Vyberte stránku

Sklik skript: Importní soubor pro produktové kampaně

Sklik skript: Importní soubor pro produktové kampaně

Chcete vytvořit detailnější strukturu produktové kampaně v Skliku, ale omdléváte při představě, kolik času byste museli strávit nad manuální tvorbou skupin, abyste získali optimální strukturu kampaně? Právě z toho důvodu vznikl tento skript, který za vás vygeneruje importní soubor produktové kampaně pro Sklik a strukturu tak budete mít vytvořenou za pár minut.

Tento skript jsem měla v plánu už dost dlouho. Je sice pravda, že strukturu produktové kampaně děláme obvykle jen jednou a následně ji aktualizujeme o nové značky/kategorie, ale u eshopu s tisíci produkty se i tak jedná o časově náročnou práci.

Sklik si pro nás připravil návod na tabulku, kterou si můžeme předpřipravit třeba v Excelu, ovšem i tak mi přišlo, že se to dá zrychlit.

Jak skript funguje

Skript je naprogramován tak, aby tvořil novou sestavu pro každou produktovou skupinu zvlášť. To je z toho důvodu, abychom mohli používat negativní klíčová slova na úrovni sestavy, tedy vlastně na úrovni produktové skupiny, a neomezovali tak jinou produktovou skupinu.

Zvládne připravit strukturu pomocí následujících parametrů:

  • Manufacturer (výrobce), Product type (kategorie), Custom label 0 (štítek 1) nebo Custom label 1 (štítek 2)
  • Cena
  • Dostupnost

Základním parametrem při dělení do sestav je buď Manufacturer, Product type, Custom label 0 nebo Custom label 1. Použít lze pouze jeden z těchto parametrů. Skript na použití více výše uvedených parametrů zároveň není připraven.

Můžete tak jednoduše vytvořit například následující struktury:

  • 1 sestava = 1 výrobce
  • 1 sestava = 1 výrobce & produkty skladem
  • 1 sestava = 1 výrobce & produkty skladem & cena produktu mezi [“100-1000000”] (tedy vyšší než 100 Kč)

Pokud v parametru cena uvedete [“0-100″,”100-1000″,”1000-1000000”], tak můžete automaticky jednoho výrobce/kategorii rozdělit na tři sestavy podle ceny. Vznikne tak:

  • první sestava = výrobce & cena 0-100
  • druhá sestava = výrobce & cena 100-1000
  • třetí sestava = výrobce & cena 1000-1000000

Pokud k tomu přidáte ještě dostupnost skladem, tak ta se pouze přidá na úrovni každé produktové skupiny = sestavy, takže výsledkem by byly opět tři sestavy.

Nastavení skriptu

Vše potřebné pro nastavení skriptu najdete hned v jeho úvodu. Nejprve vyplňte email a předmět emailu, který dorazí s odkazem na výsledný soubor.

Dále budete potřebovat odkaz na prázdný Google Sheet a adresu složky na Google Drive (já mám ráda na Drivu pořádek ;-)), kam budete chtít importní soubor ukládat.

Uveďte ID eshopu na Zboží.cz, které najdete po přihlášení do Zboží.cz > Provozovna > ID vašeho Eshopu. Případně si vyexportujte současnou produktovou kampaň a tento údaj najdete ve vygenerovaném souboru ve sloupci PLA shop. Má následující tvar: zbozi:12345:Domena.cz.

Zvolte si název kampaně. Doporučuji zvolit název kampaně, který ještě neexistuje. Snažila jsem se novou strukturu importovat do stávající kampaně, ale Sklik nic nenaimportovat a na podpoře mi s tím nepomohli. Použitím nového názvu import proběhl bez problémů. Vyřešila jsem to změnou názvu staré kampaně (přidala jsem 2 na konec) a novou kampaň importovala s původním názvem.

Následně uveďte rozpočet a maximální cenu za proklik, která bude aplikována na všechny sestavy.

Posledním krokem je nastavení konkrétní struktury. Názvy kategorií či výrobců vkládáte přímo do skriptu, není třeba žádný externí soubor. Jen pozor, je třeba mít jednotlivé položky v uvozovkách a odděleny čárkou (kromě posledního). Koukněte na příklad přímo do skriptu. U každého parametru je uvedeno, jaké hodnoty může obsahovat vč. příkladu.

Jakmile bude importní soubor dokončen, bude vám poslán odkaz na email. Odkaz najdete rovněž v logu.

Jak soubor s produktovou kampaní importovat do Skliku?

Sklik je citlivý na formát importovaných dat, takže bohužel nestačí v Google Sheets uložit .csv soubor a ten naimportovat. Postupujte podle následujících kroků:

  1. Obsah vygenerovaného souboru si celý zkopírujte a vložte jej do nového sešitu v Excelu
  2. Tento Excel uložte jako Text kódu Unicode (.txt)
  3. Excel zavřete a klikněte na neukládat
  4. Změňte manuálně koncovku souboru z .txt na .csv
  5. Nyní můžete .csv soubor naimportovat do Skliku

Pokud se skriptem budete mít nějaký problém nebo byste rádi vytvořili strukturu, kterou nepodporuje, dejte vědět.

/**
*
* Generátor produktových kampaní pro Sklik
*
* Generuje csv soubor na základě zadaných parametrů pro import produktových kampaní do Skliku. 1 Reklamní skupina = 1 produktová skupina.
*
* Vytvořila: Hana Kobzová, https://hanakobzova.cz
*/

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Nastavení

var EMAIL = "email@email.com"; //uveďte email pro zaslání odkazu na výsledný soubor
var SUBJECT = "Import SHOPPING SKLIK";
var spreadsheetUrl = ""; //odkaz na prázdný Google Sheet
var FOLDER = ""; //ID složky na Google Drive, kam budete chtít výsledné soubory ukládat

var PLA_SHOP = "zbozi:12345:Domena.cz" //doplňte ID obchodu, získáte ho po přihlášení do Zboží.cz > Provozovna > ID vašeho Eshopu (1234:Můj eshop s. r. o.) případně po exportu stávající PI kampaně z .csv souboru pod buňkou PLA shop.
var CAMPAIGN_NAME = "SHOP - Výrobci";
var BUDGET = "300.00"; //rozpočet kampaně, hodnotu uveďte s tečkou a 2 desetinnými místy, například 100.00
var MAX_CPC = "8.00";  //maximální cena za proklik, hodnotu uveďte s tečkou a 2 desetinnými místy, například 8.00

var MAIN_PARAMETER = "Manufacturer"; //Uveďte "Product type" nebo "Manufacturer" nebo Custom label 0 nebo Custom label 1
var VALUES = [
'Adidas',
'Nike',
'Reebok'
]
var AVAILABILITY = "in_stock"; //uveďte prázdné uvozovky "", pokud nechcete pracovat s dostupností, jinak uveďte "in_stock"
var PRICES = []; //pokud nechcete segmentovat dle ceny, nechte závorky prázdné [], jinak uveďte požadované rozpětí cen, např. ["0-100","100-1000","1000-1000000"]


function main() {
    var folder = DriveApp.getFolderById(FOLDER);
    var file = SpreadsheetApp.openByUrl(spreadsheetUrl);
    var copyFile = DriveApp.getFileById(file.getId());
    var spreadsheet = copyFile.makeCopy(AdWordsApp.currentAccount().getName() + ' IMPORT SHOPPING SKLIK ' + Utilities.formatDate(new Date(),
        AdWordsApp.currentAccount().getTimeZone(), "MMM dd,yyyy"), folder);
    
  
  var writeSpreadsheet = SpreadsheetApp.openById(spreadsheet.getId());
  var writeSheet = writeSpreadsheet.getSheets()[0];
  createExport(writeSheet);
  Logger.log(spreadsheet.getUrl());
  MailApp.sendEmail(EMAIL, SUBJECT, "", {htmlBody: spreadsheet.getUrl()});
}

function createExport(spreadsheet) {
  var productSetLabel = "";
  var productGroup = "";
  spreadsheet.appendRow(['Campaign','Campaign type','Campaign Daily Budget','Networks','Campaign Status','Ad Group','Max CPC','Ad Group Status','Status','Product Group','Product Set Label','PLA shop']);
  spreadsheet.appendRow([CAMPAIGN_NAME,'Shopping', BUDGET, 'Search;Google Search;Search Partners','active']);
  for (var i=0; i<VALUES.length; i++) {
    
    //zkrátí název product group, pokud je delší než 50 znaků
    if (VALUES[i].length>50) productSetLabel = VALUES[i].slice(VALUES[i].length-50); else {productSetLabel = VALUES[i]};
    
    productGroup = "* / " + MAIN_PARAMETER + "='" + VALUES[i];
    
    //přidá atribut availability, pokud je zadáno
    if (AVAILABILITY.length>0){productGroup += "' / Availability='" + AVAILABILITY + "'"}
    
    //přidá atribut price, pokud je zadáno
    if (PRICES.length==0){
      	spreadsheet.appendRow([CAMPAIGN_NAME, '', '', '', '', VALUES[i], MAX_CPC, 'active']);
    	spreadsheet.appendRow([CAMPAIGN_NAME, '', '', '', '', VALUES[i], '', '', 'active', productGroup, productSetLabel, PLA_SHOP]);
    } else {
    	for (var j=0; j<PRICES.length; j++) {
          	spreadsheet.appendRow([CAMPAIGN_NAME, '', '', '', '', VALUES[i] + " " + PRICES[j], MAX_CPC, 'active']);
      		spreadsheet.appendRow([CAMPAIGN_NAME, '', '', '', '', VALUES[i] + " " + PRICES[j], '', '', 'active', productGroup + " / Price=[" + PRICES[j] + "]", productSetLabel, PLA_SHOP]);
        }
    }
       		
  }
    
}

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Napište mi!

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *