Vyberte stránku

PPC Novinky – Červenec 2022

PPC Novinky – Červenec 2022

Google Ads

Nový Editor 1.1.2

7. července vyšla nová verze Google Ads Editoru 1.1.2 s mnoha novými funkcemi. Hlavní novinkou je nový přehled účtu vč. grafu a dalších informací o účtu a jeho kampaních.

Automatický upgrade na Performance Max

V některých účtech už se začala objevovat informace o tom, že dojde k automatickému upgradu Smart Shopping kampaní na Performance Max. Výsledkem je stejná kampaň jako je tomu v případě manuálního upgradu na jeden klik. Dopředu je o tom inzerent informován 2-3 týdny a to notifikací v účtu.

Ads Creative Studio dostupné pro všechny

Ads Creative Studio vyšlo před několika měsíci v beta verzi pouze pro zákazníky Display & Video 360, nyní je ale nově dostupné pro všechny. Slouží pro tvorbu reklam pro obsahovou síť a video reklam. Reklamy je možné přizpůsobit pro různá geografická umístění, jazyky, publika atd. a tak vygenerovat stovky či tisíce verzí jedné reklamy.

5 novinek pro Performance Max

Nově se v účtech začnou zobrazovat doporučení a optiscore pro Performance Max. Dále můžeme začít pracovat s Vyloučením dat a Sezónními úpravami. Rovněž můžete začít vidět i Vysvětlení při významných změnách metrik v kampani.

Poslední novinkou jsou Diagnostické statistiky v rámci sekce Statistiky. Statistiky diagnostiky pomohou identifikovat běžné důvody, proč se kampaň nezobrazuje nebo nezískává konverze. Mohou například upozornit na to, že se reklamy konkrétní kampaně nezobrazují kvůli pozastavení všech reklamních sestav, pozastavení účtu nebo nedostatečné síle reklamy. Postupně se začnou objevovat i v dalších typech kampaní.

Dynamický obrázek jako automatické rozšíření

Mezi automatickými rozšířeními se zobrazuje v betě možnost aktivovat/deaktivovat rozšíření o dynamický obrázek.

Video kampaň s cílovou frekvencí

Při nastavení video kampaně se objevila nová podtyp kampaně a to Cílová frekvence. V rámci tohoto podtypu lze přidat přeskočitelné, nepřeskočitelné in-stream reklamy a také bumpery.

Zdroj v Historii změn

V reportu Historie změn se nově ve sloupci Nástroj dozvíme, jakým způsobem byla úprava provedena:

  • Webový klient (ruční)
  • Automatické pravidlo
  • Skript Google Ads
  • Hromadná úprava
  • Hromadné nahrávání
  • Kopírování a vkládání
  • Google Ads API
  • Google Ads Editor
  • Mobilní aplikace Google Ads
  • Doporučení
  • Automatické používání doporučení
  • Jiné

Dopad režimu souhlasu

Pokud pracujete s režimem souhlasu, v nastavení konverzí si můžete všimnout nové sekce Dopad režimu souhlasu, kde uvidíte odhad nárůstu konverzí díky modelování.

Test souhrnu fakturace

Test layoutu Souhrnu fakturace se objevuje v některých účtech. První varianta je čistčí, zatímco u druhé je kladen větší důraz na vysvětlení automatických plateb a zobrazuje se navíc možnost nastavení měsíčního limitu útraty.

Automatická změna atribučního modelu

Google začne automaticky měnit nastavení atribučního modelu na model “Na základě dat“. Inzerent je o této akci předem informován emailem a může upgrade zrušit.

Možnosti nahrávání feedu

Budete-li tvořit nový Google Merchant Center účet, Google upozadil možnost přidání automatického nahrávání zdroje produktů pomocí XML feedu. Feed lze i nadále nastavit, ale odkaz na tuto metodu se zobrazuje v textovém provedení pod dvěma hlavními metodami.

Role Správce Zákaznických recenzí Google

V červnu se objevila nová uživatelské role Manažer přehledů do Google Merchant Center a už tady máme i další novou roli. Tentokrát se jedná o Správce Zákaznických recenzí Google. Na novinku upozornil Vojtěch Audy.

Doporučení Google Ads Editoru

V sekci Doporučení se začalo objevovat doporučení pro používání Google Ads Editoru. Podobně jako u doporučení pro používání mobilní aplikace, když se Editor použije, do 24 hodin doporučení zmizí.

PMax a SSC v GA4

Data týkající se Performance Max a Smart Shopping kampaní jsou nově vidět v Google Analytics 4. Najdete je v reportu Akvizice => Akvizice návštěvnosti. Spadají pod Cross-network.

Discovery kampaň se dočká novinek

Enrique del Valle upozornil na to, že Google připravuje zobrazovat přes Discovery kampaň více produktových formátů pro propagací produktů inzerenta.

Zároveň se také připravuje implementace strategie Cílová ROAS. Momentálně je dostupná pouze Maximalizace konverzí či Cílová CPA.

Připomeňme si, že k discovery reklamám bude možné také přidávat také videa.

Tvorba reklamy pro obsahovou síť

Vojtěch Audy upozornil na upravenou tvorbu reklam v obsahové síti. Tlačítko Přidat reklamu nevyvolá nabídku pro výběr formátu reklamy (Responzivní obsahová reklama či Nahrát obsahové reklamy), ale novou obrazovku rovnou s tvorbou responzivní reklamy, kde je odkaz na nahrání obsahových reklam.

Úpravy politiky Website needs improvement

V Google Merchant existuje politika s názvem Website needs improvement, kdy web neobsahuje všechny potřebné informace. Nově došlo k úpravě aplikace této politiky. U programu Nákupy bude takový web zamítnut a produktové inzeráty nebudou vydávány, zatímco u Free listings budou produkty vidět, ale jejich vydávání bude omezené.

Nové podmínky pro politické reklamy

Google upřesnil podmínky pro politické reklamy. Musí v nich být viditelně uvedeno, že se jedná o reklamu a v případě audio reklam musí být tato informace řečena stejným hlasem a se stejnou rychlostí jako ostatní zvuk. Rovněž dodal, že od srpna bude možné využívat audio reklamy na Youtube vzhledem k volbám, které se v USA připravují.

Automatické tagování pro free listings

V lednu 2022 Google představil novinku automatického tagování pro free listings, ale to platilo pouze pro free listings zobrazované v záložce Nákupy. Nově toto tagování funguje také pro veškeré free listings a free local listings.

Uvolnění požadavků na prášky vyvolávající potrat

Vzhledem ke změnám týkající se potratů v USA, Google rozvolnil pravidla a nově umožní certifikovaným firmám, které zasílají medikamenty na vyvolání potratu poštou, aby mohli inzerovat. Důvodem je umožnění uživatelům ve vzdálenějších lokalitách, kde nemají možnost získat tyto medikamenty v lékárně, jejich zaslání poštou.

Obrázek firmy jako pin v Google Maps

Google testuje zobrazení obrázku jako ikony v Google Maps. Při kliknutí na ikonu se zobrazí profil firmy s reklamou, u které je právě stejný obrázek, jež se objevil v pinu. Screeny sdílel Vishal Sharma.

Test pozadí Shopping reklam

Brodie Clark zaznamenal test Shopping inzerátů ve vyhledávání, kdy má každý produkt pozadí s přechodem z bílé do šedé.

Voice-over ve Video Builderu

O tom, že můžeme tvořit videa z Knihovny podkladů již víte od května 2022. Vojtěch Audy upozornil na vylepšení Video Builderu a to o možnost nahrát vlastní zvukovou stopu. Nově ho můžete vygenerovat a přidat k již existujícímu nebo novému videu. Čeština ani slovenština zatím dostupné nejsou.

Rozšíření o obrázky jako galerie

Do vyhledávacích reklam se vrací galerie obrázků! Galerii Google v minulosti testoval, nyní se opět začínají objevovat nové testy. Screen sdílela agentura tl;dr Marketing.

Odložení zrušení cookies v Chrome

Google odložil zrušení third-party cookies v prohlížeči Chrome z roku 2023 a to na rok 2024. Získávají prý feedback od marketérů, publisherů a developerů a z důvodu dalšího testování se tak jejich konec v Chromu odkládá.

Výpadek v reportingu

17. – 19. července měl Google výpadky v několika ve svých službách. V Google Ads se jednalo o problémy s reportingem, ale výpadky se týkaly třeba také i Google Adsense, Google Analytics, Search Ads 360, Display and Video 360 a několika dalších.

Ověření inzerenta se rozšiřuje

Průběžný rollout Ověření inzerenta se rozšiřuje do nové země a to do Jižní Korey.

Sklik

Import struktur do kampaně Zboží.cz

Do kampaně Zboží.cz lze nově snadno importovat strukturu kampaně produktových inzerátů a to pomocí importu.

Carousel rozšiřuje pokrytí

Dynamický retargeting a dynamický banner ve formě carouselu se nově zobrazují také na seznamáckých partnerských webech Seznamu jako např. Novinky.cz. Stačí mít DRTG/DB kampaň s alespoň 8 produkty.

API klíč jen pro majitele účtu

API klíč v Skliku je nově viditelný výhradně pro majitele účtu. Administrátor účtu ho již nedokáže zobrazit. Na novinku upozornil Vojtěch Audy.

Chybějící statistiky za produktové inzeráty

Ve dnech 14. – 17. 7. se Sklik potýkal s technickou chybou a nejsou k dispozici zobrazení za produktové inzeráty. To také ovlivnilo metriku CTR. Data doplněna nebudou. Metriky jako prokliky či cena nebyly ovlivněny.

Zapomněla jsem na nějakou novinku? Neváhejte ji napsat do komentářů!

Jsem online marketérka na volné noze. Specializuji se na PPC reklamu v Google Ads a Sklik. Baví mě přemýšlet nad efektivitou mé práce, proto často objevím nějaký trik či vychytávku, jak zefektivnit práci na PPC kampaních nebo si sem tam naprogramuji užitečný skript, aby mi šla práce lépe od ruky. Hledáte PPC specialistu? Zjistěte o mě více nebo mi rovnou napište!

2 Komentáře(ů)

  1. Michal Barta

    Ahoj, čo sa týka toho obrázku firmy ako pinu v Google Maps, to bola doteraz bežná funkcionalita pre Local campaigns. Nie je to práve ten prípad? 🙂

    Odpovìdìt
    • Hana Kobzová

      Ahoj, tato novinka v podstatě spočívá v tom, že:
      1) pin není logo jako u lokálních kampaní, ale jakýkoliv obrázek
      2) pin se zobrazí při kliknutí na firmu v mapě vedle reklamního textu ve formě podobné “rozšíření o obrázek”
      U lokálních kampaní se jako pin použije čtvercové logo + pin se vedle reklamního textu neobjevuje, ale je tam jiný obrázek.

      Odpovìdìt

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *