Vyberte stránku

PPC Novinky – Duben 2022

PPC Novinky – Duben 2022

Google Ads

Nový panel na úrovni MCC

Panel byl dosud dostupný jen na úrovni individuálních účtů. Nově je dostupný také na úrovni MCC jako jednotné místo pro zobrazení statistik na úrovni všech účtů. Kromě toho jsou panely rychlejší a obsahují další nové funkce jako úprava časového období a filtry pro celý panel, přidání interaktivních karet vč. podmíněného formátování atd. Nastavení panelů najdete v Přehledy => Hlavní panely.

Vylepšení vlastních sloupců

Vlastní sloupce se v dubnu dočkaly velkých změn, nově umí např. používat funkce známé ze spreadsheetů, počítat či porovnávat mezi různými obdobími, odkazování ve vzorci na jiný existující vlastní sloupec, nové formáty výsledků jako true/false či datum atd.

Novinkou je také používání vlastních sloupců při úpravě manuálních nabídek.

Vylepšení Performance Max

Nejnovější typ kampaně Perfomance Max se dočkal 3 vylepšení.

Bude možné orientovat cíl kampaně na nové zákazníky. Google se naučí nové zákazníky poznávat na základě customer match, konverzního kódu nebo automaticky pomocí učení.

K dispozici bude také nová sekce Statistiky (Insights), kterou známe z jiných typů kampaní. K dispozici budou např. výsledky konkrétních podkladů reklam vzhledem k určitému publiku nebo chyby týkající se nastavení, které brání vydávají reklam.

V následujících týdnech se dočkáme i nástroje pro upgrade Smart Shopping kampaní na Performance Max pomocí jednoho kliknutí.

Vypnutí vyhledávání u Performance Max

Enrique del Valle narazil na další vylepšení Performance Max, které je zatím dostupné jen z Google Ads Editoru. Je tam možné vypnout zobrazování reklam ve vyhledávací síti, u partnerů vyhledávání a v obsahové síti.

Končí Trueview pro Nákupy

Video reklama typu Trueview pro Nákupy končí k 2. 5. Nově je nutné vytvořit videokampaně vyzývající k akci a pro zobrazování produktů připojit produktový feed.

Nové atributy v Google Merchant Center

Každý rok se upravují atributy pro produktový feed v Google Merchant Center. V dubnu Google rozeslal nový email s několika novinkami, které se chystají.

U produktů s doobjednávkou nebo předobjednávkou bude od 26. června 2022 nutné uvádět datum dostupnosti.

Od stejného data se parametr <condition> bude podobně jako cena a dostupnost kontrolovat s webem s možností automatické aktualizace.

Od začátku roku 2023 bude k dispozici nový atribut <pause>, díky kterému bude možné pozastavit inzerci konkrétních produktů. Dosud se k tomuto účelu používal atribut dostupnosti availability, ale pokud nově bude tento atribut obsahovat hodnotu, která se nebude shodovat s webem, produkt může být zamítnut.

Manuální úprava produktů v Google Merchant

Nově je možné upravovat produkty nahrané feedem manuálně přímo v Google Merchant pomocí tužky na detailu produktu. Novinka poslouží pro opravu problémů s produkty a také třeba pro snadné testování jednotlivých atributů.

Přidávání nových produktů do Google Merchant

V sekci Všechny produkty bylo upraveno tlačítko pro přidání dalších produktů. Kulaté tlačítko s + se změnilo na výběrové tlačítko. Volby jsou manuální přidání produktu nebo nahrání feedu.

Návrhy v Google Merchant

Ve výpisu Všech produktů v Google Merchant se zobrazují návrhy na vylepšení a to na úrovni konkrétního produktu. Při rozkliknutí se zobrazuje popis problému a jak ho vyřešit.

Systém sankcí přituhuje

Bylo oznámeno, že do systému tří sankcí, který byl představen v červenci 2021, se přidává dalších 9 porušení. Tyto úpravy vejdou v platnost 21. června 2022.

Test video reklam v Shorts

Na Youtube Google testuje video reklamy v tzv. Shorts, krátkých videích, které vznikly jako konkurence Tiktoku.

Větší obrázky ve vyhledávání

Google testuje v organickém vyhledávání větší obrázky. Tohoto testu si všiml Punit z Indie. Jedná se sice o organic, ale velikost obrázků odpovídá horizontálním obrázkům pro rozšíření o obrázky. Pokud jste je tedy zatím do kampaní neimplementovali, můžete nad tím začít přemýšlet.

Omezení témat pro reklamy

V roce 2020 bylo umožněno uživatelům, aby si zvolili, zda chtějí omezit reklamy na téma gamblingu a alkoholu na Youtube. Novinkou jsou nová témata, která bude možné omezit a to těhotenství, rodičovství, seznamování a hubnutí a to nejen na Youtube, ale také v obsahové síti. Neznamená to, že tento typ reklam neuvidí vůbec, ale uvidí je v omezeném množství. Toto nastavení je k dispozici v nastavení Googlu účtu v Nastavení reklam.

Ověření identity v dalších 37 zemích

Rozšiřuje se program ověřování identity inzerentů do dalších 37 zemí, až na Vatikán se jedná o země mimo Evropu.

Pravidla týkající se sbírání souhlasů

Od 11. května bude Google hlídat inzerenty, zda sbírají od uživatelů souhlasy pro práci s cookies. V případě, že inzerent nebude mít tyto věci v souladu, bude účet pozastaven.

Novinky při kontaktování podpory

Vojtěch Audy upozornil na možnost dát vědět podpoře, kdy chcete, aby vás kontaktovali.

Zároveň je také možné zažádat po ukončení chatu o zaslání kompletní konverzace emailem.

Google Ads API v10.1

Pracujete-li s API, bude vás zajímat, že vyšla nová verze 10.1, která umí pracovat s Discovery kampaněmi, skupinami kampaní, reklamy místních služeb atd.

Pokud třeba ve skriptech používáte starší AdWords API, od 27. dubnu začalo docházet k padání skriptů u 25 %. Toto bude rozšířeno na 100 % do 31. 5., takže neotálejte s přechodem na Google Ads API.

Upgrade rozšíření reklam

V říjnu 2021 jsme se říkali o upgradu rozšíření reklam, na což pak v únoru navazovaly další změny týkající se její struktury. To už bylo dokončeno k 30. dubnu s výjimkou rozšíření o obrázky a umístění. Tyto typy rozšíření budou upgradovány koncem roku 2022.

Zpoždění dat v reportech

Od 1. dubna mělo Google Ads problém se zpožděním dat ve svých reportech, který ovlivnil velké množství uživatelů. Týkal se také prodloužení doby schvalování nových nebo upravených RSA reklam až na 48 hodin. Problém byl vyřešen u většiny účtu 7. dubna.

Převod cílů do GA4

Používáte-li import konverzí z Google Analytics, bude se vám hodit nový nástroj pro import cílů z Universal Analytics do Analytics 4. Lze převést pouze cíle nastavené jako události nebo cílové stránky.

Sklik

Zpřesnění měření konverzí

7. dubna Sklik oznámil, že od 19. dubna 2022 se stanou součástí všech přehledů tzv. modelované konverze ztracené třeba zamítnutím cookies. Očekávaný medián nárůstu počtu konverzí je 8 %. Tato změna se mimochodem týká i Zboží.cz.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *