Google Partner upravuje pravidla pro výzvy
Do ČR přichází nová pravidla pro výzvy v rámci programu Google Partners! Agentury nově sbírají body ve výzvách, za které si pak budou moci objednat dárky v Partner Store.
Změna významu sloupce Umístění v Editoru reportů
Sloupec Umístění změnil v Editoru reportů v Google Ads svůj význam. Dosud zobrazoval adresy webů/apps, kde se reklamy automaticky zobrazovaly podle nastaveného cílení. Nyní se jeho význam mění a zobrazuje manuálně vybraná umístění pro cílení. V případě, že chcete zobrazit automatická umístění, lze to použitím filtru Umístění(skupina).
Sklik rozšiřuje cílení na zájemce o koupi vozu
Sklik zpracoval nová publika zaměřená na koupi vozidla. Nově tak lze cílit např. podle ceny vozu, typu či značky.
Automatické feedy přichází do Google Merchant
Od listopadu bude Google Merchant Center umět tvořit automatické feedy. Tato funkce bude dostupná pro všechny země, kde je Google Shopping podporován. Feedy budou tvořeny na základě strukturovaných dat na produktových stránkách.
Sklik zvyšuje minimální ceny za proklik
Sklik oznámil, že od 4.11.2019 dojde k úpravě minimálních cen za proklik. Nově se minimální CPC zvyšuje u vyhledávací a obsahové sítě z 0,20 Kč na 0,50 Kč (z 2 Kč na 5 Kč u platby za tisíc zobrazení). Změna se podle Skliku týká 3,6 % kampaní.
Reporty nad několika účty
Nově v Google Ads Report Editoru můžeme vytvářet reporty nad několika účty najednou. Tato nová funkce je omezena maximálním počtem účtu, lze použít maximálně 10 účtů zároveň.
Nové metriky pro responzivní reklamy ve vyhledávání
V říjnu byly spuštěny responzivní reklamy ve vyhledávání (RSA) pro všechny inzerenty. Zároveň se zpřístupnily nové sloupce hodnocení:
- síla reklamy (špatná, průměr, dobrá, skvělá)
- zlepšení účinnosti reklamy
Pokud reklamu vylepšíte ze “špatné” na “skvělou” podle Googlu získáte o 6 % více prokliků.
Nové rozšíření o formulář pro zájemce v Google Ads
V Google Ads se objevilo v betě nové Rozšíření o formulář pro zájemce! Můžete tak uživatele požádat přímo v PPC reklamě o následující data:
- Jméno
- Telefon
- PSČ
Nastavení tohoto rozšíření má 3 části:
- Text rozšíření
- Formulář
- Zpráva o odeslání
Získané leady je možné stáhnout v CSV souboru v záložce Rozšíření reklam nebo lze rozšíření přímo napojit přes webhook na CRM systém.
Geografické cílení v Smart Shopping
Google rozšiřuje Smart Shopping kampaně a přidává možnost geografického cílení na úrovni kampaně.
S touto změnou je také spojena další změna. Smart Shopping kampaně se nyní mohou zobrazovat i v dalších zemích, bude-li vyplněna doprava do těchto zemí v Google Merchant. Např. německé produkty se mohou zobrazovat i v Rakousku a Švýcarsku. Tuto funkci bude možno zakázat na úrovni kampaně právě díky geografickému cílení.
Nové konverzní metriky v Google Ads
Konverze se v Google Ads připisuje ke dni, kdy došlo k prokliku skrze reklamu. Nově si ale můžeme zobrazit sloupce, které ukážou konverze dle dne objednávky. Tímto se Google Ads přibližuje vyhodnocování podobnému jako v Google Analytics. Přibylo tak 6 nových sloupců (najdete je filtrací “podle času”).
Další novinkou jsou nové sloupce týkající se eshopů:
- Objednávky
- Průměrný počet položek v košíku
- Průměrná hodnota objednávky
- Náklady na prodané zboží
- Hrubý zisk
- Tržby
Nové cílení pro vyhledávání
Brzy se v Google Ads dočkáme nového cílení pro vyhledávání:
- Publika podle zájmů (Affinity audiences)
- Publika s pravděpodobným zájmem (In-market audiences)
Zapomněla jsem na nějakou novinku, která vyšla tento měsíc? Sdílejte ji v komentářích, ať to máme pěkně pohromadě 🙂
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře