Vyberte stránku

Jak nastavit rozšířené konverze pro Google Ads přes Google Tag Manager

Jak nastavit rozšířené konverze pro Google Ads přes Google Tag Manager

Implementaci rozšířených konverzí se dříve nebo později nevyhnete, tak proč to zbytečně odkládat. Začněte už teď!

Co jsou rozšířené konverze?

Rozšířené konverze slouží k zpřesnění měření konverzí v Google Ads na základě údajů zákazníků jako je email, telefon či adresa. Tyto údaje jsou při konverzi odeslány systému, který je porovná s hashovanými údaji o uživatelích Google a případně zaznamená v Google Ads konverzi.

Implementace rozšířených konverzí je důležitá zejména z následujících důvodů:

  • zachytí konverze, které by jinak nebyly měřeny,
  • lepší data umožňují lepší optimalizaci nabídek.

Díky hashovacímu algoritmu SHA256 je přenos údajů o zákaznících bezpečný.

Jaká data je možné do Google Ads odesílat?

  • email (preferováno),
  • telefon – lze odesílat samostatně, ale doporučuje se odesílat ho společně s emailem,
  • jméno,
  • příjmení,
  • město,
  • region,
  • poštovní směrovací číslo,
  • země.

Metod implementace rozšířených konverzí je hodně, ať už přes Google Tag Manager nebo mimo něj. Avšak rozhodla jsem se sdílet tento konkrétní postup, neboť je to nejčastější způsob, kterým osobně rozšířené konverze implementuji u svých klientů, když nemám k ruce programátora nebo se nejedná třeba o Shoptet, kde stačí funkci aktivovat v administraci.

V tomto návodu si ukážeme, jak přes Google Tag Manager odesílat email, který byl získán z kontaktního formuláře umístěného na webu.

Návod vám pomůže pochopit postup a následně poměrně jednoduše můžete přidat odesílání dalších dat jako telefon či jméno a adresu. V případě odesílání dalších údajů je povinné odesílat současně tuto skupinu hodnot: jméno, příjmení, PSČ a země. Adresa, město a region jsou nepovinné.

Úpravy v Google Tag Manageru krok za krokem

1) V první řadě je potřeba v Google Tag Manageru získat hodnotu emailu uživatele při odeslání formuláře. V tomto konkrétním případě je jedná o formulář Contact Form 7, kdy je email na třetí pozici ve formuláři, ale tento krok záleží na konkrétní implementaci formuláře.

2) Nyní je potřeba upravit již existující značku konverzního kódu pro Google Ads pro měření formuláře. Značku si otevřete a aktivujte sekci Zahrnout uživateli poskytnutá data z vašeho webu a klikněte z výběru na Nová proměnná.

3) Proměnnou pojmenujte, zvolte Manuální nastavení a do pole Email uveďte připravený parametr s hodnotou emailu z kroku 1. Proměnnou uložte.

4) Uložte upravenou konverzní značku pro Google Ads se zvolenou proměnnou vytvořenou v kroku 3.

5) Publikujte změny kontejneru v Google Tag Manageru.

Úpravy v Google Ads krok za krokem

V Google Tag Manageru máme vše připraveno a změny jsou publikovány na webu. Nyní ještě schází provést úpravy přímo v Google Ads.

1) Přejděte do nastavení účtu Google Ads.

2) Přejděte do sekce Vylepšené konverze a vylepšené konverze aktivujte. Odsouhlaste podmínky využívání a zvolte metodu nastavení Správce značek Google a nastavení uložte.

Během následujících dní zkontrolujte Diagnostiku konverzní akce pro odeslání formuláře, zda se rozšířené konverze v pořádku zaznamenávají.

Máte k rozšířeným konverzím dotazy nebo potřebuje poradit? Neváhejte mě kontaktovat nebo zanechte komentář.

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

2 Komentáře(ů)

  1. Petr

    Jak to děláte, když uživatel dal / nedal souhlas? Máte dva KK, kdy jeden je bez emailu a druhý s emailem? Máte jeden KK a v případě nesouhlasu posíláte prázdný email? Či jinak? Díky, za odpověď, Petr.

    Odpovìdìt
    • Hana Kobzová

      Dobrý den, konverzní tag pro Google Ads v GTM umí souhlas zohlednit sám. Jen mu musíme říct, zda souhlas máme nebo ne a značka se podle toho zachová. Podobně taky značky pro remarketing nebo Google Analytics.

      Odpovìdìt

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *