skliku.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.