Vyberte stránku

Microsoft Advertising (Bing Ads) reklamy: jak se stát expertem

Microsoft Advertising (Bing Ads) reklamy: jak se stát expertem

Vyhledávač Bing má svůj vlastní reklamní systém Microsoft Advertising (kdysi Bing Ads). Na českém trhu nemají téměř žádnou sílu, ovšem jakmile jako PPC specialista získáte mezinárodního klienta, znalost této platformy je potřeba. Co obnáší stát se expertem na Microsoft Advertising?

Microsoft Advertising je PPC reklamní platforma podobná Google Ads určená pro vyhledávač Bing. V porovnání s Google Ads je zatím stále pozadu, ovšem vývojáři neustále přidávají nové funkce a snaží se svou konkurenci dohnat.

Kdo se může stát Microsoft Advertising Certified Professional?

Microsoft Advertising Certified Professional, tedy certifikovaným profesionálem na Microsoft Advertising reklamy, se může stát ten, kdo:

  1. spravuje účet v Microsoft Advertising po dobu minimálně 30 dní,
  2. úspěšně absolvuje test.

Pro zapojení se do programu je potřeba vytvoření nového účtu, ke kterému můžete použít váš běžný email. Pokud se tento liší od emailu, který používáte pro správu reklamy v této platformě, budete potřebovat také ID tohoto účtu. Následně vyplníte základní informace pro váš profil a poté se již můžete pustit do samotného testování.

Jak Microsoft Advertising certifikace vypadá?

Test, kterým je potřeba projít, má 100 otázek. Test můžete kdykoliv přerušit (i vypnout počítač) a později se k němu vrátit. Počet návratů k testu je neomezený.

Test obsahuje otázky následujícího typu:

  • pravda/nepravda
  • jedna odpověď správná
  • více odpovědí správných (v zadání je uveden počet správných odpovědí)

Bing-Ads-certifikace-test

Aby byl test považován za úspěšně vykonaný, je potřeba správně odpovědět na 80 % otázek, tedy minimálně 80 ze 100. Jakmile test úspěšně dokončíte, můžete začít používat Microsoft Advertising Badge (odznak) a také vám bude vystaven certifikát Microsoft Advertising Certified Professional s vaším jménem. Certifikace je platná 1 rok. Před vypršením platnosti certifikace vás bude Microsoft informovat emailem.

A nyní to nejdůležitější: certifikace Microsoft Advertising Certified Professional je zdarma. Možná pro některé ale špatnou zprávou bude to, že test nelze vykonat v češtině, ovšem když jste schopni spravovat reklamy v prostředí Microsoft Advertising, cizí jazyk by ani v průběhu testování neměl být problém.

Po úspěšné certifikaci vás Microsoft Advertising zařadí do svého Membership directory (Seznamu profesionálů), kde mohou ostatní najít váš profil. Bohužel Česká republika spadá pod země Others, tedy Ostatní, takže filtrovat profesionály z ČR není tak jednoduché, s čímž klesá pravděpodobnost, že vás v seznamu někdo objeví.

Microsoft Advertising Membership Directory

V případě, že u testu neuspějete, můžete ho zopakovat, kdykoliv budete chtít. Není potřeba na nic čekat či platit.

Jak se na test připravit?

Microsoft Advertising Certified Professional program nabízí online a zdarma tréninkové materiály, které doporučuji před testem projít. Dále toto tréninkové centrum nabízí také videa o celkové délce více než 5 hodin, ale podle mého názoru jsou nejlepší praktické zkušenosti než studium teorie, proto pokud se považujete za pokročilého PPC specialistu a umíte se pohybovat v Microsoft Advertising, tak si projděte akorát textové materiály pro osvěžení znalostí.

Jak se test liší od Google Ads certifikace?

Jak certifikace pro Microsoft Advertising, tak certifikace Google Ads jsou zdarma, ovšem najdeme mezi nimi několik rozdílů.

Zde je takový malý souhrn:

  • Microsoft Advertising má pouze 1 test, zatímco u Google Ads musíte splnit minimálně 2 testy, aby z vás byl certifikovaný expert
  • u Microsoft Advertising lze certifikaci přerušit a později se k ní vrátit, u Google Ads test přerušit nelze
  • Microsoft Advertising test obsahuje několik typů otázek, zatímco u Google Ads se setkáme pouze s otázkami s jedinou správnou odpovědí
  • Microsoft Advertising při testování nabízí tlačítka “Předchozí” a “Další” pro přepínání mezi otázkami, zatímco u Google Ads není přepínání mezi otázkami možné
  • Microsoft Advertising nabízí možnost označit otázku pro revizi před ukončením testu, Google Ads podobnou funkci nenabízí

Vlastní zkušenost s certifikací pro Microsoft Advertising

Test absolvuji každoročně již od roku 2014 a jeho vyplnění zabere cca hodinu času. V průběhu testu oceňuji možnost označení otázky pro budoucí revizi před odesláním.

Máte-li zahraniční klienty, určitě doporučuji si test udělat. Nejedná se o nic náročného ani na čas a ani na znalosti, pokud se v platformě pohybujete, a získáte oficiální certifikát osvědčující vaši znalost správy reklam v Microsoft Advertising, který pak můžete používat k vaší prezentaci a také prezentaci vaší firmy.

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Napište mi!

4 komentáře

  1. Pham MInh Duc

    Chtel bych we zeptat jestli je mozne uz otevrit a spravovat bing ads z CR? Dekuji

    Odpovědět
    • hanakobzova

      Účet lze otevřít, ale je nutné psát reklamy v podporovaných jazycích a cílit na podporovaná území. Češtinu a ani ČR zatím Bing nepodporuje. Bing reklamy jsou vhodné např. pro české firmy, které chtějí své produkty promovat na zahraničních trzích, kde je Bing jedním z používaných vyhledávačů. Současný seznam podporovaných jazyků a států najdeš zde nebo pak neustále aktuální seznam v nápovědě Bingu.

      Odpovědět
  2. Dalibro

    Děkuji za článek, nevíte, kdy bude Bing dostupný i v ČR?

    Odpovědět
    • hanakobzova

      Bohužel těžko říct… Bing zatím podporuje pouze 12 jazyků, takže kdo ví, kdy se dostane na řadu čeština.

      Odpovědět

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *