Vyberte stránku

Royal Berl: levné prokliky z vyhledávací kampaně

Royal Berl: levné prokliky z vyhledávací kampaně

Chcete vysokou návštěvnost levně? Struktura Royal Berl umí snížit cenu za proklik o 70 – 80 %. Zjistěte, v čem spočívá.

Jak vznikla struktura Royal Berl?

Za vznikem tohoto přístupu ke tvorbě kampaní stojí 5 PPC specialistů ze ŠpanělskaMaite Molina, Albert Berlanga, Ana Kostic, Nacho Bengoetxea a Carlos David López.

S myšlenkou si začali hrát v roce 2016, strukturu testovali a teprve až na konci roku 2019 ji veřejně představili. Maite měla o Royal Berl přednášku na Clinic Summit 2019 v Barceloně, kde ji jménem všech 5 tvůrců představila. Na záznam i slidy z přednášky se můžete kouknout zde:

Jak vypadá kampaň podle struktury Royal Berl?

Royal Berl se aplikuje na kampaně pro vyhledávání v Google Ads (avšak existuje i verze pro Shopping kampaně a DSA, o tom ale později).

Základními stavebními kameny jsou:

  • strategie nabídek Maximalizace prokliků
  • volná shoda
  • omezení strategie použitím max. CPC
  • struktura – rozdělení do reklamních sestav

U této struktury se používá strategie nabídek Maximalizace prokliků. Tvůrci strategii testovali i s jinými nabídkami jako např. Cílová CPA či ROAS, ale nezískali tak dobré výsledky.

Je nutné omezit také maximální cenu za proklik a to při nastavování strategie Maximalizace prokliků. Max. CPC zvolte tak, že vezmete nejdražší klíčové slovo a snížíte jeho cenu za proklik o 70 – 80 %. Je možné používat rozšířenou CPC.

Na následujících 2 příkladech vidíte srovnání CPC a CPA před a po zavedením Royal Berl.

Zároveň se používá volná shoda. Nezkoušejte využívat modifikovanou shodu, protože ta by omezila počet zobrazení a nebyl by využit potenciál maximalizace prokliků. V kombinaci s již zmíněnou strategií a omezením ceny za proklik se kampaň bude zaměřovat hlavně na long tail, díky čemuž získáte hodně návštěv za levný peníz.

Royal Berl není ideální například v následujících případech:

  • Chcete zajistit zobrazování na konkrétní termíny (konkrétní spojení, přesná shoda atd.)
  • Řešíte podíl zobrazení
  • Klient lpí na skóre kvality

S použitím volné shody padá i skóre kvality a CTR také klesá. Tvůrci ale zjistili, že i když mají nižší skóre kvality nebo nižší CTR, tak to není podstatné. Důležitější je získávat levnější konverze.

Co se týče struktury, tak zapomeňte na dělení sestav podle shody. Zde se používá pouze volná shoda. Sestavy se rozdělují tak, aby byli lingvisticky a sémanticky správně. Takže nemíchat jablka a hrušky. V jedné sestavě je doporučeno mít 5 – 15 klíčových slov.

Výhodou tohoto přístupu je, že můžete pracovat s omezeným rozpočtem.

Cílem Royal Berl je získat velkou a levnou návštěvnost, díky jejíž ceně klesne také cena za konverzi. Skvěle funguje také pro nižší rozpočty a u sektorů, kde mají obecná klíčová slova velký počet hledání.

Jak optimalizovat kampaň Royal Berl?

V rámci optimalizace kampaně si pro dosažení lepších výsledků můžete hrát s následujícími parametry:

  • zvyšování max. CPC – máte-li dostatečný rozpočet, můžete navyšovat CPC a dát tak algoritmu větší prostor, ale prokliky se prodraží
  • přidávat negativní klíčová slova

Další odnože této struktury

Během let, kdy tým tuto strukturu testoval, vytvořil i několik dalších struktur, které jsou na Royal Berl založeny. Nyní popíšu několik z nich pro inspiraci:

Royal Park

Jedná se o stejnou strukturu jako Royal Berl, ale je zde výhradně používána pouze přesná shoda.

Sezónní Royal Berl

V případě, že inzerujte zboží se sezónností, i tak můžete Royal Berl používat. Při začátku sezóny zvyšte 2x-3x maximální CPC a na jejím konci CPC naopak snižte ještě více, než byla původní hodnota a následně ho postupně zvyšujte až se k původní hodnotě dostanete.

Royal Shop

Royal Berl varianta pro Shopping kampaně. Za použití Maximalizace prokliků s omezením CPC se jim podařilo snížit CPA z 60 € na 12 € pomocí této struktury. U jiného testu, kdy měl eshop obrovský výběr produktů, získali prokliky i za tak málo jako 0,03 €.

Royal Berl pro DSA

Strategii Maximalizace prokliků s omezením CPC lze aplikovat také na DSA a díky tomu získat velké množství prokliků za nízkou cenu za proklik.

Jaký je rozdíl mezi Hagakure a Royal Berl?

Obě struktury jsou určeny pro vyhledávání, jaké jsou mezi nimi tedy rozdíly?

Hagakure je podporováno samotným Googlem a používá chytré automatické strategie zaměřené na konverze. Jedná se o jednotnou strukuru pro celé vyhledávání, kdy je možné, že bude stačit pouze jediná kampaň.

Royal Berl je orientován na levnou návštěvnost, ze které se očekává, že budou i levné konverze. Je vhodný i pro nízké a omezené rozpočty a lze ji kombinovat i s dalšími kampaněmi pro vyhledávání jiné struktury.

Výsledky mého testování

S Royal Berl jsem si začala hrát už v listopadu 2019, kdy Maite odprezentovala, jak strukturu přesně nastavit. Ukáži vám výsledky Royal Berl kampaně, kterou jsem vytvořila pro svého klienta. Jedná se o menší kampaň zaměřenou na konkrétní typ produktu.

Postupovala jsem tak, že jsem vzala kampaň, která sice přinášela konverze, ale nebyla rentabilní. Přepracovala jsem její strukturu na Royal Berl a spustila. Původní kampaň jsem pozastavila.

Představené výsledky jsou za 30 dní v porovnání s výkonem staré struktury z předchozích 30 dní.

Díky nové struktuře Royal Berl se podařilo:

  • zvýšit počet zobrazení o 257 %,
  • snížit průměrnou cenu za proklik o 56 %,
  • snížit PNO o 48 %,
  • zvýšit počet konverzí o 17 %,
  • snížit cenu za konverzi o 65 %.

Na druhou stranu se zároveň:

  • snížila se míra prokliku o 70 %,
  • snížil se podíl zobrazení o 33 %.

Výsledky jsou ale pozitivní. Díky Royal Berl klient získal více konverzí, cena za konverzi klesla a PNO se dostalo na přijatelnou úroveň.

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Napište mi!

6 komentářů

  1. Vláďa

    Ahoj, můžu vědět nad jakým typem produktu/segmentu byl tvůj test proveden? Díky, Vláďa

    Odpovědět
  2. Martin

    Ahoj, vyloučilas z každé sestavy dané klíčové slovo v přesné shodě a vytvořila separátní kampaň na přesnou shodu nebo ho tam nechalas? Pokud je tam nechávalas, tak jaký byl cca poměr konverzí ze slov v přesné shodě (vím, že přesná shoda tam nebyla, ale víš jak to myslím, zkrátka kdy dotaz=kw) vs těch ve volné shodě? Je to zajímavá strategie a asi bych ji zkusil, jenom přemýšlím, jestli pro udělat zvlášť exactovou kampaň.

    Odpovědět
    • Hana Kobzová

      Ahoj, byla to jediná kampaň, která na daný sortiment jela. Jinak je pravděpodobné, že cena za proklik snížená o těch 70-80 % nebude na přesnou shodu stačit, tak pokud víš, že se na slova skutečně chceš zobrazovat, určitě bych doporučila separátní kampaň a vyloučit přesné shody z Royal Berl.

      Odpovědět
  3. Roman Krš

    Zkusil jsem to nasadit a začlo se to zobrazovat na brandové výrazy. To pak ta CPA poleze dolu no:) jakou zkušenost s tím máš ty? Nikde v článku jsem nenašel zda se brandové výrazy vylučují, ale budou data dost zkreslovat. Je v původním článku/přednášce o tom zmíňka?

    Odpovědět
    • Hana Kobzová

      Ahoj! Mě se ještě nestalo, aby to chytalo brand. Kdyby ale ano, určitě bych ho vyloučila, protože bych ně něj měla separátní kampaň 😉

      Odpovědět

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *