V prosinci jsem se zúčastnila školení nástroje PPCBee v jejich kancelářích v Praze. Obávala jsem se, že se na školení nic nového nenaučím, každopádně bylo tomu naopak. Školení mi ukázalo, jak nad produktovými kampaněmi přemýšlet, pracovat s proměnnými a regulárními výrazy pro vylepšení cílení a také jsem objevila několik “skrytých” funkcí, o kterých jsem předtím nevěděla.
Tento příspěvek píši na základě mých poznámek z kurzu. Některé jsou základní, jiné pokročilé. Snad najdete inspiraci i pro své vlastní PPCBee kampaně.
1. Cílit pouze na produkty skladem
Ujistěte se, že pomocí PPCBee inzerujete pouze produkty skladem. Záleží na tom, jak je připraven vstupní feed. Ten může obsahovat pouze produkty skladem, takže není třeba nic řešit, nebo veškerý sortiment. V tom případě musíme pomocí pravidla na úrovni kampaně zahrnout pouze produkty, které jsou skladem. Konkrétní podmínka záleží na feedu. Může to vypadat například takto:
2. Používat vlastní proměnné
PPCBee dovoluje vytvořit vlastní proměnné, které mohou být textové nebo číselné. Nastavení proměnných najdete v menu Datové zdroje => vyberte si konkrétní feed => záložka Proměnné.
Jednoduchým příkladem k jejich použití je například uložení hodnoty, od které nabízíme dopravu zdarma. Proměnná se může jmenovat “doprava_zdarma” a můžeme ji použít v reklamách. Pokud se náhodou tato hodnota na eshopu změní, jednoduše ji upravíme na jednom místě a všechny reklamy se tak najednou přizpůsobí.
Proměnné ale nemusí mít pouze určitou zadanou hodnotu, ale jejich hodnota může být vytáhnuta přímo z feedu. Nejčastěji se k tomu používají regulární výrazy (přímo v PPCBee najdete několik nejčastějších příkladů). Hodnota je specifická pro každý produkt a aktualizuje se při aktualizaci feedu. Obsahuje-li název produktu i název značky, můžeme si vytvořit novou proměnnou, která bude obsahovat název produkty o značku očištěný a následně ji použít v reklamě.
Díky proměnným tak dokážeme z nedokonalého feedu vytěžit více dat, než by jinak bylo možné. Zatím je nepoužíváte? Buď máte feed na míru a nebo je to velká chyba! Nevyužíváte tak potenciál PPCBee a určitě si je nastudujte a začněte s nimi kouzlit.
3. Dočasné generátory klíčových slov
Generátory klíčových slov slouží k nastavení variant klíčových slov vč. shod, ve kterých pak budou tyto varianty propsány do kampaní. Na tom není nic nového, ale napadlo vás vytvořit dočasný generátor, který bude aktivní pouze v určitém časovém období? To se hodí např. když lidé hledají Váš produkt se spojím “black friday”. Jak na to? Vytvoříte nový generátor a ke klasickému klíčovému slovu přidáte spojení black friday. Následně je třeba omezit tento generátor časově, např od 19. do 23.11., aby se tato klíčová slova používala pouze v období Black Friday.
4. Tvořte atraktivní reklamy
Hierarchie reklam v PPCBee je velmi promyšlená. Pokud reklama nevyhovuje určitému produktu (například z důvodu délky proměnné), vytváříme novou variantu pro zbylé produkty. Když se ale budeme zaměřovat pouze na délku proměnných, naše reklamy nikdy nebudou velmi atraktivní.
Nabízíte dopravu zdarma nad 499 Kč? Uveďte do reklamního textu “Doprava zdarma” u produktů, jejichž hodnota je větší než 499 Kč. Pro zbylé produkty, které toto pravidlo nesplňují, uveďte např. “Doprava zdarma nad 499 Kč”.
Máte některé produkty ve slevě? Uveďte v reklamě, kolik uživatel nákupem produktu ušetří. Slevu si můžete vypočítat pomocí vlastní číselné proměnné jako rozdíl mezi price a sale_price v případě Google Merchant feedu. A tak bychom mohli pokračovat. Vše záleží na vaší kreativitě a datech ve feedu.
5. Ochranné známky
PPCBee má vlastní sekci pro Ochranné známky, kde se automaticky zobrazují slova, která jsou chráněná ochrannou známkou a můžeme je nahradit vlastním textem. Pokud znáte chráněné známky dopředu, můžete tuto sekci vyplnit sami manuálně a předejít zamítnutí. Tato sekce je dostupná přímo z levého menu => Ochranné známky.
6. Vyzkoušejte DSA kampaň
V nastavení propojení s Google Ads najdete možnost “Zapnout DSA kampaň”. Následně stačí zkontrolovat předvyplněné údaje. PPCBee tak za vás vytvoří DSA kampaň založenou na produktovém feedu téměř na jen na jedno kliknutí.
7. Kampaně pro kategorie eshopu
PPCBee slouží primárně pro tvorbu produktových kampaní, ale díky němu lze vytvořit i kampaně s cílením na kategorie eshopu. K tomu bude zapotřebí vlastní feed s vašimi kategoriemi. Pokud máte šikovného programátora, určitě vám s tím pomůže. Vlastní feed pro PPCBee musí obsahovat alespoň ID a URL adresy. Pro kategorie by bylo vhodné přidat minimálně i název kategorie.
Chybí ve vašem PPC účtu produktové kampaně a nevíte, jak na ně? PPCBee je nástroj, který tvorbu produktových kampaní automatizuje. Potřebujete-li pomoct s jeho nastavením, ozvěte se.
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Vážně skvělý článek, Hanko! Dovolili jsme si ho přesdílet i v naší supportní skupině na FB pro případ, že náhodou někomu uniknul… 🙂
Měj se prima!
Za tým PPC Bee,
Míša
Děkuji!