Vyberte stránku

PPC Novinky – Září 2020

PPC Novinky – Září 2020

Google Ads

Méně dotazů v reportu Vyhledávacích dotazů

Google se rozhodl k zásadní změně, která rozbouřila snad všechny inzerenty po celém světě. Přestože si prokliky inzerenti hradí, nebude k nim zobrazovat vyhledávací dotazy, když nebyly vyhledávány signifikantním počtem uživatelů. Důvodem k této změně je ochrana soukromí a uživatelských dat. Proti tomuto kroku vznikla i petice.

Zavedení digitální daně

Od 1. listopadu bude Google v některých zemích účtovat procenta navíc kvůli digitální dani. Přenáší tak na inzerenty náklady na zdanění digitálních služeb a to v těchto státech:

  • Turecko – 5 %,
  • Rakousko – 5 %,
  • Velká Británie – 2 %.

Tato novinka se netýká jen Google Ads, ale všech placených Google služeb.

Podpora TCF v2.0

Google do Google Ads implementoval standard TCF v2.0. Díky tomu bude možné sledovat konverze, i když uživatel nedá žádný souhlas (a tedy i bez cookies). Jak to funguje popsal sám Google v poměrně obsáhlém článku.

Aktualizace zásad Nevhodného obsahu

Od 1. října se do nevhodného obsahu zahrnuje:

  • Zákaz inzerence u inzerentů, kteří chtějí profitovat na citlivé události, např. umělé navyšování cen, prodej nedostatkového zboží atp.
  • Obsah, který obtěžuje, zastrašuje či šikanuje jednotlivce nebo skupinu lidí, např. obsah, který někoho vymezuje jako objekt zneužívání nebo obtěžování; obsah, který popírá tragickou událost nebo tvrdí, že její oběti či jejich rodiny jsou herci.

Řetězce pro Rozšíření o lokalitu

Pro rozšíření o lokalitu bylo nutné propojit Google Ads s Google My Business. V 24 zemích to lze nyní nově i bez GMB a to použitím lokalit ze seznamu Google vybraných obchodních řetězců. Lze také zvolit pouze skupinu nebo konkrétní lokalitu řetězce.

Jedná se o tyto země: USA, Velká Británie, Austrálie, Německo, Kanada, Brazílie, Nizozemí, Francie, Japonsko, Dánsko, Itálie, Švýcarsko, Švédsko, Španělsko, Norsko, Mexiko, Belgie, Rakousko, Indie, Singapur, Nový Zéland, Turecko, Taiwan, Hong Kong.

Snížení podmínek pro Místní kampaně

Místní kampaně byly k dispozici pouze pro obchody, které měly alespoň 10 poboček a optimalizovalo se na návštěvy obchodu. Toto kritérium nyní zmizelo a do konverzí se nově započítávají i místní akce jako trasa nebo volání, díky čemuž může vyzkoušet tento typ kampaně daleko více inzerentů.

Rozšíření kategorií konverzí

Z původních 6 kategorií konverzí máme k dispozici 19 kategorií konverzí. Přibylo například přidání do košíku, přechod k dokončení nákupu, rezervace schůzky, žádost o nabídku či jak nás najdete. Momentálně na stránce Konverzí Google vyzývá k aktualizaci kategorií. Pokud přiřazení nových kategorií neprovedete do 15. října, od tohoto dne budou nové návrhy na kategorie aplikovány automaticky.

Dynamické sestavy pro videokampaně

Nově lze tvořit ve video kampaních tzv. dynamické sestavy založené na rozšířeném kontextovém cílení. Jedná se o předem vytvořené segmenty, které podle Googlu pomáhají oslovit publikum pomocí toho nejrelevantnějšího obsahu. Momentálně jsou dostupné v 10 zemích: Austrálie, Brazílie, Kanada, Francie, Německo, Indie, Japonsko, Mexiko, Velká Británie a USA.

Nový font pro tučný text

Klíčová slova v popisku reklamy se zobrazují novým daleko tučnějších a výraznějším fontem.

Sloučení vlastních publik

Vlastní publika podle zájmu a vlastní publika podle zájmu o koupi se sloučily a nazývají se jednoduše vlastní publika a lze je použít v obsahové síti, pro Youtube i Discovery.

Segment Cíl reklamy

Máte-li web i mobilní aplikaci, bude se vám líbit nový segment Cíl reklamy, který je k dispozici v Přehledech. Uvidíte, kam uživatel po kliknutí na reklamu přechází, zda na web nebo do appky. Porovnávat lze také i další metriky jako počet konverzí či konverzní poměr a budete tak jednoduše vědět, kde uživatelé lépe konvertují.

Rozdělení Nástroje a nastavení

Nástroje a nastavení bylo rozděleno do dvou ikon. Pod ikonou Nástroje najdeme většinu obsahu vč. sdíleného knihovny či nastavení konverzí. Do ikony Nastavení a fakturace bylo přesunuto vše týkající se účtu (přístupy, připojené účty) a fakturace.

Google Ads API pro všechny

Od 21. září je Google Ads API k dispozici. Postupně tak nahradí Google AdWords API, která je sice stále k dispozici, ale už nebudou přibývat žádné novinky.

Report frekvence u videokampaní

K dispozici máme 3 nové metriky týkající se frekvence, které jsou k dispozici pouze pro videokampaně:

  • Prům. četnost zobr. na uživatele (7 dní) – Kolikrát se unikátnímu uživateli průměrně zobrazila reklama z kampaně za posledních 7 dní ve zvoleném období
  • Prům. četnost zobr. na uživatele (30 dní) – Kolikrát se unikátnímu uživateli průměrně zobrazila reklama z kampaně za posledních 30 dní ve zvoleném období
  • Rozložení četností 1+, 2+, 3+, 4+, 5+, 10+ – U kolika lidí byl v daném období zaznamenán určitý počet zhlédnutí vašich reklam. Tato metrika zobrazuje data pouze za období dlouhé 31 dní nebo méně.

Automatická aktivace možnosti formátů

Při tvorbě responzivní reklamy pro obsahovou síť je v sekci Možnosti formátů nově ve výchozím nastavení aktivováno vylepšování podkladů a automaticky generované video. Pokud o tyto funkce nebudete mít zájem, musíte je manuálně vypnout.

In-market pro Shopping

Publika s pravděpodobným zájmem o koupi lze nově přidat i do Shopping kampaní.

Segmenty v grafu

Ľubomír Štulajter upozornil na zobrazení segmentů přímo v grafu.

Více zemí pro feed v Google Merchant Center

Google přidává pro nastavení feedu možnost “přidat více zemí” a od 14. září automaticky nabízí další země, ve kterých lze feed použít a inzerovat produkty i mimo primární zemi. Dosud bylo nutné další země nastavovat přes nastavení dopravy.

Engaged-view konverze

Jedná se o nový typ konverzí pro video kampaně, které se zaznamenají, pokud uživatel viděl více než 10 sekund video reklamy, neklikl na ni, ale pak v průběhu X dní nakoupil.

Kromě videí se engaged-view konverze začnou používat také v místních kampaních a kampaních na aplikace.

Obrázky 4:5 pro Discovery

Kromě běžných poměrů 1,91:1 a 1:1 máme možnost nahrát nový poměr obrázků 4:5 do reklam pro Discovery kampaně.

Více hodnot u filtrů

Často filtrujete podle textu? Práci vám usnadní nová úprava filtru, která umožňuje u jednoho filtru přidat až pět hodnot zároveň. Není tedy nutné vkládat pět filtrů a postačí jeden. Tuto novinku objevili v agentuře Crack PPC.

Rozšíření Plánovače výkonu o TV a Shopping

Plánovač výkonu umí pracovat s plány kampaní pro televizní obrazovky určených pro americký a japonský trh, nově i pro Vietnam. Další státy prý budou přibývat.

V září došlo také k rozšíření plánovače o Shopping kampaně. Ty jsou dostupné ve všech zemích, kde je Shopping dostupný.

Zrušení geografických reportů

Nils Rooijmans upozornil na zrušení geografického reportu a reportu polohy uživatelů.

Výpadek v zobrazování kampaní

Ve dnech 21.-22. 9. došlo k výpadku vydávání kampaní u některých účtů. Chyba byla opravena a reporty zobrazují správné údaje.

Slovenská komunita

Slováci se dočkali a mají svou vlastní slovenskou komunitu pro Google Ads.

Reklamy místních služeb v nových státech

Ačkoliv jsou Reklamy místních služeb (Local Service Ads) separátní program a nepatří do Google Ads, stojí za zmínku, že se z USA a Kanady v září rozšířily a nyní je možné je nastavit v 12 zemích – Rakousko, Německo, Švýcarsko, Španělsko, Itálie, Francie, Belgie, Irsko, Nizozemí, Velká Británie, USA a Kanada. V oficiální nápovědě je seznam spuštěných služeb pro jednotlivé země.

Sklik

Sklik Expert Forum 2020

30. září 2020 proběhl Sklik Expert Forum 2020. Tentokrát se celá akce odehrávala online a nechyběly na ní také připravované novinky. Mnoho z nich by mělo být dostupných už pro letošní vánoční sezónu.

Nové brandové metriky

Již brzy budeme mít v rozhraní Skliku k dispozici nové metriky pro brandové kampaně a to na úrovni kampaně, sestavy a reklamy. Jedná se o:

  • unikátní zobrazení,
  • průměrná frekvence zobrazení.

Sloupce těchto metrik bude třeba manuálně aktivovat.

Aktualizace generátoru skriptů

Standa Jílek ve své přednášce představil aktualizovaný generátor skriptů pro Sklik, který nově umí i posílat upozornění do emailu.

Sklik Začínáme

Spuštění začátkem října se dočká nový průvodce tvorby kampaní, který je určen pro inzerenty bez znalostí Skliku, tzv. Sklik Začínáme. Bude aktivní na všech nových účtech, ale bude možné jej vypnout. U stávajících účtů bude možnost k jeho zapnutí.

Test zobrazení produktových inzerátů

Během léta v Skliku testovali u produktových inzerátů na top pozicích šipku, díky které se otevře více výsledků produktových reklam. Tento test způsobil signifikantní nárůst konverzního poměru. Zatím se pořád testuje, ale rádi by novinku spustili pro vánoční sezónu.

Sklik Nákupy

Dojde k integraci kampaní na Zboží.cz a Seznam.cz do jednoho systému a tím bude Sklik.

Každému uživateli na Zboží.cz bude automaticky založen i účet na Sklik a zároveň dojde i k jejich propojení. Konverzní kód bude jednotný pro obě služby. K těmto změnám by mělo dojít do letošních Vánoc. V Skliku uvidíme i metriky za kampaně na Zboží.cz.

V průběhu příštího roku by měly být provedeny další úpravy s cílem spravovat produktové kampaně pro Seznam.cz a Zboží.cz z jediné kampaně v Skliku.

Aktualizace importéru

Těšit se můžeme také na nový modernější importér, který prý bude rychlejší a spolehlivější. Budeme moci importovat ze souboru jeho přetažením nebo velkou novinkou je import kampaní přímo z Google Ads napojením na Google Ads účet. Takový import bude možné dělat jednorázově nebo i s periodickým opakováním.

Nová rozšíření reklam

V uzavřeném beta testu se aktuálně testují rozšíření o popisky. Do budoucna by měly být i součástí importéru.

Rozšíření štítků pro produktové reklamy

Je možné, že se ještě do Vánoc dočkáme také nových štítků pro produktové inzeráty pro zvýšení atraktivity nabídek.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *