Google Ads
Doporučení pro vánoční sezónu
S blížící se vánoční sezónou Google zapracoval na doporučeních zobrazujících se v účtech v záložce Doporučení. Na některé jsem již upozorňovala v minulých vydáních PPC novinek, ale zde se podívejte na kompletní přehled.
Přepracováno bylo také rozšíření, které vyzývá k instalaci a používání mobilní aplikace Google Ads.
Vánoční novinky pro Shopping
U nadcházející vánoční sezóny ještě zůstaneme. Google zapracoval na výsledcích produktových inzerátů a zpřístupnil nové možnosti vyhledávání akcí pro uživatele. Akční produkty ve speciálních nových sekcích v záložce Nákupy se budou aktivovat v případě použití slovíček Sleva, akce, black friday apod.
Inzerenti si budou moci zkontrolovat, zda jejich produkty mají nárok na štítky Sleva nebo Pokles ceny přímo v Google Merchant Center.
Používáte-li modul Google channel v Shopify nebo Google Listings and Ads pro WooCommerce, od listopadu se budou produktové akce posílat do Googlu automaticky díky aktualizaci v těchto modulech.
Nový modul pro BigCommerce
I eshopaři s BigCommerce se dočkali oficiálního modulu Ads and Listings on Google. Díky němu mohou snadno posílat svá produktová data do Google Merchant Center a objevovat se např. v Shopping reklamách nebo v neplacených záznamech.
Kampaň pro interakci v aplikaci i bez deeplinků
Dosud bylo nutné při nastavování kampaně pro interakci s aplikací mít implementové tzv. deep linky (sitelinky v aplikaci). Deep linky ale nejsou nejsnadnější na implementaci, proto Google nově přidal možnost využití hlavní stránky aplikace bez nutnosti použití deep linků.
Hlídání 3 strike policy
Od září platí nový systém sankcí v případě porušení zásad Google Ads, kdy po 3. sankci může dojít k zamítnutí účtu. Sám Google vydal jednoduchý python skript, který programátor může implementovat do 2 hodin, jak uvedl Google, který hlídá sankce napříč všemi účty a případnému zamítnutí dokáže pomoci zabránit.
Automatické stránkování na mobilech
Od 13. října začalo v amerických mobilních výsledcích fungovat automatické načítání další stránky, kdy se výsledky vyhledávání zobrazují automaticky bez potřeby kliknutí na tlačítko Zobrazit další. Tato změna, i když zatím jen v USA, ovlivňuje také zobrazování reklam.
Workspaces v Google Ads
Vojtěch Audy upozornil na novou funkci v Google Ads a to tzv. Workspaces. Ty umožní vytvořit sety kampaní na úrovni MCC a usnadnit tak nejen jejich správu, ale i reporting.
Ověření konverzí
Přímo z online rozhraní je možné ověřit implementaci konverzí. Stačí kliknout na tlačítko Ověřit konverzní akci.
Následně pak pokračujte dle průvodce.
Videokampaně vyzývající k akci v televizích
Google rozšířil zásah video kampaní vyzývajících k akci a to do televizních obrazovek. Součástí takové reklamy na televizních obrázkách je možnost kliknout na odkaz ve spodní části obrazovky a přejít na web inzerenta z mobilu nebo počítače a to zcela bez přerušení sledování televizní obrazovky.
V betě je také tzv. Conversion Lift pro televize, který měří dopad video kampaní na konverze.
Video Reach kampaně dostupné pro všechny
Google uvolnil Video Reach kampaně, které dokáží kombinovat všechny video formáty v rámci jediné kampaně, pro všechny inzerenty. Reklamy v rámci této kampaně se zobrazují na YouTube nebo u video partnerů.
Upgrade rozšíření reklam
Možná jste si v Google Ads Editoru všimli, že se tam objevují rozšíření reklam se slovíčkem (upgradováno). Dochází totiž k celkovému upgradu rozšíření reklam, který nově umožní rozšíření třeba pozastavit nebo zruší volbu preference rozšíření pro mobily. Na úpravu upozornil Vojtěch Audy.
Nový vzhled Propojených účtů
Sekce Propojené účty získala novou podobu. Na jedné stránce vidíme seznam všech služeb, které je možné s Google Ads propojit a také ty, které již propojené máme.
Přímé propojení se Zapierem
U Propojených účtů ještě zůstaneme. Službu Zapier lze nově napojit přímo do Google Ads a následně ho využít například pro rozšíření o formulář pro zájemce, customer match nebo měření offline konverzí.
Nová zásada týkající se klimatických změn
Google připravuje novou zásadu ve své politice, která znemožní inzerentům uvádějící informace, které jsou v rozporu s vědeckým konsensem o změně klimatu (např. inzerent popírá klimatické změny nebo dopad člověka na něj). Takové reklamy bude kontrolovat jak automatickými systémy, tak manuálně. Toto nové pravidlo začíná platit od listopadu 2021.
Nová zásada pro inzerci pro mladé
Sladká jídla a nápoje nelze nově v Shopping kampaních cílit na mladší 18ti let a to v Evropské unii a ve Velké Británii. Tato úprava se netýká Neplacených záznamů.
Rozšířené cílené na konci roku zanikne
O sjednocení Display a Smart Display kampaní jsme si říkali již minulý měsíc. Používáte-li display kampaně s Rozšířením cílení, od ledna 2022 bude automaticky nahrazeno novou funkcí spojenou s touto změnou, s tzv. Optimalizací cílení. Pokud nechcete Optimalizaci cílení používat, vypněte Rozšířené cílení do konce tohoto roku. Google zároveň plánuje implementovat tuto novou funkci také do Google Ads Editoru a Google Ads API.
Usnadnění změny shody na volnou při přidávání klíčových slov
Když přidáváte nová klíčová slova přes online rozhraní, Google nově nabízí možnost změnit shodu na volnou klikem na tlačítko “Změnit klíčová slova na volnou shodu“.
Nastavení Rozšíření o formulář u Discovery
V Discovery reklamách se objevila nová možnost zobrazovat rozšíření o formulář vždy, když uživatel zareaguje na reklamu.
Jeden feed pro všechny země
Pokud jste chtěli zobrazovat své produkty napříč několika zeměmi, museli jste do Google Merchant Center nahrát feed, který spadal do jedné ze dvou skupin zemí. Nově došlo k zjednodušení, tyto dvě skupiny se sjednocují a stačí nahrát pouze jeden jediný feed.
Nový test pro rozšíření o podstránky na desktopech
Karel Jačisko upozornil na nový test vzhledu rozšíření o podstránky v českých výsledcích, kdy se popis zobrazuje na pravé straně od titulku na dvou řádcích.
Nový průvodce v Google Merchant Center
Google Merchant Center získal nového průvodce při startu nového účtu. Na tuto novinku upozornil Vojtěch Audy.
Plánování skriptů na konkrétní čas
Dosud bylo možné skripty nastavit pouze na určitou hodinu a pak se v daném hodinovém okně automaticky spustily, nově ale můžeme skripty nastavit na konkrétní čas na minutu.
Problémy s během skriptů
Od 13.10 do 15.10. docházelo k chybám při běhu Google Ads skriptů. Během 15.10. byl ale problém vyřešen.
Problémy se zpracováním feedu
Od 23.10. měl Google Merchant problém se zpracováním feedu ve všech formátech, kromě nahrávání přes API.
Doporučení v Hubspotu
Pracujete-li s Hubspotem, najdete tam nově integrované tipy ze záložky Doporučení z Google Ads.
Jsem zvědavá, ve kterých dalších nástrojích a službách dojde k integraci Google Ads.
Plánovač klíčových slov zobrazuje tříměsíční změnu
Arbab Usmani na Twitteru upozornil na nový sloupec Trend tříměsíční změny, který se začal zobrazovat v Plánovači klíčových slov vedle sloupce Tříměsíční změna. Jedná se o slovní ohodnocení vývoje za poslední tři měsíce – rostoucí, klesající, stabilní.
Chat přímo v reklamě
Victor Sellés si ve Španělsku všiml rozšíření, kdy je možné s inzerentem chatovat přímo z reklamy. Při kliknutí na rozšíření je uživatel přesměrován na chat v rámci Google My Business.
Google se přejmenoval na Boo-gle
A na závěr Halloweenská perlička. Google přepracoval své sociální síti v duchu tohoto svátku – změnil grafiku i názvy profilů. Co říkáte na Boo-gle Ads? 👻
Sklik
Odhad počtu produktů v produktové skupině
Sklik nově zobrazuje počet produktů odpovídající nastavení produktové skupiny. Nejedná se ale o přesné číslo, ale jen rozsah.
Nový sloupec pro průměrnou CPT
V přehledech na úrovni kampaně a sestavy je možné si aktivovat nový sloupec pro průměrnou CPT = průměrná cena za tisíc zobrazení a to u kampaní zobrazujících se v obsahové síti (obsahové, videokampaně a produktové bez Produktových inzerátů).
Týdenní frekvence
V Skliku nám přibyla na úrovni kampaně možnost nastavení frekvence nejen denní, ale nově i týdenní.
Tipy na vánoční sezónu
Sklik sepsal článek s tipy pro vánoční sezónu. Obsahuje celkem 10 + 2 tipů, tak si je nezapomeňte projít.
Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře