Vyberte stránku

PPC Novinky – Říjen 2022

PPC Novinky – Říjen 2022

Google Ads

22. narozeniny Google Ads

25. října 2000 se zrodilo Google AdWords a oslavilo tak letos své 22. narozeniny. Google to oslavil 22 příběhy podnikatelů z celého světa, kteří Google Ads používají k růstu své firmy a hledání nových zákazníků.

Novinky pro Performance Max

Vzhledem k blížící se vánoční sezóně jsme se dočkali hned několika novinek pro kampaně Maximální výkon.

  • PMax je zakomponována do Plánovače výkonu
  • Automatická pravidla pro skupiny podkladů – lze plánovat spouštění jednotlivých skupin v určité hodiny nebo dny (např. speciální vánoční podklady)
  • Navýšení počtu nadpisů z 5 na 15
  • Vysvětlení pro PMax s produktovými feedy (upozornění na best sellers či výpadek produktu)
  • Více dat o přidaných signálech publika ve Statistikách

Nové umístění pro Podcasty

Youtube je v USA druhým nejčastějším místem, kde lidé poslouchají podcasty. Nově můžeme v Google Ads také na toto umíštění cílit, byla totiž vytvořena nové umístění s názvem Podcast.

Cílení na hudební styly

Ve 20 zemích (ani Google ale neuvedl jejich seznam) přibylo nové cílení v rámci videokampaní a to na následující hudební styly:

  • Romantic
  • Happy & Uplifting
  • Chill
  • Downbeat
  • Funky Moods

Volná shoda na jeden klik

Michael Kerr upozornil na nový test, kdy lze vypnout na úrovni kampaně práci se shodami a k dispozici bude jen shoda volná. Obavy PPCčkařů se ale nenaplnily. Google objasnil, že se konec shod klíčových slov neblíží.

Audio Ads v rámci video kampaně

Tzv. Youtube Audio Ads se staly dostupnými pro všechny inzerenty v Google Ads. Reklama musí být nahraná na Youtube, podobně jako je tomu u videa. Chcete-li tento typ reklamy vytvořit, zvolte cíl kampaně Povědomí o značce a zásah => Video => Audio.

Tvorba bumperů dostupná pro všechny

Nástroj, který umí z dlouhého videa sestříhat 6sekundový bumper se stal dostupným pro všechny inzerenty. Najdete ho v Knihovně podkladů. Poprvé se tento nástroj objevil v roce 2019.

Přehled reklam inzerentů

Díky ověřování inzerentů se nově můžeme podívat na reklamy inzerenta (třeba konkurence). Ve vyhledávání klikněte na šipku u domény => Prohlédnout další reklamy tohoto inzerenta. Na novinku upozornila Petra Větrovská.

Produktové feedy v Discovery

Mluvilo se o nich už nějakou dobu, ovšem nyní už jsou k dispozici všem inzerentů. Jde o Discovery kampaně s feedem produktů. Lze je vytvořit online, ale bohužel zatím nejsou v podporovány Editorem.

Overlay v Shopping reklamách

Saad AK upozornil na nové tlačítko Zobrazit víc v Shopping reklamách na mobilu, které otevře velký overlay s carouselem produktů.

5 nových šablon pro Video Builder

Ve video builderu v Knihovně podkladů přibylo 5 nových šablon, které jsou orientované na nadcházející svátky – Díválí, Chanuka, Vánoce a Black Friday.

Upravená hlavička reklamy

Nejen, že Google označuje reklamy pomocí tučného Sponzorováno, ale také zobrazuje faviconu z webu vč. názvu inzerenta. Tyto dvě poslední novinky jsou podle Google zatím dostupné v reklamách v angličtině, francouzštině, japonštině a němčině a postupně budou dostupné i v dalších jazycích (ale v češtině už jsou také vidět). Jak název inzerenta, tak i faviconu lze přidat v Podkladech. Zatím jsou vidět pouze na mobilu, na desktop se dostanou v příštím roce.

Šedá rozšíření na mobilech

Google testuje nový vzhled zobrazování podkladů (kdysi rozšíření reklam) v mobilní verzi. Jde o obdélníky, které jsou výrazné díky šedému pozadí.

Vhodnost obsahu

Nově lze na úrovni účtu vylučovat obsah, který produktu nebo značce úplně neodpovídá, a to v Nástroje a nastavení => Nastavení => Vhodnost obsahu.

Upravená tvorba publik

Tvorba publik v Google Ads dostala nový kabát. Ve výchozím nastavení zobrazuje jen délku publika. V případě tvorby publika na základě url adres je potřeba si možnost rozkliknout.

Přepracována stránka Podklady

Začátkem měsíce bylo přepracováno zobrazování podkladů (kdysi rozšíření reklam) v online rozhraní. Nově jsou zde přepínače mezi typy podkladů. Navazuje to na úpravy z minulého měsíce.

Úpravy v horním menu

V říjnu Google proměnil horní nabídku v online prostředí. Jednak upravil velikost ikon a popisků menu.

Zároveň také rozšířil prostor pro Oznámení. Ta jsou nyní širší a nevhodně zakrývají výběr časového období.

Doprava v Shopping inzerátech

V českých Shopping reklamách se opět začala po delší přestávce zobrazovat informace o dopravě. Kdysi to byla pouze doprava zdarma, dnes tam máme vyčíslenou rovnou i cenu v případě placené dopravy.

Úprava náhledu reklamy

V editoru reklamy si při její tvorbě/úpravě můžete manuálně zvolit, které podklady chce v náhledu vidět.

Novinky pro mobilní aplikace

Pro kampaně na podporu mobilních aplikací je nově možné používat cílový ROAS jako cíl kampaně.

Zároveň vás může zajímat, že Google se rozhodl spustit v systému Android program Privacy Sandbox. Cílem je vyvinout technologie, které umožní zobrazovat relevantní reklamy, získávat užitečné informace a zároveň lépe zabezpečit údaje o uživatelích.

Úprava zásady Nedostupné video

Google upřesnil, že problém se zásadou Nedostupné video, mohou mít inzerenti v případě:

  • videa, jejichž stav se po odeslání změní na „smazáno“
  • videa, jejichž stav se po odeslání změní na „soukromé“
  • videa označená jako živá premiéra
  • videa označená pouze jako sponzorováno nebo pouze pro členy

Automatické doplňování podkladů

O automatickém doplňování podkladů v Performance Max se psalo už minulý měsíc. Ovšem nyní se už ví, že s ním Google začne oficiálně od 1. 10. K tvorbě podkladů Googlem bude docházet pouze v případě, je-li v kampani aktivní Rozšíření cílové url.

Konec kontextového cílení pro videokampaně vyzývající k akci

Google v roce 2023 plánuje ukončit kontextové cílení pro video kampaně orientované na konverze. Jedná se o cílení pomocí klíčových slov, témat či umístění.

Google Ads API v12

26. října 2022 byla vydána 12. verze Google Ads API. Zde je k dispozici kompletní seznam novinek.

Problém s Call Ads

V pondělí 24.10. byl potvrzen problém s chováním reklam s možností volání. Neví se, co přesně bylo špatně, ale problém byl za pár hodin vyřešen.

Looker Studio

Google Data Studio se přejmenovalo na Looker Studio. Zvěřejnil také informaci, že bude i placená verze – Looker Studio Pro.

My Ad Center

Aby byla správa reklam pro uživatele snadnější, Google vytvořil a spustil tzv. My Ad Center, kde si každý uživatel může pro svůj účet upravit nastavení a personalizaci reklam. Je možné si také zobrazit, do jakých kategorií zájmů uživatel spadá.

Google recenze v Shoptetu

Shoptet tento měsíc implementoval Google recenze do administrace svého ecommerce řešení. Na novinku upozornil Jiří Schaffer.

Sklik

Automatický import z Google Ads do Skliku

V Beta verzi byl spuštěn automatický import Google Ads účtu do Skliku bez nutnosti použití Google Ads Editoru. Aktualizaci lze nastavení denně, týdně nebo měsíčně. Doporučuji si přečíst oficiální článek, kde se dozvíte, co dnes import umí a co se chystá.

Filtrování v retargetingových seznamech

V Skliku nově můžeme filtrovat pomocí názvu, délky členství či sestavy retargetingové seznamy.

Client list

Posíláte-li do Skliku svůj client list, nezapomeňte ho odeslat nejpozději do 7. dne v měsíci. Nové pravidlo platí jak pro Sklik, tak pro Zboží.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

4 Komentáře(ů)

  1. Jakub

    Zdravím Hanko, testuješ někde discovery kampaň s feedem? Potěšilo mě, když jsem tu možnost v účtu viděl, ale kampaň se mi vůbec nevydává. Podpora mi potvrdila, že po stránce nastavení je vše v pořádku, ale že problém je s budgetem. Tím se prý jedná o betu, tak je potřeba investovat více peněž (nic nečekaného od Googlu :-D) Jenže momentálně nestačí ani 1200 Kč/den.

    Odpovìdìt
    • Hana Kobzová

      Ahoj, já se nad těmi 1200 Kč/den už taky zamýšlela, že mi Google doporučuje stejnou částku napříč různými účty 😀 Používám to výhradně zatím jako remarketing, ale ve všech účtech mi to funguje, a to i pokud tam mám menší rozpočet než doporučovaný (nejmenší je 20 Kč/den – začínala jsem zde s 50 Kč a pak snížila z důvodu omezeného rozpočtu od klienta, ale jede to). Jen v jednom účtu mám zatím 0 zobrazení, ale to vím, že je tím, že publikum ještě nemá minimálně 1000 cookies. Co se týče konverzí, tak z toho padají, ale ne ve všech účtech, takže někde to funguje a jinde ne.

      Odpovìdìt
      • Jakub

        Hm tak to je zvláštní, že se to vůbec nerozjede s 1200 Kč, ale v jiném účtu to jede i s 50 Kč 😀 Velikost publik by neměl být u mě problém, protože se jedná o e-shop s průměrnou návštěvností 8500 sessions za den. Jediné co mě napadá je lokace, že by to v Maďarsku ještě nebylo ready.

        Odpovìdìt
        • Hana Kobzová

          A na podpoře ses ptal? Protože pokud je to kvůli lokace, tak to by mohli vědět/zjistit, zda už je to tam funkční. A kdybys napsal přímo na maďarskou podporu, to by mohlo být ještě rychlejší, protože tam to snad budou vědět hned na první dobrou 🙂

          Odpovìdìt

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *