Vyberte stránku

PPC Novinky – Březen 2021

PPC Novinky – Březen 2021

Google Ads

Ověřování identity dorazilo i k nám

V červenci 2020 Google začal s ověřováním identity inzerentů. Nyní už se ověřování dostalo i k nám. Inzerentovi dorazí informační email a má 30 dní na to, aby zahájil své ověření, a následně dalších 30 dní na dokončení procesu. Na poskytnutí dokumentů má inzerent 5 pokusů. Pokud ověření nebude v dané lhůtě dokončeno, účet bude pozastaven.

V České republice lze pro ověření organizace využít:

  • osvědčení o založení nebo registraci,
  • výpis z obchodního rejstříku,
  • osvědčení o registraci k DPH,
  • certifikát DUNS.

Pro ověření fyzické osoby je zapotřebí např.

  • pas,
  • občanský průkaz,
  • řidičský průkaz,
  • povolení k pobytu.

Kromě obdrženého emailu se v účtu zobrazí také notifikace, která upozorňuje na to, že je nutné identitu ověřit.

Automatická aplikace doporučení

V některých účtech Google testuje automatické použití doporučení na záložce Doporučení.

Tato novinka jednak umožňuje při kliknutí na tlačítko Automatické použití zvolit, která doporučení budete chtít do budoucna vždy automaticky aplikovat. V záložce Historie lze sledovat, jaká doporučení byla aplikována a kdy.

Zároveň při aplikaci doporučení z již běžného přehledu doporučení Google nabídne dané doporučení zautomatizovat.

Ruší se Target CPA a Target ROAS

Google se rozhodl uklidit si mezi smart bidding strategiemi a ruší Cílový CPA a Cílovou ROAS. Ty nově nahradí Maximalizace konverzí a Maximalizace hodnoty konverze, které se dosud pouze snažili o maximalizaci bez konkrétních cílů, ale nově u nich přibude možnost stanovit cílovou CPA/ROAS.

Změna se bude aplikovat na účty postupně, první inzerenti tyto změny uvidí začátkem dubna.

Nový reklamní formát pro hotely

V březnu Google globálně uvolnil v Google Ads nový reklamní formát Property Promotion Ads určený pro hotely a má oslovit uživatele, kteří ještě neví, který hotel zvolit. Zobrazují se ve vyhledávání při použití geografických termínů. V Nápovědě Google Ads je dostupná stránka věnována tomuto formátu a jak s ním začít.

Nový layout stránky Přehled

Google chce inzerentům usnadnit orientaci v kampaních a jejích výsledcích a přepracovat stránku Přehled, která je nyní jednodušší a základní informace o účtu jsou vidět na první pohled. Obsahuje následující sekce:

  • základní metriky kampaně
  • doporučení
  • zobrazení klíčových slov a termínů vyhledávání

Mimo to lze přímo z přehledu vytvořit novou kampaň nebo upravit kampaň stávající.

Nastavení nabídky i u vyloučených skupin produktů

Ve standardních Shopping kampaních se objevilo při hromadné změně nabídek zaškrtávátko, zda chcete úpravu nabídek aplikovat také na vyloučené skupiny produktů. Před touto změnou se nabídky aplikovaly automaticky i na vyloučené skupiny, a tak mohlo při nepozornosti dojít k rozbití struktury.

Úpravy ve Správci publik

Ve Správci publik se objevila nová záložka pro Kombinovaná publika a původní výchozí záložka změnila jméno na Remarketing.

Aktualizace zásad týkajících se zneužívání reklamní sítě

Vzniká nová politika “Vyhýbavý obsah reklamy” platná od 4. května 2021, pod kterou začnou nově spadat manipulace s ochrannými známkami, bude zakazovat použití neviditelných znaků ze sady UNICODE v reklamách, jež nepřidávají obsahu reklamy žádnou hodnotu pro uživatele, a bude zakazovat manipulace s obrázky nebo videi s cílem skrýt obsah porušující zásady.

Následkem porušení bude varování, které inzerent obdrží a bude mít 7 dní na opravu. Pokud to neudělá, bude jeho účet pozastaven.

Oznámení v mobilní aplikaci

Používáte-li mobilní aplikaci Google Ads, můžete si nově nastavit tzv. personalizovaná oznámení, díky kterým můžete v reálném čase sledovat vývoj konkrétní metriky.

Rovněž přibyly automatická oznámení o výkonu, které v reálném čase upozorní na výrazné změny výkonu vč. vysvětlení a doporučení, jak problém vyřešit.

Regionální cena a dostupnost v Google Merchant

Nově je možné pro Shopping reklamy a Neplacené záznamy produktů, uvádět cenu a dostupnost regionálně. Např. stejný produkt může mít jinou cenu v New Yorku a jinou v Los Angeles. Tuto novinku lze aplikovat na produkty prodávané v USA nebo v některé z následujících zemích, kde se zatím jedná o beta verzi a je třeba požádat o přístup: Německo, Austrálie, Brazílie, Francie a Rusko.

Zásady vrácení zboží nově v Google Merchant

V Google Merchant se objevil nový 6krokový průvodce nastavením vrácení zboží. Googlu uvádí, že informace bude zobrazovat u reklam pro zvýšení důvěryhodnosti. Pro přiřazení zásady vrácení zboží vznikl nový atribut po feed return_policy_label [štítek_zásad_vracení_zboží].

Google testuje automatické detekování produktů na Youtube

Google v USA testuje rozpoznávání produktů v Youtube videích. Ve videu se zobrazí odkaz Zobrazit produkty a rozbalí se nabídka s produkty, které se ve videu objevily. Google se nechce zaměřit pouze na hlavní produkty ve videu, ale také doplňkové. Mělo by se tak jednat o další příjem služby a o nový reklamní prostor pro inzerenty.

Digitální daň ve Španělsku a Francii

Od 1. května 2021 začne Google na svých fakturách inzerentům účtovat digitální daň ve Španělsku a Francii ve výši 2 %. Připomeňme si, že od 1. 11. 2021 již byla zavedena ve Velké Británii, Turecku a Rakousku. Oficiální informace pro jednotlivé země jsou k dispozici v Nápovědě Google Ads.

Vyšla výroční zpráva o bezpečnosti

Google vydal svůj již desátý Ad Safety Report a uvedl, že v roce 2020 přidal nebo aktualizoval více než 40 zásad pro inzerenty a vydavatele. Také zablokoval nebo odstranil zhruba 3,1 miliardy reklam a omezil dalších 6,4 miliardy z nich, a to z důvodu porušení našich zásad a pravidel. Dále zablokoval více než 99 milionů reklam souvisejících s covid-19, včetně těch na zázračné léky, respirátory N95 v době jejich nedostatku, a v poslední době také na falešné vakcíny. Kvůli porušení zásad zablokoval více než  1,7 milionu účtů. Kompletní zpráva je dostupná na oficiální blogu Googlu.

Sklik

Testování rozšíření reklam o popisky

Ve výsledcích vyhledávání se začal s častější frekvencí zobrazovat nový typ rozšíření reklam a to rozšíření o popisky. Stále probíhá testování, ale již brzy by měly být dostupné pro všechny inzerenty. Sklik uvedl, že k tomu dojde během následujících týdnů.

Zobrazování 3. titulku a 2. popisku

Třetí titulek a druhý popisek jsou volitelnými poli při tvorbě reklamy, ale nově si můžete všimnout, že se začínají objevovat ve výsledcích vyhledávání a to u brandových výrazů.

Filtrace podle typu kampaně

Nově můžeme vytvářet statistické reporty v Skliku také na základě typu kampaně. Připravuje se toto rozdělení také pro API.

Kopírovací report

Po zkopírování kampaně, sestavy, reklam nebo cílení Sklik zobrazuje nové okno, ve kterém ohlásí, zda kopírování proběhlo v pořádku. V případě, že došlo k problému, upozorní na něj žlutým vykřičníkem. V případě chyby pak červeném křížkem.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

7 Komentáře(ů)

  1. Petr

    Díky Hani! Díky za to, že nám ostatním šetříš čas 🙂 Opět super body.

    Odpovìdìt
  2. T

    Dobrý den, mohla bych se zeptat na zdroj k novince ohledně zrušení Target ROAS a Target CPA? Ani na Google podpoře mi nebyli schopni říct, že se něco takového chystá a více informací. Děkuji 🙂

    Odpovìdìt
  3. Martin

    Dobrý den, omlouvám se, dotaz nepatří přímo k tématu, ale rád bych se vás zeptal na upřesnění remarketingu v obsahové síti. Pokud mám nasbírané publikum (cca 75 000 uživatelů) a chci zobrazovat bannery pouze tomuto publiku, je potřeba zvolit toto publikum jako cílení a pozorování nezapínat? A naopak, pokud zapnutí cílení na všechny a do pozorování vložím svůj remarketingový seznam, bude Google cílit na všechny možné uživatele a mezi ně zahrne i můj seznam? Děkuji moc za odpověď a samozřejmě také za pravidelné novinky. 🙂

    Odpovìdìt
    • Hana Kobzová

      Dobrý den, jeden způsob segmentace lze nastavit pouze buď jako cílení nebo jako pozorování. V případě remarketingu se používají publika a na ta se cílí. Není tedy možné zároveň na publikum cílit a druhé publikum pozorovat. Lze cílit na publikum a pozorovat třeba demografické údaje, ale u jednoho typu cílení to zkrátka není možné rozdělit. V případě remarketingu tedy vždy volte své připravené publikum jako “cílení”, nikoliv pozorování. Kdyby to nebylo jasné, můžete se ozvat přes kontaktní formulář.

      Odpovìdìt

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.