Google Ads
Úprava navigace v online rozhraní
Google testuje hned dvě nové varianty navigace. Cílem je seskupit levé a horní menu (fakturace, konverze atp.) do jedné nabídky, aby měl uživatel to nejdůležitější po ruce na jednom místě.
Upravená hlavička reklamy na desktopem
Už i na desktopy se dostala nová hlavička se zobrazením názvu firmy a loga do reklam. Zatím se nezobrazují ve 100% vyhledávání, ale už na ně můžete narazit i u nás.
Poprvé byla tato úprava zachycena v lednu 2022 a k nám se dostala na mobily v říjnu 2022.
Performance Max pro hotely
V účtech již dokážeme tvořit standardní Performance Max, Lokální Performance Max kampaně a nyní přichází na řadu Performance Max pro hotely. Jak Google uvedl 7. 3., novinky se dočkáme v následujících týdnech. Jedna kampaň zajistí reklamu ve vyhledávání, v mapách, na YouTube. Co se týče tzv. Hotel Ads, tak ty budou do této kampaně implementovány až koncem tohoto roku.
Tato kampaň bude při tvorbě reklamy využívat automatické tvoření podkladů – textů i obrázků, ale inzerent je může zkontrolovat a případně upravit/nahradit.
Dočkáme se také reportu s daty na úrovni každého hotelu.
Nové přehledy u Performance Max
Mahesh Vaghela upozornil na nově dostupný přehled v PMAX kampaních, kde jsou vidět statistiky týkající se Kdy a kde se reklamy zobrazily, na jakých zařízeních a v jakých lokalitách.
Tvorba GA4 publik v Google Ads
Google plánuje hlubší propojení nástrojů Google Analytics 4 a Google Ads. Připravuje úpravu, která umožní uživatelům vytvářet GA4 publika přímo v rozhraní Google Ads bez nutnosti přecházet do Analytics. Zatím neznáme konkrétní datum, ale mělo by k tomu dojít v následujících několika měsících.
Nový Google Ads Editor 2.3.
Vyšel nový Google Ads Editor 2.3., který přinesl hned několik novinek:
- podpora Discovery kampaní s produktovým feedem,
- přejmenování rozšíření reklam na podklady,
- přesun Sdílené knihovny v navigaci níže,
- podklady název firmy a firemní logo.
Kompletní seznam najdete na oficiální stránce verze.
Sjednocení atribučních oken s GA4 a úprava atribučního modelu
Pro zajištění konzistentního reportu Google upravil k 31. března 2023 délku konverzních oken v Google Ads podle oken z Google Analytics 4.
V následujících týdnech by měl být ukončen také import konverzí s připisování kreditu za konverzi pomocí last-click modelu, ale začne se zohledňovat celá konverzní cesta, což pomůže k lepšímu měření i optimalizaci kampaní.
Vyhledávací dotazy na úrovni podkladů RSA
Kevin Kaneria sdílel screen vyhledávacích dotazů (spíše okruhů či kategorií) v reportu podkladů pro responzivní reklamy ve vyhledávání.
Konec překryvným reklamám ve videích
Od 6. dubna Google zcela ruší jedno umístění reklam na YouTube. Jedná se o překryvné reklamy In-video. Reaguje tím na stížnosti uživatelů, kteří tento typ reklam označovali za velmi rušivý. Zároveň je prý toto umístění méně efektivní než například in-stream reklamy.
Odznak pro ověřené inzerenty
Objevil se nový test zobrazování odznaku, modré ikony s fajfkou, v reklamách od ověřených inzerentů. Screen sdílel Khushal Bherwani z Indie.
Dobrovolné ověření inzerenta
Nechcete čekat, než vás Google vyzve k ověření inzerenta? Podívejte se do sekce Nástroje a nastavení => Fakturace => Ověření inzerenta, zda s procesem nemůžete začít už teď.
Ověření inzerenta je podmínkou například pro zobrazování názvu firmy s logem u reklam nebo třeba i pro ikonu fajfky z předchozí novinky.
Nový typ kampaně pro YouTube
John Moran zachytil nový typ reklamní sestavy Smíšené formáty (Mixed formats) v rámci video kampaní. V tomto typu kampaně lze kombinovat přeskočitelné a nepřeskočitelné in-stream reklamy. Zatím se nachází v alfa testování.
Tvorba reklam s umělou inteligencí
Chaitanya Vanga upozornila na beta test, kdy Google tvoří RSA reklamy za nás díky umělé inteligenci.
Automatické slevy v Google Merchant Center
V Google Merchant Center se objevil nová funkce Automatické slevy, která prodejcům pomáhá efektivně nastavovat ceny produktů s cílem zvýšit zisk, tedy Google stanoví optimální slevu pro vaše produkty. Je-li ve vašem účtu dostupná, najdete ji v sekci Růst. Více k této funkci najdete v nápovědě.
Konec FTP v Google Merchant Center
Google Merchant Center přestává podporovat nešifrovaný FTP protokol pro nahrávání produktových feedů. Od 15. 9. 2023 s níž již nebude pracovat. SFTP se tato úprava netýká.
Úpravy zásad pro Malware nebo nežádoucí software
Zásada týkající se Malware nebo nežádoucího software se dočkala vítané změny. Nově bude rozdělena na 3 samostatných zásad:
- Malware
- Nežádoucí software
- Kompromitované stránky
Úprava se začne aplikovat od 9. května postupně během jednoho měsíce.
Novinky pro discovery reklamy
Google sepsal novinky za poslední dobu pro discovery kampaně:
- Discovery kampaně s produktovým feedem dostupné pro všechny inzerenty
- Vylepšený reporting a měření
- Report s metrikami na úrovni produktů
- Možnost využití conversion liftu při současném využívání discovery a video kampaní
Discovery video reklamy v YouTube Shorts
Google testuje automatické vytvoření videa z čtvercových a vertikálních podkladů Discovery kampaní ve formátu pro YouTube Shorts. Novinku sdílela Irene Ortiz Urbano. Připomeňme si, že v Shorts zatím můžeme vidět třeba video reklamy s produktovým feedem či statické discovery reklamy.
Prezentace produktů v 360° stupních v Shoppingu
Google testuje zobrazení produktů v zobrazení 360° v Shopping inzerátech, který skládá automaticky za nás z dostupných obrázků produktů. Produkt, u kterého toto zobrazení nabízí, je označen štítkem. Screen sdílel Adriaan Dekker.
Lišta s aplikovanými doporučeními
Používáte-li automatickou aplikaci doporučení, může na vás vyskočit v MCC nebo konkrétním účtu nové upozornění, kde je možné realizované úpravy zkontrolovat.
Optimalizované cílení a rozšíření publika na úrovni účtu
Vzhledem ke změně přístupu k podobným publikům od 1. května 2023, můžete v účtu narazit na novou sekci, kde je možné optimalizované cílení a rozšíření publika vypnout/zapnout. Najdete ji na úrovni účtu v Nastavení účtu.
Vylepšené konverze na úrovni účtu
Nastavení vylepšených konverzí již nebude k dispozici u jednotlivých konverzních akcí.
Nově se bude nastavovat hromadně na úrovni účtu.
Zmírnění pravidel pro elektrická kola
Od března 2022 bylo možné v rámci Shopping kampaní inzerovat elektrická kola s rychlostí do 25 km/h. Nově od dubna 2023 se omezení rychlosti navyší na 46 km/h. Rychlost musí být uvedena na produktovém detailu, jinak produkt nebude schválen.
Novinky pro inzerenty herních aplikací
Google vydal článek na téma novinek týkající se inzerce herních appek. Jedná se například o:
- automatické stahování aplikace pro registrované, jakmile bude dostupná,
- reklamy s obrázkovým feedem vloženým přes Firemní údaje,
- remarketing uživatelů, kteří aplikaci odinstalovali.
Ads Transparency Center
V následujících týdnech Google spustí Ads Transparency Center pro všechny uživatele a bude dostupné z Moje centrum reklam. Bude se jednat o jednotné místo, kde bude možné procházet reklamy všech ověřených inzerentů vč. zobrazení lokality, kde reklama běžela a poslední den jejího běhu.
Ochrana reklamního ekosystému v 2022
Google vydal oficiální zprávu na téma ochrany reklamního ekosystému v roce 2022. Pro zajímavost v minulém roce zavedl nebo aktualizoval 29 zásad, odstranil více než 5,2 miliardy reklam a pozastavil více než 6,7 milionu účtů.
Ad Grants slaví 20. narozeniny
V březnu oslavil 20. narozeniny program Google Ad Grants určený pro neziskové organizace, který za dobu své působnosti rozdal 1,8 miliard USD, což představuje více než 14 miliard prokliků. Pokud tento program neznáte, seznamte se s Google Ads Grants v rámci série článků, které jsem publikovala.
Sklik
Retargeting v rámci audio reklam
Ačkoliv Seznam nenabízí audio reklamy přímo v Skliku, ale nákupem napřímo, je dobré vědět, že je možné pak s publikem lidí, kteří audio reklamu slyšeli, dále pracovat skrze retargeting v Skliku.
Nápověda k měření konverzí
V březnu v Seznamu přepracovali nápovědu týkající se měření konverzí na Zboží.cz a tedy i produktové kampaně, pokud nepoužíváte jednotný kód. Je přehlednější a jednodušší.
Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře