Google Ads
Modifikátory pro nákupy
Další novinkou je funkce modifikátorů hodnoty konverze pro určitou podskupinu konverzí, např. hodnotu konverze lze upravit o určitou hodnotu při nákupu top produktu.
Rozdělení klíčových slov do sestav v Plánovači
Plánovač klíčových slov získal novou funkci a to Rozdělení klíčových slov do sestav přímo v Plánovači. Dosud bylo možné rozdělovat slova do sestav manuálně, ale novinka spočívá v tom, že jsou rozdělována automaticky díky strojovému učení. Účelem této novinky je ušetřit uživatelům čas při správě velkého množství klíčových slov. Možnost manuálního třídění v nástroji zůstává.
Google představil novou administrativní funkci “Google tag”
O Google tagu jsem se již zmiňovala v červnových novinkách. Google na toto téma vydal v srpnu speciální článek, co tento nový kód, tzv. Google tag, znamená a přinese.
Tato funkce slouží ke kombinaci měření mezi Google Tag Manager, Google Ads, Google Optimize a samozřejmě Google Analytics. Za těmito všemi službami je v pozadí schovaný prakticky Google tag manager (Google site tag) a díky tomu a novému administrativnímu rozhraní je možné přeposílat již hotové nastavení do mezi těmito službami. Příklad je, že do Google Analytics 4 si pošlu vložení do košíku a tudíž už nemusím to samé dělat pro Google Ads. Není to pro všechny, i toto má své omezení, třeba že data můžeme posílat vždy jen do jednoho profilu daného typu. Praktický příklad by byl, že již někde je hotové a vyladěné měření a PPCkář si k tomu “přihodí” svoje Google ads měření. Za doladění znění této novinky děkuji Markovi Leciánovi.
Novinky pro Discovery
Google sepsal článek s novinkami, které připravuje pro Discovery kampaně. Ve zkratce:
- Moderní a působivý dojem z reklamy – pásy s produkty, formuláře pro zájemce a rozvržení na výšku
- Podrobné návody pro tvorbu kreativ a kampaní – síla reklamy, skóre optimalizace
- Statistiky a nástroje publika, které vám pomohou se škálováním – statistiky, přehledy podkladů, optimalizované cílení, segmenty publika
URL lifestylového obrázku
Produktový feed pro Google Merchant Center můžeme nově rozšířit o další parametr a to o URL lifestylového obrázku [lifestyle_image_link]. Obsahem tohoto parametru by měla být url adresa obrázku, kde je vidět produkt v akci, např. halenka na modelce nebo pohovka v prostoru bytu. Obrázky by měly mít minimální rozlišení 600 × 600 pixelů a poměr stran v rozmezí od 2:2 do 2:3.
Novinky pro Shopping
Vzhledem k blížím se Vánocům Google představil hned 3 novinky týkající se produktových inzerátů.
První z nich je nový sloupec Statistiky na úrovni účtu v sekci Produkty. Mají pomoci odhalit produkty s nízkým výkonem, s chybějícími atributy ve feedu či srovnat nabídky s nejlepšími konkurenty.
Vytvoření Deals Content API má umožnit efektivnější nahrávání a správu akčních nabídek. Slevy a propagační nabídek tak lze nahrávat přes API.
Anotace pro dopravu a vrácení zboží jsou poslední novinkou. U produktových inzerátů se tak může objevit anotace “Dodání do 5.9.” (datum je dynamické) či “Vrácení zdarma”.
Upgrade lokálních kampaní
V srpnu se začala v účtech objevovat výzva k one-click upgradu pro lokální kampaně. Postupně se bude rozšiřovat na všechny účty i v průběhu září. Pokud se výzva k upgradu neobjeví ani v září, znamená to, že to v daném účtu bude možné až začátkem roku 2023, aby tato změna nijak neovlivnila výkon ve vánoční sezóně.
Změny ve výkonu v grafu
V grafu se začaly objevovat značky upozorňující na výrazné změny ve výkonu účtu vč. bližších informací.
Vylepšená práce s obrázky
Při úpravách reklamy můžete v okno pro nahrávání obrázků narazit hned na 2 nové funkce.
Jednou z nich je sekce s návrhy obrázků pro přidání do reklamy. Tyto návrhy se zobrazují ještě před možností nahrát nové fotky.
Druhou novinkou je, že vybrané obrázky se zobrazují přímo dole na kterékoliv kartě. Záložka Vybrané podklady v tomto layoutu již neexistuje. Původní verze, kdy byly zvolené obrázky vidět na vlastní kartě, mě osobně přišla přehlednější.
Obě novinky jsem objevila v rámci stejného účtu, takže se jedná spíše o komplexní přepracování této funkce.
Nový vzhled filtru
Na stránce Konverze se objevil nový vzhled filtru, kdy můžete použít až tři podmínky najednou.
Přímo napojení Woocommerce a Merchant
Běží-li eshop na Woocommerce, můžete v Google Merchant Center narazit na přímo propojení Woocommerce s Merchantem bez nutnosti vytváření produktového xml feedu.
Testování vzhledu rozšíření o podstránky
Google testuje zobrazování rozšíření o podstránky ve výsledcích vyhledávání. Tento test se objevil také v Česku. Týká se to i nětkterých dalších rozšířeních, které se zobrazují ve stejném stylu. V zahraničí pak narazili ještě i na další varianty testu. Zahraniční screeny jsou od Brodie Clark a Saada AK.
Nový layout pro automatická pravidla
Automatická pravidla získala nový kabát, kdy je možné aplikovat v rámci jednoho pravidla až 5 různých akcí. K dispozici jsou následující akce:
- Aktivovat kampaně,
- Pozastavit kampaně,
- Změnit rozpočty,
- Změnit štítky,
- Poslat e-mail.
Balíčky automaticky aplikovaných doporučení
Dostupná automatická doporučení byla rozdělena do dvou balíčků – Údržba reklam a Rozšiřte své podnikání. Nad výpisem doporučení se objevily zkratky, které aktivují všechna doporučení z daného balíčku na jeden klik.
Zkratka na data za posledních 30 dní
V přehledech se začal objevovat rychlý odkaz na přepnutí časového období na posledních 30 dní.
Centrum rozhraní API
Na úrovni MCC vznikla nová sekce dostupná z Nástroje a nastavení => Nastavení s názvem Centrum rozhraní API. Je tam k dispozici vývojařský token a údaje o vývojáři jako jméno, kontaktní email pro API, url firmy, typ společnosti, zamýšlené použití API a země ústředí firmy
Ověření identity v MCC
Další novinkou na úrovni MCC je sekce Ověření identity. Je k dispozici ve vybraných MCC účtech v Nástroje a nastavení => Fakturace.
V této sekci můžete sledovat základní informace týkající se ověřování – u kolika účtů je ověření aktuálně vyžadováno, u kolika zatím vyžadováno není a kolik účtů již je ověřeno + další informace k účtům, které jsou právě v procesu ověřování.
Zároveň pro ověřování vznikla i nová sekce Ověření inzerenta v levém menu, která je viditelná i přesto, že ověření zatím není třeba.
Odhadovaný čas spojení u chatu
V případě kontaktování podpory nově uvidíte u chatu označení, že se jedná o preferovaný způsob kontaktu s podporou. Na novinku upozornil Vojtěch Audy.
Upozornění týkající se časového období
Vojtěch Audy upozornil na notifikační zprávu, která se zobrazuje při manuálně zvoleném časovém období. Google se tak pravděpodobně chce ujistit a upozornit uživatele, aby si ověřil, zda se opravdu dívá na data, která ho zajímají.
Google Ads Editor 2.1.3
Vyšla nová verze Google Ads Editoru 2.1.3. Oproti předchozí verzi 2.1.2 došlo k vylepšení některých funkcí, ale zásadní novinky nepřibyly.
Google Ads API 11
V průběhu sprna byly uvolněny hned dvě verze Google Ads API 11 a to 11.0 a 11.1.0, které přinášejí spoustu novinek.
Tvorba reklam přímo na YouTube
Google vytvořil v YouTube Studiu novou sekci Promotions, která usnadňuje nákup reklamy pro podporu videí na Youtube. Není již totiž nutné reklamu nakoupit např. v Google Ads, ale tvůrce může své video podpořit přímo na YouTube.
Nové standardy pro stránky s reklamou
V říjnu dojde k upravení požadavků na cílovou stránku, kde se reklamy zobrazují. Ty budou muset nově splňovat standardy pro lepší reklamy, které vytvořila Koalice za lepší reklamy. Google za tímto účelem vytvořil nástroj, jak weby vyhodnocovat.
Sklik
Staré kódy končí
Sklik od 5. 9. přestává podporovat starý retargetingový kód, který obsahuje imedia ve svém kódu. Pokud ho používáte, nezapomeňte ho co nejdříve aktualizovat, jinak se přestanou od 5. 9. sbírat publika.
Od stejného data končí také podpora starého konverzního kódu. Nebude-li updatován, dojde k pozastavení měření konverzí.
Chybějící souhlas u konverze
Pokud váš konverzní kód nepracuje s parametrem consent pro uvedení, zda uživadel dal/nedal souhlas, mohli jste narazit na upozornění Skliku v účtu nebo emailem, že je potřeba to napravit. Používání této hodnoty je velice doporučováno z důvodu modelování konverzí.
Produktové skupiny dle nadřazené kategorie
Při tvorbě produktových sestav v Skliku můžete narazit na nové kategorie označené na konci hvězdičkou *. Jedná se o novinku, tzv. wildcard, jejiž volbou si zajistíte, že do skupiny budou patřit produkty ze všech podkategorií. Není tak třeba neustále kontrolovat, zda nějaká kategorie přibyla.
Novinky pro Outstream
Outstreamu se týkají hned 2 novinky:
- Call-to-action tlačítko, které vyzývá uživatele k prokliku.
- Smyčka – po prvním přehrání reklama neskončí, ale začne se přehrávat od začátku. V případě opakovaného přehrání se nepočítá nová imprese.
Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Ahoj Hana,
Novinka ku [lifestyle_image_link] máš k tomu aj nejaký oficiállny link kedy to bude vonku?
Ako bude Google zobrazovať obrázky v shoppingu Image vs lifestyle image link?
Vďaka za odpoveď
Ahoj, zde najdeš oficiální info týkající se lifestyle_image_link a zatím se o nich mluví především ve spojení s Discovery kampaněmi, kdy by se měly zobrazovat v rámci produktových inzerátů v rámci Discovery kampaní.