Vyberte stránku

PPC Novinky – Květen 2021

PPC Novinky – Květen 2021

Google Ads

Novinky pro lokální reklamy

Google představil hned několik novinek týkajících se Místních kampaní pro inzerenty s fyzickými pobočkami.

Reklamy se začnou objevovat:

  • ve vyhledávání přímo v Google Maps
  • při navigaci podél trasy a uživatel bude moct pobočku přidat jednoduše jako zastávku v aktuální trase
  • Google nabídne reklamu na podobné podniky v okolí, když vyhledávaný podnik bude v daný moment zavřený

Google Merchant program Místní neplacené záznamy produktů byl spuštěn pro nové země a to i včetně České republiky (Slovensko tam není). Ten dovoluje zobrazení produktů prodávaných na pobočce v blízkosti uživatele organicky na platformách Google, ale také v Místních kampaních. Feed pro tento program je třeba aktualizovat denně.

V USA pak spustil betu, kdy nejen že chce v Shopping kampaních ukázat uživatelům, že produkt je skladem v blízké pobočce, ale také možnost si zboží nechat odložit pro vyzvednutí jiný den.

Rozvolnění Customer Match

Vzhledem k blížícímu se konci cookies třetích stran, Google si uvědomuje, že je třeba více pracovat s vlastními data, které inzerent získal, a tak rozvolňuje podmínky pro používání customer match publik.

Performance Max pro více účtů

Automatické strategie prý používá 80 % inzerentů, proto Google uvolnil Performance Max kampaně do dalších účtů. Tento typ kampaně byl představen v říjnu 2020. Globálně by měly být dostupné ještě letos. Připomeňme si, že se jedná o zcela automatizované kampaně, které zobrazí inzerentovu reklamu napříč všemi sítěmi vč. vyhledávání.

Rozšíření o obrázek dostupné globálně

Rozšíření o obrázek bylo doteď dostupné pouze jako beta, nyní už ho mohou využívat všichni inzerenti globálně. Obrázky se zadávají ve stejných rozměrech jako pro responzivní reklamu, tedy 1:1 a 1.91:1. Toto rozšíření podle statistik zveřejněných Googlem zvyšuje CTR o 10 %.

Automatizovaná varianta tohoto rozšíření, tedy dynamické rozšíření o obrázek, je zatím dostupné jen pro kampaně v angličtině. Později letos by ale mělo být dostupné pro všechny.

Novinky pro hotely

I turismu chce Google pomoci a přichází s těmito novinkami:

  • Hoteloví inzerenti mohou začít používat nové rozšíření, tzv. Hotel Booking extension, kdy bude možné rezervovat hotel přímo z reklamy.
  • Nově je možné inzerovat také apartmány mimo hotelová zařízení.
  • Lze využívat novou strategii, kdy inzerent Google platí za realizovanou rezervaci, tzv. Commisions per stay bidding.

tROAS pro videa a discovery

Automatická strategie Cílový ROAS bude brzy dostupná pro video kampaně a discovery kampaně.

Novinky pro mobilní kampaně

Kampaně pro mobilní aplikace se rozšiřují také na desktop a objeví se ve výsledcích vyhledávání a v obsahové síti. Cílovou URL bude web Google Play na desktopu, ze kterého bude možné aplikaci nainstalovat do mobilu díky propojení zařízení v rámci Google účtu. Tyto kampaně se na desktopu začnou zobrazovat automaticky pro všechny inzerenty a to od června.

Zároveň Google usnadnil validaci přimých odkazů, tzv. deep linků, které odkazují uživatele do konkrétní části mobilní aplikace. Kromě validátoru je také dostupný report s výkonem odkazů vč. případných problémů v jejich nastavení. Zároveň také Google zobrazí odkazy na aplikaci, které inzerent nepoužívá, ale pro uživatele by mohly být zajímavé vč. odhadu ztracených konverzí díky jejich neexistenci.

Simulace podílu zobrazení

Simulátor nabídek, rozpočtu a cílení do teď odhadoval nabídku a rozpočet. Nově umí pracovat i s podílem zobrazení pro vyhledávací kampaně a odhadnou jeho změnu na další metriky.

Interaktivnější nápověda

Oficiální nápověda Google Ads přestavila nové workflows. Jedná se o internaktivní průvodce při řešení konkrétních problémů. Příkladem této novinky je workflow pro reklamy s revizí delší než 24 hodin nebo pro zamítnutý účet.

Limit měsíční útraty

Nově si ve fakturaci můžete nastavit měsíční strop a při jeho dosažení se kampaně automaticky pozastaví. První den následující měsíce se samy opět spustí.

Top signály pro automatický bidding

Google začíná zobrazovat tzv. Top signály, tedy signály, které používá pro automatický bidding. Nezobrazuje všechny, ale jen ty, které mají výraznější dopad. Momentálně jsou dostupné pro Cílovou CPA a Maximalizaci konverzí. Do budoucna je uvidíme i pro Cílovou ROAS a Maximalizace hodnoty konverzí.

Zákaz inzerce digitálních knih

Nově není možné inzerovat digitální knihy v rámci Shopping reklam. Tento zákaz je v platnosti od 18. 5. 2021. Fyzické knihy či audioknihy nejsou touto změnou ovlivněny. Jedná se o knihy ve formátech PDF, ePub, MOBI atp.

Nový formát pro inzerci v televizi

Google představil svou vizi, jak by podle něj měla fungovat inzerce v televizních zařízeních. Součástí reklamy bude tlačítko s výzvou k akci a pokud na něj uživatel klikne, Google odešle do jeho mobilního zařízení odkaz na inzerentův web nebo na sekci s prezentovanou nabídkou. Na nabídku se tak podívá v mobilu, odkud může i nakoupit, ale zároveň bez přerušení může sledovat televizi. Tento formát, nebo lépe řečeno rozšíření, chce nabídnout ještě letos. Oficiálně se mu říká Brand extension.

Vertikální Shopping na mobilech

Dan Perach sdílel screen Shopping výsledků na mobilu, které běžně bývají zobrazovány ve formě horizontálního carouselu. Na screenu je vidět, že Google testuje i vertikální zobrazení produktů.

Automatické propojení Google Ads a Google My Business

Zapomenete-li propojit Google Ads a Google My Business, Google účty propojí za Vás. Když najde vhodný účet, pošle oznámení o propojení emailem. Máte měsíc na to propojení zrušit, jinak se rozšíření o lokalitu začne zcela automatizovaně zobrazovat.

Tvorba MCC přímo z jiného MCC

Victor Sellés upozornil na to, že se začíná objevovat možnost vytvoření MCC účtu přímo z MCC a to na místě, kde běžně vytváříme nové individuální účty.

Úprava hranice platby

Alejandro Martin sdílel novou funkci úpravy hranice platby při používání automatických plateb. Dosud bylo nutné vždy kontaktovat podporu.

Frázová shoda se mění i pro další jazyky

V únoru Google změnil chování frázovou shody a zrušil modifikovanou volnou shodu a to pro kampaně v angličtině, francouzštině, italštině, němčině, nizozemštině, portugalštině, ruštině a španělštině. Od června se tato změna začne projevovat i do dalších jazyků. Celý proces bude dokončen v červenci.

Požadavky na Google Partners

Vzhledem ke změně požadavků na odznak Google Partners, která vejde v platnost v roce 2022, vznikl nový web, který má pomoci agenturám a freelancerům se s novými požadavky seznámit a zorientovat se v tom, co musí udělat, aby partnerem zůstali i v novém roce.

Sklik

Rozšíření o popisky

Od 10. 5. mohou všichni inzerenti v Skliku pracovat s rozšířeními o popisky, které se nejčastěji používají pro zvýraznění konkurenčních výhod nebo vlastností služby/produktu. Sklik doporučuje implementovat alespoň 4 popisky a nastavují se na stejném místě, kde pracujeme s rozšířením o odkazy.

Snadnější kopírování remarketingového kódu

Vojtěch Audy upozornil na nové tlačítko Zkopírovat kód při zobrazení remarketingového kódu v Sklik.

Sklik Check list

Sklik také ve svém posledním newsletteru upozornil na Sklik Check list, který pomáhá s přípravou a rozvojem kampaní podle aktuální fáze reklamního účtu.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *