Vyberte stránku

PPC Novinky – Květen 2020

PPC Novinky – Květen 2020

Google Ads

Doporučení pro kampaně v době koronavirové na jednom místě

Google vytvořil ve své nápovědě centrum doporučení pro správu kampaní v době koronaviru. Najdete tam doporučení pro všechny typy kampaní, měření výsledků, pro místní kampaně, hotely, restaurace atd.

Brzy začne vyplácení kreditu zdarma

Google se rozhodl mezi své inzerenty rozdělit 340 milionů USD ve formě kreditu zdarma, aby tak pomohl malým a středním firmám. O podmínkám jsem již psala v dubnových novinkách. Výše kreditu bude záležet na útratě v jednotlivých účtech, byla však stanovena maximální částka a to 1 000 USD. Prvními, kteří tuto pomoc obdrží, budou inzerenti z Novém Zélandu.

Hotel Ads podporuje hotely v době koronaviru

Hotel Ads fungují již několik let, nově ale Google testuje způsob platby za pobyt. Google jim tak chce pomoci v koronavirové době k získání rezervací pro následující měsíce.

Zároveň Google pracuje na novém filtru, kdy bude možné vyfiltrovat hotely, které nabízí “Zrušení rezervace zdarma”.

Nové dárky v Google Partners Store

O tom, že všichni Google Partneři získali navíc 600 bodů, již víme z dubnových PPC novinek. Nově v obchodu Google Partners Rewards ale přibyly i digitální odměny – poukazy do Notina, na knihy u Martinuse, členství na Skillshare a Headspace. Momentálně je obchod otevřený až do 29. června, takže můžete s radostí nakupovat.

Nový nástroj Rising Retail Categories

Google představil nástroj Rising Retail Categories prezentující změny v chování spotřebitelů v jednotlivých kategoriích retailu. Které kategorie získaly na popularitě díky koronaviru? Právě to v něm zjistíte, data jsou však zatím dostupná pouze pro USA, Velkou Británii, Austrálii, Brazílii a Francii.

19 předpřipravených reportů v Data Studiu

Data z Google Ads můžete nově analyzovat pomocí 19 připravených reportů pro Data Studio. Zvolte si report a otevřete ho kliknutím na odkaz, následně v Data Studiu zvolte účet, se kterým chcete pracovat, a report je na světě.

Report cen v Google Merchant Center

Nově v Google Merchant Center najdete pod položkou Růst report “Ceny v porovnání s konkurencí”. Segmentovat údaje můžete podle typu produktu (= kategorie) nebo země. Zjistíte, zda jsou vaše produkty spíše nad/pod nebo odpovídají srovnávací ceně.

Na tento report také navazuje nový sloupec “Rozdíl srovnávacích cen produktů”, který právě srovnávací cenu při dostatku dat zobrazuje přímo v Shopping kampaních v Google Ads.

Upozornění v Google Merchant Center

Nově v Nastavení účtu najdete “Ochrana produktů”, kde si můžete zapnout emailové notifikace v případě, má-li dojít k odstranění více než X % položek. Toto upozornění je ve výchozím nastavení vypnuté.

Připojení PayPalu v Merchant Center

O partnerství Merchantu s PayPalem jsem psala již v dubnu. Nově v účtu najdete možnost připojení PayPal účtu, ale zatím je tato funkce k dispozici pouze pro USA.

Google Shopping se rozšiřuje do dalších 33 zemí

Google Shopping je nově jako beta dostupný v dalších 33 zemích. Jedná se zejména o země Afriky, Asie a Střední Ameriky (např. Dominikánská republika, Portoriko, Maroko, Srí Lanka, Tunisko). Kompletní seznam je dostupný v Nápovědě Google Ads.

Nový test pro Shopping kampaně

V USA si všimli nového testu rozložení reklam na mobilu, kdy jsou výsledky z Google Shopping kampaní doplněny o jednu textovou reklamu jednoho z Shopping inzerentů. Po kliknutí na textovou reklamu se nedostaneme na web inzerenta, ale zůstáváme v Googlu a dostáváme se na landing page typu Showcase Shopping Ads (u nás zatím nedostupné). Tento test tak kombinuje hned 3 reklamní formáty.

Publika podle zájmů dostupná pro Shopping

Nově lze do Shopping kampaní přidávat publika podle zájmů. Výhodou je možnost pozorování a získávání dat pro přidaná publika vč. možnosti úpravy nabídky. Zatím se to netýká publik se zájmem o koupi, kombinovaná publika či vlastní publika.

Porovnání výkonu Vyhledávání a Shoppingu

V Google Ads se objevil nový Předdefinovaný přehled s názvem Kategorie maloobchod (Vyhledávání a Nákupy), který dokáže porovnat výkon mezi kampaněmi ve vyhledávání a Shopping kampaněmi napříč jednotlivými kategoriemi.

Gallery Ads končí

Google se rozhodl ukončit podporu tzv. Gallery Ads a chce se tak soustředit jen na vývoj a testování rozšíření o obrázky. Připomeňme si, že toto rozšíření má 2 formy:

  • automatické rozšíření o obrázky, kdy se automaticky zobrazuje obrázek z landing page,
  • obrázky nahráváme manuálně do rozšíření.

Nová certifikace pro kampaně na aplikace

Ve Skillshopu od 12.5.2020 přibylo nové školení a certifikace pro kampaně na mobilní aplikace.

Propojení Skillshopu s Google Ads účtem

U Skillshopu ještě zůstaneme. Nově již nebude stačit propojení zaměstnance s agenturou zadáním agenturního emailu, ale bude třeba připojit do Skillshopu samotný agenturní Google Ads účet, což je možné už teď. Původní emailové propojení zmizí na konci června. Skillshop lze mimochodem propojit také s YouTube účtem.

21 dnů pro ověření inzerentů

Povinné ověřování inzerentů, se kterým Google začíná, se zkracuje z původních 30 dní na ověření na 21 dní. Pokud klient nedodá během těchto 21 dnů potřebné informace, dostane notifikaci, že za 7 dní bude jeho účet suspendován.

Nový test zobrazení výsledků vyhledávání v mobilech

V průběhu května jsem narazila v ČR na test rozložení reklam na mobilech. První reklama je velká a následující reklamní pozice jsou zobrazeny na jednom řádku v podobě carouselu. Dosud jsme byli zvyklí vidět reklamy na jednotlivých pozicích za sebou a scrollovat směrem dolů.

Místní kampaně se začaly objevovat v ČR

V květnu byly poprvé zaregistrovány reklamy z tzv. Místních kampaní v Google Maps v České republice. Tyto kampaně poznáte podle personalizovaného pinu u pobočky inzerenta a jsou určeny pouze pro větší firmy, protože podmínkou je totiž mít alespoň 10 poboček.

Zahlédla jsem je u firem Datart a Kaufland. U Datartu si všimněte rozdílného reklamního textu pro pracovní dny a víkend (screen jsem dělala v pátek a v sobotu).

Nová reklamní platforma pro YouTube

Google v květnu představil YouTube Select, prémiovou reklamní službu. Jedná se o náhradu YouTube Preffered, který skončí na konci roku 2020. Cílem tohoto programu je dát inzerentům přístup k vysoce kvalitnímu obsahu, u kterého Google garantuje, že se jedná o bezpečný obsah pro značky, a využít reklamní potenciál YouTube skrze všechny jeho platformy jako YouTube Sports, YouTube Kids, YouTube Music, YouTube Originals napříč všemi zařízeními vč. televizí. Na představení YouTube Select se můžete podívat zde:

YouTube má nové formáty pro televizní obrazovky

Google rozšiřuje nabídku YouTube formátů pro televize o:

  • Brand Lift (dotazníkové šetření dopadu videí na značku)
  • Přeskočitelná videoreklama

Za tímto rozhodnutím stojí zvýšení sledovanosti YouTube o 80 % v USA oproti minulému roku.

Brand Lift dostupný pro všechny, ale s podmínkami

Dosud byl Brand Lift dostupný jen přes zástupce Googlu. Nově k tomuto nástroji budou mít přístup všichni inzerenti, kteří splní Googlem stanovený minimální rozpočet. Hodnota minimálního rozpočtu zatím není pro ČR známá.

Discovery Ads globálně dostupné na všech účtech

Kampaně Discovery se poprvé objevily loni a nyní už by měly být dostupné globálně napříč všemi účty. Zobrazují se na YouTube, v Discover feedu či v Gmailu a fungují buď s Maximalizací konverzí nebo s Cílovou CPA. Podle Googlu je tento typ kampaní konkurencí Facebook kampaní.

Já už je nějakou dobu testuji. Přináší velkou návštěvnost za dokonce levnější cenu než obsahová síť, takže určitě je neváhejte vyzkoušet, chcete-li zvýšit povědomí o značce a získat levnou návštěvnost. Konverze jsem z nich měla jen u zacílení na remarketingová publika.

Curbside pickup pro Local Inventory Ads

Google přidal novinku pro Local Inventory Ads v podobě nového štítku “Curbside pickup”, což by se dalo přeložit doslovně jako “vyzvednutí na chodníku”, ale oficiální název v ČR je “Vyzvednutí venku”. Motivací k vytvoření této novinky je současná koronavirová situaci a tento nový štítek má pomoci firmám, aby nadále mohli prodávat ale zároveň ochránit jejich zaměstnance i zákazníky.

Objednávka zboží vč. platby probíhá online nebo telefonicky a zákazník si zboží vyzvedne osobně u pobočky, ale nepřijde do blízkého styku se zaměstnancem. Ten mu objednané zboží dá přímo do kufru auta nebo pro pěší dojde k předání zboží před obchodem. Firmy, které tento způsob vyzvednutí nabízí, jsou v Shopping reklamách označeni právě štítkem “Curbside pickup”.

Připomeňme si, že Local Inventory Ads jsou zatím dostupné v následujících zemích: Austrálie, Rakousko, Brazílie, Kanada, Dánsko, Francie, Německo, Japonsko, Nizozemí, Norsko, Švédsko, Švýcarsko, Velká Británie a USA.

Firmy, které nepoužívají Local Inventory Ads, mohou přidat toto označení do svého profilu Google Moje firma. Tato možnost je dostupná i v České republice.

Manuální display s automatickou segmentací

Do účtů se začala rozšiřovat novinka u klasických Display kampaní a to možnost volby mezi manuálním a automatickým cílením. Jde o využití stejného algoritmu Smart Displaye ale u manuálního Displaye (pozor nepleťte si s Rozšířením cílení, které má 5 úrovní, toto s tím nemá nic společného). Podle Googlu nastavení automatického cílení zlepší výkon kampaní až o 20 %.

Customer Match pro Display

Máte-li v účtu aktivní Customer Match, můžete ho nově používat i pro Display kampaně. Dosud byl dostupný jako cílení pro vyhledávání, video a Gmail.

Vyloučení demografie u Smart Display

Nad kampaněmi typu Smart Display jsme prakticky neměli žádnou kontrolu a vše bylo v rukách Googlu. Nově se objevila možnost vyloučení demografie uživatelů (pohlaví, věk, rodičovství, příjmy domácnosti) na úrovni kampaně, díky čemuž můžeme ušetřit peníze, které by algoritmus utratil, než by na to přišel sám.

Úprava metrik u Gmail Ads

Otevření (= rozbalení) reklamy v Gmailu se dosud počítalo jako klik ve sloupci Prokliky. Kliknutí tedy neznamenalo návštěvu webu jako u jiných typů kampaní, což mohlo být zmatečné. Google plánuje od 1.7.2020 změnu a vytvoří nový sloupec “Rozbalení”, který budest představovat právě počet rozbalení reklamy a nadále nebude uváděno ve sloupci Prokliky. Tato změna bude mít dopad na Gmail reklamy ale také i na Discovery, které se v Gmailu rovněž zobrazují.

Swipe-up v Gmailu

U Gmailu ještě zůstaneme. Při rozbalení reklamy se tam totiž začal objevovat tzv. “swipe up” s přednačtenou landing page. Cílem této nové vlastnosti je zvýšení návštěvnosti webu inzerenta z Gmail reklamy.

Skupiny lokalit

Pracujete s větším množstvím poboček v Google Ads? Může se vám hodit novinka Skupiny lokalit, kterou najdete ve Sdílené knihovně. Tam si můžete vytvořit skupiny lokalit, které pak můžete přidat ke kampaním.

Bude se to hodit, když budete mít speciální akci například jen pro pražské pobočky. Nemusíte je po jedné vyklikávat, ale předpřipravíte si skupinu, kterou pak jednoduše kampani přiřadíte. Výhodou je samozřejmě opakované použití.

Sklik

Odložení deadlinu pro nový konverzní kód

Sklik prodloužil dobu na změnu konverzního kódu o měsíc. Na výměnu máme čas až do 30. 6. 2020.

Aktualizace číselných hodnot v reklamách přes API

Nově se při změně číselné hodnoty v reklamním textu nevytvoří nová reklama, ale statistiky budou zachovány. Tato novinka funguje zatím přes API a v online rozhraní, zatím ale ne při importu. Soupis povolených úprav v reklamních textech, aby nedošlo k vytvoření nové reklamy a tedy i k vynulování statistik, najdete v Nápovědě Skliku. PPCBee zareagovalo rychle a už s touto novinkou umí pracovat.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Napište mi!

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *