Vyberte stránku

PPC Novinky – Prosinec 2021

PPC Novinky – Prosinec 2021

Google Ads

Oficiální modul pro Prestashop

Google vydal oficiální modul s názvem PrestaShop Marketing with Google, který je zdarma a zjednodušuje propojení eshopech běžících na Prestashopu s Google Merchant Center.

Problém s hromadným nahráváním obrázků v Editoru

Začátkem měsíce byl odhalen problém s hromadným nahráváním obrázků v Google Ads Editoru. Problém se týkal funkce nahrávání obrázku a to ve všech verzí Editoru, i těch starších.

Problém s automatickými strategiemi

2. prosince se v Google Ads objevil podobný problém jako v listopadu. Týkal se Maximalizace hodnoty konverzí a Cílové ROAS, kdy mohlo dojít k přečerpání rozpočtu. Pokud se tento problém týkal vašeho účtu, Google v následujících týdnech vrátí přeplatek na účet.

Výpadek skriptů a Google API

17. prosince došlo k výpadku Google API a běhu Google skriptů a v čase mezi 14:30 a 18:50. Máte-li skripty, které běží jen v určité dny, zkontrolujte si, zda se vám tento problém nedotknul.

Bug v doplňkových feedech

Emmanuel Flossie upozornil 13. 12. na bug týkající se doplňkových feedů, které hlásily, že nemohou najít ID produktu v hlavním feedu, přestože se tam nacházelo.

Chyba u non-last/first click atribucí

Dne 23. 12. se Google potýkal s chybou týkající se atribučních modelů kromě first a last clicku. Ve stejný den byl ale problém vyřešen a konverze se vyhodnotily a připsaly do 24 hodin.

Vydávání Gmailových reklam

Od 23.12. měl Google problém také s vydáváním reklam v Gmailu a to konkrétně jen na desktopech. Je tedy možné, že ve svých kampaních vydávaných i na Gmailu můžete vidět pokles zobrazení z důvodu této chyby.

Vyloučení umístění v Smart Shopping

V rozhraní Google Ads se objevila možnost vyloučit umístění v obsahové síti a Youtube pro Smart Shopping kampaně. Tuto novinku najdete v sekci Obsah. Zatím není jistá, zda bude tato funkce dostupná také v Performance Max kampaních, které mají Smart Shopping v průběhu roku 2022 nahradit.

Vylepšené vlastní sloupce

Google vylepšil o několik desítek nových funkcí prostředí pro tvorbu vlastních sloupců v Google Ads. Novinkou je třeba porovnání různých časových období nebo používání nečíselných proměnných jako třeba Název kampaně.

Zamítnutí reklam s označením Past violation

Pokud u svých reklam najdete označení, že jsou zamítnuté a jako důvod Past violation znamená to, že reklama byla v minulosti zamítnuta, ale politika Googlu se upravila a nově již by mohla být reklama vydávána. Google ji automaticky neschvaluje, ale zůstává zamítnutá, čímž předchází tomu, aby se z ničeho nic nezačala zobrazovat reklama, která jejíž znění již může být zastaralé. U takových reklam je pak třeba požádat o revizi a budou schváleny. Screen je od Shauna Elleyho.

Nové metriky v konektoru pro GDS

Tomáš Hanáček upozornil na nově dostupné metriky v konektoru Google Ads pro Google Data Studio. Jedná se o Account Budget Order Amount, Account Budget Order Adjustable Amount, Account Budget Amount Spent, Campaign Bid Strategy Type, Ad Group Bid Strategy, Target CPA, Target ROAS, User Ad Distance a další.

Čekací doby při kontaktování podpory

Chcete-li kontaktovat oficiální podporu Google Ads, nově se předem dozvíte, jak dlouho budete muset asi čekat.

Uložení filtru v Merchant Center

V Google Merchant se objevilo tlačítko pro uložení filtrů. Máte-li své oblíbené filtry, které používáte opakovaně, uložte si je. Nejprve je potřeba filtr připravit a potvrdit, následně se až objeví ikona diskety k uložení.

Fotky z fotobank pro rozšíření o obrázky

Google rozvolňuje požadavky na rozšíření o obrázky a nově lze pro toto rozšíření využívat fotky z fotobank, které byly dosud proti pravidlům.

Nový layout pro experimenty

V některých účtech se začal objevovat nový průvodce tvorbou experimentů. Vizuálně se podobá průvodci tvorby reklam.

Přegenerování faktury

Ve Fakturaci na stránce Dokumenty se nově objevila možnost si přegenerovat fakturu, pokud jste upravili fakturační údaje.

Přehled nákladů a úprav

Ve Fakturaci najdeme ještě jednu novinku a to přehlednou tabulku s náklady a úpravami v účtu za jednotlivé měsíce.

Dvě reklamy v local packu

Google začal testovat zobrazování dvou reklamních ploch zároveň v rámci jednoho local packu. Dosud zobrazoval reklamu pouze jednu. Screen sdílela Joy Hawkins z Kanady.

Úprava podmínek pro volby

Google se rozhodl upravit své podmínky týkající se voleb a to od 15. 2. 2022. Více je k dispozici v oficiální nápovědě.

Nová pravidla pro Google Partners

Připomeňme si, že od února 2022 začnou platit nové podmínky pro získání odznaku Google Partners. Podívejte se tedy do svého MCC, zda podmínky splňujete.

Konec Adwords API

Google tento měsíc upozornil na blížící se termín ukončení AdWords API a to konkrétně v dubnu 2022. Připomínám to zde pro jistotu také.

Sklik

Problémy se statistikami

Sklik se několik dní potýkal s nepřesnými statistikami týkajícími se produktových a testových reklam.

Report problémů v importéru

Importér byl vylepšen o přehlednou tabulku chyb, změn a upozornění. Na první pohled tak uvidíte počet jednotlivých problémů vč. vysvětlujícího popisku a mezi problémy lze přepínat.

Nejčastější dotazy ke consentu

Minulý měsíc jste se mohli dočíst o parametru consent, se kterým Seznam začíná pracovat. Tento měsíc vydali článek s nejčastějšími dotazy na toto téma, který stojí za to si přečíst.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *