Vyberte stránku

PPC Novinky – Únor 2021

PPC Novinky – Únor 2021

Google Ads

Frázová shoda pohlcuje modifikovanou volnou shodu

Znaménka plus zmizí z našich účtů. Frázová shoda se bude nově chovat jako volná modifikovaná shoda. Změna je platná již nyní pro reklamy v angličtině, němčině, španělštině, francouzštině, italštině, holandštině, portugalštině a ruštině. Pro ostatní jazyky začne úprava platit od července 2021.

Odsunutí Google Partners

Nové podmínky pro program Google Partners měly začít platit v roce 2021. Většina z nás očekávala jejich nástup ihned v lednu, ale bylo ticho. Až 23. 2. 2021 Google oznámil, že aktualizaci programu Google Partners odkládá a to až na únor 2022.

Zároveň také Google zveřejnil, že upravuje podmínky pro získání odznaku a nově bude možné přijímat či odmítat doporučení pro splnění podmínek pro Výkon podle cílů konkrétního klienta. Zatím ale není úplně jasné, jak to bude fungovat.

Showcase Shopping Ads končí

K 1. 4. 2021 byl ohlášen konec tzv. Showcase Shopping Ads, které byly od roku 2016 dostupné pouze v některých zemích. Google se rozhodl tento typ reklamní sestavy ukončit, protože Showcase formáty (např. merchant carousel) umí nyní spouštět i běžná shopping sestava. Od 5. 4. skončí také jejich podpora v API.

Cílení uživatelů na formulář pro zájemce

Dosud bylo možné z reklamy uživatele posílat na web nebo využívat reklam pro volání. Nově je možné uživatelům po kliku na reklamu zobrazit tzv. Lead Form – formulář pro zájemce, kde mohou zanechat své osobní údaje a případně odpovědět na připravené otázky.

blank

Jak na to? Je potřeba nejdříve vytvořit Formulář pro zájemce a následně v nastavení kampaně zvolte zobrazení lead formu vždy při přechodu z reklamy. Ve svých účtech jsem tuto volbu zatím ještě nenašla i přesto, že mám rozšíření vytvořeno.

Paralelní tracking pro video

Google zveřejnil několikrát oddalovaný deadline pro implementaci paralelního trackování pro video. Máme čas pouze do konce dubna.

20sekundový nepřeskočitelný video formát

Dosud bylo možné mít nepřeskočitelné videoreklamu pouze pokud samotné video mělo méně než 15 sekund. Nově byla tato hranice posunuta na 20 sekund. Podle Googlu nepřeskočitelné reklamy přináší o 93 % vyšší zapamatovatelnost značky.

Display v atribučních reportech

V reportu Atribuce můžeme sledovat cestu uživatelů ke konverzi. Dosud tyto reporty pracovaly s vyhledáváním, nákupy, v beta verzi fungují i videokampaně a nově jako betu přidává Google také obsahovou síť.

Zároveň také Google standardizoval atribuci video kampaní.

Responzivní reklamy jako výchozí pro Vyhledávání

O tom, že se rozšířené textové reklamy schovaly, jsem upozorňovala v srpnu 2020. Nyní v únoru o tom oficiálně informoval i Google. Best practice ale zatím neupravil, stále doporučuje vytvořit 3-5 reklam na sestavu, z nichž alespoň 1 by měla být responzivní.

Kompletní telefonní čísla v reportu volání

Dosud Google zobrazoval pouze předvolbu telefonních čísel u zaznamenaných hovorů, nově ale můžeme vidět kompletní telefonní čísla. Na tuto novinku upozornil na Twitteru Albert Berlanga.

Tři reklamy v Gmailu

V Gmailu je běžné vidět dvě reklamy v jedné záložce, Victor Sellés ale upozornil na zobrazení hned tří reklam v jedné záložce. Testuje Google rozšíření svého reklamního prostoru?

Nový layout pro nastavení dopravy v Merchantu

Google upravil proces nastavování dopravy v Google Merchant Center a rozdělil ho do přehledných tří kroků. Zároveň připravil i nové volby ceny dopravy podle nejčastěji používaných nastavení.

Úprava cen v checkoutu

Google si od dubna 2021 došlápne na weby, které mění cenu produktů v košíku oproti feedu. Pokud se bude cena lišit, inzerent dostane upozornění a bude muset problém do 28 dní vyřešit. Bot se totiž v roce 2020 naučil přidávat zboží do košíku a tyto testy realizovat automatizovaně, nově bude docházet k postihu. Zlaté pravidlo zní: cena v reklamě = cena na detailu produktu = cena v košíku.

Portfoliové strategie napříč účty

Nově lze nastavovat a aplikovat portfoliové strategie a aplikovat napříč několika účty. Zatím pouze pro vyhledávání a Shopping.

Reklamní prostor v profilu Google My Business

Tento měsíc jsem poprvé v ČR narazila na reklamu v rámci profilu Google My Business. Zdeněk Horák mě ale na sociálních sítích upozornil, že jsou tady s námi již od podzimu minulého roku.

Pokročilý filtr názvů v online rozhraní

V zahraničí se možnost používat více hodnot při filtrování názvů objevila už v září 2020. V českých účtech byla tato funkce zahlédnuta poprvé až nyní v únoru.

Nové prostředí klíčových slov

Při tvorbě nové sestavy se objevilo nové prostředí pro klíčová slova, které navrhuje klíčová slova k přidání na základě obsahu webu.

Sloupec Doporučený rozpočet

V účtech se objevil nový sloupec s názvem Doporučený rozpočet. V případě, že u kampaně bude svítí, že má omezený rozpočet, tento sloupec ukáže, jakou výši rozpočtu systém doporučuje.

Automatické aplikovaní doporučení

Při aplikování doporučení se objevilo nové zatržítko, při jehož zatržení Googlu dáváte souhlas s tím, aby podobné doporučení aplikoval automaticky!

Testování tmavého režimu pro vyhledávání

Google testuje dark mode pro své vyhledávání, ve kterém se ale označení reklam tak trochu ztrácí. Tmavý režim je zatím v betě, ale text Reklama je v něm zobrazen v šedé barvě na černém pozadí. To prý může mást uživatele, uvedl ve svém článku Search Engine Land.

Sklik

Růst videoreklamy

Seznam zveřejnil zajímavý článek týkající se vývoje videoreklamy v roce 2020 a 2021. V Skliku meziročně narostl celkový počet inzerentů do videoreklamy o 35 %. Celá polovina investic mířila do formátu Outstream. I díky tomuto formátu vyrostla výše investic do videoreklamy v Skliku o 246 %.

Vylepšení výkonu produktových reklam

Od 15. 2. 2021 změnil Sklik způsob započítávání zobrazení a odvozených metrik u Shopping kampaní. Nově se budou zobrazení započítávat až ve chvíli, kdy dojde k reálnému vykreslení reklamní zóny uživateli.

Důvodem této úpravy je zejména formát carouselu, který Seznam testuje už od loňského podzimu, kde jsou některé produkty na první pohled schovány, ale prý dosahují vyšší míry prokliku i konverzního poměru. Od 15. 2. 2021 se maximální podíl zobrazení carouselu zvýší z dosavadních 40 % hledání na 100 % na desktopu i na mobilu.

Nové štítky u produktových inzerátů

Sklik oznámil zobrazování dvou nových štítků ve svých produktových reklamách:

  • Skladem” – má-li produkt nastaveno delivery_date = 0
  • zobrazení obsahu parametru extra message

API Drak vypíná zastaralé funkce

Od 15. 3. 2021 dojde v API Drak k vypnutí několika zastaralých funkcí.

  • Konec kombinovaných kampaní
  • Odstranění parametrů targetdevices
  • Odstranění metod *.stats
  • Odstranění partnerských metod

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *