Vyberte stránku

PPC Novinky – Květen 2024

PPC Novinky – Květen 2024

Obsah

Google Ads

Google Marketing Live 2024

  • Shopping reklamy se objeví v AI Overviews (generovaný obsah ve výsledcích vyhledávání).
  • Shopping reklamy se stanou součástí výsledků vyhledávání v Google Lens.
  • Google představil reklamy ve vyhledávání, které díky AI získají úplně nový rozměr. Podívejte se na video.
  • Google přidá novou automatickou strategii zaměřenou na profit (tzv. POAS).
  • Loyalty promotions se už objevily v únoru, ale nyní máme oficiální informace. Jedná se o zobrazení specifických cen produktů v produktových inzerátech pro členy věrnostního programu. Kdo je členem Google pozná podle poskytnutých first-party dat.
  • Při generování obrázků pomocí AI bude možné nejprve zadat primární a sekundární barvu brandu a také font, který má být použit, aby se výsledné podklady co nejvíce podobaly stylu značku.
  • Pomocí AI bude snadné vytvořit tzv. instant photoshoot produktů. Bude možné
    • generovat lifestyle fotky na základě produktových fotek
    • aktualizovat konkrétní části ve vygenerovaném obrázku (přidat obraz, odstranit lampu)
    • rozšíření pozadí pro přizpůsobení jakékoli velikosti, orientaci a poměru stran reklamy
    • generování lifestylových obrázků stejného produktu v různých scénách
  • Přehledy umístění a vyloučení pro videa YouTube v PMAX
  • Statistiky na úrovni podkladů – metriky pro každý podklad
  • Pro podobná publika pro Demand Gen stačí základní publikum o 100 uživatelích z původních 1000.
  • Klikatelné nálepky (tzv. stickers) pro Shorts ads.
  • Google bude schopen vytvořit animované video reklamy pro YouTube na základě fotek z podkladů z účtu či produktového feedu.
  • Připravuje se spuštění Partnership ads, díky kterým budou moci inzerenti propagovat videa vytvořená jinými tvůrci. Tvůrce ale bude muset tuto spolupráci předem schválit. Bude možné také vytváření publik lidí, kteří zhlédli toto “cizí” video.
  • Product Studio zvládne generovat obrázky v podobném stylu na základě jiných vzorových fotek.
  • Product Studio se dále naučí z jedné fotky vytvořit video.
  • Ve výsledcích vyhledávání se při hledání konkrétní značky zobrazí tzv. Brand profile (profil značky), který zobrazí produkty značky, recenze a videa na jedné obrazovce. Součástí budou také reklamy.
  • Reklamy v Nákupech začnou zvýrazňovat klíčové atributy produktů z jejich popisů nebo recenzí.
  • Opět se zde představilo používání 360° zobrazení produktů, které bylo oznámeno již během Google Marketing Live 2022 u nábytku. Novinka spočívá v tom, že to rozšiřují na obuv.
  • Rozšiřuje se také virtual try-on (virtuální vyzkoušení) a to do sektoru oblečení, počínaje topy, abyste viděli, jak oblečení vypadá na skutečných lidech různých tvarů a velikostí.
  • Shopping reklamy budou doplněny také o videa (tzv. video highlights).
  • Bude možné přidat produkt do košíku přímo v inzerátu a dokončení objednávky jedním kliknutím.
  • Data Manager už je dostupný v účtech globálně pro všechny.
  • Implementace Trusted Execution Environment do Google Ads bude k dispozici později v tomto roce.
  • Generování přehledů na základě promptů se objeví v Google Ads i Google Merchant Center Next.
  • Souhrny generované pomocí AI v Přehledu (již spatřeno v dubnu).
  • Model marketingového mixu s názvem Meridian by měl být globálně dostupný koncem tohoto roku.
  • Doporučení označené jako AI essentials (viděno v dubnu)
  • Tvorba podkladů pomocí AI bude je nyní dostupná pouze v angličtině, ale brzy spustí také 6 evropských jazyků: němčina, francouzština, španělština, italština, portugalština a holandština.

Jiná cena pro první nákup

Kromě již zmíněných Loyalty promotions byla oznámena i další nová funkce pro zobrazení jiné ceny při prvním nákupu (first-order pricing for first-time buyers), která bude rovněž založena na first-party datech.

Vyloučení lokalit ve Smart kampaních

Google Ads zavedlo do chytrých kampaní novou funkci s názvem „Vyloučit lokality kde reklamy nezobrazovat“ (Exclude locations where ads don’t show), která uživatelům umožňuje vyloučit konkrétní geografické lokality. Tuto novinku sdíleli Tejas Tank a Adriaan Dekker.

Historie striků ve Správci zásad

Ve Správci zásad přibyla nová záložka „Historie sankcí“, která se týká politiky tří sankcí (three strike policy) oznámené v červenci 2021, která řeší opakovaná porušení zásad v účtu.

Omezení inzerce falešného sexuálního obsahu

Od května 2024 společnost Google posiluje svůj závazek k bezpečnému reklamnímu prostředí tím, že zakazuje reklamy v Nákupech související se syntetickým sexuálním obsahem. Tato nová aktualizace bude součástí Zásad pro nevhodný obsah.

  • Propagace služeb, které generují, distribuují nebo uchovávají syntetický sexuálně explicitní obsah nebo syntetický obsah zobrazující nahotu. To se týká i služeb, které vytvářejí „deepfake“ a další zmanipulované snímky.
  • Reklamy na obsah, který poskytuje pokyny k vytváření syntetického sexuálně explicitního obsahu nebo syntetického obsahu zobrazujícího nahotu.

Aktualizovaný proces odvolání proti pozastaveným reklamám

Proces odvolání proti pozastaveným reklamám se u některých typů odvolání přesunul do pravého postranního panelu, zatímco dříve se toto řešilo přes vyskakovací okno zobrazené uprostřed obrazovky.

Generování obrázků k dispozici v Evropě

Miroslav Chutňák objevil na svém slovenském účtu, který je nastaven na angličtinu, funkci generování obrázků pomocí AI.

Maximálně výkonné kampaně pro online tržiště

V květnu Google zveřejnil novou stránku v nápovědě věnovanou novému typu kampaně Maximálně výkonné kampaně pro online tržiště (Performance Max for Marketplaces) určený pro firmy využívající online tržiště jako prodejní kanál.

Umožňuje inzerentům oslovit více zákazníků a posílat provoz přímo na produkty umístěné na tržišti (nikoliv na vlastní web).

Veškerý prodej a správa produktů probíhá na marketplace. Je nutné propojit Google Ads účet s tržištěm, ale není potřeba Google Merchant Center ani web. Marketplace se stará i o sledování konverzí a odesílá informace do Google Ads.

Seznam marketplaces, které toto budou podporovat se bude postupně rozšiřovat.

Exkluzivní nabídka kreditu zdarma v hodnotě 25 000 Kč

Google rozesílal exkluzivní nabídky na kredit zdarma ve výši 25 000 Kč. Je to nejlákavější nabídka, která byla dosud v ČR zaznamenána.

Podmínkou je během prvních 60 dnů utratit v kampaních 50 000 Kč. Následně bude připsán kredit zdarma ve výši 25 000 Kč.

Pokud inzerent utratí méně, nebude mu přidán žádný bezplatný kredit, čímž se tato nabídka odlišuje od standardních propagačních kódů.

Nahrávání ID uživatele prostřednictvím Google Sheets

Bart van de Kamp objevil nový zdroj dat pro nahrávání ID uživatelů a to prostřednictvím Google Sheets. Ale pozor, zatím je ještě tato funkce ve vývoji a zcela nefunguje. Její spuštění je naplánováno na 2. čtvrtletí.

Řazení kampaní podle skóre optimalizace

Google Ads ve svém novém online rozhraní zavedl novou možnost řazení kampaní podle skóre optimalizace. Tato funkce doplňuje stávající metody řazení a nabízí flexibilitu při organizování kampaní “od nízké po nejvyšší” nebo naopak „od vysoké po nízkou“ na základě skóre optimalizace. Screen sdílel Thomas Eccel.

Reklamy využívající místní inventář dostupné ve více zemích

V květnu Google rozšířil program reklam využívajících místní inventář do 23 nových zemí. Informoval o tom inzerenty emailem.

Emmanuel Flossie sdílel seznam těchto 23 nových zemí: Argentina, Chile, Kolumbie, Finsko, Řecko, Hongkong, Maďarsko, Indonésie, Izrael, Malajsie, Filipíny, Portugalsko, Saúdská Arábie, Singapur, Slovensko, Jižní Afrika, Jižní Korea, Tchaj-wan, Thajsko, Turecko, Spojené arabské emiráty, Ukrajina a Vietnam.

A zde je kompletní seznam dostupných zemí včetně starých i nových:  AE, AR, AT, AU, BE, BR, CA, CH, CL, CO, CZ, DE, DK, ES, FI, FR, GB, GR, HK, HU, ID, IE, IL, IN, IT, JP, KR, MX, MY, NL, NO, NZ, PH, PL, PT, RO, SA, SE, SG, SK, TH, TR, TW, UA, US, VN, ZA.

Vzdálenost v rámci rozšíření o lokalitu

Rozšíření o lokalitu nyní umí zobrazit také vzdálenost pobočky od uživatele spolu s již dříve dostupnými funkcemi, jako je otevírací doba, typ služby a město. Screen sdílel Filip Silobod.

Štítek zdroje a jazyková omezení

Od 13. května budou zdroje produktů ve službě Google Merchant Center omezeny na používání pouze jednoho štítku zdroje a jednoho jazyka na zdroj. Stávající zdroje, které využívají více štítků a jazyků, budou automaticky rozděleny do samostatných zdrojů.

blank

Generování a úpravy obrázků ve Sdílené knihovně

Byla zveřejněna nová stránka nápovědy týkající se generování a úpravy obrázků pomocí AI v rámci Sdílené knihovny v online rozhraní Google Ads.

Chcete-li vygenerovat či upravit obrázek, přejděte do Sdílené knihovny > Nový > Obrázek > Generovat a upravovat pomocí AI.

Je možné začít pomocí textové výzvy nebo nahráním existujícího obrázku nebo jeho výběrem ze sdílené knihovny a jeho úpravou.

K dispozici jsou následující funkce úprav:

  • oříznout obrázek
  • odstranit nebo obnovit poměr stran obrazu
  • nahradit pozadí obrázku
  • upravit barvu

Více info k Rozšíření o zprávy

Rozšíření o zprávy bylo poprvé zachyceno v dubnu, ale nebyly k dispozici žádné oficiální informace. V květnu ale Google zveřejnil článek v nápovědě věnovaný tomuto novému podkladu reklam, kde mohou zákazníci zahájit konverzaci s inzerentem pomocí Whatsappu přímo z reklamy.

V současnosti jsou tyto podklady zpráv dostupné pouze v Brazílii a Indii a lze je použít v kampaních ve vyhledávání nebo v kampaních s maximálním výkonem.

Preference formátů pro Demand Gen v účtech

Funkce preference formátů pro Demand Gen byla poprvé oznámena v listopadu 2023. Nyní ji Thomas Eccel zaregistroval živě ve svém účtu.

Tato funkce umožňuje inzerentům určit, kde si přejí, aby se jejich video reklamy zobrazovaly. K dispozici jsou tři možnosti: In-stream, In-feed a Shorts. Jedná se ale pouze o preferenci, nikoliv o 100% zacílení na konkrétní formát.

Omezená funkčnost pozastavených účtů

Google rozesílal e-maily, aby inzerenty informoval o nadcházejících změnách v zamítnutých účtech Google Ads. Od června 2024 budou mít tyto účty omezenou funkčnost a bude možné v nich provádět jen následující akce:

  • Provádějte platby a spravujte fakturaci.
  • Zrušte účty a požádejte o vrácení peněz.
  • Odvolání proti pozastavení a dokončení ověření.
  • Aktualizujte nastavení zabezpečení.
  • Přístup ke všem stránkám účtu a stahování přehledů.

Všechny ostatní akce budou pro pozastavené účty deaktivovány.

blank

Druh nabídky pro cílovou CPV

Anas Siddiqui a Adriaan Dekker zjistili, že cílová CPV již není povinná. Pro tento typ videokampaní je nyní v online rozhraní k dispozici nová možnost automatického nastavení ceny za vizualizaci.

Zajištění brand safety pro video v PMAX

Google se chystá ve 2. čtvrtletí spustit novou funkci, která zvýší brand safety u videoreklam pro kampaně s maximálním výkonem. Tato novinka umožní zavedení služeb třetích stran pro zajištění zobrazování video reklam v bezpečném a vhodném prostředí. Týká se to In-stream, partnerů Googlu pro video (GVP) a Shorts,

Pomocí těchto ověřovacích nástrojů třetích stran mohou inzerenti ověřit, že se jejich reklamy zobrazují v kontextech, které jsou v souladu s hodnotami jejich značky a bezpečnostními standardy.

Sledování 3PAS k display reklamám v PMAX

Google rozšíří pixelové sledování umístění obsahových reklam, jak ho známe z Display kampaní, také do obsahové sítě v rámci PMAX. Tato aktualizace umožní dodavatelům zobrazování reklam třetích stran (3PAS) efektivněji sledovat tyto reklamy a vytvářet o nich přehledy, což zajistí bezpečnost značky a poskytne podrobné statistiky umístění.

Digitální kupóny pro PMAX v Mapách Google

Google oznámil novou funkci, která umožní inzerentům zobrazovat digitální kupóny pro kampaně s maximálním výkonem v Mapách Google. Požadavky na to, aby se kupón zobrazil v Mapách Google:

  • Kampaň musí používat cíle offline návštěv prodejny.
  • Do kampaně je třeba přidat rozšíření o propagaci s informacemi o kupónu, který lze uplatnit v obchodě. Brzy budou do rozhraní přidána nová povinná pole.

Integrace digitálních kuponů Google s Mapami má za cíl zlepšit zážitek z nakupování a zvýšit návštěvnost prodejen pro maloobchodníky.

Doporučení pro podklady

Google vylepšil doporučení týkající skupin podkladů pro kampaně s maximálním výkonem a zobrazuje navrhované nadpisy, popisy a obrázky přímo v doporučení, aby se maximalizoval potenciál skupiny. Zatím to ale není zcela funkční, protože schází ty doporučované podklady v doporučení zobrazit.

Používání firemních e-mailů pro lepší zabezpečení

Google Ads implementuje novou funkci, která správcům účtů umožní požádat uživatele o přechod z osobních na firemní e-mailové adresy. Cílem této změny je zlepšit zabezpečení účtu a snížit riziko zneužití.

Nové funkce pro YouTube oznámeny na Brandcastu

15. května se konala každoroční akce Brandcast věnovaná YouTube. V letošním roce byly oznámeny dvě novinky týkající se inzerce.

Non-skippables pro Connected TV

YouTube představil nový reklamní formát nepřeskočitelných reklam založený na umělé inteligenci pro kampaně Video Reach, speciálně optimalizovaný pro Connected TV. Tento inovativní formát využívá nepřeskočitelné podklady napříč inventářem in-stream, což zajišťuje, že uživatelé uvidí reklamy až do konce.

Značkové QR kódy

YouTube zavedl značkové QR kódy, kdy se jedná o graficky atraktivně vytvořené QR kódy ve stylu značky, které mají vést ke zlepšení interaktivity s reklamou. Takové kódy jsou poutavější a vizuálně přitažlivější.

YouTube kampaň pro získání odběratelů

Adriaan Dekker a Shailesh Kabra zachytili nový podtyp YouTube kampaně s názvem „Odběry a interakce na YouTube“, který tvůrcům na YouTube pomůže zvýšit počet odběratelů kanálu a zvýšit jejich zapojení.

Díky tomuto novému podtypu kampaně mohou kanály YouTube rozšířit své publikum pomocí cílených videoreklam k přilákání odběratelů a zvýšení zapojení, jako jsou lajky, komentáře a sdílení.

Přehled vyhledávacích dotazů na YouTube

Na novou funkci pro inzerenty narazil Adriaan Dekker a Jared Davis a jedná se o přehled vyhledávacích dotazů na YouTube. Tento přehled umožňuje zobrazit konkrétní vyhledávací dotazy, které diváci používají k nalezení jejich videí na YouTube.

Kromě toho, že nový přehled poskytuje informace o vyhledávacích dotazech, umožňuje inzerentům vyloučit určitá klíčová slova a témata. To dává inzerentům větší kontrolu nad jejich cílením a zajišťuje, že jejich videa budou spojena s nejrelevantnějšími a nejžádanějšími vyhledávacími výrazy.

Omezení obsahu pro generované obrázky

Nové generativní nástroje umělé inteligence v Google Ads jsou navrženy tak, aby pomohly inzerentům rychle vytvářet lifestylové obrázky. Ginny Marvin na X uvedla, že nástroje AI nebudou generovat obrázky, které obsahují názvy značek, loga, tváře, děti nebo konkrétní osoby. Kromě toho jsou naprogramovány tak, aby nevytvářely obsah, který odpovídá na otázky názorů nebo rad, nebo obrázky, které by mohly porušovat zásady Google Ads nebo zásady používání generativní umělé inteligence.

Incrementální feedy končí

Tzv. Incremental feeds, které již nejsou v Google Merchant Next k dispozici, budou končit také v klasické verzi Google Merchant Center. Inzerenti, kteří tuto funkci využívají, ji mohou zatím využívat i nadále, ale nové založení tohoto typu feedu již nebude možné a budete si muset vybrat z alternativ primárního nebo doplňkového feedu.

Automatické pozastavení klíčových slov bez zobrazení

Google Ads počínaje 10. červnem 2024 začne automaticky pozastavovat klíčová slova, která během posledních 13 měsíců nezískala žádná zobrazení. Inzerent však může takové slovo znovu spustit nebo odstranit. Na novinku narazil Georgi Zayakov.

Připomeňme si, že v únoru 2024 vyšla podobná novinka týkající se reklamních sestav.

Nezobrazovat tento sloupec

Natasha Kaurra si všimla možnosti rychlého skrytí sloupce přímo z přehledu a to pomocí odkazu “Nezobrazovat tento sloupec”. Tato možnost je k dispozici pouze u tečkami podtrženými sloupci (např. Skóre optimalizace) a není tak nutné přecházet do nastavení sloupců.

Atribut transit_time_label odstraněn ze specifikace feedu

Google odstranil stránku nápovědy atributu „transit_time_label“ ze služby Google Merchant Center. V současné době nejsou žádné zprávy ani informace o nahrazení tohoto atributu. Této změny si všiml Emmanuel Flossie.

Diagnostika produktů v Přehledu v Google Ads

V online rozhraní Google Ads na hlavní stránce Přehled byla nalezena diagnostická sekce známá z Google Merchant Center. Není tak nutné opouštět Google Ads. Novinku sdíleli Adriaan Dekker a Casey Gill.

Test rozšíření o lokalitu

Google ve výsledcích vyhledávání neustále testuje různá rozvržení a funkce. Níže se můžete podívat na aktuální testy rozšíření o lokalitu ve výsledcích vyhledávání na mobilu. Varianta vpravo je novinkou, kdy ho Google zobrazuje mezi nadpisem a popisem. Dosud bylo běžné zobrazování rozšíření až ve spodní části reklamy viz první dva menší příklady.

Konec experimentů bez konečného data

Google rozesílal emaily informující inzerenty, že experimenty, které běží bez finálního data budou automaticky ukončeny ke dni 23. srpna 2024. Inzerenti ale mají možnost toto datum libovolně upravit, než experiment skončí. Screen sdílel Adriaan Dekker.

Konec energy_efficiency_class

Od 1. září 2024 již skončí platnost atributu energy_efficiency_class, min_energy_efficiency_class a max_energy_efficiency_class, které budou nahrazeny atributem [certification]. Screen sdílel Mark Grasmayer a Adriaan Dekker.

Ilustrace v sekci týkající týkající se výkonu

Arpan Banerjee si všiml, že sekce upozorňující na významný nárůst nebo pokles výkonu v sekci Statistiky, je nově je doplněná o ilustrativní obrázky.

Google kampaně přímo v Shoptetu

Shoptet zveřejnil novou možnost spuštění kampaní v Google Ads přímo z administrace Shoptetu. Jako PPC specialisté to nejspíš nevyužijeme, ale určitě je dobré o tom vědět, pokud za vámi přijde klient s takto spuštěnými kampaněmi. Více info zde: Shoptet kampaně.

Sklik

Sjednocení metrik s YouTube

Pro usnadnění vyhodnocování kampaní se Sklik rozhodl změnit výpočet metrik spojených s videoreklamou. Zatímco dříve bylo klíčovým ukazatelem přehrání reklamy do konce, a to bez ohledu na její délku, nově se budou zohledňovat i další interakce s reklamou.

Do přepočtených ukazatelů, které se týkají zhlédnutí, bude zahrnuto také i kliknutí na reklamu nebo dokoukání do 30 sekund u delších videí. 

Díky této změně se metodika počítání přizpůsobí Google Ads.

Změna proběhla 27. 5. 2024. Metriky před tímto datem nebudou zpětně přepočítány.

Rozšíření na úrovni účtu

V Skliku přibyla možnost spravovat rozšíření reklam na úrovni účtu, konkrétně v sekci Nastavení. Zadaná rozšíření se aplikují napříč všemi kampaněmi, ve kterých nejsou rozšíření specifikována jinak. 

Nyní je možné pracovat na úrovni účtu s následujícími rozšířeními:

  • Popisky
  • Sklik odkazy 
  • Telefonní číslo 
  • Adresa firmy

Pokud do 12. června 2024 nebudete mít v knihovně rozšíření na úrovni účtu zadaná, nastaví je za vás Sklik sám. Jak? To zjistíte v oficiálním článku: Rozšíření pro vyhledávací kampaně nastavíte na jednom místě.

Sklik Expert Fórum 2024

22. května proběhlo Sklik Expert Fórum 2024. David Velechovský tradičně představil novinky, na kterých v Skliku pracují. Jaké to jsou?

  • Řízení produktové inzerce přímo v Skliku – podívejte se do galerie na jednotlivé kroky, jak bude přepnutí vypadat a co bude možné přímo v Skliku řešit. Zatím bude přepnutí na řízení inzerce Zboží v Skliku dobrovolné a bude ho moci aktivovat pouze administrátor účtu, ale příští rok bude povinné pro všechny.
  • Připravuje se plynulý přechod mezi administracemi Skliku a Zboží
  • Server-side měření konverzí a remarketingu
  • Optimalizace na konverze, která byla poprvé avizována na loňském SEF, by měla být spuštěna ještě letos před vánoční sezónou. K dispozici bude pro obsahovou síť, vyhledávání a produktové kampaně.
  • V rané fázi je funkce generování reklamních textů.
  • Připravuje se nový typ kampaně s automatizovaným výdejem, kde se nebude zadávat žádné cílení a Sklik bude reklamy zobrazovat tam, kde si myslí, že získá inzerentovi konverze. Performance Max bude možné importovat z Google Ads do tohoto nového typu kampaně.

Podívejte se na záznam Davidovy přednášky: Jaké novinky pro vás v Skliku chystáme?

Další probíraná témata si můžete projít v postu Michala Ševčíka na LinkedIn.

Úpravy týkající se Certifikace a Ověření

Sklik připravil nový web týkající se certifikace a představit změny v programu:

  • Od 1.7. již není nutné posílat Client list.
  • Certifikaci v roce 2025 obdrží 20 partnerů, kteří za rok 2024 dosáhnou nejvyšší investice v Skliku. Ověření získá následujících 200 partnerů. Délka členství v programu je na období 1 kalendářního roku a následně se hodnocení opakuje.
  • Upravil vizuální podobu log.

Rozšíření zájmů o koupi

Mezi publiky se zájmy o koupi se nově objevila následující publika: Beskydy, Brandlovers Baťa, Fény, Firemní akce, Galanterie, Jeseníky, Krkonoše, Šicí a vyšívací stroje, Šumava, Zábavní parky, Zážitkové dárky.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *