Google Ads
First-party cookie & FLOC
Od května Google upraví globální značku a implementační kód Google Tag Manageru tak, aby vytvářeli na konkrétním webu tzv. first-party cookies. Dosud byly za stejným účelem používány third-party cookies, jejichž používání je omezováno a to z důvodu ochrany soukromí uživatele. Inzerenti se akorát musí ujistit, že mají na svém webu implementovaný gtag nebo GTM.
FLOC je zatím na území Evropské unie pozastaven/odložen, protože tato technologie není kompatibilní s evropským GDPR a ePrivacy. V USA a dalších zemích se už ale začalo testovat.
Google dále tento měsíc sepsal článek pro vývojáře aplikací pro iOS týkající se nové politiky pro iOS 14.
Novinky pro Customer Match
Pokud budete nahrávat vlastní seznamy uživatelů do Google Ads, nově se ihned dozvíte přibližné procento napárovaných uživatelů, tzv. match rate, z celkového seznamu a to v reálném čase. Bude možné zobrazit tuto metriku i pro minulá nahrávání pro sledování trendu.
V případě, že jste seznam naposledy nahráli před déle než 90 dny, zobrazí se výzva k jeho aktualizaci v Doporučeních.
Dynamické negativní seznamy
V následujících týdnech se v Google Ads objeví dynamické negativní seznamy umístění. Může se jednat o seznam vytvořený inzerentem nebo třetí stranou, u kterého bude možné plánovat jejich automatickou aktualizaci.
Sdílení remarketingových seznamů s účtem správce
Sdílet remarketingové seznamy z účtu správce na podúčty už je nějaku dobu možné. Novinkou v dubnu je ale opačné sdílení, tedy z podúčtů směrem do účtu správce. Při aktivaci této funkce v účtu správce budou všechny stávající i budoucí remarketingové seznamy v podúčtech automaticky sdíleny s účtem správce.
Experimenty pro videoreklamy
Google představil možnost vytvoření experimentu pro testování různých variant video reklam. Doporučuje testovat viditelné prvky jako např. orámování, velikost textu nebo výzvu k akci.
Záložka Statistiky je globálně dostupná
O záložce Statistiky (Insights) se poprvé začalo mluvit v říjnu 2020 a od prosince 2021 už bylo možné ji vidět v některých účtech. Tento měsíc Google oznámil, že je tato záložka už dostupná globálně pro všechny inzerenty.
Target ROAS pro kampaně na aplikace
Používáte-li kampaně pro promo mobilních aplikací, můžete si nově všimnout, že lze používat tROAS. Google se tak bude snažit nabízet takové ceny, aby bylo dosaženo očekávané návratnosti vynaložených investic.
Změny ve specifikaci Shopping feedu
V dubnu vydal Google článek se změnami týkající se feedu pro produktové kampaně. Některé platí již od dubna, jiné začnou platit v červnu a září. Některé změny zde již byly okomentovány v minulých vydáních:
Vyšel Google Ads Editor 1.6.2
Vyšla nová verze Google Ads Editoru 1.6.2., která přináší například:
- responzivní video reklamy
- nahrávání obrázků přetažením
- duplicitní klíčová slova napříč účty
Podívejte se na kompletní oficiální seznam novinek.
Nový typ podpory “Zavolejte mi”
V účtech se začala zobrazovat nová možnost podpory “Zavolejte mi“, kdy nevoláte vy Googlu, ale Google ihned během několika sekund volá vám. Telefonní číslo je sice americké, ale přijetí hovoru je zdarma. V případě, že z nějakého důvodu hovor zmeškáte, musíte o něj znovu zažádat.
Google Ads Growth Formula
V dubnu byl představen nový web s názvem Google Ads Growth Formula, který má za úkol krok za krokem pomoct agenturám a značkám dosáhnout úspěchu v online světě.
Po příchodu na web si vybere jeden z dostupných scénářů a průvodce vás navádí, jaké kroky byste měli uskutečnit. Možné scénáře:
- Růst online prodejů
- Generování leadů
- Růst offline prodejů
Certifikace pojišťoven v USA
Google rozhodl, že od 2. června 2021 bude po všech inzerentech v USA inzerujících zdravotní pojištění požadovat certifikaci. Inzerovat tak budou moci jen státní instituce, samotné pojišťovny a jejich certifikovaní partneři.
Sklik
Nový importér
12. dubna 2021 se v Sklik účtech objevil nový importér, který je zatím v beta verzi. Většina novinek je na pozadí, které uživatelé nevidí, ale zajistí větší stabilitu a dovolí Skliku výrazně rychleji reagovat na změny ve specifikaci souborů z Google Ads Editoru.
Aktualizace zákona o regulaci reklamy týkající se zdravotních prostředků
Seznam vydal přehledný článek o schválené změně zákona o regulaci reklamy, která ovlivňuje inzerci zdravotnických pomůcek. Může se jednat například o brýle, čočky, ortézy, ale i krémy na úlevu od bolesti či hřejivé náplasti. Pokud inzerujete tento ty produktů, určitě si článek přečtěte.
Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Ahoj Hani,
díky za novinky. Vždycky si tu najdu něco, co mi uniklo.
Podle mě je ještě důležitá situace kolem FLoC, který se rozhodly blokovat víceméně všechny prohlížeče krom Chromu i další hráči, jako WordPress nebo DuckDuckGo. Takže naděje na reálnou využitelnost je čímdál nižší.
V dubnu se taky na ostro spustil ten diskutovaný update iOS 14 (tedy konkrétně iOS 14.5), který vyžaduje consent pro trackování.
Něco se dělo taky s těmi automatickými ad-recommendations, ale to snad ani za zmínku nestojí.
Ať se daři,
Láďa
Ahoj Láďo, díky moc za doplnění 👍