Google Ads
Registrujte se na Google Marketing Live
24. května 2023 se online uskuteční každoroční Google Marketing Live. Pokud ještě nejste přihlášení, zde je registrace.
Končí 4 atribuční modely
Google oznámil, že v Google Ads i Google Analytics ukončí následující čtyři atribuční modely:
- první proklik,
- lineární,
- s nárůstem v čase,
- na základě pozice.
V GA4 je nebude možné používat pro nově založené konverze už od května a v Google Ads od června. V září 2023 zmizí úplně. Google uvedl, že uvedené atribuční modely byly používány pouze u 3 % konverzí. Zachovány tedy budou pouze dva modely:
- na základě dat,
- poslední proklik.
Vylučování značek v PMAX
Máte-li k dispozici Google konzultanta, můžete ho poprosit o aktivaci bety týkající se vylučování značek u Performance Max kampaní. Tato funkce byla oficiálně komunikována v únoru 2023. Screen sdílel Thomas Eccel.
Metriky na úrovni skupin podkladů
Do účtů se postupně dostává přehled metrik na úrovni skupin podkladů. Pro jejich zobrazení je třeba přejít do Skupin podkladů => přepnout na zobrazení v tabulce a upravit si nastavení sloupců, abyste viděli vše, co potřebujete.
Rozšíření cílové URL se mění na Automatické vytváření podkladů
Funkce Rozšíření cílové URL zmizela z nastavení PMAX a získála novou podobu jako Automatické vytváření podkladů. Nově se můžeme rozhodnout, zda funkci aktivujete jen pro generování textových podkladů reklamy nebo také i pro cílové stránky. Lze aktivovat jen první možnost a nebo zároveň první i druhou možnost. Funkci rozšíření cílové URL nelze aktivovat samostatně.
Automatické vytváření segmentů publika
Jakub Kaplan informoval o tom, že Google umí automaticky vytvářet nové segmenty publika a nabízet je při volbě cílení. Jde o skupinu podkladů v PMAX kampani, která již nějakou dobu běží, Google tedy měl data pro přípravu segmentu k dispozici. Na screenu si všimněte označení “Sestavené pro vás“.
Nové reklamy v Gmailu
V Gmailu se objevily nové reklamy. Nejpravděpodobněji se jedná o reklamy z PMAX, neboť se chovají a vypadají úplně jinak než reklamy z Discovery kampaně. Zobrazují se nahoře a také mezi zprávami a na první pohled v seznamu zpráv poutají pozornost. Při rozkliku se zobrazí okno nad seznamem zpráv s obsahem reklamy.
Připomeňme si, že Discovery reklamy byly až na označení štítkem Reklama téměř neodlišitelné od ostatních zpráv a při prokliku se otevřely, jako by se jednalo o přijatý email.
Já jsem na ně narazila zatím jen v mobilní aplikaci, ale Floris de Schrijver z Holandska sdílel screenshot i z desktopu.
Přepracovaná nápověda týkající se zásad
V oficiální nápovědě Google Ads se objevila přepracovaná stránka se seznamem všech zásad. Rovněž obsah jednotlivých zásad byl upraven.
Vehicle ads v Kanadě a filtrování
Kromě USA jsou nově Vehicle ads k dispozici také pro Kanaďany. Připravuje se spuštění i v dalších zemích. Jedná se o reklamy, které kombinují online a offline prodej vozidel.
V dubnu se objevily nové možnosti filtrace v carouselu. Už kdysi byla možnost filtrovat elektrická a hybridní auta, nyní ale filtrace pokročila o kus dále a nabízí daleko více možností. Screen sdílel Saad AK.
Youtube reklamy pro generaci Z
Google připravil novou možnost inzerce na Youtube, která je zaměřena na cílení generace Z a to při poslouchání hudby.
Zaměřeno je na mladé osoby, které se neúčastní hudebních festivalů osobně, ale užívají si je přes Youtube. Příkladem je např. letošní festival Coachella, který byl vysílán také právě na Youtube. V rámci těchto speciálních hudebních zážitků na Youtube mohou značky nově oslovit toto cílové publikum svou reklamou.
Zlatý odznak pro ověřené inzerenty
V březnu se ve vyhledávání začal objevovat modrý odznak pro ověřené inzerenty. V dubnu Google testoval také odznak zlatý (nebo žlutý? 🙂 ). Screen sdílel Alex Melen.
Automatické použití experimentu
V května 2022 se objevila možnost vytvořit experiment přímo z Doporučení. Nově je možné u těchto experimentů aktivovat funkci, která bez zeptání automaticky aplikuje experiment do účtu v případě, je-li jeho výsledek pozitivní. Tuto novinku vč. screenu publikoval Alfred Simon.
Konec URL v názvech účtu
Od června nebude možné používat v názvu Google Ads účtu url adresy.
Přehled reklam inzerentů dle jména inzerenta
V říjnu 2022 jsme si ukázali, jak zobrazit reklamy ověřených inzerentů přímo z výsledků vyhledávání. Nově je možné se k nim ale dostat přímo na základě jména inzerenta a to přes Centrum transparentnosti reklam, o kterém jsem psala minulý měsíc, ale funkce ještě nebyla online dostupná.
Konec gclid? Nový parametr gad
V oficiální nápovědě se objevila nová stránka týkající se parametru gad, který je úplnou novinkou a Google o něm zatím jinde nepromluvil. Podle popisu parametru to vypadá, že by mohl nahradit současný parametr gclid.
Publikum na základě formuláře
Používáte-li rozšíření o formulář pro zájemce, nově si můžete vytvořit publikum lidí, kteří formulář vyplnili.
Nový layout stavu konverzí
V přehledu Konverze ve sloupci Stav měření se objevily nové popisky stavu konverze. Jednotlivé popisky se dočkaly nejen nových názvů, ale také grafického provedení. Nové podbarvení textu jasně zvýrazňuje, u které konverze je problém s měřením.
Přehled faktur v MCC
Pokud platíte za Google Ads účty na úrovni účtu správce (MCC), bude se vám hodit nový Přehled faktur. Ten je k dispozici v MCC v Nástroje a nastavení => Fakturace => Přehled faktur.
Nová shoda Smart matching?
Greg Kohler sdílel screen s filtrací shod klíčových slov a kromě těch známých tam byl také “Smart matching“. Ginny Marvin zareagovala na Twitter odpovědí, kterou získala od Google Ads týmu, že se prý jedná o bug. Nemají k tomu momentálně víc co říct. Je to bug v tom smyslu, že se tento typ shody ukázal někomu, komu zatím neměl? To ukáže čas.
Podobné produkty v Shoppingu
V Shopping reklamách se objevilo nové tlačítko “Show similar” (Zobraz podobné), které zobrazí podobné produkty. Při kliku na tlačítko se pod současnými reklamami objeví nová sekce s carouselem podobných produktů, kdy se rovněž jedná o reklamy. Tlačítko se promění v “Hide similar” (Skrýt podobné) a při prokliku se sekce zavře. Screen sdílel Saad AK.
Úprava zásad pro Nebezpečné produkty a služby
Zásada Nebezpečné produkty a služby pro Google Ads se dočká od 3. 7. 2023 úpravy. Inzerenti promující tyto služby budou nejdříve informováni o tom, že jejich produkty jsou proti pravidlům a až po 7 dnech dojde k pozastavení účtu.
V souvislosti s touto zásadou nastává ještě úprava od 23. 5. 2023 týkající se produktů, které obsahují dusitan sodný ve vyšší koncentraci než 10 %.
Report Konkurenční viditelnost
V Google Merchant Center se objevil nový report Konkurenční viditelnost (Competitive visibility), který zobrazuje přehled konkurentů, kteří se zobrazují společně s vašimi reklamami, ale také nejúspěšnějších obchodníků v inzerovaných kategoriích.
Zásady vrácení zboží v reklamách
Vyplňování zásad vrácení zboží v Google Merchant Center není povinné, ale nově se začalo zobrazovat v reklamách ve vyhledávání. Pokud jsou podmínky vrácení zboží inzerenta pro uživatele atraktivní, nezapomeňte je vyplnit.
Mimochodem tento měsíc Google oznámil, že tyto údaje bude zobrazovat také v organickém vyhledávání a vytvořil pro ně novou specifikaci strukturovaných dat. Informace o dopravě a vrácení zboží se tam stávající dalším faktorem, který uživatel může zvážit již ve fázi prohlížení výsledků vyhledávání.
Konec podobných publik
Připomeňme si, že dnes 1.5. končí podobná publika v Google Ads a nahrazuje jej optimalizované cílení. Tato změna byla ohlášena již v listopadu 2022 a byl k ní Googlem sepsán rozsáhlý článek.
Testování cílení bez cookies – zájmová publika
Google zveřejnil oficiální zprávu, jak pokračuje s testování publik na základě zájmů, které by mohly být náhradou cílení používající cookies třetích stran.
Deadline pro export dat Universal Analytics
Universal Analytics přestane sbírat data k 1. 7. 2023, ale budeme mít ještě další rok na to se k datům vracet. Budou k dispozici ke čtení, nikoliv k editaci a to až do 1. 7. 2024. Google doporučuje si do té doby data vyexportovat jako zálohu, kdy by bylo nutné se k nim v budoucnu vracet.
Úpravy v programu Google Partners Rewards
Program Google Partners Rewards se příliš nemění, ovšem v dubnu se dočkal hned dvou novinek.
Nově mají nasbírané body platnost pouze 6 měsíců. Máte tak čas provést objednávky odměny do 28. září, jinak o body přijdete. Realizací objednávky se doba životnosti bodů prodlouží.
Druhou novinkou je detailní přehled účtů, které se podílejí na dosažení jednotlivých cílů v daném trimestru. Plnění cílů je nyní transparentnější.
Sklik
Produktové skupiny podle Stavu
Nově lze při filtraci produktů v produktových skupinách využívat parametr Stav s hodnotami nové/rozbalené/použité/repasované. Zjistěte více o propagaci produktů, které nejsou nové.
Změna relevančního modelu
27. března došlo ke změně relevančního modelu, která stojí za predikcí prokliku. Díky tomu mohlo dojít ke snížení impresí v obsahové síti při cílení na umístění.
Chyby v měření/reportování
Sklik se v dubnu potýkal hned s několika chybami. Některé byly pravděpodobně nejspíš chybně označeny místo červené zeleně. Projděte si je níže.
Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře