Google Ads
Audience Builder dostupný v Google Ads
Dne 5. prosince 2023 společnost Google globálně uvolnila do účtů Google Ads nástroj Audience Builder, který inzerentům umožňuje vytvářet a využívat publika Google Analytics 4, včetně těch prediktivních, přímo v Google Ads.
Audience Builder byl oznámen během Google Marketing Live letos v květnu, ale první zmínka padla ještě dříve a to v březnu. V červnu byla zveřejněna oficiální stránka nápovědy věnovaná tomuto nástroji.
GA4 konverze přímo v Google Ads
Kromě Audience builderu se v rozhraní Google Ads objevila také možnost tvorby GA4 konverzí. Mahesh Vaghela zjistil, že nejen že lze GA4 konverze vytvářet, ale také pro ně aktivovat rozšířenou CPC na úrovni konverze.
Vypnutí partnerů ve vyhledávací síti
Google umožňuje inzerentům dočasné vyloučení zobrazování reklam na partnerských webech ve vyhledávací síti, což platí také pro kampaně PMAX a kampaně pro aplikace.
Tento krok následuje po tvrzeních, že partnerské weby obsahují pornografický, sankcionovaný nebo pirátský obsah. Pokud vás zajímá více info k této kauze, přečtěte si celý článek na AdWeek.
Funkce opt-out bude dostupná do 1. března.
Pravidla a doplňkové feedy již brzy v Merchant Next
Ginny Marvin na X objasnila, že pravidla a doplňkové feedy se do Google Merchant Center Next dostanou začátkem roku 2024, neboť Google ví, že jsou pro mnoho uživatelů důležité.
Pokud jste již migrovali na novou verzi a potřebujete tyto funkce, můžete přejít zpět na starší verzi.
Počátek konce cookies třetích stran v Chrome
Google oznámil, že od 4. ledna bude spuštěna nová aktualizace pro prohlížeč Chrome, která ovlivní 1 % náhodně vybraných uživatelů po celém světě. Tato aktualizace představuje počáteční fázi deaktivace souborů cookie třetích stran v tomto prohlížeči.
Deset rozšíření o podstránky v jedné reklamě
Arpan Banerjee narazil na reklamu ve vyhledávání na desktopu, jejíž součástí bylo 10 rozšíření o podstránky. Neví se, jestli se jedná o test nebo bug.
Linka mezi reklamami a organikem
Google testuje zobrazení oddělovací linky mezi placenými a organickými výsledky na desktopu. Screen sdílel Khushal Bherwani.
Stav konverzí v Souhrnu
Do sekce Přehled byla integrována nová karta „Conversion tracking status“, která zjednodušuje sledování stavů konverzí. Tato karta zobrazuje počet konverzí pro každý stav konverze. Screen sdílel Vivek Gupta.
Diagnostika konverzí na úrovni účtu
V některých Google Ads účtech se objevila na úrovni účtu v sekci Konverze nová záložka Diagnostika, která se věnuje pokročilým funkcím týkající se konverzí.
Podklady pro RSA na úrovni kampaně ve více účtech
Podklady pro RSA na úrovni kampaně se v prvních účtech objevily už v květnu, ale v průběhu prosince byly uvolněny do více účtů, ačkoliv jsou pořád v betě. Já už na ně také v některých svých účtech narazila.
Tlačítko Odstranit reklamy na YouTube
Thomas Eccel narazil na nové tlačítko v rámci YouTube “Remove Ads“, které odkazuje uživatele na koupi Youtube Premium.
Nové formáty pro Video reach campaigns
Pro Zásahové videokampaně (VRC) pro efektivní zásah je nově možné použít kromě již dostupného in-stream formátu také formát in-feed a Shorts.
Sloupec “Automatické vytváření podkladů”
Vivek Gupta si všiml nově přidaného sloupce na úrovni kampaně s názvem „Automatické vytváření podkladů“, který označuje, zda je tato funkce povolena nebo zakázána na úrovni kampaně.
Vylepšení ověření obchodní činnosti
Google oznámil zjednodušení procesu ověřování obchodní činnosti. Dočká se různých vylepšení, včetně komplexního průvodce krok za krokem, jasnějšího vysvětlení všech selhání v procesu ověřování a názorných scénářů, které naznačují, kdy může být od inzerenta vyžadováno ověření obchodních operací jako součást programu ověřování inzerentů.
Metriky zařízení pro PMAX
Thomas Eccel zaznamenal zobrazení metrik zařízení v PMAX kampaních. Zahrnuty jsou také údaje o konverzích.
Vylepšený zážitek ze streamování
Google oznámil různá vylepšení týkající se reklam v rámci streamování přes YouTube:
- Delší reklamní přestávky, které ale bude méně
- Short Ads spuštěné pro televizory globálně
Implementace oznámení o souhlasu s personalizací reklam
Google začal evropským inzerentům zobrazovat oznámení týkající se režimu souhlasu a změn, ke kterým dojde od března příštího roku. Zjištěte o těchto změnách více.
Konec vícenásobným voláním pro kampaně na aplikace
Počínaje lednem 2024 Google u kampaní pro aplikace přestane v hybridních nastaveních reagovat i na žádosti o vícenásobné volání, čímž dále posílí svůj závazek k realtime biddingu, který byl pro tento typ kampaní oznámen v září.
Browsing Experience v Merchantu
Emmanuel Flossie objevil ve službě Google Merchant Center novou beta funkci nazvanou „Browsing Experience“, jejímž cílem je zlepšit zapojení zákazníků a pomoci obchodníkům získat odznak nejvyšší kvality. Zaměřuje se na kvalitu a kvantitu obrázků u produktů.
Štítek Ověření identity v reklamách
Google testuje zobrazení informace o ověření identity inzerenta ve vyhledávání. V prosinci PPCčkaři upozornili hned na dvě varianty.
Anthony Higman narazil na zobrazení štítku před popisem reklamy.
Saad Ali Khan zahlédl verzi, kde se štítek objevil na samostatném řádku mezi popisem a rozšířeními.
Rozšíření nákupu videoreklamy s rezervací
Google publikoval oficiální oznámení o rozšíření možnosti nákupu videoreklamy přes tzv. Rezervaci, díky které je možné zobrazovat reklamy inzerenta v prémiových umístěních jako masthead a to přímo z Google Ads.
AI při vytváření kampaně
Jordan Corns si všiml nového vyskakovacího okna s nabídkou pomoci poháněné umělou inteligencí Google s titulky, popisy a klíčovými slovy.
Vylepšený report termínů pro PMAX
Thomas Eccel si všiml nových karet (tlačítek), které poskytují více informací o vyhledávacích dotazech v PMAX.
Neplatný identifier_exists padá do upozornění
Dosud neplatná hodnota u parametru identifier_exists znamenala zamítnutí produktu, nově se ale jedná jen o upozornění a tedy možné omezené zobrazování produktu.
Velmi dlouhý popis reklamy
Barry Schwartz sdílel velmi dlouhý popis reklamy zobrazený ve výsledcích vyhledávání. Zdá se, že jde o bug. Popis má cca 90 slov a ne 90 znaků, což je maximum.
Tvorba nového účtu pod MCC
Všimli jste si nového vyskakovacího okna při vytváření nového účtu Google Ads ve vašem MCC? Google nyní požaduje propojení stávajícího účtu, který utratil více než 1000 USD a má pozitivní platební historii.
Chcete-li toto obejít, ujistěte se, že jste přihlášeni pomocí e-mailového účtu, který má oprávnění správce pro MCC, se kterým pracujete. Upozornil na to Victor Sellés.
Úprava reklamy v SERPu
Google přidal možnost upravit text reklamy přímo ve výsledcích vyhledávání bez nutnosti vstupovat do rozhraní Google Ads. Tuto novinku sdílel Anthony Higman.
Nadpis jako součást sekce popisu
Google experimentuje na desktopu se zobrazením nadpisu reklamy jako počátečního textu v sekci popisu, po kterém následuje skutečný popis. Všiml si toho Rüdiger Rudolph. Ginny Marvin potvrdila, že se jedná o malý test.
Ověření inzerenta s DBA názvem firmy
V prosinci 2023 Google aktualizoval program ověřování inzerentů tak, aby zahrnoval ověřování názvů „doing business as“ (DBA). DBA název bude možné využít, pokud bude tento název obsažen také na právním dokumentu předloženém k ověření.
Retence publika v Demand Gen
Thomas Eccel narazil na to, že záložka Analytics v Demand Gen nyní obsahuje metriky retence publika pro Shorts, Feed a In-Stream.
Testování nadpisu sekce s lokálními reklami
Google na mobilech v angličtině testuje označení lokálních reklam pomocí názvu “Choose A Place In The Area“. Screen sdílel Anthony Higman.
Označení “This is a website”
Caterina Mariani si všimla v italských výsledcích vyhledávání na mobilu, že Googlu testuje přidání označení “This is a website“.
Sklik
Zboží.cz podporuje WebP obrázky
V produktovém feedu pro Zboží.cz můžete nově zasílat také obrázky ve formátu WebP, který je nově od prosince podporován.
Nová publika se zájmem o koupi
Sklik přidal nová publika se zájmem o koupi a to tato následující:
- Cupra
- Gastro textil a vybavení
- Návštěvníci kina
- Omán
- Pánská kosmetika
- Turistika
Sklik spolupracuje se Samba.ai
Spolupráce Samba.ai a Skliku prý přináší inzerentům větší efektivitu a úspěšnost kampaní. Používáte-li Sambu už nyní, zjištěte více, jak ji s Sklikem propojit a dostat z integrace maximum. Zde je oficiální článek.
Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře