Vyberte stránku

PPC Novinky – Září 2022

PPC Novinky – Září 2022

Google Ads

Rozšíření reklam jsou nyní podklady

Z rozšíření reklam se stávají podklady, podobně jako nadpisy či popisy inzerátů. Původně se rozšíření tvořila separátně od reklam. Nově je tento proces sjednocen a to pro vyhledávací a Performance Max kampaně.

Automatické doplňování podkladů

Nevyplňujete všechny textové podklady třeba v Performance Max? Google je za vás může generovat automaticky a doplnit. Screen sdílel Luke Boudour.

Doporučení při tvorbě RSA

Při vytváření nové responzivní reklamy ve vyhledávání Google začal zobrazovat doporučení, které plují se scrollem, abyste nedošlo k přehlédnutí. Na novinku upozornil Vojtěch Audy.

Engaged-View Conversions

V Google Ads se objevily tzv. Engaged-View Conversions (konverze po aktivním zhlédnutí, EVC). Konverze se započte, když uživatel uvidí alespoň 10 sekund videa (nebo méně je-li kratší než 10 sekund) a následně udělá konverzi. A jak je zobrazit? Použijte segment a to Konverze => Typ události reklamy. Díky tomu uvidíte, zda byla konverze díky prokliku na reklamu nebo díky engagementu (tedy zobrazení víc jak 10 sekund). V nastavení konverzí můžete také upravit Engaged-View Conversion window. Informaci sdílel John Moran.

Všechny obsahové (s nahraným nebo automaticky vytvořeným videem) či video kampaně bude možné přepnout na atribuci EVC.

Automatická úprava popisů a dalších podkladů

Máte-li aktivní rozšíření URL v Performance Max kampaních, Google začne od 1. října kromě nadpisu reklamy upravovat také popisy a další podklady.

Podklady z Google Drive

V editoru reklam máme nově možnost nahrávat podklady pro reklamu kromě z počítače také z Google Drive.

Skripty podporují Performance Max

Kampaně typu Maximální výkon získaly podporu v Google Ads skriptech. Pracuje se s nimi podobně jako s video nebo shopping kampaněmi.

Jeden feed pro celý svět

Dosud bylo potřeba zvolit zemi prodeje při nastavování feedu produktů v Google Merchant. Nově bude možné používat jeden jediný feed pro celý svět. Novinkou je také štítek zdroje, díky kterému budeme moci v Google Ads cílit na jednotlivé feedy. Výchozí hodnotou pro existující feed bude označení dosavadní země prodeje. Screen poskytl Vojtěch Audy.

Úpravy nabídky pro nejnavštěvovanější obsah končí

Pro Display a Youtube bylo možné upravit nabídku pro tzv. nejnavštěvovanější obsah. Od října ale tato možnost končí a již nebude možné tuto úpravu nabídek využívat. Screen sdílel Lawrence Chasse.

Více reklam na YouTube

YouTube zavádí zobrazování až 10 nepřeskočitelných reklam. Zatím to Google testuje na vybrané skupině lidí. Běžně se zobrazovaly maximálně jen 2 nepřeskočitelné reklamy. Tato změna se netýká předplatitelů YouTube Premium.

Sloupce Nastavení

Na úrovni kampaně a reklamní sestavy můžete narazit na novou skupinu sloupců s názvem Nastavení. Tato novinka ještě není ve všech účtech, ale najdete tam sloupce zobrazující např. počet obrázků, počet rozšíření o podstránky, detaily k síle reklamy, počet zamítnutých reklam atd.

Zobrazení produktů v Discovery reklamách

V Betě se nachází možnost přidat do Discovery reklam feed produktů. Díky tomu se u reklam budou zobrazovat produkty inzerenta. Feed nelze přidat do stávajících kampaní, musí se jednat o nově vytvořenou Discovery kampaň.

Upgrade lokálních kampaní

V průběhu září se lokální kampaně automaticky upgradovaly na Performance Max.

Méně vyhledávacích dotazů v Google Analytics

Google upravil data dostupná v Google Analytics týkající se vyhledávacích dotazů, aby více odpovídala tomu, co máme k dispozici v Google Ads a to z důvodu soukromí uživatelů. Díky rozdílům mezi jednotlivými nástroji ale Google uvedl, že data v Analytics budou více limitována než v Google Ads.

Consent Mode report

V nastavení konverzí je možné zobrazit informace týkající se nastavení režimu souhlasu. vč. diagnostiky, zda je správně nastaven a jaký má dopad na získaná data. Zároveň také přibylo doporučení v případě, že míra souhlasů je příliš nízká.

Vysvětlení změn v kampani

Google přepracoval okno vysvětlení změn v kampaních a přidal faktory, podle kterých změny posuzuje. Screen zaslal Vojtěch Audy.

Problém s reportingem konkurenčních metrik

Od 29.8. do 2.9. měl Google problém s daty pro podíl zobrazení a reportem aukcí. Zpětně byla data opravena.

Vydávání reklam

Dne 22.9. měl Google problém s vydáváním reklam. Následující den byl problém opraven.

Pomalé prostředí Google Ads

29.9. se Google potýkal s pomalým online prostředím. U většiny uživatelů byl problém již vyřešen.

Sklik

Konec produktových inzerátů v Skliku

V průběhu dne 6. 9. došlo k pozastavení vydávání produktových inzerátů z Skliku. Nahradili je inzeráty ze Zboží.cz. Nezapomeňte si zkontrolovat nabídky CPC pro vyhledávání a kredit v Peněžence.

Tvorba videa Seznamem

Sklik začal upozorňovat na to, že jejich tým dokáže vyrobit profesionální videospot na míru. Připomeňme si, že také nabízí tvorbu bannerů.

Minimální počet emailových adres

Sklik upravil požadavek na minimální počet emailových adres pro vlastní seznam zákazníků z 500 na 200 emailů.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *