Google Ads
Tvorba a sdílení plánů v Plánovači klíčových slov
Začátkem prosince Google rozšířil svůj Plánovač klíčových slov o pokročilejší práci s plány. V minulosti bylo potřeba plány stahovat individuálně a posílat emailem, nyní je možné je tvořit, ukládat a sdílet přímo z Plánovače.

Nová funkce Vysvětlení při porovnávání období
Při porovnávání dvou období si nyní můžeme nechat zobrazit tzv. Vysvětlení, která uvádí pravděpodobné důvody rozdílu mezi obdobími.
Vysvětlení se zobrazují za těchto podmínek:
- Vyhledávacích kampaní běžící s manuální CPC a rozšířenou CPC
- Porovnávaná období musí být za posledních 90 dnů
- Zobrazují se zejména u kampaní se signifikantními rozdíly mezi obdobími
Vysvětlení se týkají např. úpravy nabídek, rozpočtu, modifikátorů nabídek, historie změn, cílení, změny v aukci týkající se konkurence nebo zájmu o vyhledávání.

Doporučení a Optimalizační skóre nyní i pro Display kampaně
Nově najdeme na kartě Doporučení tipy pro kampaně v obsahové síti a na úrovni kampaně můžeme nově vidět i jejich Optimalizační skóre. V současnosti tedy tyto funkce fungují pro vyhledávání, Shopping a obsahovou síť.

Rozšíření o obrázky
V roce 2013 Google testoval rozšíření o obrázky a upustil od nich. Nyní se začaly objevovat v některých účtech! Zatím jsem je ale v mých účtech nenašla, dá se ale počítat s tím, že se v budoucnu určitě dočkáme.

Aktualizace výchozího nastavení vyloučených míst
Google Ads aktualizoval výchozí doporučení týkající se vyloučených míst při vytváření nové kampaně z původního „Lidé, kteří se nacházejí ve vyloučených místech nebo o ně projevují zájem“ na „Lidé ve vyloučených místech“. Tato změna nebude mít dopad na nastavení stávajících kampaní.
Ukončení podpory pro Rozšíření o zprávu
Google oznámil, že od 27.1.2020 ukončí podporu Rozšíření o zprávy v AdWords API, Google Ads API a Google Ads Scripts. Od tohoto data bude vydávání tohoto rozšíření ukončeno.
Google ukončuje podporu přes sociální sítě
Ukončení podpory na Twitteru a Facebooku Google ohlásil již začátkem tohoto roku, ale od 1.1.2020 se tak stane skutečností a všechny případné dotazy skrze sociální sítě dostanou odpověď, kde je Google bude směřovat na online formulář. Nadále bude možné využít telefonické podpory, emailu nebo chatu. Zjistěte více o tom, jak kontaktovat podporu Google Ads.
Vytváření videí z responzivních reklam v obsahové síti
V zahraničí byla zahlédnuta nová možnost automatického vytvoření videa z podkladů z responzivní reklamy pro obsahovou síť.

Nové rozložení Shopping Ads
V zahraničí bylo zahlédnuto zobrazení Shopping ads v rámci Knowledge graph při hledání konkrétního produktu. V rámci této jednotky se nezobrazují obrázky jednotlivých inzerentů, ale pouze název obchodu, produktu a jeho cena – jedná se zde tedy spíše o cenový boj.

Klasický formát reklamy Shopping Ads se zde zobrazuje až úplně dole na stránce jako “Podobné produkty”.

Viditelná URL nad titulkem
Google testuje také nový layout zobrazení reklamy, ve kterém se viditelná URL reklamy zobrazuje nad titulkem. Na tento test upozornil David Dušek ve FB skupině Spravujeme PPC reklamu CZ/SK. Tento test je také vidět na obrázcích u novinky “Nové rozložení Shopping Ads”.

Nové Shopping Actions Insights v Google Merchant Center
U některých Google Merchant účtů se v záložce Růst zobrazuje nový report Shopping Actions Insights. Tato novinka je zatím v betě a není dostupná ve všech účtech.

Google Shopping 100
Google Shopping 100 je žebříček nejhledanějších produktů rozdělených do kategorií. Může posloužit jako inspirace k rozšíření sortimentu nebo jako tipy na dárky.
Nový segment Conversion funnel
V online rozhraní přibyl nový segment Conversion funnel, ale není ještě dostupný ve všech účtech a ani se zatím data správně neplní. Jde o segmentaci dat podle jednotlivých kroků v konverzní cestě, např. zobrazení produktu, opuštění košíku, nákup.

Hodnocení výkonnosti publik
Při volbě publik se začal zobrazovat potenciál výkonnosti konkrétního publika na škále 1-5 (5 – nejvyšší potenciál výkonu).

Bonzování reklam a nadržování Googlu vybraným firmám
Na Twitteru proběhla velmi zajímavá konverze na téma hlášení reklam porušující zásady a nadržování Googlu některým inzerentům. Celou konverzaci naleznete zde.
Já jsem také nahlásila hned několik inzerentů z různých sektorů v posledním měsíci, ale jejich reklamy porušující zásady stále běží dál.
Při úpravách reklam se nevytváří nová reklama
Google upravil chování reklam, pokud je nějakým způsobem upravíme. V minulosti to fungovalo tak, že úprava způsobila vytvoření nové reklamy, jejíž metriky začínaly od nuly. Nyní se metriky nenulují a přibyla Historie verzí, která zaznamenává jednotlivé úpravy konkrétní reklamy. Toto nové chování je třeba mít na paměti.
Sklik
Přechod na HTTPS
Sklik vzhledem k přicházející nové verzi prohlížeče Google Chrome, která vyjde 4.2.2020, vyzval inzerenty, aby na svých webech co nejdříve začali používat HTTPS, pokud tomu tak dosud není, jinak by mohly na těchto webech přestat fungovat konverzí a retargetingové kódy.
Nová nápověda Skliku
Sklik tento měsíc spustil sekci Nápovědy v novém kabátu. Na hlavní stránce se nachází rozcestník, který seskupuje jednotlivá témata. Brzy se dočkáme také nové sekce Akademie s video návody, podrobnými postupy a tipy na zlepšení efektivity kampaní.
Více webů pro Branding
V polovině měsíce Sklik oznámil, že rozšířil weby, na kterých se zobrazuje formát Branding. Nově ho můžete vidět třeba na csfd.cz, emimino.cz nebo aktualne.cz. Kompletní seznam těchto webů naleznete zde.
480×480 nově na homepage Seznamu
Velikost banneru 480×480 je u Skliku poměrně nová záležitost (objevil se v říjnu tohoto roku), ale s velkým potenciálem, protože na mobilních zařízení je tato velikost velmi vizibilní. Tento měsíc Sklik rozšířil zobrazení tohoto rozměru i na homepage mobilní verze Seznam.cz.
Budoucnost Skliku
Koukněte na rozhovor s Ondřejem Krišicou, ředitelem divize reklamy v Skliku, o budoucnosti reklamy na internetu a jak v ní bude figurovat Seznam.
Zapomněla jsem na nějakou novinku, která vyšla tento měsíc? Sdílejte ji v komentářích, ať to máme pěkně pohromadě 🙂

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře