Vyberte stránku

PPC Novinky – Únor 2024

PPC Novinky – Únor 2024

Obsah

Google Ads

AI novinky pro vyhledávání

Google oficiálně oznámil vylepšení responzivních reklam ve vyhledávání pomocí umělé inteligence.

Zjistil, že v určitých případech mohou reklamy s jedním nadpisem překonat výkon těch se dvěma. Nově tedy může zobrazit pouze jeden nadpis, pokud se očekává, že zvýší výkon reklamy.

Také zavedl nadpisy na úrovni kampaně, což je funkce, která byla poprvé zaznamenána v květnu 2023.

Aby byly reklamy co nejúčinnější, je doporučena také aktivace automatických podkladů. V minulosti byly upřednostňovány ručně vytvořené podklady před automatizovanými. To se mění a v případě očekáváného lepšího výkonu se zobrazí automatický podklad před ručně vytvořeným.

AI novinky pro Performance Max

Google oznámil nové funkce založené na umělé inteligenci, modelu Gemini AI, pro Performance Max.

  • Performance Max nyní dokáže generovat dlouhé nadpisy a brzy bude generovat také odkazy na podstránky.
  • Pomocí Performance Max budete moci vytvářet lifestyle obrázky pro produktový feed, které ukážou produkty v akci.
  • Úpravy grafických podkladů s možností generovat a přidávat pozadí obsahující lidi.
  • Během několika týdnů začne Google doporučovat nové podklady generované umělou inteligencí, včetně upravených verzí vašich stávajících podkladů.
  • Nové partnerství se společností Canva usnadní publikování obrázků přímo do kampaní PMAX.
  • Automaticky generované video v kampaních PMax se nyní rozšiřuje o použití obrázků produktů z Merchant Center s videotextem potenciálně pocházejícím z automaticky vytvořených podkladů pro lepší kvalitu a relevanci
  • V březnu bude představena možnost sdílet náhledy reklam z Performance Max prostřednictvím odkazu, který si bude moci prohlédnout kdokoli.

Generování podkladů se nyní celosvětově zavádí v angličtině a další jazyky budou přibývat. Úprava obrázků se v USA objeví v březnu a krátce poté bude následovat i globální rozšíření zatím jen pro angličtinu. Máte-li zájem, projděte si originální článek.

Typy zákazníků v publiku

V některých účtech si při tvorbě nebo úpravě customer match publika začala zobrazovat možnost označení, o jaký typ publika se jedná. Vybrat si můžeme z následujících hodnot:

  • Všichni zákazníci
  • Nakupující
  • Hodnotní zákazníci
  • Neaktivní zákazníci
  • Kvalifikovaní potenciální zákazníci
  • Konvertovaní potenciální zákazníci
  • Předplatitelé
  • Registrace do věrnostního programu
  • Uživatelé, kteří opustili košík

Úprava layoutu pro výběr sloupců

Konfigurace sloupců je nyní rozdělena do tří částí:

  • Doporučené sloupce
  • Vlastní sloupce
  • Všechny sloupce

Výraznou část zabírají sloupce Doporučené.

Některým uživatelům se v tomto novém layoutu zobrazují také tlačítko pro označení/odznačení všech sloupců v dané sekci. Screen sdílel Adriaan Dekker.

Ověření nastavení režimu souhlasu

Do 6. března by měly mít weby, které cílí na Evropský hospodářský prostor, implementován Režim souhlasu v2. Google přidal do Google Analytics 4 novou sekci, ve které je možné si nastavení režimu souhlasu ověřit.

Mimochodem Google připravil také několik nových článků ve své nápovědě týkajících se režimu souhlasu.

Google Ads reporty v GA4

Thomas Eccel objevil novou sekci v Google Analytics 4 věnovanou výhradně Google Ads. Podobná sekce byla přístupná v Universal Analytics, její přítomnost v GA4 byla s napětím očekávána.

Automatické pozastavení sestav bez zobrazení

Od 11. března 2024 začne Google automaticky pozastavovat sestavy, které neměly žádná zobrazení v posledních 13 měsících. Očekává se, že nasazení této změny bude dokončeno 30. dubna 2024.

Inzerenti budou mít možnost znovu aktivovat své pozastavené reklamní skupiny, ty ale mohou být opět automaticky pozastaveny, pokud v následujících třech měsících neobdrží žádná zobrazení.

Změny pro Partnery ve vyhledávací síti

Google zveřejnil v únoru hned několik připravovaných změn týkající se partnerů ve vyhledávací síti.

  • Nově nebude možné se z partnerů odhlásit.
  • Budeme mít k dispozici nový report dle jednotlivých partnerů.
  • Partnery bude možné vyloučit na úrovni účtu.

Aktualizace Customer Match publik

Používáte-li customer match, nezapomeňte publika aktualizovat do 6. března. Je totiž potřeba potvrdit nové podmínky používání této služby, které již zahrnují nové změny týkající se souhlasu se získáváním a používáním dat. Upozornil na to Mihai Ciurea.

Nové sloupce pro import offline konverzí

Změna spojená s režimem souhlasu se týká také importu offline konverzí. Pokud ho používáte, musíte importní soubor obohatit o dva nové sloupce a to Ad User Data a Ad Personalization. Na tuto změnu upozornil Anthony Tierney.

Tato úprava je již nyní povinná pro všechny nově založené importy. Pro starší importy bude povinná od 6. března.

Časté dotazy k PMAX

Google zveřejnil stránku v nápovědě, která se zabývá častými dotazy týkající se Performance Max.

Nové funkce v mobilní aplikaci

Geert Groot objevil nové funkce v mobilní aplikaci Google Ads. Jedná se o: plánovač klíčových slov, vytváření kampaní, knihovna podkladů, konverze, upozornění a další.

Překladač Googlu integrován do podpory

Překladač Google byl integrován do chatu podpory Google Ads, což má agentům umožnit bezproblémovou komunikaci napříč jazyky. Screen sdílel Thomas Eccel. Jednalo se o konverzaci portugalského agenta, ale Thomas dostal odpověď v angličtině.

Úprava výběru strategie

Google Ads upravil sekci s výběrem strategie kampaně a nyní nabízí uživatelům rady při výběru strategie nabídek. Tato funkce je přizpůsobena tak, aby pomohla inzerentům vybrat strategii nabídek, která je podle názoru společnosti Google pro jejich kampaně nejúčinnější. Screen sdílel Adriaan Dekker.

Správa používání dat napříč službami Google

V účtu Google Ads v Evropském hospodářském prostoru se začalo objevovat nové oznámení, které inzerenty žádá, aby zkontrolovali, které služby Google si mohou sdílet osobní údaje se souhlasem.

K tomuto nastavení se dostanete také přes Nástroje a nastavení > Značky Google > Správa používání dat napříč službami Google.

Doporučení pro přidání obrázků generovaných AI

Google začal zobrazovat doporučení pro přidání obrázků vygenerovaných AI pro zlepšení výkonu reklamy. Na novinku upozornila Natasha Kaurra.

Více reklam ve vyhledávání v Google Maps

Anthony Higman zaznamenal nárůst reklam v rámci vyhledávání v Mapách Google, přičemž reklamy se objevily téměř u každého dotazu. Jde o reklamy založené na geografické poloze a odkazují na firemní profil na Googlu.

Nový layout pro Propojené účty

Victor Sellés upozornil na nový design sekce Propojené účty, která kromě nového vzhledu dostala také i nový název Data Manager (Správce dat) a možnost propojení s dalšími službami pomocí API.

Frekvence indexace u DSA

Adriaan Dekker zaznamenal, že interval pro procházení obsahu webu pro dynamické reklamy ve vyhledávání se změnil z původních 14 dnů na 21 dnů.

Označení AI obrázků metadaty

Google upozornil na to, že všechny obrázky vygenerované AI, musí být označeny standardizovanými metadaty. Je zakázáno tato metadata odstraňovat. Týká se to všech následujích parametrů:  image_link, additional_image_link a lifestyle_image_link.

Konec strategie založené na provizi u Hotel Ads

Vzhledem ke změnám týkajících se soukromí a cookies třetích stran, Google zruší v říjnu 2024 strategii nabídek za provizi u kampaní pro Hotely. Doporučuje, aby ubytování přešla na strategii cílovou ROAS.

Statistiky pro videa

Patrick Gehn zjistil, že se u jednotlivých videí, které mají větší dosah, začaly v Knihovně podkladů zobrazovat dodatečné informace týkající se publika.

Vehicle Ads pro Austrálii

Google postupně rozšiřuje program Vehicle Ads do dalších zemí a nyní přibývá Austrálie.

Dynamicky zobrazované produkty

Khushal Bherwani sdílel sekci Shopping reklam v oboru módy, které při posouvání dynamicky zobrazují produkty přes téměř celou obrazovku na mobilu.

Doporučení v rámci přípravy kampaně

Google představil novou funkci, která zobrazuje doporučení v rámci procesu vytváření kampaně. Screen sdílel Thomas Eccel.

Shopping pod textovými a lokálními výsledky

Jsme zvyklí vidět Shopping reklamy jako první sekci ve vyhledávání. Sébastien Guillé je zachytil zobrazené až pod textovými reklamami a lokálními výsledky.

Nápověda pro Předvolby formátu reklamy

V listopadu 2023 byly oznámeny předvolby formátu reklamy pro Demand Gen. Nedávno Google pro tuto funkci vydal oficiální článek v nápovědě. Dočkáme se této novinky již brzy v účtech?

Notifikace pro doplnění podkladů u feed-only PMAX

Google se snaží uživatele tlačit k doplnění podkladů do Performance Max, která využívá pouze produktový feed a to skrze notifikační lištu. Screen sdílel Thomas Eccel.

Časové období v modré

Arpan Banerjee zachytil experiment zobrazení časového období v modré barvě.

Omezeno rozpočtem ve dvou barvách

Thomas Eccel zachytil štítek Omezeno rozpočtem současně v červené i oranžové barvě. Google o tom zatím neposkytl žádné informace, takže význam barevného rozdílu není jasný.

Automatizování customer match

Použití nástrojů třetích stran bylo možné využít při exportu leadů z rozšíření o formulář. Nově je možné je využít také pro napojení customer match publik.

Nastavení věrnostního programu v Merchant Center

Vivek Gupta narazil na novou sekci v Google Merchant Center s názvem Nastavení věrnostního programu. Je přístupná vybraným obchodníkům v USA.

Nový atribut bulk_price

Google zavedl nový atribut nazvaný bulk_price pro produktový feed, speciálně připravený tak, aby pomohl prodejcům zobrazovat ceny produktů při nákupu ve větším množství.

Přesnější dodací lhůty s atributy doby zpracování

Od 9. dubna bude Google používat atributy min_handling_time a max_handling_time k lepšímu odhadu dodacích lhůt pro reklamy v Nákupech i pro neplacené záznamy.

Vylepšení doporučení pro zvýšení rozpočtu

Doporučení pro zvýšení rozpočtu se nyní opírá o trendová data ve vyhledávání. Na novinku upozornil Thomas Eccel.

Dvouřádkový souvislý popis pro odkazy na podstránky

Google experimentuje se zobrazováním odkazů na podstránky s dvouřádkovým souvislým popisem, ve výsledcích mobilního vyhledávání. Screen sdílel Shameem Adhikarath.

Hvězdičky u klíčových slov

Nate Louis si všiml hvězdiček, které se zobrazují u klíčových slov v Google Ads. Jejich význam, kromě toho vizuálního ,ale zatím není známý.

Příprava kampaní na jarní sezónu

Google zveřejnil průvodce pro inzerenty, jak se připravit na jarní nákupní sezónu. Zmiňuje funkce jako Try-on, filtr „Get it Fast“, 3D vizuály, Product Studio a další.

Spolupráce Googlu s Pinterestem

Pinterest uzavřel nové reklamní partnerství s Googlem, v rámci kterého cílí na zvýšení příjmů z reklamy.

Společnost zdůraznila, že zatímco 80 % jejích uživatelů má sídlo mimo USA, tito mezinárodní uživatelé přispívají pouze 20 % jejích celkových příjmů. Prostřednictvím této spolupráce se společností Google se Pinterest snaží zvýšit své průměrné příjmy na uživatele na zahraničních trzích.

Google Ads API v16

V únoru byla uvolněná Google API v nové verzi číslo 16. Zde je seznam novinek, které přináší.

Sklik

Rozšířené konverze a remarketing

Nápověda pro konverzní a remarketingový kód pro Sklik se rozšířila o nové parametry obsahující osobní údaje uživatele, které pomůžou inzerentům s měřením nyní při zániku cookies třetích stran.

Konverzní kód a také remarketingový kód je možné obohatit o parametr s emailem, telefonem a adresou uživatele.

Tato úprava již byla zohledněna také v Sklik šabloně pro Google Tag Manager od Marketing Makers.

Nové zájmy o koupi

V únoru Seznam rozšířil zájmy o koupi o 6 nových publik.

Lookalike publika dle emailů

V srpnu 2023 se do účtů dostaly lookalike publika vytvořená na základě konverzního kódu. Nyní Sklik spustil také betatest lookalike dle emailového seznamu. I pro tuto verzi je potřeba 1000 emailů.

Připravuje se placená verze Seznam.cz

Seznam připravuje hned dvě placené verze Seznam.cz. Uživatel si bude moci vybrat, zda bude chtít navštívit Seznam.cz zdarma, za úplatu ve výši vyšších desítek korun bez cílené reklamy a nebo za ještě vyšší částku zcela bez reklamy. Na přelomu března a dubna toto začnou testovat na menším vzorku lidí.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

2 Komentáře(ů)

  1. Erik

    Dobrý den. Lepší přehled novinek Google Ads jsem nenašel na žádném blogu. Odteď jsem pravidelný čtenář. Děkuji Vám a přeji Vám hodně úspěchů 🙂

    Odpovìdìt

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *