Sklikový formát Branding je tady s námi již několik let. Konkrétně se do Sklik účtů dostal 23. července 2018. Víte, na co si dát pozor při přípravě podkladů? Projděte si následující tipy.
Co je to Sklik Branding?
Branding je vysoce vizibilní reklamní formát používaný v reklamním systému Sklik. Obtéká obsah webové stránky, díky čemuž je snad téměř nepřehlédnutelný na rozdíl od klasických reklamních bannerů. Kreativa při posouvání stránkou nemění svou výchozí pozici a je tedy viditelná i při scrollování.
Lze ho využít pro kampaně v rámci Obsahové kampaně a Jednoduché obsahové kampaně. Zobrazuje se na partnerských webech Seznamu. Jedná se o velmi navštěvované české weby jako Novinky.cz, Seznamzpravy.cz, Super.cz, Finance.cz, Prozeny.cz a jiné. Kompletní seznam brandingových umístění si můžete stáhnout z Nápovědy Skliku.
Branding nenajdete na mobilech, neboť tam na něj díky menší obrazovce není prostor.
Prohlédněte si následující příklad brandingu pro vinylovou podlahu zobrazeného na webu Novinky.cz.
Lze ho využít jak pro remarketing, tak i pro akvizici nových zákazníků pomocí typů cílení dostupných v Skliku, např. zvolením konkrétních témat či zájmů uživatelů.
Požadavky na Branding
Než se dostanu k samotným tipům, pojďme si říct požadavky na tento formát, bez jejichž splnění byste horko těžko grafiku nahráli do systému.
Pro vytváření kreativy využijte PSD maketu dostupnou ke stažení v Nápovědě Skliku pro Sklik Branding. Tato maketa představuje základní kámen pro úspěšné vytvoření grafického podkladu. Nezapomeňte také projít pravidla, která jsou detailně popsány rovněž na uvedeném odkazu.
Až budete mít grafiku vytvořenou, nezapomeňte ještě na následující technické požadavky:
- Podporované formáty: JPG, PNG a GIF,
- Rozměr přesně 2000×1400 px,
- Maximální datová velikost je 500 kB.
Tipy pro tvorbu Brandingu
Tip č. 1: Tři sekce
Při přípravě rozvržení a obsahu brandingu si plochu rozdělte na tři sekce:
- levý sloupec
- pravý sloupec
- horní část (umístěna mezi levým a pravým sloupcem)
Častou chybou je to, že se horní část zleva doprava považuje za samostatnou sekci a boční sloupce začínají až pod ní.
To je problém v momentě, kdy uživatel na stránce zascrolluje a horní část brandingu se mu skryje. Stejné pravidlo mějte na vědomí i při přípravě pozadí za textem, uříznutý produkt nebo uříznutá hlava modela/modelky také není ideální. Koukněte na následující příklad:
Ideálně by to mělo vypadat takto:
Tip č. 2: Umístění loga
Umístíte-li logo pouze do horní části brandingu, při scrollování se skryje. Zejména pokud se jedná o akvizici, chcete, aby si uživatel vaši značku zapamatoval a je tedy žádoucí mít logo neustále viditelné. Umístěte ho tedy alespoň do jednoho z bočních sloupců.
Zajímavé řešení je umístění loga do bočního sloupce zcela nahoře jako na tomto příkladu od Fortuny. Při scrollování zůstává logo viditelné a tvoří efektní záhlaví sloupců.
Tip č. 3: Umístění tlačítka s výzvou k akci
V Brandingu nezapomeňte také na tlačítko s výzvou k akci. Umístění tlačítka v boční sekci, kde bude vždy viditelné, by mělo být základem. Otestujte ale také umístění i na hoře a v obou sloupcích.
V případě kampaně zaměřené na podporu značky ovšem může lépe fungovat i verze bez tlačítek, která tak připomíná klasický offline billboard viz příklad od Auto ESA (mimochodem všimněte si zároveň i špatného použití horní sekce).
Tip č. 4: Nebojte se sdělení opakovat
V horní části kreativy je největší prostor na sdělení, ale při scrollu bude sdělení skryto. Nebojte se ho tedy (alespoň částečně) zopakovat i v bočním sloupci.
Tip č. 5: Slaďte design s vaší značkou
Grafické provedení slaďte s vizuálním stylem značky (barvy, fonty atd.). Je-li váš web černý s bílým písmem, udělejte i branding v tomto stylu.
Zejména u remarketingu uživatelům zjednodušíte rozeznání značky a snadněji si vzpomenou, proč vlastně na vašem webu byli.
Neberte to však jako dogma a testujte i další varianty, které se hodí k vašemu sdělení, např. speciální grafika pro Black Friday či vánoční sezónu.
Koukněte na různorodost brandingů od Alza.cz:
Tip č. 6: Ideální CPT
U Brandingu se neplatí za proklik na reklamu, ale za tisíc zobrazení (= CPT = Cost Per Thousand). Sklik doporučuje cenu nastavit CPT na alespoň 110 Kč, aby se reklama vůbec vydávala, v předvánoční a vánoční sezóně pak 130-150 Kč. Pokud se jedná o remarketing, nebojte se cenu navýšit klidně i o 50 %.
V případě, že máte kampaň limitovanou rozpočtem, zkuste zvážit nejdříve zpřesnění cílení. U snižování CPT pravidelně kontrolujte, zda cena není až příliš nízká a reklamy se přestanou vydávat.
Tip č. 7: Frekvence reklamy
Vzhledem k tomu, že se jedná o vysoce vizibilní formát, nezapomeňte omezit frekvenci zobrazení. Doporučují se 3 imprese denně.
Tip č. 8: Testujte, testujte, testujte
Naplánování obsahu a příprava grafiky brandingu je celkem náročná práce. Pokud nemáte zdroje na přípravu několik zcela odlišných variant pro testování, nevadí. Stojí za to totiž otestovat i drobné úpravy.
Jakmile má grafik připraven základ, vytvoření jednotlivých variant pro testování už je v podstatě hračka. Testujte umístění loga, textová sdělení, umístění tlačítek či textaci výzvy k akci, neboť i drobná změna může přinést vyšší míru prokliku.
Doufám, že vás zmíněné tipy a reálné příklady kreativ brandingu inspirovaly a že se vám podaří naplno využít potenciál tohoto formátu!
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře