Google Ads
Product Expert Summit 2022
Dne 24. a 25. 6. 2022 se v New Yorku konal Product Expert Summit určený pro experty jednotlivých Googlích služeb vč. Google Ads.
Vzhledem k tomu, že je účast v programu podmíněna podepsáním NDA, bohužel se tedy ode mě nedozvíte žádné novinky, které jsem se v průběhu summitu dozvěděla.
Myslím si, že většina z vás netuší, že něco takového existuje, proto bych ráda tuto úvodní část novinek věnovala programu Google Product Experts a jak se i vy můžete na takovou událost dostat. Počet komunit, ve kterých můžete být aktivní, je opravdu rozsáhlý, určitě si vybere každý. Co se týče Google Ads máme jak českou, tak i slovenskou komunitu:
A teď k programu obecně. Product Experts Program je komunita nadšenců produktů Googlu. Registrací do tohoto programu můžete získat:
- sdílet své znalosti a pomáhat ostatním uživatelům v komunitě,
- přístup do soukromé komunity odborníků na služby,
- přímý kontakt na experty v Googlu,
- dávat feedback na nové funkce a ovlivnit vývoj služby,
- možnost eskalování problémů a bugů,
- poznat nadšence dané služby z celého světa,
- účast na Product Expert Summit.
Pokud Vás program zaujal, neváhejte se rovnou zaregistrovat nebo se na mě obraťte v případě dotazů. Na letošním summitu jsem žádného Čecha ani Slováka nepotkala, tak třeba příště se tam uvidím právě s tebou.
Šablony skriptů
V individuálních účtech se začíná zobrazovat možnost nejen tvorby nového skriptu od nuly, ale také je v nabídce použití několik předpřipravených šablon skriptu, které je možné použít a případně i upravit.
Momentálně jsou dostupné následující šablony:
- Detektor anomálií v účtu
- Kontrola odkazů
- Přehled účtu
- Výkon reklam
- Flexibilní rozpočet
- Seznam společných vylučujících klíčových slov a umístění
Hromadné ověření podúčtů
Vojtěch Audy upozornil na možnost hromadné ověření účtů v rámci MCC. Pokud má klient více účtů, lze využít již provedého ověření a aplikovat ho i na další účty.
Segmenty publika jako primární cílení
Při tvorbě nové kampaně můžete narazit na to, že v sekci cílení už nebudete mít k dispozici klasický výběr cílení jako témata, zájmy atd., ale budete vybírat/tvořit segmenty publika, které jsme poprvé viděli u Performance Max. Momentálně se tato změna zobrazuje v některých účtech při nastavování kampaně v Discovery, Display a vyhledávání. Možnost přepnutí na původní volbu cílení jsem při nastavování nenašla, lze si s tím pak ale pohrát přes Editor.
Sloupce pro Výsledky
Vojtěch Audy upozornil na nové sloupce týkající se konverzí seskupených do výsledků podle zvolené kategorie cíle:
- Výsledky,
- Hodnota výsledků.
Reklamy označené jako Sponzorováno
Google testuje úpravu názvu štítku Reklama na Sponzorováno, který označuje, že se jedná o reklamu. Kromě anglického Promoted byl zachycen také test se Sponsored či Advertisement narozdíl od původního Ad. Screeny sdíleli PPC hubhub a Saad Alikhan.
Materiál v názvu produktu
Agentura Store Growers na Twitteru upozornila na to, že Google upravuje názvy produktů podle toho, co uživatel hledá. Tato úprava se týká přidání materiálu na začátek názvu produktu. Neví se, zda je toto aplikováno jen na materiál nebo zda se v názvu mohou objevit i jiné atributy.
Automaticky vytvořené podklady
Harrison J Hepp upozornil na možnost využití automaticky vytvořených podkladů reklam a to ze vstupní stránky, webu a jiných reklam. Jedná se o beta verzi funkce nastavitelné na úrovni kampaně, jejíž cílem je pomoci vytvořit dodatečné podklady reklam. Je možné ji zapnout/vypnout, nechce-li ji inzerent využívat.
Target CPA a Target ROAS končí
O konci existence strategií Cílová CPA a Cílový ROAS víme již od března 2021. Aktualizované strategie Maximalizace konverzí a Maximalizace hodnoty konverzí je nahrazují, ovšem až v červenci 2022 začne docházet k automatickému přesunutí původních strategií, které dosud někteří inzerenti používají (kampaně vytvořené před koncem roku 2021), na upravené maximalizační strategie. Tato změna neovlivní chování strategie a tedy výkon kampaní a bude automatická. Není potřeba žádná akce z naší strany.
Ochrana dospívajících celosvětově
Google oznámil, že od 15. srpna rozšíří ochranu dospívajících celosvětově (momentálně aktivní jen v Evropě a Austrálie). To znamená, že pro uživatele pod 18 let bude vypnuta:
- personalizace reklam,
- reklamy na citlivá témata.
Zatím bude rozšíření těchto omezení aktivní pro reklamy v obsahové síti, na Youtube a Display & Video 360. Postupem času se bude rozšiřovat i do dalších služeb.
Google Ads API 11
Vyšla 11. verze Google Ads API. Na oficiálním developer webu je k dispozici výpis novinek pro ty, kteří chtějí vědět více informací.
Spolupráce s Monday.com
Novou oficiální integrací v Google Ads se stává aplikace Monday.com, která je velmi všestranná – poslouží třeba na projektové řízení či jako CRM a nově v ní bude možné nastavit, vyhodnocovat a optimalizovat kampaně.
Ověřování inzerentů v sektoru financí
Inzerenti v sektoru financí působící ve Velké Británii (již existovalo), Austrálii, Singapuru a Taiwanu budou muset v rámci ověření inzerentů splnit další požadavky. Nutná bude registrace u místní autority a také úspěšné dokončení ověření u Googlu. Cílem Googlu je tímto způsobem bojovat proti podvodným finančním službám, které používají placené kampaně. Počítá se s tím, že se tyto požadavky rozšíří i do dalších zemí.
Web to App Connect
Inzerujete-li aplikace, bude se vám hodit nová sada nástrojů Web to App Connect. Usnadňuje přechod uživatelů z webu do aplikace, práci s přímými odkazy a měření konverzí. Google uvedl, že její používání přináší v průměru dvojnásobný konverzní poměr.
Nový jednotný Google kód
Enrique del Valle upozornil, že Google připravuje nový Google kód, který poslouží pro všechny Google služby. Nebude třeba ho tak upravovat při implementaci nové služby jako je to u současného gtagu.
Nabídnutí konverzí k importu z GA4
Tvoříte-li novou konverzní akci v Google Ads, systém nabídne k importu automaticky vhodné akce z Google Analytics 4.
Výzva k ochraně známky
Při dokončení procesu ověření inzerenta se Google začal dotazovat, zda má inzerent ochrannou známku.
Vodící čára v online rozhraní
Pro lepší orientaci v účtu mezi kampaněmi a reklamními sestavami Google přidal vodící čáru, která vizuálně pomáhá rozlišit jednotlivé úrovně struktury.
Knihovna podkladů s novým rozložením
V Knihovně podkladů se začala zobrazovat možnost přepínání jejího rozložení a to mezi kartami a tabulkou.
Horizontální rozšíření o obrázky
V dubnu 2022 jsem avizovala, že se horizontální obrázky začínají zobrazovat v organiku. Nyní máme první screen toho, že se začínají objevovat už i také u reklam jako rozšíření o obrázky. Screen sdílela agentura PPC hubbub.
Doména tučně
Google testuje zobrazení domény v reklamě pomocí tučného textu. Screen sdílel Saad Alikhan z Pakistánu,
Oddělovač v Shopping výsledcích
Dalším testem je seskupení Shopping výsledků podle prodejce. Jednotliví prodejci jsou oddělení svislým oddělovačem. Screen sdílel Khushal Bherwani z Indie.
Testování šedého pozadí u produktových fotek
Google testuje automatickou úpravu pozadí produktových fotek na šedou, která by prý mohla fungovat lépe než pozadí bílé. Screen je od Barryho Schwartze.
Informace o věrnostních programech
Podpora věrnostních programů, která byla avizována na Google I/O, se již začala zobrazovat. Zachytil ji Brian Freiesleben. Informace se tahají z Google Merchant Centra a zatím se jedná jen o USA.
Role Manažer přehledů
Vojtěch Audy upozornil na novou uživatelskou roli v Google Merchant Center z názvem Manažer přehledů.
Bug v Doporučení
Ľubomír Štulajter narazil na bug, kdy se skóre v Doporučení dostalo i přes svou maximální 100% hodnotu na krásných 109,4 %.
Masthead i na citlivá témata
Nově je možné zakoupit formát masthead na YouTube pro následující typy produktů:
- sázky a hazard (jen USA),
- alkohol (v zemích, kde to je legální),
- léky (USA, Kanada a Nový Zéland).
Rozvolnění pro lékárny na Novém Zélandu
Google rozvolňuje politiku týkající se lékáren na Novém Zélandu. Nově budou moci lékárny používat Shopping kampaně pro inzerci léků, na které není potřeba recept. Lékárna ale musí být registrována u místního ministerstva zdravotnictví.
Obcházení inzerce zbraní
Nezisková organizace ProPublica, která se zabývá výzkumem zneužívání moci, zveřejnila, že ačkoliv inzerce zbraní, munice a podobných produktů je na Google Ads proti pravidlům, firmy v tomto sektoru i přesto díky dírám v systému placené kampaně využívají. Podle něj se může jednat o záměrný čin ze strany Googlu, neboť zjistili, že tyto reklamy 15 největších výrobců v USA získaly v období od 9. března do 6. června 120 milionů zobrazení.
Omezení produktů pro zesvětlení pleti
Od června 2022 Google omezil inzerci na produkty zesvětlující pleť. Toto omezení spadá pod pravidla Omezený obsah. Cílem je podpořit diverzitu a respekt k ostatním.
Bug při porovnání produktů u PMax
Chris Ridley sdílel bug u Performance Max kampaní v přehledu produktů, když při volbě porovnání s jiným časovým obdobím se žádné porovnání nezobrazí.
Problém s vydáváním produktových inzerátů
Dne 7. 6. měl Google problém s vydáváním u standardních i Smart Shopping kampaní a Performance Max s produktovým feedem. Účty, kterých se to týkalo, měly do 1-2 týdnů dostat emailovou zprávu s informací o dopadech tohoto problémů na jejich účet a zmiňovala se i finanční kompenzace. Prakticky došlo k několikanásobnému navýšení cen za proklik. Screen sdílel Ruman Thx na Facebooku.
Začíná testování Topics API
Od 1. července začne Google testovat Topics API v Chromu na reálných uživatelích. Jedná se o potencionální náhradu cookies, kdy bude uživatel zařazen do skupiny zájmů bez toho, aniž by bylo třeba ukládat informace o webech, které navštívil. Např. návštěvník webu týkající se jógy by byl zařazen do skupiny uživatelů zajímající se o Fitness.
Sklik
Sklik Expert fórum 2022
Dne 9.6.2022 se konalo Sklik Expert fórum 2022. Samozřejmě nechyběly ani novinky, které se pro Sklik připravují. Na co se můžeme těšit?
Novinky zapojující umělou inteligenci
Jakub Drdák ve své přednášce zmínil, že Sklik připravuje chytré nabídky, novou volnou shodu i chytré strategie.
Přímý export z Google Ads
David Velechovský popsal připravovaný automatický import kampaní z Google Ads do Skliku.
Přepracování přehledu publik pro remarketing
Stránka Retargeting bude kompletně přepracovaná. Nebude chybět možnost vyhledávání a filtrace.
Look-a-like modeling
Sklik bude schopen na základě remarketingového seznamu nebo seznamu vlastních emailových adres připravit tzv. look-a-like publikum. Jejich CTR je prý velmi podobné zdrojovým publikům.
Seznam změn uživatele
Další novinkou bude obdoba historie změn, kterou známe z Google Ads. Následující screen ještě není finální, takže tato novinka pravděpodobně nebude ještě nějakou dobu k dispozici.
CTR na mobilu
Sklik na Twitteru upozornil na to, že první pozice na mobilu ve vyhledávání dosahuje až téměř dvojnásobného výkonu v CTR než 4. TOP pozice. Druhá ztrácí 34 %.
Úprava filtrů v Google Analytics
V Google Analytics je potřeba aktualizovat filtry a rozšířit je o novou serverovou lokalitu https://c-oa.seznam.cz/.
Zpřesnění statistik vyhledávání
Od 13.6.2022 Sklik přešel na přesnější započítávání zobrazení pro textové reklamy ve vyhledávání na Seznam.cz. Začal filtrovat non-human traffic a počet zobrazení by tak měl klesnout odhadem o třetinu.
Zboží bude mít větší podíl zobrazení
V rámci Seznam Nákupů, tedy sjednocení produktových inzerátů a Zboží inzerátů do Skliku, bude v průběhu prázdnin posilovat výdej produktových reklam ze Zboží a naopak produktové inzeráty z Skliku se budou zobrazovat méně. Zjistěte, jak se na to připravit.
Propad zobrazení u retargetingu
Dne 1. června Sklik čelil problémům s komponentou, která ovlivnila výkon remarketingových kampaní. Oprava byla nasazena 9. června.
Výpadek Skliku
Seznam se dne 20.6.2022 potýkal s výpadkem svých služeb. Problémem byla chyba v modulu pro přihlašování. Ještě ten den byl problém opraven.
Obecné
Konec cookies ve Firefoxu
Na závěr jedna novinka týkající se všech systémů. Prohlížeč Firefox začal začátkem června blokovat cross domain funkčnost cookies. To mohlo vést k poklesu uživatelů v remarketingových publicích i v počtu konverzí.
Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!
Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!
Nejnovější komentáře