Google Ads
Google Product Expert Summit 2023
Ve dnech16. – 18. 10. 2023 se uskutečnil Google Product Expert Summit 2023 v Londýně, kterého jsem se zúčastnila.
Jedná se o každoroční událost, na které se potkávají odborníci na produkty z celého světa, kteří se zajímají o různé služby Google, včetně Google Ads, a mají možnost se účastnit setkání s týmy z Googlu, kteří jednak sdílejí, co pro Google Ads připravují, ale je zde také možnost sdílet zpětnou vazbu k existujícím a připravovaným funkcím.
Odborníci na produkty v rámci programu dobrovolně nabízejí svůj čas a odborné znalosti, aby odpovídali na otázky, vytvářeli obsah (průvodce, videa atd.) a poskytovali společnosti Google zpětnou vazbu.
Pokud jste nadšenci do Google Ads nebo jiných Googlích produktů a rádi pomáháte ostatním, neváhejte a zapojte se do programu. Více informací včetně registrace najdete na productexperts.withgoogle.com a třeba se příští rok setkáme na Summitu. 🙂
Odhad zásahu při výběru inventáře
Thomas Eccel upozornil na odhad zásahu v sekci Vhodnost obsahu a to pro obsahovou síť a Youtube.
Google rovněž přidal tabulku, která přehledně vysvětluje, jaký typ obsahu je zahrnut v každé skupině inventáře.
Doprava pro automaticky vytvořené produkty
V září Google začal vyhledávat na webu a automaticky přidávat produkty do Google Merchant Center i přesto, že má inzerent přidaný feed. V říjnu objasnil, jak u těchto produktů řeší dopravu. Více v oficiálním článku.
Duplikáty při automaticky vytvořených produktech
U tématu automaticky vytvořených produktů ještě zůstaneme. Emmanuel Flossie zjistil, že Google v některých případech zakládá nové produkty, i přesto, že již existují. Vytváří je pod jiným ID než je ID původního produktu z feedu a tedy dochází k duplikování produktů, což je proti pravidlům a může dojít k zamítnutí Merchant účtu. Google to ještě nemá vychytáno.
Průvodce tvorby PMAX s lokálním inventářem
Světlo světa spatřila nová stránka v nápovědě popisují postup včetně best practices, jak na Vytvoření kampaně typu Maximální výkon s reklamami na lokálně dostupné zboží.
Reklamy využívající lokální inventář jsou aktuálně dostupné v Austrálii, Rakousku, Belgii, Brazílii, Kanadě, Dánsku, Francii, Německu, Indii, Irsku, Itálii, Japonsku, Nizozemsku, Novém Zélandu, Norsku, Polsku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku, Spojeném království a ve Spojených státech.
Google Tag při tvorbě Google Ads účtu
Při tvorbě nového Google Ads účtu, Google vyzývá i k nastavení Google tagu. Je možné vytvořit tag nový nebo najde již existující na webu. Upozornila na to agentura CrackPPC.
Implementace nástrojů třetích stran při tvorbě formuláře
Možnosti implementace služeb třetích stran je již nějakou dobu v Google Ads k dispozici, nově však přibyla tato možnost přímo v průvodci tvorby/úpravy rozšíření o formulář. Účelem je:
- exportování leadů z Google Ads do CRM atp.
- importování leadů jako konverzí zpět do Google Ads
Nový layout pro zobrazení lokality
Adriaan Dekker sdílel screenshot, kde je vidět nový layout zobrazení rozšíření o lokalitu v holandských výsledcích vyhledávání. Obsahuje následující informace oddělené střední tečkou:
- Kategorie firmy (Bouwbedrijf = Stavební firma)
- Město, kde se firma nachází
- Pokud je otevřeno nebo zavřeno (nejde o novinku, Gesloten = Zavřeno)
- Otevírací doba (nejde o novinku)
Plánovač klíčových slov zrušil některé funkce
Google v tichosti vyřadil funkce pro prognózování samostatných klíčových slov, tak i sestav v Plánovači klíčových slov.
Ben Goldmen založil toto vlákno v domnění, že toto chování je chyba, ale Ginny Marvin potvrdila, že zmíněné prognózy byly odstraněny z důvodu nízkého využívání uživateli.
Podpora prognózy na úrovni kampaní a přístup k historickým údajům na úrovni klíčových slov zůstává.
Google vyzývá k přihlášení k automaticky aplikovaným doporučením emailem
Google v průběhu října začal rozesílat emailová upozornění některým inzerentům, aby začali využít plný potenciál svého účtu aktivováním automatické aplikace doporučení. Screen sdílel Adriaan Dekker.
Problémy s migrací dat vyřešeny
V září se objevily problémy související s konverzemi a publiky při automatické migrace na Google Analytics 4. V říjnu Google uvedl, že problém vyřešil.
Demand Gen kampaně dostupné pro všechny
10. října Demand Gen kampaně opustily svou beta verzi a začaly se rozšiřovat do všech účtů. Přečtěte si oficiální prohlášení.
Dynamické propagace
Propagace jsou v Google Merchant Center dostupné již několik let, avšak zatím ne v České republice. Google ale i tak propagace neustále vyvíjí a přichází s Dynamickými propagacemi. Ty mohou upravit cenu produktu s cílem maximalizovat hrubý zisk inzerenta.
Implementace není snadná. Jednak je třeba splnit požadavky ze strany Googlu, ale také upravit eshop tak, aby reflektoval cenu zobrazenou v produktovém inzerátu. Více najdete v nápovědě k této funkci.
Vylepšené měření hovorů
Oscar Abad upozornil na nové funkce týkající se měření hovorů. Na úrovni účtu je možné aktivovat
- Ukládání nahrávky hovorů po dobu 30 dní (toto není novinka, ale dostává se to do více účtů)
- Odesílání dat o hovoru Google Ads poskytovateli analytických služeb pro hovory (novinka)
Cílení na aplikaci X
O možnosti cílení na X (dříve Twitter) v rámci obsahové sítě jsem psala již v září. V průběhu října se mobilní aplikace X objevila v seznamu cílení na aplikace v Google Ads.
Lokalita a jazyk na úrovni sestav v Demand Gen
Dosud jsme nastavení geografického cílení a jazyků vždy řešili výhradně na úrovni kampaně. Poprvé v Demand Gen toto můžeme řešit na úrovni sestav! Screen sdílel Thomas Eccel.
Google Ads Data Manager pro first-party data
Nová sekce s názvem Google Ads Data Manager se objevila v online rozhraní. Půjde o jednotné místo, odkud budeme moci řešit a sledovat problémy first-party daty jako jsou konverze nebo publika. Google rovněž připravuje konektory, aby bylo používání first-party dat jednodušší. Projděte si oficiální článek.
Součástí této sekce by mělo být také “API data quality“, které bude sloužit pro diagnostiku problémů souvisejících s problémy při práci s Google Ads přes API. Této novinky si všiml Frederik Boysen.
Carousel u lokálních reklam
Ve výsledcích vyhledávání Google bylo spatřeno nové rozvržení lokální reklamy. To obsahuje galerii obrázků pocházejících z firemního profilu firmy. Galerie se zvětší a obrázky je možné procházet ve formě carouselu.
Dvě Shopping sekce ve výsledcích vyhledávání
Victor Sellés upozornil na zobrazení dvou sekcí s produktovými inzeráty ve výsledcích vyhledávání. Druhá sekce, která se nově zobrazuje, nabízí inzeráty na produkty v podobném stylu.
Nové tlačítko Zobrazit historii odvolání
Pokud se odvoláte u zamítnuté reklamy či rozšíření, nově se po uskutečnění odvolání objeví tlačítko “Zobrazit historii odvolání“, které uživatele pošle na jeden klik do Správce zásad, kde může odvolání konkrétní entity sledovat.
Sekundární menu v novém rozhraní
Máte-li k dispozici nové rozhraní, mohli jste si všimnout nedávno přidaného sekundárního menu na úrovni kampaní a reklamních sestav.
Omezená dostupnost jako nová hodnota pro feed
Emmanuel Flossie si všiml nové hodnoty atributu dostupnost pro Merchant feed: “Limited Availability“. Ten umožňuje uvést omezené zásoby produktu, aniž by inzerenti Googlu sdělovali jeho přesné množství.
Dostupnost lze nyní rozdělit do následujících úrovní:
- Skladem: Více než 3
- Omezená dostupnost: 2 nebo 1
- Není skladem: 0
Discovery feed na desktopech
Google testuje zobrazení discovery feedu (kanál Objevit) na desktopech na domovské stránce vyhledávače. Zatím neobsahuje reklamy, ale to je pravděpodobně jen otázka času, kdy se tam objeví. Screen sdílel MSPowerUser.
Sezónní úpravy pro kampaně pro aplikace
CrackPPC Agency objevilo betu, ve které je možné nastavit Sezónní úpravy pro kampaně na podporu aplikací.
Reklamy v Spotlight Moments na Youtube
Spotlight Moments představuje specializovanou stránku na Youtube zaměřenou na konkrétní významné kulturní události, např. Helloween. A tuto stránku nově nabízí také inzerentů, aby na ni mohli zobrazit své reklamy. Přečtěte si oficiální článek.
AI tvorba PMAX pro americké účty
Google uvolnil pro americké účty nového průvodce tvorbou Performance Max kampaní pomocí konverzační umělé inteligence, kterého poprvé představil na Google Marketing Live.
Nové testy zdarma jen do konce roku
Na zpřísnění podmínek u vykonávání vybraných certifikačních testů ve Skillshopu jsem již upozorňovala. Nově víme, že tyto testy budou zdarma jen do konce roku. Zároveň také Jakub Kaplan potvrdil, že se zatím nepočítají do certifikace pro Google Partners.
Redesign chatu v Merchant Center
Adriaan Dekker sdílel informaci o redesignu chatu jako podpory pro Google Merchant Center. Nově se zobrazuje černé pop-up okno vyzývající k chatování v případě problémů pro rychlejší spojení s podporou.
Cílení na zařízení v Demand Gen
Pokročilé cílení na zařízení je nově k dispozici u Demand Gen kampaní. Cílit můžete na zařízení, operační systémy či mobilní sítě. Na novinku upozornil Thomas Eccel.
YouTube Interactions jako nový podtyp kampaně na Youtube
Emir Bayutmuş zahlédl nový podtyp kampaně na Youtube a to “YouTube Interactions“. Jejím cílem je získat více sledujících pro Youtube kanál a zvýšit zapojení uživatelů.
Whatsapp a Line pro kontaktování podpory
Google rozšiřuje možnosti kontaktování podpory i o messengerové aplikace Whatsapp a Line. Zde je seznam zemí, kde jsou tyto aplikace podporovány:
- WhatsApp: Argentina, Bolívie, Brazílie, Ekvádor, Filipíny, Honduras, Hongkong, Chile, Indie, Indonésie, Kolumbie, Kostarika, Mexiko, Paraguay, Pákistán, Peru, Nikaragua, Salvador a Singapur.
- LINE: Japonsko, Thajsko a Tchaj-wan.
Report podkladů na úrovni účtu
V online rozhraní se objevil report pro přehled podkladů na úrovni účtu. Je v něm vidět, zda byl podklad vytvořen uživatelem či nikoliv, zda využívá pinování atd.
Google k němu vydal i speciální stránku v nápovědě: Přehledy podkladů na úrovni účtu.
Rozšíření funkcí Try on
Google rozšířil funkce “Try on” v Shoppingu, které jsou ale zatím dostupné pouze v USA. Přidává možnost vyzkoušení si barvy vlasů pro mobilní zařízení, ale také make-up je nyní možné si vyzkoušet přes kameru. A brzy se na mobilech přidá i zkoušení líčení rtů a očí. Pro více informací si přečtěte oficiální článek. Využívání této technologie není vůbec snadné, zatím ji využívá jen něco přes 50 značek, mezi které patří třeba Dior Beauty či Covergirl.
Excluded themes pro Display a Youtube
Pro Display a YouTube se objevila nová možnost vyloučení typu obsahu na úrovni kampaně s názvem Excluded themes. Bylo přidáno prohlášení o vyloučení odpovědnosti, které uvádí, že ačkoli jsou vyloučení prováděna podle nejlepších schopností společnosti Google, nemůže zaručit, že bude vyloučen veškerý související obsah. Na novinku upozornil Arjan Schoorl.
Motivy vyhledávání veřejně dostupné v betě
Motivy vyhledávání jsou součástí Signálů pro Performance Max kampaně a nově jsou dostupné všem inzerentům, ale i nadále jako beta.
Kromě toho se také zvýšil limit motivů, které můžeme použít a to z 10 na 25.
V roce 2024 nahradí vlastních segmenty založené na základě vyhledávaných dotazů. Vlastní segmenty na základě zájmů budou fungovat beze změny.
Na novinku upozornil Thomas Eccel.
Report Typ produktu v PMAX
Zobrazení reportu Produktů v PMAX se rozšířilo o další pohled a to o rozpad produktů z pohledu Typu produktu, aniž by byl typ produktu používán ve Skupinách záznamů. Screenshot sdílel Thomas Eccel.
Sledování kliknutí pomocí certifikovaných partnerů
Google začne zamítat reklamy, které používají služby třetích stran na měření prokliků a nejsou na seznamu schválených partnerů. Plné vymáhání těchto zásad bude zavedeno během následujících 12 až 18 měsíců. Uživatelé, které začali tyto služby využívat od 11. 9. 2023 již povinně musí využívat služby partnera ze seznamu.
Vyloučení obsahu u PMAX
Centralizované místo pro vylučování objevil Thomas Eccel. Tato sekce již existuje delší dobu, ale sloužila pouze pro vylučování umístění. Nově zde bude možné spravovat všechny typy vyloučení na úrovni Performance Max kampaně.
Mobile friendly štítek ve vyhledávání
Google experimentuje s označením „vhodné pro mobily“, které se zobrazuje v reklamách ve vyhledávání na mobilních zařízeních. Novinku objevil Alex Faux.
Upozornění týkající se Google Ads v GA4
V Google Analytics 4 se nachází sekce Statistik a doporučení. Anthony Higman zde zahlédl upozornění na to, že došlo k výpadku návštěvnosti z Google Ads kampaní.
Popup při pozastavení kampaně
PPCGreg narazil na nové vyskakovací okno, které se objeví při pozastavení kampaně. Na základě vašeho výběru se můžete setkat s dalšími doplňujícími otázkami viz galerie.
Google TV jako nové cílení
Na území USA se objevila nová možnost cílení pro video kampaně a to Google TV. Tato možnost zobrazuje reklamy v aplikacích pro streamování videa integrovaných s Google TV. Screen sdílel Thomas Eccel.
Privacy Plan
Google spustil nový web, tzv. Privacy Plan, který pomůže s přípravou strategie pro efektivní a odpovědné nakládání s first-party daty. Stačí odpovědět na několik otázek a Google připraví plán na míru, který je možné si i stáhnout.
Sklik
Nekompletní statistiky
Hned začátkem měsíce se Sklik potýkal s nekompletními statistikami za 1. a 2. října. Problém opravil 4.10.
Reporty Zboží v rozhraní Skliku
V Skliku přibyly reporty týkající se Zboží.cz:
- report dle umístění produktové inzerce
- report dle typu aukce
Zde je ukázka nastavení reportu z oficiální nápovědy Skliku. Data jsou dostupná nejdříve od 1.8.2023.
- Typ přehledu: Kampaně
- Výběr sloupců: Typ aukce na Zboží.cz nebo Umístění produktové inzerce
Průvodce produktové inzerce
Seznam vytvořil v nápovědě zajímavou sekci věnovanou e-commerce s přehledem formátů produktové inzerce vč. ukázek.
Využívání AI v Seznamu
Na mediaguru vyšel zajímavý článek popisující, jak Seznam využívá AI v rámci svých aktivit. Věděli jste, že jim mimo jiné pomáhá s brand safety? „Nechceme značky našich klientů, využívající náš reklamní prostor, vidět vedle konspiračního, dezinformačního nebo nenávistného obsahu. To je podle nás podstata brand safety. Brand safety můžeme zaručit na třicítce vlastních webů, produktů a služeb a na více než tisícovce partnerských webů – ať už v přímém nákupu, v Skliku nebo prostřednictvím RTB,“ řekl Peter Jančárik.
Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře