Vyberte stránku

PPC Novinky – Leden 2024

PPC Novinky – Leden 2024

Google Ads

Konverzační workflow pro textové reklamy v angličtině

Google spustil konverzační workflow založený na modelu Gemini pro tvorbu textových reklam pro inzerenty inzerující v angličtině v USA a UK. V následujících měsících rozšíří podporu angličtiny globálně. Později hodlá přidat i další jazyky. Konkrétní data však nebyla sdělena.

Model Gemini využívá Google i v dalších svých produktech, např. v Chrome či mobilech Pixel.

Propuštění několik stovek zaměstnanců

Google propustil několik stovek zaměstnanců po celém světe ve své reklamní divizi. Tyto zaměstnance by měla částečně nahradit umělá inteligence a Google se také chce více soustředit na menší firmy. Doposud se věnoval více spíše větším společnostem.

Consent Mode v2 povinně od března 2024

O implementaci Consent Mode v2 jsem psala již v prosinci. V lednu Google publikoval oficiální vyjádření týkající se změn s Consent Mode v2 v Evropském hospodářském prostoru, který musí být nastaven od března 2024, jinak přestanou v Google Ads fungovat některé zásadní funkcionality.

Ginny Marvin sdílela na X časté otázky a odpovědi spojené s Consent Mode v2, který je třeba implementovat do března 2024.

Zamítnutí v případě nevhodné cookie lišty

Kromě implementace Consent Mode v2 upozornil Thomas Eccel také na možnost zamítnutí účtu, má-li web implementován cookie lištu, která není v souladu s GDPR.

Solutions k dispozici v účtech

V Nástroje a nastavení => Hromadné akce nově můžete najít Řešení (Solutions). Jedná se o novou možnost automatizace, o které se začalo mluvit v listopadu, bez nutnosti kódování.

Vyhněte se velkým změnám při ověřování účtu

Arpan Banerjee upozornil na to, že pokud Google Ads účet prochází ověřením účtu, není vhodné dělat rozsáhlé změny v kampaních, neboť mohou vyvolat nutnost znovuověření.

Konec personalizátorů v ETA reklamách

Používáte v kampaních ETA reklamy s personalizátory? Od března 2024 bude ukončená podpora personalizátorů v tomto starším typu textových reklam. Google doporučuje používání responzivní textových reklam.

Firemní profil jako landing page pro reklamy

Google ukončuje službu webových stránek postavených na firemních profilech a vyzývá inzerenty, kteří ji využívali, aby začali pro prezentaci své firmy využívat přímo firemní profil. Sepsal k tomu dokonce i článek v oficiální nápovědě.

Update sekce Statistik

Google upravil online rozhraní skupině Google Ads účtů. Pokud jste v posledních dnech nemohli najít report vyhledávacích dotazů, patříte mezi ně. Do sekce Statistiky a přehledy přesunul report vyhledávacích dotazů, statistiky aukcí a také sekce Přehledy, která se nyní jmenuje Editor přehledů.

Store visits eligibility

Patrick Gehn si všiml nového přehledu s názvem Způsobilost k měření návštěv prodejen na kartě Konverze => Diagnostika, který ukazuje, zda je účet způsobilý pro konverze z návštěv prodejny.

Odkazy na podstránky pro Demand Gen

Rozšíření o podstránky jsou nyní dostupné pro Demand Gen kampaně, zatím jako jediná rozšíření. Na novinku upozornil Thomas Eccel.

Kombinace podkladů pro Demand Gen

V Demand Gen je nyní možné kombinovat grafické a video podklady při přípravě reklamy s produktovými záznamy. Nové kombinace jsou:

  • Obrázky a produktové záznamy
  • Videa a produktové záznamy

Před touto změnou nebylo možné míchat produktové záznamy s jinými typy podkladů. Na novinku upozornil Florian Be.

Toggle pro produktový feed v Demand Gen

Kdysi nebylo možné u vytvořené kampaně feed aktivovat/deaktivovat, ale nyní se v nastavení kampaně objevil toggle, který toto řeší. Screen sdílel Maximilian vom Eyser.

FAQ pro Demand Gen

Dario Zannoni narazil na novou stránku v nápovědě Google Ads dedikovanou častým otázkám a odpovědím spojených s Demand Gen kampaněmi.

Sdílení firemních údajů

Google postupně implementuje do účtů nové nastavení s názvem Sdílení firemních údajů, pomocí kterého mohou inzerenti určit, jak mají být data Google Ads na úrovni účtu sdílena v rámci služeb Googlu (Google Analytics, Firemní Profil, Google Merchant Center). V lednu se nastavení dostalo do prvních účtů. Globální rollout by měl být dokončen v březnu. Ve výchozím nastavení je sdílení aktivováno.

Alternativní název firmy

Yash Mandlesha objevil v Google Ads možnost používání alternativního názvu firmy než toho oficiálně ověřeného, ovšem inzerent musí být schopen dodat registraci ochranné známky na alternativní název.

Vysvětlení pro hodnotu konverze a cenu

Statistiky pro Performance Max byly doplněny o vysvětlení týkající se metrik hodnota konverze a cena. Screen sdílel Patrick Gehn.

Report lokality pro Smart kampaně

Smart kampaně byly obohaceny o nový report zobrazující údaje k geografickým lokalitám, kde se reklamy zobrazují. Screen sdílel Arpan Banerjee a Adriaan Dekker.

CTA tlačítko u YouTube reklam

Thomas Eccel zahlédnul tlačítko s výzvou k akci u reklam na YouTube na desktopu. Jeho úkolem je zvýšit CTR, ale tlačítko je umístěno poněkud daleko o samotné reklamy.

Aktualizace zásad Nevhodný obsah

V únoru Google upraví zásady Nevhodný obsah definováním „citlivých událostí“ jako nepředvídaných událostí s významným společenským, kulturním nebo politickým dopadem, jako jsou přírodní katastrofy, mimořádné události v oblasti veřejného zdraví nebo násilné činy.

Odstranění automaticky vytvořených podkladů

Chris Borg zachytil následující upozornění ve svém účtu, ve kterém Google inzerenty upozorňuje na možnost odstranění automatický vytvořených podkladů.

Zobrazení reklam ve formě karet

Shameem Adhikarath narazil na nový formát reklam ve výsledcích vyhledávání. Ty se zobrazují jako karty vč. obrázku.

Přehled faktur pro individuální účty

V dubnu se objevila nová sekce Přehled faktur na úrovni MCC. Nově je k dispozici také u individuálních účtů. Screen sdílel Patrick Gehn.

Výběr typu kampaně

V průběhu měsíce se objevily dvě nová zobrazení výběru typu kampaně při tvorbě nové kampaně.

V prvním testu Google zobrazuje ikony jednotlivých sítích, kde se kampaň bude zobrazovat. Screen sdílel Adriaan Dekker.

Ana Perez zahlédla jinou variantu, ve které Google dává více prostoru Performance Max.

Omezena délka experimentu

Při nastavení experimentu Google omezil dobu běhu experimentu na maximálně 56 dnů.

Tina z firmy Exsitec zjistila, že toto nastavení lze obejít aktualizací finálního data po uložení experimentu v přehledu.

Pozastavení sestav s podobnými publiky

Google začal v účtech zobrazovat upozornění, že může pozastavit sestavy, které používají podobná publika, jejichž funkčnost byla ukončena v srpnu 2023.

Vylepšené Statistiky pro PMAX

Thomas Eccel upozornil na nedávné změny ve statistikách aukcí pro PMAX kampaně. Nyní se zobrazují data týkající se Top inzerentů a Vstup a výstup konkurentů.

Také Arpan Banerjee objevil další novinku v této sekci a to Performance Highlights, které zobrazují rozpad výkonu dle jednotlivých entit.

Shopping pro CPG

CPG partneři se nově mohou zobrazovat v Shopping reklamách. Jedná se o služby, které jsou schopné dodat každodenní zboží jako potraviny, nápoje, kosmetika ve stejný den. Jedním z prvních partnerů, se kterým toto Google testoval je Instacart, který zboží dodává do jedné hodiny od objednávky a působí v USA a Kanadě.

Rok založení firmy v textových reklamách

V textových reklamách na mobilech Google testuje zobrazení roku založení firmy na separátním řádku. Screen sdílel Adriaan Dekker.

Testy u textových reklam na desktopu

Victor Sellés zahlédl ve výsledcích vyhledávání na desktopu hned dvě novinky:

  • Ve viditelné URL se zobrazuje šipka
  • Nadpis 2 se zobrazuje před popisem reklamy (toto se objevilo již v prosinci)

Konec Google Ads API v13

K 31.1.2024 byla ukončena podpora Google Ads API v13. Po tomto datu budou jakékoliv dotazy přes tuto verzi vracet chybu.

Sklik

Autotagging pro Google Analytics 4

Sklik nyní umožňuje využít v autotaggingu utm_id pro import nákladů do Google Analytics 4. Spolu s tím umožňuje využít další 3 volitelné parametry. Více info najdete v oficiální nápovědě.

Vylepšení měření zobrazení textových reklam ve vyhledání

Od 5.2.2024 Sklik spustí vylepšení měření zobrazení textových reklam ve vyhledání, kdy se budou do počtu zobrazení započítávat pouze reálně zhlédnuté reklamy. Dle odhadů může dojít k poklesu počtu zobrazení až o 50 %, ale CTR by se měla úměrně zvýšit.

Novinky na Zboží.cz

Zboží.cz se dočkalo hned několik úprav. Jednou z nich je zobrazení Zboží inzerátů přímo na Zboží.cz, ale je toho daleko více. Projděte si oficiální článek.

Zboží.cz aktualizuje ceník

Od 1.2.2024 aktualizuje Zboží.cz minimální ceny za proklik. Ceny se odvíjí od prodejní ceny produktu v rozpětí 0,60 Kč až 3,60 Kč.

Třetí kolo programu Seznam Grant

Seznam spouští pro neziskovky již třetí kolo programu Seznam Grant. Neziskové organizace tak mohou získat reklamní prostor v celkové hodnotě 3 600 000 Kč. Zjistěte více o Seznam Grant.

10% sleva na konferenci ADworld Experience

ADworld Experience je největší konferencí v Evropě výhradně zaměřenou na PPC a early bird vstupenky jsou již k dispozici. Netuším, kolik jich ještě zbývá, ale pak se vstupné zvýší.

🗓️ Kdy: 17.-18. října 2024
📍 Kde: Boloňa, Itálie
💻 Online streaming bude také k dispozici, nemůžete-li do Boloně dorazit

Potkáme se tam? Pokud ještě nemáte vstupenku, využijte 10% slevy s kódem ppcnf10. Letošní program zatím není známý, ale loni tam přednášela Markéta Kabátová, Mike Rhodes, Tom Breeze, Nils Rooijmans a další.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *